Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

admin
admin sep 8 '10
@jorine ik wilde vragen of jij mss voor mij ook een legging wilt doen als je tijd en zin hebt natuurlijk wink. ik heb geen specefieke vraag.

liefs kikkertje
Cialara
Cialara sep 8 '10
Volgende week wordt dat dan Kikkertje smile

Liefs Jorine.
admin
admin sep 8 '10
thanks, neem de tijd jorine heb geen haast wink
Denisevm
Denisevm sep 9 '10
Jorine, ontzettend bedankt! Hier kan ik zeker even mee verder. Ik kom zeker dingen tegen die ik herken, ik ga me er komend weekend eens in verdiepen.

Ben op het moment veel dingen aan het overwegen met betrekking tot werk / reizen / studie etc. (echt op zoek naar mijn plekje in de wereld). En ik heb het gevoel dat jij me met het orakel toch wat meer inzicht hebt gegeven in mijn situatie smile

Nogmaals bedankt!

Liefs,

Denise
*Moonflower*
*Moonflower* sep 10 '10
* Lieve Jorine , ik wou je eveneens vragen om voor mij ook een legging te doen als je er de tijd en zin voor hebt. Ook ik heb geen echte doelgerichte vragen , neem gerust je tijd , ik wacht wel geduldig mijn tijd af .
Alvast een fijne dag en een gezellig weekend gewenst.
Lieve groeten , Moonflower
Little Me
Little Me sep 23 '10
Hoi Jorine,

ik ben even nieuwsgierig gemaakt door vrienden die 't hadden over het orakelbord.
Ik zou je willen vragen of je een legging voor me wilt doen, en is een gerichte vraag stellen nodig in dat geval, of kan 't ook zonder? Gewoon kijken wat eruit komt..?

Liefs Anka
Cialara
Cialara sep 24 '10
Hoi Allemaal,

Leuk dat ik intussen wordt aangeraden door vrienden grin

Ik heb er afgelopen weken even minder tijd voor gehad, door andere bezigheden... eens kijken of het komende dagen lukt. Ik zie dat ik al aardig wat aanvragen weer heb staan hier...

In volgorde van aanvraag zal ik ze behandelen smile

Liefs Jorine.
Cialara
Cialara sep 24 '10
Kikkertje, voor jou heb ik vanochtend het orakel geraadpleegd.

Je persoonlijke steen heb ik uitgependeld en het was een Citrien. (Een prachtige steen vind ik zelf, zo heerlijk zonnig als ie is wink)

De citrienpersoonlijkheid is gelukkig en vol van vertrouwen. Hij heeft een praktische kant, maar onderzoekt ook graag het bovennatuurlijke.

Deze steen viel niet heel dicht bij je kern, beetje er vanaf (rechtsboven op de foto) en hij viel dicht bij je gezondheidslijn, wat betekent dat de energie ervan afstraalt op dat gebied in je leven op dit moment en in de nabije toekomst.

De Citrien geeft zelfvertrouwen, de energie om te willen slagen, een heldere geest en doelbewustheid. Het helpt verschillende energieën samen te brengen, vooral als er een conflict bestaat tussen droom en daad, idealist en pragmatist en ontspanning en actie.

In onduidelijke situaties brengt de citrien het licht van de zon om de problemen zodanig te belichten dat ze gezien worden zoals ze zijn. Citrien geeft aan dat denken vóór handelen moet gaan; de situatie goed overdenken levert begrip op en de informatie die voor slagen nodig is. Wordt dit stadium overgeslagen, dan kunnen angst en verwarring ontstaan.


In de buurt van de citrien en ook bij je gezondheidslijn, maar meer aan de kant van je spirituele of geestelijke kant viel een Smaragd.

In een duiding staat smaragd voor liefde, aanhankelijkheid en oprechte vriendschap. Een open en eerlijke benadering is noodzakelijk. Net als in smaragd zitten zelfs in de beste relaties scheurtjes en barstjes. Ware liefde is sterker dan deze fouten, maar een oppervlakkige relatie zal onder druk uit elkaar spatten.

Om dit even naar je gezondheid toe te trekken, je houd van je zelf, je gezonde lichaam en geest, weet dat daar af en toe ook iets aan kan mankeren, maar dat jouw liefde ervoor je zal helpen om steeds weer op het goede spoor te komen.


In je kern viel een Groene Aventurien. Stenen die in je kern vallen zijn heel belangrijk en spelen op dit moment bij je.

Deze steen wijst op nieuwe mogelijkheden. Net als naar de glinsteringen in de steen moet ook daar goed naar gezocht worden, ze dienen zich vaak aan wanneer u ze het minst verwacht. Op een positieve plek biedt Aventurijn de kans op vrijheid, een plotselinge koersverandering of een nieuwe weg. Op een moeilijke plek kan Aventurijn aangeven dat de vragensteller voorbijgaat aan bepaalde kansen ter verbetering van de huidige situatie. Omdat ze tot een doorbraak kunnen leiden, moeten details meer aandacht krijgen.

Op zich is dit geen moeilijke plek, juist een hele mooie, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om toch op de details te letten wink


Een Celestiet viel ook dicht bij je kern, in de eerste ring er rond, richting je individuele en emotionele lijnen, aangevend dat het daar invloed op uitoefend.

In een duiding wijst celestiet op de aanwezigheid van spirituele invloeden. Dit kunnen toevalligheden, gelukstreffers of onverwachte ontmoetingen zijn.
Celestiet duidt op het einde van een sobere stemming en op een moeilijke situatie die zal verbeteren. Het toont een veilige omgeving die helpt herstellen en weer zorgt voor een evenwichtige rust. U moet er bij deze steen wel voor waken niet te veel weg te dromen in vage werelden. Een verhoogde staat van bewustzijn moet altijd geaard zijn in de dagelijkse realiteit wil hij ergens goed voor zijn.


In het vlak tussen emoties en relaties (beetje vage plek eigenlijk) viel een Bergkristal

Bergkristal fungeert in een duiding als middelpunt van standvastigheid en structuur en brengt duidelijkheid. Het helpt belangrijke informatie toegankelijk houden en zorgt ervoor dat niets wordt achtergehouden. Alles is productiever en werkt beter op de plaatsen waar bergkristal terechtkomt. In dit geval dus op de gebieden van emoties en relaties. Als jij echter geheime plannen hebt, geeft de steen aan dat die zullen mislukken, omdat het de betrokkenen allemaal duidelijk zal worden.


En dan de laatste steen, de Rhodoniet, die half in de kern viel en wijst richting je werk/carrière.

Rhodoniet geeft in een duiding aan dat de vragensteller zich in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met andere woorden denk niet aan wat had kúnnen zijn. Richt u op wat haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor angst en verwarring zorgen.

Op een positieve plek laat Rhodoniet zien dat emotionele relaties goed gefundeerd zijn, op basis van wederzijds begrip en waardering. Dit kan ook op het werkvlak zo zijn, met je collega's.

Het kan ook gaan om zaken als zelfrespect en –vertrouwen. Misschien is er niet genoeg eigenliefde of juist veel te veel zelfvertrouwen. Beide uitersten kunnen ertoe leiden dat niet adequaat op een situatie wordt gereageerd. De juiste balans vindt je door emotionele bagage uit het verleden die huidige relaties beïnvloedt te onderkennen en aan te pakken. Een stap in de goede richting is proberen te ontdekken of in je werk-relatie bepaalde patronen steeds terugkeren. Gaat het om steeds dezelfde karaktertrekken? Is het steeds weer hetzelfde verhaal? Hoewel het doorbreken van een patroon het risico inhoudt dat er iets onverwachts gebeurt is het waarschijnlijk de enige manier om uit die vicieuze cirkel te komen.


Dit was het orakel voor jou, de foto volgt nog.

Liefs Jorine.
Cialara
Cialara sep 24 '10


Foto voor Kikkertje smile
admin
admin sep 26 '10
Kikkertje, voor jou heb ik vanochtend het orakel geraadpleegd.

Je persoonlijke steen heb ik uitgependeld en het was een Citrien. (Een prachtige steen vind ik zelf, zo heerlijk zonnig als ie is )

De citrienpersoonlijkheid is gelukkig en vol van vertrouwen. Hij heeft een praktische kant, maar onderzoekt ook graag het bovennatuurlijke.

Deze steen viel niet heel dicht bij je kern, beetje er vanaf (rechtsboven op de foto) en hij viel dicht bij je gezondheidslijn, wat betekent dat de energie ervan afstraalt op dat gebied in je leven op dit moment en in de nabije toekomst.

De Citrien geeft zelfvertrouwen, de energie om te willen slagen, een heldere geest en doelbewustheid. Het helpt verschillende energieën samen te brengen, vooral als er een conflict bestaat tussen droom en daad, idealist en pragmatist en ontspanning en actie.

In onduidelijke situaties brengt de citrien het licht van de zon om de problemen zodanig te belichten dat ze gezien worden zoals ze zijn. Citrien geeft aan dat denken vóór handelen moet gaan; de situatie goed overdenken levert begrip op en de informatie die voor slagen nodig is. Wordt dit stadium overgeslagen, dan kunnen angst en verwarring ontstaan.

DEZE STEEN IS BEST WEL VAN TOEPASSING WAT DIT IS NAMELIJK WAAR IK NAAR TOE PROBEER TE WERKEN.

In de buurt van de citrien en ook bij je gezondheidslijn, maar meer aan de kant van je spirituele of geestelijke kant viel een Smaragd.

In een duiding staat smaragd voor liefde, aanhankelijkheid en oprechte vriendschap. Een open en eerlijke benadering is noodzakelijk. Net als in smaragd zitten zelfs in de beste relaties scheurtjes en barstjes. Ware liefde is sterker dan deze fouten, maar een oppervlakkige relatie zal onder druk uit elkaar spatten.

Om dit even naar je gezondheid toe te trekken, je houd van je zelf, je gezonde lichaam en geest, weet dat daar af en toe ook iets aan kan mankeren, maar dat jouw liefde ervoor je zal helpen om steeds weer op het goede spoor te komen.

OOK DIT KLOPT WANT DIT ZIJN ALLEMAAL DINGEN DIE MIJ OP DIT MOMENT EEN ERG BEZIG HOUDEN. LIEFDE IS OOK IETS WAT MOMENTEEL HEEL BELANGRIJK VOOR ME IS, IK ZIE NU WIE WEL EN NIET ECHT VAN ME HOUDT. DIT HEEFT OOK ERG TE MAKEN MET OPRECHTHEID. (BEETJE MOEILIJK OM HIER UIT TE LEGGEN, HOPELIJK BEGRIJP JE ME)

In je kern viel een Groene Aventurien. Stenen die in je kern vallen zijn heel belangrijk en spelen op dit moment bij je.

Deze steen wijst op nieuwe mogelijkheden. Net als naar de glinsteringen in de steen moet ook daar goed naar gezocht worden, ze dienen zich vaak aan wanneer u ze het minst verwacht. Op een positieve plek biedt Aventurijn de kans op vrijheid, een plotselinge koersverandering of een nieuwe weg. Op een moeilijke plek kan Aventurijn aangeven dat de vragensteller voorbijgaat aan bepaalde kansen ter verbetering van de huidige situatie. Omdat ze tot een doorbraak kunnen leiden, moeten details meer aandacht krijgen.

Op zich is dit geen moeilijke plek, juist een hele mooie, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om toch op de details te letten

WAT EEN SPANNENDE STEEN laugh……DAN WORD HET TOCH WAT MEER OP DE DETAILS LETTEN HIHI.

Een Celestiet viel ook dicht bij je kern, in de eerste ring er rond, richting je individuele en emotionele lijnen, aangevend dat het daar invloed op uitoefend.

In een duiding wijst celestiet op de aanwezigheid van spirituele invloeden. Dit kunnen toevalligheden, gelukstreffers of onverwachte ontmoetingen zijn.
Celestiet duidt op het einde van een sobere stemming en op een moeilijke situatie die zal verbeteren. Het toont een veilige omgeving die helpt herstellen en weer zorgt voor een evenwichtige rust. U moet er bij deze steen wel voor waken niet te veel weg te dromen in vage werelden. Een verhoogde staat van bewustzijn moet altijd geaard zijn in de dagelijkse realiteit wil hij ergens goed voor zijn.

HEEL DUIDELIJK WAT ER BEDOELT WORD.

In het vlak tussen emoties en relaties (beetje vage plek eigenlijk) viel een Bergkristal

Bergkristal fungeert in een duiding als middelpunt van standvastigheid en structuur en brengt duidelijkheid. Het helpt belangrijke informatie toegankelijk houden en zorgt ervoor dat niets wordt achtergehouden. Alles is productiever en werkt beter op de plaatsen waar bergkristal terechtkomt. In dit geval dus op de gebieden van emoties en relaties. Als jij echter geheime plannen hebt, geeft de steen aan dat die zullen mislukken, omdat het de betrokkenen allemaal duidelijk zal worden.

MSS EEN GEKKE VRAAG MAAR WAAROM EEN VAGE PLEK? IK SNAP WEL WAT ERMEE BEDOELT WORD EN DIT HEEFT HEEL ERG TE MAKEN MET HET VERBAND TUSSEN RELATIE EN EMOTIES (ZEG LIEVER NIET HOE EN WAT IVM OPEN FORUM wink)

En dan de laatste steen, de Rhodoniet, die half in de kern viel en wijst richting je werk/carrière.

Rhodoniet geeft in een duiding aan dat de vragensteller zich in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met andere woorden denk niet aan wat had kúnnen zijn. Richt u op wat haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor angst en verwarring zorgen.

Op een positieve plek laat Rhodoniet zien dat emotionele relaties goed gefundeerd zijn, op basis van wederzijds begrip en waardering. Dit kan ook op het werkvlak zo zijn, met je collega's.

Het kan ook gaan om zaken als zelfrespect en –vertrouwen. Misschien is er niet genoeg eigenliefde of juist veel te veel zelfvertrouwen. Beide uitersten kunnen ertoe leiden dat niet adequaat op een situatie wordt gereageerd. De juiste balans vindt je door emotionele bagage uit het verleden die huidige relaties beïnvloedt te onderkennen en aan te pakken. Een stap in de goede richting is proberen te ontdekken of in je werk-relatie bepaalde patronen steeds terugkeren. Gaat het om steeds dezelfde karaktertrekken? Is het steeds weer hetzelfde verhaal? Hoewel het doorbreken van een patroon het risico inhoudt dat er iets onverwachts gebeurt is het waarschijnlijk de enige manier om uit die vicieuze cirkel te komen.

VOORAL HET LAASTE STUKJE HERKEN IK. ACHTER 4 WEKEN IS MIJN KRAAMVERLOF VOORBIJ EN DAN MOET IK WEER AAN HET WERK. IK ZAT VOORDAT IK MET VERLOF GING IN EEN SOORT VAN VICEUZE CIRKEL EN HIER WIL IK GRAAG UIT IK HERKEN ZELF HET PROBLEEM EN WEET OOK WAT ER SCHEELT MAAR TIS TOCH WEL MAKKELIJKER GEZEGT DAN GEDAAN.



HEEL ERG BEDANKT VOOR DEZE MOOIE LEGGING. IK HOOP DAT JE MIJN BEKNOPTE OMSCHRIJVING/REACTIE EEN BEETJE BEGRIJPT ANDERS HOOR IK HET GRAAG VAN JE.
Cialara
Cialara sep 26 '10
Hoi Kikkertje,

Fijn dat je zo snel reageert en dat je er zo veel in herkent. Daar gaat het tenslotte om, het is een duiding die bewustmakend is van wat er in je leven speelt. Soms met adviezen of richtlijnen, maar vooral om wat meer duidelijkheid te scheppen over het zelf.

De plek waar de bergkristal viel, tussen de twee lijnen is in zoverre vaag, omdat hij niet direct op een lijn ligt, maar zoals je zelf al aangaf, is het juist bij deze twee lijnen vaak een samenspel. Relaties en emoties beinvloeden elkaar uiteindelijk sterk smile

Geniet nog lekker van de resterende 4 weken kraamverlof Kikkertje en alsnog gefeliciteerd met de kleine, had ik geloof ik nog niet gedaan blush
Liefs Jorine.
admin
admin sep 27 '10
hai jorine....

dank je wel voor de felicitatie laugh. en voor de verdere uitleg. ik wil toch even zeggen dat ik het een heel mooi orakel vind!

liefs kikkertjes
Zuzanna
Zuzanna sep 30 '10
Beste Jorine,
Zou je als je tijd hebt, ook voor mij een legging willen doen?
Ik heb ook wel een specifiek vraag als dat kan; komen mijn tweelingziel en ik ooit spiritueel dichter bij elkaar?
Cialara
Cialara okt 2 '10
Origineel bericht van: *Moonflower*
* Lieve Jorine , ik wou je eveneens vragen om voor mij ook een legging te doen als je er de tijd en zin voor hebt. Ook ik heb geen echte doelgerichte vragen , neem gerust je tijd , ik wacht wel geduldig mijn tijd af .
Alvast een fijne dag en een gezellig weekend gewenst.
Lieve groeten , Moonflower


Persoonlijke steen: Aquamarijn

Aquamarijn staat voor een vriendelijk, ondersteunend, spraakzaam iemand die vol verhalen en ideeën zit. Deze persoon heeft wellicht wat met de zee of met varen te maken.

Jouw Aquamarijn viel op de lijn van individualiteit, dus de energie van de steen werkt op dit moment veel op hoe je je vrije tijd besteed. Hij ligt niet heel dicht bij je kern, dus mogelijk zou je nog wat meer naar je zelf toe kunnen in hoe je je individualiteit ervaart.
In een duiding wijst aquamarijn op communicatie. Hoe de duiding wordt geïnterpreteerd, hangt af van het feit of de steen op een gunstige of moeilijke plek ligt. Ligt hij gunstig, dan verwijst hij naar kameraadschap, gezelligheid en plezier met dierbaren. Is hij echter omgeven door moeilijke energieën, dan kan aquamarijn aangeven dat roddels of leugens voor problemen zorgen. De steen kan ook wijzen op bedrog. Dit gedrag wordt duidelijk als u de situatie van meerdere kanten bekijkt. Maar het is wel belangrijk dat u niet te emotioneel betrokken raakt, met andere woorden: houd het hoofd koel. Op sommige plekken kan aquamarijn reizen over water aangeven.
De plaats waar de aquamarijn viel is een positieve plek in mijn optiek.


Zwart Tourmalijn viel vlak bij de Aquamarijn op de zelfde lijn van individualiteit, meer naar je kern toe. Het ligt daarmee als het ware tussen jouw en je kern in. De stenen liggen niet direct tegen elkaar, dus er is wel invloed, maar die is matig.
Deze steen duidt op de behoefte in harmonie te zijn met de omgeving. Zonder harmonie loop je misschien het risico om op een bepaald niveau tegen negativiteit aan te lopen. Beide vermijd je door ervoor te zorgen dat je goed geaard en geconcentreerd bent en een praktische levensvisie hebt. Dit kristal geeft aan dat met de hele structuur -de verborgen pijlers- rekening moet worden gehouden. Zorg ervoor dat alles waar jouw handelen en relaties op is gebaseerd veilig en stevig is.


Ook in de buurt van de Aquamarijn en de Zwarte Tourmalijn, viel een Moldaviet. Deze viel op de lijn van Emoties, dicht bij je kern.
Moldaviet ontleent zijn kracht aan de enorme krachten die loskomen wanneer twee ruimten op elkaar botsen, net zoals we ons soms met een schok realiseren dat we lange tijd in een droomwereld hebben geleefd en niet in de echte. Moldaviet kan ons plotseling doen inzien dat onze relatie met al het vertrouwde verandert. Dit is misschien moeilijk te accepteren, maar kan er ook toe leiden dat u zich vanzelfsprekend openstelt voor nieuwe werelden.
Moldaviet in een duiding kan ook wijzen op een plotselinge verandering die leidt tot nieuwe kansen, vooropgesteld dat verandering kan plaatsvinden.


Groene Aventurijn viel in het vlak tussen emoties en relaties.
Deze steen wijst op nieuwe mogelijkheden. Net als naar de glinsteringen in de steen moet ook daar goed naar gezocht worden, ze dienen zich vaak aan wanneer u ze het minst verwacht. Op een positieve plek biedt Aventurijn de kans op vrijheid, een plotselinge koersverandering of een nieuwe weg. Op een moeilijke plek kan Aventurijn aangeven dat de vragensteller voorbijgaat aan bepaalde kansen ter verbetering van de huidige situatie. Omdat ze tot een doorbraak kunnen leiden, moeten details meer aandacht krijgen.

Dus kort samengevat tot nu toe, hebben we de Aquamarijn die aangeeft dat je van gezellig hied en vriendschappen houdt, de Zwarte Tourmalijn die zegt dat je dat in Harmonie moet zoeken en daarin een praktische houding moet aannemen. Vervolgens geven de Moldaviet en de Groene Aventurijn ook aan, dat er op het gebied van emoties en relaties een plotselinge verandering zal komen...

Ik ga weer verder met de volgende steen; een Sodaliet die viel op je Carrièrelijn.
Komt sodaliet in een duiding voor, dan wijst dat op communicatie op grote schaal- zowel tussen verschillende mensen als tussen verre landen. Berichten worden op vele manieren ontvangen en verzonden; telegrafisch, via de kabel en per satelliet- zelfs telepathisch, via gedachten.
Sodaliet werkt ook als bemiddelaar en vredesbrenger, en verschijnt hij in een lezing dan symboliseert hij een samenkomen van gelijkgestemden. Wacht op nieuws dat oplossingen en nieuwe kansen meebrengt, maar wees wel bereid uw rol daar in te vervullen. Ontvangt u niet de berichten die u verwacht, zoek dan contact met anderen en blijf praten over de zaak.
Sodaliet in een duiding kan ook wijzen op rust en tevredenheid, zonder dat een gevoel van “buitengesloten zijn” op treedt. U kunt uzelf zijn, maar voelt u niet alleen. De steen geeft aan dat het een gunstige tijd is voor studie of onderzoek.


Seleniet viel op je gezondheidslijn.
In een duiding geeft Seleniet aan dat een zeer delicate situatie aan de orde is. Voor het oog lijkt alles prima, maar er is wel degelijk wat aan de hand. Dat wil niet zeggen dat de situatie verergert, maar wel dat een bepaalde verandering op komst is. Omdat seleniet met de maan te maken heeft en de maancyclus ongeveer 28 dagen duurt, kan deze verandering binnen een maand na de duiding optreden. Wat deze precies inhoudt, is misschien uit de andere stenen af te leiden of uit de plek waar de steen terechtgekomen is.
Seleniet geeft in een duiding alleen problemen aan als de vragensteller de betreffende verandering in zijn leven niet onder ogen wil zien. Bij een vastzittende of moeilijke situatie brengt seleniet direct verlichting door de energieën weer te laten bewegen. Gaan de omstandigheden veranderen, dan wordt voor iedereen alles snel anders.
Op een persoonlijke plek betekent seleniet dat de vragensteller voorzichtig te werk moet gaan, omdat hij kwetsbaar is. Negatieve emoties als angst en boosheid moeten eerst worden opgelost voor onverwachte en ongewenste reacties optreden. In relaties kan seleniet erop wijzen dat u onbevangen en vriendelijk met elkaar om moet gaan. Elke verandering nu is er een te veel en zou tot een scheiding van wegen leiden.

Ik denk dat de verandering die gaan komen dus ook hun invloed op je gezondheid zullen hebben. Dat wordt hier eigenlijk duidelijk mee aangegeven.

Als laatste steen (jij had er zomaar 7 wink) is er een Granaat gevallen dicht bij je spirituele lijn.
Granaat werkt vitaliserend; hij geeft alle sombere, stagnerende situaties nieuwe energie. Hij heeft de neiging de kracht van andere stenen te versterken – zowel hun goede als hun slechte eigenschappen- afhankelijk van waar ze zijn neergekomen. In positieve zin activeert en stimuleert granaat, in negatieve zin zorgt hij voor irritatie en ergernis. Hij kan op passie wijzen, maar dat hoeft niet de langdurige soort te zijn. Hij kan duiden op snel opvlammende en snel wegebbende woede. Granaat kan ook nieuwe ideeën aangeven, die echter net zo hard weer uitdoven als ze geen tegenwicht krijgen van andere, meer aardende eigenschappen.
Granaat kan net als vuur leven en levendigheid in stand houden, maar ook pijn en verbranding veroorzaken.

Dit was jouw duiding Moonflower, nu kun je hier verder zelf mee aan de slag wink
De foto komt nog.

Liefs Jorine.
Cialara
Cialara okt 2 '10
Cialara
Cialara okt 2 '10
Origineel bericht van: anka
Hoi Jorine,

ik ben even nieuwsgierig gemaakt door vrienden die 't hadden over het orakelbord.
Ik zou je willen vragen of je een legging voor me wilt doen, en is een gerichte vraag stellen nodig in dat geval, of kan 't ook zonder? Gewoon kijken wat eruit komt..?

Liefs Anka


Persoonlijke steen: Rutielkwarts
De Rutielkwarts persoonlijkheid heeft vele ijzers in het vuur en is altijd druk in de weer met verschillende ideeën en projecten. In dit energiebeeld passen dichters, uitvinders, genezers, groepscoördinatoren en discussieleiders.

De steen viel ver van je kern, wat kan betekenen dat je misschien op dit moment niet lekker in je vel zit, of dat je moeite hebt om dicht bij jezelf te blijven.

De Rutielkwarts viel in het veld tussen Intellect en Carrière.
Rutielkwarts kan een ingewikkelde , drukke situatie tonen waar veel verschillende activiteiten begrepen en gecombineerd moeten worden om te krijgen wat men wil. Op een positieve plek laat rutielkwarts zien dat omstandigheden samenkomen en alle energieën in een bepaalde situatie dezelfde richting opgaan. Factoren die voordien onbegrijpelijk waren, vallen op hun laats en een nieuwe samenhang komt tevoorschijn.
Op een negatieve plek kan deze steen het onvermogen laten zien eenheid aan te brengen in uw leven. Dit kan wijzen op verwarring of frustratie als er te veel tegelijk gebeurt. Hier geeft rutielkwarts te kennen dat u zich beter op de schoonheid van het geheel kunt richten in plaats van elk afzonderlijke draadje na te lopen.
Op bepaalde plekken kan de steen erop wijzen dat groepen zich moeten formeren of dat de enkeling de hulp van anderen moet opzoeken.
De plek waar de Rutielkwarts viel is redelijk neutraal, dus zowel de positieve als de negatieve energie kan werkzaam zijn.

Sneeuwvlok Obsidiaan viel tussen de financiele en de relatielijn, heel dicht bij je kern.
Obsidiaan is duidelijk verbonden met Pluto, zowel de planeet als de Griekse god. Pluto is de god van de onderwereld, bewaarder van verborgen schatten. Steeds waar obsidiaan in een duiding voorkomt, is het belangrijk naar verborgen factoren te zoeken die van invloed kunnen zijn op de vragensteller. Er zullen onverwachte wendingen kunnen optreden. Er kan ook sprake zijn van angst – bij u of iemand anders. Bedenk dat angst meestal optreedt als iemand het gevoel heeft dat alles buiten hem om gaat of als hij geen overzicht heeft. Angst kan zich ook voordoen wanneer u oog in oog komt te staan met iets wat krachtiger lijkt dan u. Obsidiaan is zowel vurig als aardend. Deze eigenschappen zullen u door elke obsidiaanachtige uitbarsting heen loodsen en u kunnen overtuigen van uw eigen vurige kracht.


Rhodoniet viel vlak bij je emotielijn wat verder van je kern.
Rhodoniet geeft in een duiding aan dat de vragensteller zich in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met ander woorden denk niet aan wat had kúnnen zijn. Richt u op wat haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen.
Op een positieve plek laat Rhodoniet zien dat emotionele relaties goed gefundeerd zijn, op basis van wederzijds begrip en waardering. Ligt het op een plaats die rechtstreeks met de vragensteler te maken heeft, dan gaat het om zaken als zelfrespect en –vertrouwen. Misschien is er niet genoeg eigenliefde of juist veel te veel zelfvertrouwen.
Beide uitersten kunnen ertoe leiden dat niet adequaat op de situatie wordt gereageerd. De juiste balans vindt u door emotionele bagage uit het verleden die huidige relaties beïnvloedt te onderkennen en aan te pakken. Een stap in de goede richting is proberen te ontdekken of in uw relatie bepaalde patronen steeds terugkeren. Gaat het om steeds dezelfde karaktertrekken? Is het steeds weer hetzelfde verhaal? Hoewel het doorbreken van een patroon het risico inhoudt dat er iets onverwachts gebeurt is het waarschijnlijk de enige manier om uit die vicieuze cirkel te komen.

Tegen je lijn van individualiteit viel een Pyriet.
De glanzende, spiegelende buitenkant van pyriet geeft wel weer wat om hem heen gebeurt, maar is soms niet wat het lijkt. Dus als pyriet in een duiding verschijnt, hoed u dan voor uiterlijke schijn. Schijn bedriegt echt, ook al gebeurt dat niet opzettelijk of bewust.
De aard van bepaalde dingen is dat ze weerspiegelen wat om ze heen gebeurt- onze reactie hierop zegt vaak meer over onszelf dan een echte spiegel. Bij de aanwezigheid van pyriet in een duiding moeten we ons afvragen wat voor onplezierigs ons voorgehouden wordt. Pyriet leert ons bewust te handelen en niet domweg te reageren op wat in onze omgeving gebeurt. Ruim de troep op waarmee uw leven vol zit en waardoor uw ware ik niet kan schitteren.
Op een positieve plek kan pyriet als initiator fungeren, die voor een vonk van inspiratie of een plotseling inzicht zorgt. Ook hier moet de ware bedoeling van zo’n vonk wel worden achterhaald.

Dicht tegen je kern aan en richting je Spiritualiteit viel een Carneool.
Kornalijn (Carneool) duidt op veel creatieve energie. Het wijst op levenslust, geluk, plezier en harmonie. De steen geeft ook aan dat je moet werken met wat je hebt, in plaats van een ver verwijderd doel te blijven nastreven. Deze steen bevordert ook succes en doet je positieve energie toenemen.
Het kan echter ook betekenen dat je wat flexibeler moet zijn, want anders krijg je last van de negatieve aspecten van deze steen. Stress, ziekte, vertraging en stagnering. Schenk ook aandacht aan diepgelegen pijn en oude wonden voordat ze nog meer problemen veroorzaken. Misschien dat die via spiritualiteit zijn op te lossen.

Fluoriet viel op je gezondheidslijn, wat verder verwijderd van je kern, en mogelijk niet heel belangrijk op dit moment.
Deze steen werkt op veel verschillende niveaus, waar het aanstuurt op actie. In een duiding geeft het aan dat het tijd is voor uitvoerige plannen; vage ideeën moeten nu richting en vorm krijgen, want anders gaan bepaalde kansen aan uw neus voorbij.
Fluoriet geeft aan dat u nu goed moet bedenken wat u wilt en hoe u dat voor elkaar kunt krijgen. Laat nieuwe ideeën eerst uitkristalliseren voor u zich ergens in stort. Bedenk hoe u uw doel kunt bereiken en ga vervolgens methodisch te werk.
Op een negatieve plek wijst fluoriet op vage plannen, verspilde energie, onhandigheid en het besteden van te veel tijd aan dagdromen.

Dit was jouw duiding Anka
De foto volgt nog wink
Cialara
Cialara okt 2 '10
Lin
Lin okt 2 '10
Je hebt het zo druk met leggen dat ik het eigenlijk niet durf te vragen..dus wacht ik even komt ander keertje maar wil je wel zeggen dat ik het erg knap vind wat je doet ...en de tijd er ook voorneemt, want het lijkt me veel werk..

Liefs Lin
*Moonflower*
*Moonflower* okt 3 '10
Jorine , alvast al hartelijke dank voor de legging ,
ik ga het allemaal eens rustig doornemen en zet er dan mijn reactie op neer , maar wou je toch eerst al danken hiervoor !
Ben nog niet zolang terug uit het ziekenhuis en voel me nog niet helemaal oké dus ik moet er even mijn volle aandacht voor gebruiken eigenlijk he ?
Fijne zondag voor je , en tot gauw
Groetjes Moonflower
Little Me
Little Me okt 3 '10
Persoonlijke steen: Rutielkwarts
De Rutielkwarts persoonlijkheid heeft vele ijzers in het vuur en is altijd druk in de weer met verschillende ideeën en projecten. In dit energiebeeld passen dichters, uitvinders, genezers, groepscoördinatoren en discussieleiders.

De steen viel ver van je kern, wat kan betekenen dat je misschien op dit moment niet lekker in je vel zit, of dat je moeite hebt om dicht bij jezelf te blijven.

deze klopt heel erg de afgelope tijd, probeer er wel wat aan te doen en 't gaat ondertusse al iets beter!

De Rutielkwarts viel in het veld tussen Intellect en Carrière.
Rutielkwarts kan een ingewikkelde , drukke situatie tonen waar veel verschillende activiteiten begrepen en gecombineerd moeten worden om te krijgen wat men wil. Op een positieve plek laat rutielkwarts zien dat omstandigheden samenkomen en alle energieën in een bepaalde situatie dezelfde richting opgaan. Factoren die voordien onbegrijpelijk waren, vallen op hun plaats en een nieuwe samenhang komt tevoorschijn.
Op een negatieve plek kan deze steen het onvermogen laten zien eenheid aan te brengen in uw leven. Dit kan wijzen op verwarring of frustratie als er te veel tegelijk gebeurt. Hier geeft rutielkwarts te kennen dat u zich beter op de schoonheid van het geheel kunt richten in plaats van elk afzonderlijke draadje na te lopen.
Op bepaalde plekken kan de steen erop wijzen dat groepen zich moeten formeren of dat de enkeling de hulp van anderen moet opzoeken.
De plek waar de Rutielkwarts viel is redelijk neutraal, dus zowel de positieve als de negatieve energie kan werkzaam zijn.

Dit klopt ook wel redelijk als ik 't goed opvat.. ik ben idd heel erg druk met vanalles tegelijkertijd waardoor het een grote chaos in me hoofd is. Krijg hulp van een ander aangeboden, en dit neem ik dan ook een keer aan, hoe moeilijk ik dat eigelijk ook vind..



Rhodoniet viel vlak bij je emotielijn wat verder van je kern.
Rhodoniet geeft in een duiding aan dat de vragensteller zich in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met ander woorden denk niet aan wat had kúnnen zijn. Richt u op wat haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen.
Op een positieve plek laat Rhodoniet zien dat emotionele relaties goed gefundeerd zijn, op basis van wederzijds begrip en waardering. Ligt het op een plaats die rechtstreeks met de vragensteler te maken heeft, dan gaat het om zaken als zelfrespect en –vertrouwen. Misschien is er niet genoeg eigenliefde of juist veel te veel zelfvertrouwen.
Beide uitersten kunnen ertoe leiden dat niet adequaat op de situatie wordt gereageerd. De juiste balans vindt u door emotionele bagage uit het verleden die huidige relaties beïnvloedt te onderkennen en aan te pakken. Een stap in de goede richting is proberen te ontdekken of in uw relatie bepaalde patronen steeds terugkeren. Gaat het om steeds dezelfde karaktertrekken? Is het steeds weer hetzelfde verhaal? Hoewel het doorbreken van een patroon het risico inhoudt dat er iets onverwachts gebeurt is het waarschijnlijk de enige manier om uit die vicieuze cirkel te komen.

Dit klopt ook wel, en dit ben ik ook aan 't probere te onderzoeke en aan te pakken!

Tegen je lijn van individualiteit viel een Pyriet.
De glanzende, spiegelende buitenkant van pyriet geeft wel weer wat om hem heen gebeurt, maar is soms niet wat het lijkt. Dus als pyriet in een duiding verschijnt, hoed u dan voor uiterlijke schijn. Schijn bedriegt echt, ook al gebeurt dat niet opzettelijk of bewust.
De aard van bepaalde dingen is dat ze weerspiegelen wat om ze heen gebeurt- onze reactie hierop zegt vaak meer over onszelf dan een echte spiegel. Bij de aanwezigheid van pyriet in een duiding moeten we ons afvragen wat voor onplezierigs ons voorgehouden wordt. Pyriet leert ons bewust te handelen en niet domweg te reageren op wat in onze omgeving gebeurt. Ruim de troep op waarmee uw leven vol zit en waardoor uw ware ik niet kan schitteren.
Op een positieve plek kan pyriet als initiator fungeren, die voor een vonk van inspiratie of een plotseling inzicht zorgt. Ook hier moet de ware bedoeling van zo’n vonk wel worden achterhaald.

Dit vind ik nog erg lastig, ben nog niet vaak genoeg bewust van me doen en laten!

Dicht tegen je kern aan en richting je Spiritualiteit viel een Carneool.
Kornalijn (Carneool) duidt op veel creatieve energie. Het wijst op levenslust, geluk, plezier en harmonie. De steen geeft ook aan dat je moet werken met wat je hebt, in plaats van een ver verwijderd doel te blijven nastreven. Deze steen bevordert ook succes en doet je positieve energie toenemen.
Het kan echter ook betekenen dat je wat flexibeler moet zijn, want anders krijg je last van de negatieve aspecten van deze steen. Stress, ziekte, vertraging en stagnering. Schenk ook aandacht aan diepgelegen pijn en oude wonden voordat ze nog meer problemen veroorzaken. Misschien dat die via spiritualiteit zijn op te lossen.

't wisselt de laatste tijd vooral erg af positieve en negatieve energie! op dit moment barst ik ervan en wil ik zoveel mogelijk aanpakken, en zo kan 't weer omslaan dat er niks uit komt. De dingen die gebeurt zijn probeer ik ook wel te 'verwerken' maar ik weet af en toe niet hoe ik 't moet aanpakken. En via de spirituele weg probeer ik een beetje antwoorde en sturing te krijgen, al weet ik dat ik 't uiteindelijk toch wel zelf moet doen smile

Fluoriet viel op je gezondheidslijn, wat verder verwijderd van je kern, en mogelijk niet heel belangrijk op dit moment.
Deze steen werkt op veel verschillende niveaus, waar het aanstuurt op actie. In een duiding geeft het aan dat het tijd is voor uitvoerige plannen; vage ideeën moeten nu richting en vorm krijgen, want anders gaan bepaalde kansen aan uw neus voorbij.
Fluoriet geeft aan dat u nu goed moet bedenken wat u wilt en hoe u dat voor elkaar kunt krijgen. Laat nieuwe ideeën eerst uitkristalliseren voor u zich ergens in stort. Bedenk hoe u uw doel kunt bereiken en ga vervolgens methodisch te werk.
Op een negatieve plek wijst fluoriet op vage plannen, verspilde energie, onhandigheid en het besteden van te veel tijd aan dagdromen.

En dit is grappig, want dit speelt er op dit moment juist heel erg! hier krijg ik hulp bij aangeboden en deze neem ik dan ook aan!
De dingen die er staan, zijn me vorige week door die persoon precies vertelt.. hahah moest daar echt gelijk aan denken toen ik 't las.. En vooral ook dat laatste stukje klopt over de vage plannen die dan in me hoofd zitten, maar ik dan niet uitvoer.. en maar blijven dagdromen!

Echt heel erg bedankt voor je legging, blijf 't allemaal erg mooi en interessant vinden. laugh

liefs Anka
Pagina's: « Vorige ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki