Loading...
nl

Lichamelijke klachten na stressvolle gebeurtenis

Precious1
Precious1 jan 22 '09
Ik heb de pianoles al van iedere week veranderd naar om de week.
De meditatie is 6 maandagavonden en ik heb al betaald en de 1e meditatiecursus heb ik destijds al afgezegd om reden van vermoeidheid enzo. Ik kan het niet blijven verzetten en omdat het maar 6 avonden zijn en het opbouwend is, wil ik dat toch graag doen.
De yoga kan niet om de week..
En de tarot is een cursus van 10 weken, dus ook niet voor altijd.

En de 4D introductiecursus zijn 2 weekenden. Ik ben dan wel van plan om dan die vrijdag of maandag vrij te nemen.
admin
admin jan 22 '09
Het is wat Linkie al zegt: doe alleen datgene waar je naar uit kijkt en je energie geeft.
En vraag jezelf af: In welke mate zijn het dingen om mezelf af te leiden? Er zit iets in je wat je nog moet verwerken, wat jouw aandacht vraagt. Die schreeuwt bijna om jouw attentie. Je moet daar 'doorheen'.

Je bevestigt je ongeduld. Maar pas als je rust neemt ontstaat er ruimte (Je bent toch goed bekend met Eckhart Tolle?). En in de ruimte kunnen de dingen komen die bij je passen, die je nodig hebt. En dat is niet altijd wat je graag zelf (vanuit je ego) wilt.

Dus, neem rust, doe de dingen die je steun geeft en laat de ruimte ontstaan. Wie weet staat er opeens een nieuwe liefde voor je deur. En dan komen de andere dingen als vanzelf. Woe wei, met de stroom meegaan.
Precious1
Precious1 jan 22 '09
Je hebt helemaal gelijk Hans, en Linkie natuurlijk ook.

Ik leg mezelf weer teveel "moeten" op en dat is nou juist iets wat ik nu niet moet doen..

Voel ook vaak wel een soort van: pffff.. geen zin in nu.. En dan doe ik het toch maar want: "Is goed voor me", "je moet een beetje onder de mensen komen" etc etc..

Ik heb echt ontzettend veel aan jullie antwoorden! Dank jullie wel! Het geeft me zoveel rust ineens. Zo van: Ja Kim, je HOEFT helemaal niets nu.
admin
admin jan 22 '09
Fijn dat je er iets aan hebt. Daar is dit forum ook voor bedoeld.

We hebben allemaal zo onze zorgen en problemen. Mijn levensloop is natuurlijk anders gegaan dan de jouwe, beste Kim. Maar ook ik heb jarenlang sterk vanuit mijn eigen denken en wensen geleefd. En daar werd ik niet gelukkiger van. Pas een paar jaar geleden heb ik mijn wensenlijst geschrapt, zeg maar. En de situatie waarin ik zat geaccepteerd zoals die was. En zie, opeens komen er allerlei dingen op mijn pad, als vanzelf. Ik hoefde er niets voor te doen, het werd me aangereikt, als op een presenteerblaadje. Sindsdien voel ik veel meer vrede in mijzelf. En het bijzondere is: de mensen om me heen zien het aan me, ze vinden me veranderd, in positieve zin.
Acceptatie en bewustwording. Dat is zo essentieel, dat kan ik niet genoeg blijven herhalen. Geluk is een relatief begrip, een labeltje wat je hangt aan een ervaring. De dingen gebeuren. Daarom is Advaita zo interessant.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 22 '09
Origineel bericht van: Precious1
Hi,

Is het normaal dat je na een stressvolle gebeurtenis lichamelijke klachten kan krijgen? Dus ten tijde van de gebeurtenis heb je er geen last van, eenmaal tot rust komend komen er allerlei klachten.

Ja eigenlijk is dat wel normaal. Je lichaam protesteert wanneer het kan om jou even goed te laten voelen wat je allemaal genegeerd hebt. Dat is eigenlijk een soort overlevingsinstinct dat je op de been houdt. Toch is het helemaal niet zo goed voor je lichaam, en zal dan op het moment dat het kan dubbel zo hard terugkomen.

Mensen die dat gevoel een hele lange tijd negeren kunnen zelfs in een burn-out terecht komen. Dat is het moment waarop het lichaam, zichzelf uit zelfbescherming gewoon afsluit en denkt, en nu is het mijn tijd.

Daarom is het ook erg belangrijk om altijd naar je lichaam te luisteren en te bepalen welke geestelijke klachten door oorsprong zijn van die klachten. Ik zal later nog even kijken voor je, of ik wat meer uit mijn boekje kan halen over de klachten die je nu hebt.
Precious1
Precious1 jan 22 '09
Dank je Nims! Erg duidelijk. Ben benieuwd wat je nog in je boekje vind. wink

Ja Hans, acceptatie en bewustwording is de sleutel. Dank je voor je inspirerende woorden! smile
Ik ben ook een echte denker (volgens soulsystem van William Gijsen ook) en daar wordt ik zelf weleens erg moe van.
Maar goed, zo ben ik.
admin
admin jan 22 '09
Wat ik ook een beetje lees in je woorden: "flink zijn, jezelf erbovenop helpen, vooruit, niet kinderachtig zijn!"
Iets wat je even kan doen. Je vermoeidheid laat echter merken dat dat nu even niet de juiste aanpak is.
Ja, en "het denken". Ik herken het. Denken en piekeren. Zorgen maken over het verleden en toekomst. Om dan tot de ontdekking te komen dat het eigenlijk niets oplost. Denken is een hulpmiddel, inzetbaar voor de onderwerpen die passen. Voor gevoelszaken loopt je denken vaak vast, of in kringetjes rond. In het boek van Gijsen staat ook wat de bijbehorende les is. Misschien moet je dat even opzoeken.
Precious1
Precious1 jan 22 '09
smileJa klopt.. Dat zijn eigenlijk vooral de woorden van de buitenwereld. Niemand zegt dat tegen me, althans de mensen die dichtbij me staan niet, die begrijpen het. Maar de verdere buitenwereld.
Als ik bijvoorbeeld vertel dat ik contact heb met de lotgenotendames, dan wordt er vaak wel gezegd van: Waarom laat je het niet los? Zo blijf je ermee bezig.
Soms zijn er ook vriendinnen die nu pas zeggen, als ik summier iets vertel: "Goh... ik wist eigenlijk helemaal niet dat het zo erg was!..Dan is het toch wel heel erg geweest.."
He he! denk ik dan.. Dat heb ik je destijds toch al verteld!
Het hele gebeuren heeft me ook ontzettend veranderd. Het heeft me veel volwassener gemaakt, waardoor ik een aantal interesses eigenlijk verloren ben (heftig op stap bijvoorbeeld) en andere interesses ervoor terug heb gekregen. Ik heb er nog meer diepgang door gekregen, of eigenlijk, de ware ik komt naar boven, althans zo voelt het.
Merk soms dat bepaalde mensen dat niet willen zien.
"Oh joh! dat had ik ook toen ik net weer vrijgezel was, komt vanzelf weer terug"
Ik laat ze dan maar..

Maar dat "flink zijn" komt daar eigenlijk een beetje vandaan.
Ook heeft het te maken met het feit dat ik tijdens het huwelijk geen baan had. Ik werd min of meer een beetje geisoleerd. Wilde wel werken, maar had er door alle stress de kracht niet voor. Werd ook eens afgewezen omdat ik geen kracht uitstraalde. Was een hoopje mens waar geen leven meer in zat.
Maar toen ik wegging moest ik als een gek natuurlijk zo snel mogelijk een baan zien te vinden. Gelukkig heb ik die vrij snel gevonden en bij een ontzettende leuke werkgever (onderwijs), wat ik altijd al heb gewild omdat het niet in het bedrijfsleven is.
Afijn, tijdens de heftige periode van de hele scheiding moest ik me dus ook nog bewijzen op mijn nieuwe werk. Gelukkig wisten ze ervan (ben daar maar direct eerlijk over geweest) en gaven me de ruimte (welke werkgever doet dat tegenwoordig nog?) en toonden begrip. Maar toch wil je niet steeds de zielige zijn en wil je je beste beentje voor zetten. (zat vaak huilend op mijn werk)En dat lukte dus niet altijd.
En 3 maanden nadat ik daar begonnen was ging ik verhuizen van de donkere zolderkamer waar ik tijdelijk vertoefde naar mijn nieuwe appartement.
Dus in een half jaar tijd ben ik gescheiden, nieuwe baan en verhuisd.
Oude huis verkocht.
Dat zijn nogal wat dingen die er erg inhakken en waarvoor je toch wel "flink" moet zijn op zo'n moment.
Tussen de bedrijven door was ik ook nog erg met mezelf bezig, over het hoe en waarom, mijn valkuilen, mijn lessen. Eigenlijk had ik daar lichamelijk de kracht niet voor, maar geestelijk wilde ik dat weten en wel NU! Ik was ontzettend leergierig. Ik verslond boeken.

Dus ja, nu ik dit zo zit te vertellen.. tis ook niet raar dat ik nog niet helemaal 100% ben..
Precious1
Precious1 jan 24 '09
Bah.. heb er vandaag weer zo'n last van! frown
Wakker worden met dikke dichtgeplakte ogen, mega wallen, overhangende oogleden! Bah!
Alsof ik zwaar heb doorgehaald!
Lig op tijd in mijn bedje, slaap heel diep en vast en droom ontzettend. Vannacht droomde ik dat ik achterna werd gezeten door iets wat me wilde doden. Dus vreselijk eng en werd dan ook wakker en moest echt even tot bezinning komen en zien dat het maar een droom was.
Vervolgens doorgeslapen en dan dus zo wakker worden, gesloopt en compleet met hoofdpijn en al.
Wil dat dit eens een keer ophoudt! mad
Beschermengel
Beschermengel jan 24 '09
Ja dat kan ik me voorstellen! en de droom ook niet leuk ...het kan het negatieve zijn in je droom dat eigenlijk niet weg wil, en je wilt doden zodat het kan blijven.. symbolisch dan...

Ik wou dat ik je kon helpen,

ik wil strakjes als je het wilt ..helende energie naar je sturen kijken wat het doet bij je?
Als je het niet wilt ..eerlijk zeggen hoor smileniet iedereen vindt het prettig.
Precious1
Precious1 jan 24 '09
Dank je voor je lieve berichtje. Maar als je dat zou willen graag! Ik neem alles aan wat maar enigsinds zou kunnen helpen, dus ga je gang! smileLief dat je dat wilt doen!

Hoe doe je dat trouwens? Dmv reiki?
Beschermengel
Beschermengel jan 24 '09

Ja met Reiki energie, ik ga me dan instellen op jou en visualiseer dat er helende energie naar je toekomt en geef in gedachten jou een behandeling..dus op afstand.

Oke ..ik ga het vanavond sturen! dan is het rustiger.
Precious1
Precious1 jan 24 '09
Oke, nou echt heel erg bedankt! smile

Een bloemetje voor jou!
Lena
Lena jan 24 '09
Origineel bericht van: Precious1
Hi,

Is het normaal dat je na een stressvolle gebeurtenis lichamelijke klachten kan krijgen? Dus ten tijde van de gebeurtenis heb je er geen last van, eenmaal tot rust komend komen er allerlei klachten.
Is dat normaal en gangbaar?
En hoe lang duurt het voordat dat over is?

Ik ben dus vorig jaar gescheiden zoals jullie al weten (zwaar en heftig etc) eenmaal weer op mezelf wonend en rust krijgend begonnen 2 maanden daarna ongeveer klachten te ontstaan.
Ondanks verschillende behandelingen bij accupunturist, touch for health enzo, wat even heeft geholpen, blijft het toch niet helemaal lekker gaan. Het houdt geen stand.
De allergrootste vermoeidheid is wel iets minder, maar ik zie er nog steeds gesloopt uit. Vermoeide uitdrukking, tranende ogen.

Is dat normaal?


als je het verleden kunt laten zijn voor wat het is(je hebt het verwerkt)
als je niet alles invult en volstopt (verdringen of vluchten voor)
als je tijd neemt voor jou, dan komt er die ommekeer,maar alles op z,n tijd.
als je gevoel en verstand in evenwicht komen wink
Precious1
Precious1 jan 24 '09
Dank je Lena.

Beschermengel, moet ik zelf nog iets doen op het moment dat je me behandeld? Rustig gaan zitten/liggen ofzo?
Beschermengel
Beschermengel jan 24 '09

Dank je wel voor de mooie bloem! hij is erg mooi!

Ja je kunt op bed gaan liggen en voelen wat er met je gebeurt ...je kunt tintelingen krijgen of heel rustig worden het is vaak heel verschillend wat je ervaart ..je hebt ook mensen die helemaal niets ervaren (of je valt in slaap smile) probeer het maar om je in te stellen op wat je voelt.

Ik ga het om half 11 sturen is dat te laat? en duurt ongeveer een half uurtje.

Ik hoor het wel van je.....en je hoeft niet persee te liggen maar om te voelen wat er gebeurt met je lichaam is het wel beter.
Precious1
Precious1 jan 24 '09
Even in de tvgids kijken.... wink


Ja is goed! Dan is Theo Maassen afgelopen. laughwink
Laat je daarna wel weten wat ik wel of niet heb ervaren, oke?
Beschermengel
Beschermengel jan 24 '09

haha smile..ja is goed!
ik wil het ook wel een half uurtje later doen zullen we 11 uur afspreken dan!
Precious1
Precious1 jan 24 '09
Half 11 is goed hoor. 11 uur wordt weer zo laat dan. En in het kader van goed voor mezelf zorgen wil ik eigenlijk op tijd mijn mandje in. smile
Precious1
Precious1 jan 24 '09
Oh ja, wat ik me nog afvroeg, voel jij dan ook wat? In de zin van dat je voelt waar blokkades ofzo zitten?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki