wil je de nare fase van je leven sneller vergeten dan wat de bedoeling is.
Ik denk het. Wil inderdaad weer gewoon vooruit, verder met mijn leven. Leuke dingen ondernemen, genieten van mijn leven.
Wil je misschien liefst alles vergeten en een compleet nieuwe start maken?
Ja, ik heb inderdaad heel veel geleerd en veel inzichten gekregen. Met al het geleerde wil ik nu verder met mijn leven, het opnieuw invullen. Compleet anders dan ik altijd geleefd heb. Dat invullen opnieuw is wel lastig, want wat wil ik? wie ben ik? wat vind ik echt leuk? Daar loop ik weleens tegenaan.
Terugkijken wil ik ook niet teveel. Niet zo dat ik onverwerkt door wil racen, nee een verwerking heeft inderdaad zijn tijd nodig. Maar toch..
je hebt nu in ieder geval geleerd om verder te kijken dan allen het uiterlijke gedrag van de ex-xen. Het toneelspel van hun met daarachter een onprettig karakter.
Klopt, en ik heb ook naar mijn eigen aandeel gekeken en er ontzettend veel van geleerd. Beide dus.
Dat is een ongelofelijke grote levensles geweest. Doordat ik nu door het uiterlijke heenprik en als het ware dwars door iemand kan heen kijken, sta ik heel anders in het leven.
Anyway, die les was zo groot en ik ben er ontzettend dankbaar voor, maar het moet nog allemaal een beetje vorm krijgen.
Misschien dat dat me te langzaam gaat.
Toch denk ik, ondanks die vragen van wie ben ik etc etc, dat ik wel weet wat ik wil, maar manifesteer het nog maar eens! Dat gaat niet zo makkelijk. Kennelijk is het daar de tijd nog niet voor ofzo.
Ze waren zo te lezen dominant en in beide relaties was je waarschijnlijk in een hoekje gezet.
Meer dan ja en ik liet me veel dingen aanpraten, aanleunen etc.
Je mag nu jezelf zijn en zo 'groot' zijn zoals je werkelijk bent.
Dat klopt en dat is heel fijn en bevrijdend. Toch komt dan die "vraag" of dat gevoel naar boven van wie of wat ben ik eigenlijk?
Puur omdat ik me al jaren heb laten modelleren. Ik paste me volledig aan aan mijn omgeving, ook al paste die omgeving me niet.
Dat doorzie ik nu en ik kom nu eindelijk na al die jaren terug bij mezelf en weet nu dat IK alleen bepaal hoe mijn leven eruit ziet en hoe ik dat wil leiden. Maar dat is soms heel lastig als je al die jaren een soort volgeling bent geweest.