Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '10
Wow Jorine, ik wil je nog even zeggen dat ik het zo mooi vind wat jij hier doet en neerzet! Wat een enorme mooie manier van inzicht geven heb je hier. Echt super om te lezen laugh.

Mijn complimenten!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jul 1 '10
Hey Jorine,

Wat grappig dat de ‘Granaat” eruit kwam. Die beschrijving klopt echt helemaal: ik ben een bezig bijtje, een tikkeltje ongeduldig en soms obsessief gepassioneerd;)

Ook wat betreft ‘het snel opvlammende’ en in negatieve zin ‘irritatie en ergernis’ klopt die beschrijving wel met wat er nu binnen mijn leven speelt. heeft vooral met de relatie tussen mij en mijn ouders te maken: we zitten al jaren in elkaars irritatie ook nu k uit huis ben, de energie hangt er altijd:S

Bloedsteen: “laat je niet meeslepen door gevoelens”
>Daar kan ik zeker wat mee.

Citrien: wat een mooie steen: ook dat verhaal is herkenbaar en toepasbaar waar ik nu sta in mijn studiekeuze en verdere carriere... Ik heb altijd de droom gehad om holistisch therapeut te worden, maar doe op dit moment iets heel anders, maar heb nog niet de moed verzameld om te switchen van studie, wat pas na volgend jaar zou kunnen nadat ik mn bachelor heb gehaald..ik heb angst voor de reactie van mijn ouders…klopt dus aardig he:P

Ook de Lepidoliet is erg toepasselijk nu: ben gebeurtenissen uit het verleden aan het verwerken, dat is wel een groot ding nu.
Het stukje tekst over vergevingsgezindheid en aanvaarding is ook een thema dat ik gelijk weet te plaatsen, echt bijzonder hoor!

Koper: wat een positieve boodschap, een mooie steen:-). Vooral het stukje over die irritatie door het gedrag van anderen, daar kan ik zeker wat mee!

Bergkritstal: mijn lievelingsteen:-) mooi dat over standvastigheid en structuur en duidelijkheid, dat is idd belangrijk.

Lieve Jorine, Mijn Complimenten! ik ben echt blij verbaast over je orakel: klopt helemaal! Het is fijn dat ik de lijnen kan trekken voor mezelf, dat maakt dingen voor mij ook wat inzichtelijker. Heel veel dank!

Liefs, Leanne
Cialara
Cialara jul 1 '10
laughwauw, wat mooi dat het allemaal zo aansluit zeg! Dank je voor je invulling in deze, het is toch altijd maar weer afwachten voor mij smile

Ik heb nog de foto

Cialara
Cialara jul 5 '10
Origineel bericht van: Daisy
Hoi Jorine,

Zou je voor mij ook een algemene legging willen doen, als je tijd hebt?

groetjes,

Desiree


Hoi Desiree, ik heb zojuist voor jou het orakel geraadpleegd.

Jouw persoonlijke steen uitgependeld was een Rutielkwarts.
De Rutielkwarts persoonlijkheid heeft vele ijzers in het vuur en is altijd druk in de weer met verschillende ideeën en projecten. In dit energiebeeld passen dichters, uitvinders, genezers, groepscoördinatoren en discussieleiders

De Rutielkwarts viel tegen je gezondheidslijn, ter hoogte van de 2e cirkel. De plek geeft aan dat je niet helemaal lekker in je vel zit, of dat er iets met je gezondheid is wat speelt bij je.

Rutielkwarts kan een ingewikkelde , drukke situatie tonen waar veel verschillende activiteiten begrepen en gecombineerd moeten worden om te krijgen wat men wil.
Op een positieve plek laat rutielkwarts zien dat omstandigheden samenkomen en alle energieën in een bepaalde situatie dezelfde richting opgaan. Factoren die voordien onbegrijpelijk waren, vallen op hun laats en een nieuwe samenhang komt tevoorschijn.
Op een negatieve plek kan deze steen het onvermogen laten zien eenheid aan te brengen in uw leven. Dit kan wijzen op verwarring of frustratie als er te veel tegelijk gebeurt. Hier geeft rutielkwarts te kennen dat u zich beter op de schoonheid van het geheel kunt richten in plaats van elk afzonderlijke draadje na te lopen.
Op bepaalde plekken kan de steen erop wijzen dat groepen zich moeten formeren of dat de enkeling de hulp van anderen moet opzoeken.
Op zich is de steen op een vrij neutrale plek gevallen en dus laat ik het aan jou over welk deel van de tekst voor jou van belang is wink.


In de 1e cirkel van je gezondheidslijn viel een Smaragd. In mijn optiek een prachtige steen en op een hele goede plaats.

In een duiding staat smaragd voor liefde, aanhankelijkheid en oprechte vriendschap. Een open en eerlijke benadering is noodzakelijk. Net als in smaragd zitten zelfs in de beste relaties scheurtjes en barstjes. Ware liefde is sterker dan deze fouten, maar een oppervlakkige relatie zal onder druk uit elkaar spatten.
In dit geval kun je de liefde ook uitleggen als liefde voor je lijf en je gezondheid. De Smaragd staat ook wel voor het hart-chakra, dus misschien dat daar een connectie mee is. Wel een positieve.


Tegen de smaragd aan in de 2e ring van de kern richting gezondheid, viel een Zwarte Tourmalijn. Omdat hij tegen de smaragd aan viel, zullen deze twee stenen elkaars energie beïnvloeden op dit moment.

Deze steen duidt op de behoefte in harmonie te zijn met de omgeving. Zonder harmonie loop je misschien het risico om op een bepaald niveau tegen negativiteit aan te lopen. Dit vermijd je door ervoor te zorgen dat je goed geaard en geconcentreerd bent en een praktische levensvisie hebt. Dit kristal geeft aan dat met de hele structuur -de verborgen pijlers- rekening moet worden gehouden. Zorg ervoor dat alles waar jouw handelen en relaties op is gebaseerd veilig en stevig is.
Omdat de steen richting je gezondheids lijn wijst, is het misschien ook verstandig om in al je handelen te letten op je gezondheid.


Dan naar de andere kant van het bord, daar ligt een Aquamarijn in de 1e cirkel van jeemotielijn.

In een duiding wijst Aquamarijn op communicatie. De steen ligt gunstig en verwijst naar kameraadschap, gezelligheid en plezier met dierbaren.


Er viel in de 1e cirkel van je relatielijn een Pyriet.

De glanzende, spiegelende buitenkant van pyriet geeft wel weer wat om hem heen gebeurt, maar is soms niet wat het lijkt. Dus als pyriet in een duiding verschijnt, hoed u dan voor uiterlijke schijn. Schijn bedriegt echt, ook al gebeurt dat niet opzettelijk of bewust.
De aard van bepaalde dingen is dat ze weerspiegelen wat om ze heen gebeurt- onze reactie hierop zegt vaak meer over onszelf dan een echte spiegel. Bij de aanwezigheid van pyriet in een duiding moeten we ons afvragen wat voor onplezierigs ons voorgehouden wordt. Pyriet leert ons bewust te handelen en niet domweg te reageren op wat in onze omgeving gebeurt. Ruim de troep op waarmee uw leven vol zit en waardoor uw ware ik niet kan schitteren.
Op een positieve plek kan pyriet als initiator fungeren, die voor een vonk van inspiratie of een plotseling inzicht zorgt. Ook hier moet de ware bedoeling van zo’n vonk wel worden achterhaald.


Ook op je lijn van relaties, maar iets verder weg, en niet echt duidelijk aanwezig is een Granaat. De energie van de Granaat speelt niet echt een grote rol, maar is wel op de achtergrond.

Granaat werkt vitaliserend; hij geeft alle sombere, stagnerende situaties nieuwe energie. Hij heeft de neiging de kracht van andere stenen te versterken – zowel hun goede als hun slechte eigenschappen- afhankelijk van waar ze zijn neergekomen. In positieve zin activeert en stimuleert granaat, in negatieve zin zorgt hij voor irritatie en ergernis. Hij kan op passie wijzen, maar dat hoeft niet de langdurige soort te zijn. Hij kan duiden op snel opvlammende en snel wegebbende woede. Granaat kan ook nieuwe ideeën aangeven, die echter net zo hard weer uitdoven als ze geen tegenwicht krijgen van andere, meer aardende eigenschappen.
Granaat kan net als vuur leven en levendigheid in stand houden, maar ook pijn en verbranding veroorzaken.


Dit was het orakel voor jou Desiree, onderstaand de foto van het bord nog even:

Daisy
Daisy jul 5 '10
Dank je wel Jorine, prachtig gedaan en verwoord! Ik moet het even laten bezinken en reageer straks even wat uitgebreider als je dat goed vindt.

groetjes, Desiree
Daisy
Daisy jul 7 '10
Jorine,

Nogmaals ontzettend bedankt dat je dit voor mij gedaan hebt!

Ik vind het heel opvallend dat de stenen zo gevallen zijn. Mijn gezondheid en relatie met mijn man zijn op dit moment wel de gebieden waar het meeste speelt.

De Rutielkwarts past denk ik helemaal bij mij. En dat hij neutraal valt, kan ik denk ik ook begrijpen. Op een bepaald gebied vallen voor mij heel veel dingen op hun plek op dit moment. Vooral wat betreft de relatie met mijn man en mijn dochtertjes. Dat is de laatste tijd allemaal heel duidelijk aan het worden en ik voel dat allemaal ook samenkomen. Aan de andere kant heb ik inderdaad ook nog veel chaos en onduidelijkheid. Vooral wat betreft mijn gezondheid.

De Smaragd vind ik ook een prachtige steen. Wel mooi ook dat het iets met mijn hart-chakra te maken heeft. Daar heeft laatst een aura-ziener ook een link mee gelegd bij mij.

De Aquamarijn valt ook precies in mijn straatje. De woorden die je beschrijft passen allemaal helemaal bij mij.

De Pyriet heeft me echt aan het denken gezet. Dat is op dit moment denk ik echt wat er in mijn relatie met mijn man aan de hand is, en wat de laatste jaren aan de hand is geweest. Je woorden geven me inzicht. Ik heb daar heel veel aan, dank je wel daarvoor.

Naast de pyriet, vind ik de granaat ook helemaal kloppen! Ik herken dat echt! met name de kortstondige passie en woede. Ik uit dat niet echt, maar voel het wel, en vandaar ook op de achtergrond denk ik.

Ik heb hier heel veel aan! Ontzettend bedankt. Ik heb weer stof tot nadenken.

groetjes, Desiree
Cialara
Cialara jul 7 '10
Dank je Desiree voor je feedback.

Mooi hoe het je op weg helpt met de dingen die bij je spelen, en dat het orakel het helder maakt voor je.

Liefs Jorine.
wianhalu
wianhalu jul 9 '10
hoi jorine,

zou je voor mij wanneer je er aan toekomt het orakel willen raadplegen?

liefs
Denisevm
Denisevm jul 14 '10
Beste Jorine,

Van mij dezelfde vraag: zou je voor mij het orakel willen raadplegen wanneer het je uitkomt?

Groetjes,

Denise
Bleu Angel
Bleu Angel jul 25 '10
Hoi Jorine
Ik heb een leuk cadootje gehad
een stuk berg kristal
een stuk rozen kwarts en een herkinner diamant .
Kun jij mij vertellen wateen herkinner diamant eigenlijk doet en kan en wat deze steen inhoud .
Wat voor soort steen dit is dus
ik heb absoluut geen verstand van Kristallen daarom deze vragen groetjes Pultje
Bleu Angel
Bleu Angel jul 25 '10
Thanks Karin
gelijk ff in mn Favorieten geplaatst.
Hallo zeg dat is me een steentje wat ik heb gekregen.
Zoveel info moet het echt wel een paar x lezen
Pultje
Bleu Angel
Bleu Angel jul 25 '10
Sorry Jorine
Ben zo bezig dat ik alles dooreen haal mn
zoon noemde ik al een paar x bij de naam van mn broer
excuus
Pultje
Bleu Angel
Bleu Angel jul 25 '10
Sorry Jorine
Ben zo bezig dat ik alles dooreen haal mn
zoon noemde ik al een paar x bij de naam van mn broer
excuus
Pultje
Cialara
Cialara aug 17 '10
Oh ik zie dat ik hier al een hele tijd niet meer ben geweest smile

Karin bedankt voor de link naar de mooie site over edelstenen. Heel waardevol!

Het is al een tijdje geleden zoals ik al zei, maar er staan nog twee aanvragen... willen jullie (Wianhalu en Denisevm) nog steeds een reading via het orakel? Dan graag even hier reageren, ik ga het weer oppakken na een lekkere lange vakantie wink

Liefs Jorine.
admin
admin aug 17 '10
Graag gedaan Jorine smile
Denisevm
Denisevm sep 7 '10
Hoi Jorine,

Hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad! Ik zou inderdaad nogsteeds graag een reading willen via het orakel. Neem je tijd, ik wacht geduldig af.. smile

Liefs,

Denise
Cialara
Cialara sep 7 '10
Leuk Denise dat je nog steeds wilt smiledan is het de moeite waard tenslotte.

Ik zal in de loop van de week proberen er tijd voor vrij te maken, anders begin volgende week.

Liefs Jorine
Cialara
Cialara sep 8 '10
Hoi Denise,

Ik heb voor jou het orakel geraadpleegd. Allereerst je persoonlijke steen: een Bloedsteen.

Een moedig sterk mens. Een emotioneel iemand, maar je weet passie met kalmte en begrip in evenwicht te houden.

[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ZvJQlxWKXnt8lM:http://i81.photobucket.com/...oedsteen.jpg&t=1[/img]

De bloedsteen viel heel mooi op de lijn van gezondheid, een stuk van je kern vandaan. Betekent dat het een energie is die de komende dagen speelt.
De Bloedsteen is verbonden met de zon en het sterrenbeeld Ram. Hierdoor en door de relatie met bloed heeft hij te maken met eigenschappen als kracht, moed en dergelijke energie om ondanks alles toch succesvol te zijn. In een duiding geeft bloedsteen aan dat u vol moet houden, maar ook dat u uw doel inderdaad kunt bereiken.
Op een moeilijke plek biedt bloedsteen bescherming wanneer iets mislukt.
Op een positieve plek laat hij zien dat alle obstakels verdwijnen en uw omgeving u steunt. Bij hevige opwinding kan bloedsteen aangeven dat impulsieve reacties, zoals kwaadheid, gesust moeten worden. Laat u niet meeslepen door uw gevoelens.
Je kunt dit alles bekijken in relatie tot je gezondheid.

Een Granaat viel in je kern en speelt op dit moment. Het heeft waarschijnlijk invloed op of te maken met je carrière, omdat het die kant op nijgt.

Granaat werkt vitaliserend; hij geeft alle sombere, stagnerende situaties nieuwe energie. Hij heeft de neiging de kracht van andere stenen te versterken – zowel hun goede als hun slechte eigenschappen- afhankelijk van waar ze zijn neergekomen. In positieve zin activeert en stimuleert granaat, in negatieve zin zorgt hij voor irritatie en ergernis. Hij kan op passie wijzen, maar dat hoeft niet de langdurige soort te zijn. Hij kan duiden op snel opvlammende en snel wegebbende woede. Granaat kan ook nieuwe ideeën aangeven, die echter net zo hard weer uitdoven als ze geen tegenwicht krijgen van andere, meer aardende eigenschappen.
Granaat kan net als vuur leven en levendigheid in stand houden, maar ook pijn en verbranding veroorzaken.

Oh even iets doen, ik ga hier later mee verder wink
Cialara
Cialara sep 8 '10
Zo ben er weer en ga verder met het orakel smile

De volgende steen is een Sodaliet, die in de buurt van je intellect-lijn ligt. Maar hij ligt ver van de kern, op de rand van het bord, wat inhoudt dat het een energie is die wat later speelt of op dit moment minder aanwezig is.

Komt sodaliet in een duiding voor, dan wijst dat op communicatie op grote schaal- zowel tussen verschillende mensen als tussen verre landen. Berichten worden op vele manieren ontvangen en verzonden; telegrafisch, via de kabel en per satelliet- zelfs telepathisch, via gedachten.
Sodaliet werkt ook als bemiddelaar en vredesbrenger, en verschijnt hij in een lezing dan symboliseert hij een samenkomen van gelijkgestemden. Wacht op nieuws dat oplossingen en nieuwe kansen meebrengt, maar wees wel bereid uw rol daar in te vervullen. Ontvangt u niet de berichten die u verwacht, zoek dan contact met anderen en blijf praten over de zaak.
Sodaliet in een duiding kan ook wijzen op rust en tevredenheid, zonder dat een gevoel van “buitengesloten zijn” op treedt. U kunt uzelf zijn, maar voelt u niet alleen. De steen geeft aan dat het een gunstige tijd is voor studie of onderzoek.


Lapis lazuli viel op het randje van het bord, ver buiten het speelveld om het zo maar te noemen. Wanneer een steen ver valt, is de energie echt op de achtergrond, of pas over een aantal maanden van kracht.

In een duiding laat Lapis Lazuli zien dat waarheid van essentieel belang is voor succes. Oprechtheid, eerlijke communicatie en duidelijkheid laten alle energieën vrijelijk stromen. Het kan ook aangeven dat u veel moeite moet doen om de waarheid omtrent een bepaalde situatie te achterhalen. Als steen van de godin van waarheid en balans laat hij in bepaalde gevallen zien hoe orde en recht functioneren.
Lapis Lazuli; steen van onderricht, kan ook een periode van studie aangeven. Op een plek die met individuele spiritualiteit te maken heeft, toont het diepgaande overdenking, meditatie, werken met een ver verleden en belangrijke herinneringen. Lapis Lazuli brengt overal waar het verschijnt evenwicht en heeft een ontnuchterende en diepgaande invloed.


In de eerste ring rond je kern, half in je kern nog, viel een Hematiet. Hij ligt ook richting de gebieden Financien en Relaties en kan daar dus ook mee te maken hebben. Het is een energie die op dit moment duidelijk aanwezig is.

IJzer is een sterk maar zeer broos metal. Deze twee eigenschappen vormen een aanwijzing voor de betekenis die Hematiet in een duiding heeft. Bij Hematiet is sprake van een stevige ondergrond om op te bouwen. Op een positieve plek wordt de consolidatie van energieën in de omgeving erdoor versterkt. Zo kan Hematiet een bepaalde situatie zo analyseren, dat die voor iedereen zichtbaar en duidelijk wordt.
Op een negatieve plek duidt Hematiet op koppigheid, onbuigzaamheid of het onvermogen iets los te laten.
Hematiet lijkt een glanzend zilverachtig metaal; wordt het echter vermalen, dan wordt de kleur rood. Deze transformatie duidt erop dat we soms verder moeten kijken dan onze neus lang is.
Laat ik erbij zeggen dat de plek waar de Hematiet ligt, geen negatieve plek is wink


Pyriet is ook nog op het bord gekomen, in de eerste cirkel van je emotielijn. Dit betekent dat de energie van Pyriet veel speelt in je emoties in deze periode.

De glanzende, spiegelende buitenkant van pyriet geeft wel weer wat om hem heen gebeurt, maar is soms niet wat het lijkt. Dus als pyriet in een duiding verschijnt, hoed u dan voor uiterlijke schijn. Schijn bedriegt echt, ook al gebeurt dat niet opzettelijk of bewust.
De aard van bepaalde dingen is dat ze weerspiegelen wat om ze heen gebeurt- onze reactie hierop zegt vaak meer over onszelf dan een echte spiegel. Bij de aanwezigheid van pyriet in een duiding moeten we ons afvragen wat voor onplezierigs ons voorgehouden wordt. Pyriet leert ons bewust te handelen en niet domweg te reageren op wat in onze omgeving gebeurt. Ruim de troep op waarmee uw leven vol zit en waardoor uw ware ik niet kan schitteren.
Op een positieve plek kan pyriet als initiator fungeren, die voor een vonk van inspiratie of een plotseling inzicht zorgt. Ook hier moet de ware bedoeling van zo’n vonk wel worden achterhaald.

Dit was voor jou het orakel voor vandaag. Ik heb het nog niet helemaal uitgewerkt in betekenis, alleen heel sec de energie van de stenen weergegeven. Ik zou zeggen, duik er zelf even in, en heb je vragen, dan kom ik je helpen smile

Liefs Jorine.

Pagina's: « Vorige ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki