Loading...
nl

Karin - Engelenkaarten van Angela McGerr online

Emuca
Emuca okt 24 '10
Yay! Knuffel!
admin
admin okt 24 '10
@ Emmy (Aod)

Vier kaarten maar liefst.. eek
Goed dat ik op tijd ben begonnen..

De eerste kaart komt uit het Sterren vuur-arcanum.

Pistis Sophia: De hemelse Moeder van geloof, wijsheid en mededogen.
De hoofdkaart voor het realiseren van uw potentieel in het leven.

Pistis Sophia (soms gewoon Sofia) de moeder van de dierenriem Engelen belichaamt de hemelse wijsheid die is geboren uit geloof en die moeilijkheden kan overwinnen.
In de loop van millenia krijgen zij vele namen, waaronder Eva, Moeder Maria en Quanyin.
Ze is gesluierd in gouden sterrenvuur -de essentie van het leven zelf, die haar oorsprong vind voorbij de sterren en op moeder Aarde is geboren door het wonder van voortplanting.
Pistis Sophia is het onzelfzuchtige gezicht van moederschap.
Ze toont vriendelijkheid en oneindige liefde, het soort liefde dat geen vragen stelt, niet oordeelt en zwakheid vergeeft.
Ze begrijpt dat er problemen in uw leven ontstaan en wil alleen dat u die overstijgt en geluk en voldoening vind.
De twaalf sterren van de dierenriem boven haar hoofd bevatten de blauwdrukken van geest, lichaam en ziel voor het leven; ze schetsen onze persoonlijkheid, sterke en zwakke punten en prestaties.
Ze is het ultieme symbool van onze capaciteit om ons volledig potentieel te verwezenlijken.
Ze vraagt uw eigen leven compleet te overzien, want hoezeer u uw best doet de schijn op te houden, u bent niet uw ware ik.
Ze biedt wijsheid en zelfvertrouwen, stelt u in staat vrede te sluiten met uw verleden en tegenslagen te overwinnen, ten einde de goddelijke mal van uw leven met hemelsterrenvuur opnieuw te ontwerpen.


Bron: Loesje

De tweede kaart is uit het regenboog- arcanum:

Uriel, engel van vuur en alchemie,uranus en het vlammend oranje licht.
De kaart van transformatie,vrijheid en creativiteit.

Uriel brengt de vlam van de alchemie die u in staat stelt om uzelf met het element vuur te transformeren.
Als u deze kaart hebt getrokken,hebt u situaties in uzelf opgesloten die berouw of vergiffenis vragen,of moet uw fysieke omstandigheden zien te overwinnen.
Op dit moment hebt u misschien een gevoel van verstikking in uw leven.
Uriel brengt verlossing via het helende element vuur en zijn ambersteen{kracht van 1000 zonnen},die u helpen uw ongebruikte potentieel te vinden.
Hij kan ook behulpzaam zijn bij de transformatie van iemand van wie u houdt en die hulp nodig heeft.
Net als water heeft vuur veel aspecten.
Vuur kan zich manifesteren als de brute kracht van bliksem of een bosbrand,maar wanneer het in toom wordt gehouden, is het een verwarmend haardvuur.
Vuur is ook de vlam van de offerkaars die gebeden en gedachten naar de engelen stuurt.
Visualiseer de kaarsvlam en breng de kaars vervolgens in de energiemeridiaan, waarmee u de blokkeringen wegbrand en ieder chakra zuivert.
Verlos uzelf van het verleden.
Voel hoe oude denkpatronen worden verwijderd.
Vraag Uriel om de oranje en gele kleuren van de vlam te laten doordringen tot uw heiligbeen- en zonnevlechtchakra, teneinde de vonk van nieuwe idee, vreugde en creativiteit-die uw toekomst zullen verlichten- te laten overspringen.


bron:www.robvanbuytene.nl

De derde kaart is ook uit het regenboog-arcanum.

Haniel, heerser over vrijdag,Venus en het smaragdgroene en roze licht.
De kaart van liefde,mededogen en schoonheid.

De kaart van Haniel leert dat er twee soorten liefde zijn,dus zijn er ook twee hartchakra's.
Er is liefde van persoonlijke aard.
Dit is de liefde die u voelt voor een partner, vrienden, familie en uzelf.
Deze liefde wordt versterkt door het smaragdgroene licht van Haniel dat uw groene chakra van kracht voorziet.
Jade kan helpen een relatie te herstellen en ruzies bij te leggen, terwijl u met malachiet de lont uit het kruidvat kunt halen.
De tweede vorm van liefde is het roze licht van onvoorwaardelijke liefde en mededogen voor alle dingen op moeder aarde, ongeacht de gebreken, zoals gemaakt door de schepper.
Deze liefde oordeelt niet en kent geen beperkingen.

Zij straalt van en naar het roze hartchakra van universele liefde en slaat een brug tussen het lagere en hogere zelf.
Haniel stelt voor uw hart te helen met deze stralen van liefde door de schoonheid in uzelf en alle dingen te waarderen.
Vergroot uw zelfvoldoening door manieren te vinden waarop u uw liefde tot uiting kunt brengen en vier het bestaan door uw vorm van schoonheid om uzelf te creeeren.

laat die schoonheid doordringen tot uw ziel.
Kies Rozenkwarts of Toermalijn om deze energie te versterken zodat het u omringt met rust en u laat stralen.
Zo inspireert u anderen hetzelfde gevoel te ontwikkelen.

Haniel toont u dat liefde het enige is dat u nodig heeft.


bron:www.denkreupel.be

De vierde en laatste kaart komt uit het Vijfde element-arcanum

De Tao-levensboom, de Slang en de Duif,
De kaart van de reis van de ziel naar de verlichting.

Dit is de Tao-levensboom die de spiraalgewijs kronkelende Slang van wijsheid combineert met de Duif van de geest.
De Tao is een van de oudste symbolen en verbeeldt zowel verschijning als opstanding.
Verschijning betekent boven water komen (de oorsprong van land en al het leven) en uit de duisternis treden.
Opstanding betekent het voortleven van de ziel.
De spiraal vinden we terug in allerlei vormen van leven, zoals bij schelpen, denne-appels, het gewei van herten, het hart van bloemen, sterrenstelsels en het DNA in de mens zelf.
De kaart toont de spiraalvormige reis van de Slang der wijsheid (de ziel), van geboorteplaats naar het licht (spirituele verlichting).
Uw ziel ondergaat tal van incarnaties (zoals een slang die vervelt), waarbij u door het verwerven van wijsheid steeds verder opstijgt naar het licht.
Deze kaart geeft aan dat u al vele levens hebt gehad.
U bent in dit leven op het punt gekomen dat uw spiritualiteit bovenkomt.
het is tijd om uw vergeten esotherische kennis, die u helpt om de weg van liefde en licht te vinden, in herinnering te roepen.
Vraag de hulp van Metatron en Shekinah, de bewakers van de levensboom, en mediteer op dit symbool, dat de wijsheid van de slang combineert met de spirituele zuiverheid van de Duif, want kennis leidt tot inzicht, en dit zorgt voor verlichting.


Bron: Loesje
Emuca
Emuca okt 24 '10
Wow! Wat een kaarten! Ga het straks nog eens lezen, maar zie al allemaal overeenkomsten! Dankjewel!
admin
admin okt 24 '10
Even een berichtje tussendoor, de pendel geeft aan hoeveel kaarten ik mag pakken, dus het is niet ikkes die bepaalt hoeveel ik er leg.
Bewuste ikkes dan smile
Emuca
Emuca okt 24 '10
Wow, ik vind de kaarten steeds mooier.. Waar het voor mij volgens mij om draait is dat ik met liefde een reis naar mijn potentie maak.. smile(even heeeel kort door de bocht dan). hihi
admin
admin okt 24 '10
Zoals ik het interpreteer is dat je door je reizen, je in liefde aan je potentieel aan het werken bent..

Ik bemerk bij mezelf dat door de zielereizen, ik hard aan het werk word gezet, met enorm veel hulp en met enorm veel liefde.
De zielereizen maken dat je enorm groeit is mijn gevoel.
Je maakt dan echt contact met je ware zelf.
admin
admin okt 24 '10
En met de inhoud van je rugzak....haha
Emuca
Emuca okt 24 '10
Haha! Ja, inderdaad! Zielenreizen laten jou binnenkant echt goed zien.. en samen met andere kan je daarmee kanten van jezelf ontwikkelen! Lijkt me super om eens met jou te reizen hoor!
admin
admin okt 24 '10
Ik sprak Jorine net al, gaat helemaal goed komen vanavond, ik spring er gewoon bij, komt goed.
Emuca
Emuca okt 24 '10
Komt goed! smile
admin
admin okt 24 '10
@ Gwen,

Voor jou twee kaarten.

De eerste is uit het Heilige vlam/arcanum,

De vier krachten van het universum
De kaart van de richting, fundament en vestiging.

De heilige vier, Michael (oost) Rafael (west), Gabriel (noord) en uriel (zuid) handelen in opdracht van de schepper en werden aangesteld als de vier architecten en hoofdkrachten van de kosmos.
Ze brachten eerst orde in chaos en kregen daarna de verantwoordelijkheid om het universum voor altijd krachtig en evenwichtig vast te leggen.
Ze kunnen op veel manieren worden afgebeeld, zoals het kruis met gelijke armen (dat later symbolisch werd voor geest en materie).
Ze kunnen ook pilaren zijn, zoals de twee pilaren die Salomon bij de ingang van zijn tempel liet bouwen en voor kracht en standvastigheid stonden.
Deze kaart stelt voor dat u de fundamenten van uw leven moet evalueren.
Misschien bent u in uw huidige situatie niet echt gelukkig en onzeker.
Dit kan letterlijk het geval zijn, zodat u een reis moet maken of van baan moet veranderen om voldoening te vinden.
of misschien voelt u zich in het algemeen ontevreden, maar de wortel van die onvrede is waarschijnlijk dat u te geobsedeerd bent door het materiele en er in uw leven geen ruimte is voor het spirituele.
Vraag uw hart hoe u de steun van de engelen moet verkrijgen om hiermee om te gaan, want de Engelen beheersen niet alleen de beweging van de hemelse sferen maar kunnen ook de richting van uw leven sturen.


Bron Loesje

De tweede kaart is uit het vijfde element arcanum,

Rahab : de Engel van de zee
manakel : de Engel van de zeewezens
De kaart van de zee : heling en wedergeboorte

Rahab de Engel van de zee, helpt het water in bedwang te houden.
De wilde zee kan verwoestend zijn maar ze voedt ook de dieren in de diepte.
Onder de oppervlakte liggen geheimen te wachten.
Haar stille wateren vormen de wateren van het leven, want de mens is voortgekomen uit zee en haar helende versterkende eigen schappen hebben al duizenden jaren lang mensen geholpen die er gebruik van wilden maken.
Als u deze kaart trekt, betekent het dat u zich een moet voelen met de zee.
Misschien wast de kracht tot heling en wedergeboorte van de zee negativiteit en verwondingen weg.
Dompel uzelf onder en voel uw oude conditioneringen wegspoelen.
Mogelijk komt er een zeereis bij te pas.
Als u geniet van zeilen en dat een ontspannende bezigheid vind, is dat nu de juiste balsem voor uw ziel.
Als u bang bent voor water, is dit de tijd om uw angst te overwinnen, want een deel van uw energiestelsel wordt hierdoor geblokkeerd.
U kunt hierbij geholpen worden door intelligente en zachtmoedige dieren die in jet water leven, zoals dolfijnen, of het vreemde gezang van walvissen.
Vraag om raad bij hun beschermengel : Manakel.
Deze zoogdieren kunnen u op een of andere manier een duwtje in de rug geven, rechtstreeks of door middel van muziek waarin u hun liefdevolle boodschap kunt horen.


bron www.schoolbieb.nl
admin
admin okt 24 '10
Zo volgens mij is alleen Micha nog aan de beurt.
Mocht dat niet zo zijn, gil gerust smile
Hi hi ik zie nu pas dat ik Gwen twee keer heb uitgependeld, is vast geen toeval Gwen.. wink
admin
admin okt 24 '10
Micha,

Twee kaarten voor jou.
De eerste is uit het regenboog arcanum.

Michaël: Heerser over woensdag, Mercurius en het Kobaltblauwe en Topazen Licht.
De kaart van kracht, bescherming en waarheid.

Men zegt dat Michaël de sleutels tot het hemelse koninkrijk in bewaring heeft.
Hij wordt vaak afgebeeld met een zwaard en een mantel.
Hij is de grote leider in de strijd van het Licht tegen het Duister.
Zijn zwaard doorboort de duisternis met het licht van de waarheid en zijn kobaltblauwe mantel biedt bescherming tegen negatieve energie. Hij zorgt voor de kracht, geduld en kalmte om de crisissituaties in het dagelijks leven het hoofd te kunnen bieden.

Michaël vraagt of u iets in uzelf wilt bevrijden.
Als dat zo is, kunt u zijn hulp vragen om het weg te snijden.
Hij stuurt vervolgens kobaltblauw licht om de leegte die achterblijft te vullen en om te helen. Zo wordt voorkomen dat het probleem terugkeert.
Hij kan u ook helpen om oude conditioneringen en denkpatronen kwijt te raken.

Als Engel van de waarheid wijst hij op de verschillende aspecten daarvan.
Er is de vrijheid om de waarheid te spreken en te horen in de context van het dagelijks leven - om uzelf niet te verloochenen. Gebruik saffier of Topaas ter bevordering van een heldere communicatie.
Er is ook de ultieme waarheid die gevonden kan worden door het spirituele pad van liefde en licht te volgen.
Voor spiritualiteit stelt Michaël Labradoriet voor.
Hij vraagt of u klaar bent om deze reis te maken en biedt u aan uw pad te verlichten met het stralende topazen licht van zijn zwaard.


bron embrace.punt.nl

De tweede kaart komt uit het Sterrenvuur arcanum

Cambiel: de Engel van de Waterman.
Voor ambitie, principes en idealen.

Dit is de kaart van iemand die ambitieus doch bedachtzaam is.
U staat waarschijnlijk open voor de gevoelens van anderen en begrijpt hun sterke en zwakke punten.
U kunt goed overweg met allerlei soorten mensen, zowel op sociaal vlak als in de werksfeer en u zet zich graag in voor goede doelen omdat u kunt zien waar het werkelijk om gaat in het leven.
Misschien bent u erg idealistisch en bekijkt u de wereld door de ogen van een wereldverbeteraar.

De keerzijde is dat u de neiging hebt om te dromen en te weinig aandacht besteedt aan het leven van alledag.
Mogelijk bent u overgevoelig en gemakkelijk te kwetsen. Cambiel kan het delicate evenwicht van het mannelijke / vrouwelijke aspect van uw persoonlijkheid in balans houden en u helpen bij de spirituele richting die u mogelijk opgaat.
Hij geeft aan dat uw intuïtie zich nu ontwikkelt, waardoor u nog meer medeleven met anderen zult krijgen.

Gebruik maansteen of seleniet en put uit de zilveren, vrouwelijke krachtbron van de maan om deze kant van uw natuur kracht te geven.
Aquamarijn helpt alle emotionele beroering die uw vooruitgang blokkeert tot bedaren te brengen en celestiet, het kristal van de Engelen, leidt u over de brug van uw hart naar uw Hogere Zelf.


bron www.merlijngroothandel.nl
Lotusje
Lotusje okt 24 '10
Wow Karin,
heel erg bedankt!!
Moet het even laten bezinken en even goed lezen en kijken hoe ik het precies kan plaatsen, vooral de tweede kaart moet ik meer kijken welke precies van toepassing is.
Mijn eerste kaart is me vrij helder laugh


Ik kom er zeker bij je op terug,
maar heel erg bedankt laugh
Mimosa
Mimosa okt 24 '10
Hoi Karin,

Verbazingwekkend hoe treffend. Dat had ik niet verwacht. Morgen als ik wat helderder ben zal ik het nog eens goed doorlezen en kijken wat ik ermee ga doen.
Die stenen die genoemd worden, is het de bedoeling dat ik die gebruik of visualiseer?
Heel erg bedankt overigens, het betekent heel veel voor me.
admin
admin okt 24 '10
Graag gedaan ladies smile

Visualiseren?
Goh..zou kunnnen, ik vraag me alleen af of je dan de energie van de steen ook mee krijgt.
Ik neem eigenlijk aan dat wordt bedoelt dat je met de echte kristal werkt.

Met maansteen moet je een beetje voorzichtig zijn als vrouw.
In die bepaalde dagen in de maand is het voor de meeste vrouwen niet fijn om deze steen bij zich te dragen.
Ik denk als je wat meer gewend bent aan de sterke energie dat het niet erg is, maar in het begin voorzichtig zijn.

Seleniet is een zaaaaalige Engelensteen, deze helpt vooral bij communicatie, je spreekt meer vanuit je ware zelf (zonder teveel ego).
Met Aquamarijn heb ik persoonlijk weinig ervaring, ik heb er een op mijn altaar liggen maar deze is van mijn zoon en behoorlijk opgebruikt.
Ik kan je over deze weinig vertellen.

Het beste is uitgaan van je eigen gevoel.
Pak de kristal gewoon eens beet met je hand (liefst links, dat is je gevoelskant) en voel wat de kristal met je doet.

Denk niet dat je nu verplicht bent ze alle drie aan te schaffen, kristallen kunnen prijzig zijn, begin gewoon met degene die je nu het meeste aanspreekt.
Emuca
Emuca okt 24 '10
Origineel bericht van: Karin
Graag gedaan ladies smile

Met maansteen moet je een beetje voorzichtig zijn als vrouw.
In die bepaalde dagen in de maand is het voor de meeste vrouwen niet fijn om deze steen bij zich te dragen.
Ik denk als je wat meer gewend bent aan de sterke energie dat het niet erg is, maar in het begin voorzichtig zijn.


Geloof me! Draag hem niet met volle maan! Haha.
admin
admin okt 24 '10
Ik draag haar het liefste met volle maan, maar weet dat dat voor een hoop vrouwen anders is.
Emuca
Emuca okt 24 '10
Ik draag hem liever als er weinig maan is, zodat ik altijd veel maan om me heen heb... smile
Lotusje
Lotusje okt 24 '10
Hierom moet ik dus echt m'n kaarten en de betekenis op me in laten werken LoL
Echt even goed begrijpen wat er staat en dan kijken hoe toe te passen, zeker met stenen.
Om dan over de maansteen te lezen zal ik die voorlopig even skippen om te voorkomen, er staat iets teveel open bij mij geloof ik hahahaha
Pagina's: « Vorige ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki