Loading...
nl

Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis

Precious1
Precious1 mrt 3 '09
Hier in Den Bosch zit een leuk spiritueel winkeltje waar ze ook edelstenen verkopen en die is open tot 18.00 uur, kan ik mooi na mijn werk even langs! smile
admin
admin mrt 3 '09
Die ik al eerder noemde hierboven?

Spiritual Garden, Karrenstraat 23, Den Bosch.
Precious1
Precious1 mrt 3 '09
Nee, had al gekeken, maar dat is alleen een webwinkel. Palaya is het winkeltje.
Beschermengel
Beschermengel mrt 3 '09
De steen die je zo mooi vind ! ( ik heb hem zelf ook smileturkoois


Algemene informatie
Turkoois is hemelblauw, groenblauw of appelgroen van kleur. De steen is doorschijnend tot opaak met een glasachtige tot vettige glans.

Werking
Turkoois is een sterk geneeskrachtige, zuiverende en beschermende steen. Het brengt evenwicht: turkoois kan kalmerend werken en voor innerlijke rust zorgen maar werkt ook vitaliserend bij uitputting. Het heeft een positieve werking op depressie, stemmingswisselingen, apathie en paniekaanvallen. Turkoois werkt inzichtgevend en laat zien dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk en gaat hierdoor een slachtofferhouding en zelfdestructief gedrag tegen. Het bevordert creativiteit bij het oplossen van problemen, empathie en (romantische) liefde. Turkoois beschermt tegen negatieve energie, straling, invloeden en stoffen van buitenaf, werkt zuiverend en brengt de chakra’s in balans. Fysiek werkt de steen pijnstillend, krampopheffend, ontstekingsremmend en ontgiftigend. Het ondersteunt de opname van voedingsstoffen en heeft een positieve werking op reuma, jicht, maag, de ogen, het immuunsysteem en virusinfecties.

Reinigen & opladen
Turkoois niet reinigen met water. De steen kan hier door aangetast worden.
Turkoois kan onder invloed van (fel) zonlicht verkleuren.
Geboortesteen
Weegschaal

Chakra
Keelchakra (5e)
bron:http://www.spiritualgarden.nl/Edelstenen/Turkoois.html
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '09
Nou dit klink erg als de juiste steen laugh.
Precious1
Precious1 mrt 3 '09
Heb het gelezen, Hier nog een mooie omschrijving:
Omdat de eerste turkooizen in Europa uit Turkije kwamen, werden ze 'turkies' of 'turkijesteen' genoemd, wat later turkoois werd. In het Grieks draagt turkoois de naam 'kallaiet' ofwel mooie steen..

Als kostbaarste wordt de egaal hemelsblauwe steen zonder patroon beschouwd. Toch wordt een patroon gewaardeerd, omdat het een geheel eigen karakter aan de steen geeft. Er zijn geen twee stenen gelijk. Niet behandeld materiaal ziet er vrij homogeen, als een fijnkorrelig gesteente, uit. Soms is de kleur azuurblauw, soms hemelsblauw, maar ook komt groenachtig blauw voor en zelfs lichtgroen is mogelijk. Men ziet in de steen dunne adertjes die vertakt zijn en als draden in een spinnenweb verlopen. De kleur van deze adertjes is meestal zwart (zandsteen) of bruin (limoniet), soms ook geelachtig (jaspis). Vreemde insluitsels met een witachtige kleur en kleine stukjes pyriet kunnen hier en daar ook te zien zijn. De kleur van deze edelsteen wordt wel eens vergeleken met het blauw van een vergeet-mij-nietje, een lichtblauwe hemel of het ei van een zanglijster. De stenen hebben een wasglans en zijn altijd opaak. De turkoois is een hele poreuze edelsteen en wordt gemakkelijk aangetast door vetten, alcohol en zelfs door water. Ook door licht, transpiratie, olie, cosmetica, zepen en zuren, evenals door verlies van zijn natuurlijke vochtigheid is kleurverandering mogelijk. Daarom dient men altijd een ring met een ingezette turkoois af te doen bij het handenwassen. Ze worden dikwijls voorzien van een beschermlaag, die vaak afbreuk doet aan de mooie uitstraling van de steen omdat de glans niet echt is.

Door de aanwezigheid van de elementen koper en aluminium kan de turkoois gedragen worden voor verschillende doeleinden. Het koper helpt leverstoornissen, die vaak te wijten zijn aan niet verwerkte emoties en andere geestelijke problemen, op te lossen. Hij versterkt het afweermechanisme bij virale besmettingen, zoals griep, de ziekte van Pfeiffer en verwondingen, waarbij ontstekingen optreden. Turkoois vermindert de kans op gezwellen en verhoogt de energie in de vrouwelijke geslachtsorganen. Hij helpt bij reuma en gewrichtsontstekingen door een betere doorstroming van energie en het opheffen van blokkades. Turkoois is door de aanwezigheid van koper ook bijzonder geschikt bij het weren van krampen en spierspanningen. Door de aanwezigheid van aluminium wordt de energiestroom naar de eierstokken en de prostaat sterk verbeterd. Turkoois ontlast het zenuwstelsel. Hij versterkt de leverfunctie in het algemeen en stimuleert de werking van de nieren. Hij bevordert de afvoer van afvalstoffen in de spieren. Hij werkt gunstig op de algemene samenstelling van het bloed.

Hij brengt rust bij prikkelbaarheid en geestelijke onevenwichtigheid en geeft bij oververmoeidheid voldoende steun om slapeloosheid te vermijden.

Turkoois beschermt mens en dier tegen negatieve invloeden van buitenaf. Hij bevordert goede relaties en schenkt welstand aan de drager. Hij absorbeert schadelijke trillingen en weert het boze oog. Hij beschermt vooral jonge kinderen. Hij waarborgt trouw in de liefde en beschermt de deugden. Turkoois is een hele poreuze edelsteen waardoor hij gevoelig is voor transpiratie, parfum, schoonheidsproducten, crèmes en andere doordringende vloeistoffen. Het is aan te raden hem droog en donker te bewaren. Deze edelsteen past goed bij het astrologische teken Taurus, de stier, het thuis van creatieve natuurkrachten en is daardoor ook een steen voor excentrieke mensen.

De turkoois kan snel van kleur veranderen door inwerking van zweet, parfum en schoonheidsmiddelen. Wanneer de steen in een ring is gezet, is het raadzaam om bij het handenwassen goed na te spoelen om alle zeepresten te verwijderen. Men kan een brokje turkoois op de huid dragen, maar om te weten of er nog voldoende energie aanwezig is moet de steen uitgependeld worden, omdat aan de kleur nooit te zien is of er nog krachten in aanwezig zijn. Wanneer men veel met dieren omgaat en er een positieve relatie mee wil opbouwen is het goed een halssnoertje van turkoois te dragen. Een paard met een brokje turkoois aan het hoofdstel is of wordt een rustig dier vol zelfvertrouwen en bereid de ruiter ter wille te zijn. Om tot rust te komen is het goed een brokje turkoois bij zich te hebben en dit geregeld in de hand te nemen. Om beschermd te zijn tegen negativiteit uit de omgeving kan men een brokje turkoois op de kleding dragen, bij voorkeur op harthoogte.

Laat ik nou net ook een stier zijn en sieraden met deze steen altijd mooi gevonden hebben! smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '09
Origineel bericht van: Precious1

Laat ik nou net ook een stier zijn en sieraden met deze steen altijd mooi gevonden hebben! smile

Wat een leuke toevalligheden winkweer allemaal laugh. Lijkt erop dat je duidelijk weet waar je behoefte aan hebt, van binnen.
Beschermengel
Beschermengel mrt 3 '09

Haha...leuk! smile
Precious1
Precious1 mrt 3 '09
Nou heb een ketting gekocht! smile
Van turkoois kralen en een grote hanger! Allemaal turkoois om mijn nek dus! smile
De kleur is iets donkerder dan ik zou willen, maar had een mooie lichtblauwe gezien, ingelegd in zilver maar die was 95,=!! Dat werd me toch een beetje te gortig..
Die vrouw in de winkel zei ook dat het 't beste is om hem op de huid te dragen, dan werkt het 't beste, het meest direct.
Nu is deze hanger aan mijn ketting ingelegd in koper, deze heb ik in een andere winkel gekocht waar de verkoper zei dat koper goed geleide.. Nou ja, deze ketting kost 15,= dus daar kan ik geen buil aan vallen.
We zullen zien of het werkt! smile
admin
admin mrt 3 '09
Mooi! Gefeliciteerd met je aankoop. Draag je dit nu al?
Zou dit wel alleen overdag dragen. Vanavond en de komende dagen nog een portie reiki erbij als ondersteuning, en dan ben ik benieuwd hoe het over een weekje met je gaat.
Precious1
Precious1 mrt 3 '09
Dank je Hans! Ja heb hem natuurlijk direct om gedaan! smileZoals het bij alle vrouwen altijd werkt, haha!

Vanavond is goed! FIjn!
Nu heb ik natuurlijk wel morgen ook die afspraak voor dat detox en die celzouten. Nou ja, alles bij elkaar moet het toch goed komen lijkt me.
admin
admin mrt 3 '09
Ja, alle registers worden nu opengetrokken! smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '09
Inderdaad, als het nu niet meer helpt kunnen we beter een ander beroep zoeken tongue.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '09
En nog een beetje extra hulp wink

Affirmaties voor de keelchakra
· Ik zeg voortaan wat ik vind;
· Wat ik zeg is de moeite van het aanhoren waard;
· Ik geniet van mijn zelfexpressie en mijn creatieve activiteiten;
· Ik luister naar de behoeften en wensen van anderen en onderken die;
· Ik spreek altijd vanuit mijn hart;
· Ik denk na over mijn woorden voordat ik ze uitspreek;
· Mijn stem wordt sterker en aantrekkelijker.
Precious1
Precious1 mrt 3 '09
Dank je Nims, zal ze de hele da uitschreeuwen! haha! laughwink
Beschermengel
Beschermengel mrt 4 '09

Ik heb gisteren meegedaan, zag het net op tijd smile

Niets gehoord, wel weer de karmijnrode kleur bij je hoofd (energie) gezien wat later veranderde in flikkerend zacht geel.
En ben al de tijd bij je ogen of hoofd gebleven. Verders eigenlijk niets. is niet veel smilemaar misschien gaan we de goeie kant op!
admin
admin mrt 4 '09
Ik heb ook meegedaan.
Wat me opviel is dat bij je ogen een wit balkje zat, horizontaal. Deze was echter vrij gemakkelijk weg te krijgen. Er zijn nog wat kleine restanten, maar dat mag geen naam hebben.
Ik ben benieuwd hoe jou ervaring was, Kim.
Precious1
Precious1 mrt 4 '09
Goedemorgen, ik heb weer niet veel gevoeld, ik denk dat mijn lichaam een soort gewenning heeft gekregen ofzo voor de behandeling. Maar heb wel erg goed geslapen en werd minder stijf in mijn nek wakker. Mijn ogen zijn ietsje minder gezwollen weer.
Precious1
Precious1 mrt 4 '09
Nou de detox was super! Ik voelde echt vanalles gebeuren! Daarna moest ik veel water drinken en dat ging erg makkelijk.
Maandag heb ik de volgende afspraak.
Het water was erg bruin na een kwartiertje, genoeg afvalstoffen dus! smile
De celzouten was eigenlijk vrij simpel. De vrouw was helderwetend en "wist"dat ik cz nr 15 en 6 nodig had. Ik had een andere verwacht. Maar goed, hierin herkende ik me ook gedeeltelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 4 '09
Klinkt goed smile. Begrijp ik het goed dat je in een bad met dat zout moest zitten?
Pagina's: « Vorige ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki