Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

Cialara
Cialara mrt 6 '10
Oh ik zie dat gast nog voor je was, die komt natuurlijk eerst...

Sorry gast, zat even niet op te letten wink

Liefs Jorine
gast
gast mrt 6 '10
Daar was ik al bang voor wink
Cialara
Cialara mrt 6 '10
Ja Gast, natuurlijk, is voor mij ook eigenlijk makkelijker hoor, een algemene duiding smile

Even kijken, op mijn lijstje; eerst Chrisje, dan Gast en daarna Mono.

Ga zo beginnen, maar doe er geen drie op één avond hoor...

Liefs Jorine
Cialara
Cialara mrt 6 '10
Origineel bericht van: gast
Daar was ik al bang voor wink


Hi hi hi, je weet wel hoe dat komt winkMaar ik zal je zeker niet vergeten nu!
gast
gast mrt 6 '10
Ik zie het van zelf. Doe het in je eigen tempo....
Cialara
Cialara mrt 6 '10
Zal ik zeker doen smile
Cialara
Cialara mrt 6 '10
Chrisje, voor jou heb ik het orakel geraadpleegd...

Je persoonlijke steen die ik heb gependeld is een Jade.

De persoonlijkheid die bij Jade hoort: iemand die geworteld is in familietradities. Deze mensen hebben een stabiliteit die voorkomt uit een gevoel van continuïteit.

De Jade viel op je emotielijn.

Jade zorgt ervoor dat je de waarheid in elke situatie instinctief aanvoelt, dus je emoties in dit geval vertellen je de waarheid. In een duiding suggereert de steen dat je vaker op je intuïtie moet afgaan. De kracht van jade ligt in het feit dat het individu verbonden raakt met het geheel. Vaak betekent het dan ook dat je je meer met de situatie moet bezighouden of dat je je er aan moet onttrekken wanneer jouw gevoel dat zegt.

Omdat jade al heel lang in verband wordt gebracht met de geesten van de overledenen, kan hij in een duiding symbool staan voor de tradities van onze voorhouders. We hebben allemaal een voorouderlijke geschiedenis. Door dit te erkennen, kunnen we meer inzicht krijgen in ons persoonlijke leven.

Bloedsteen viel in een vaag gebied tussen je lijn van intellect en carriere in de tweede helft. Niet echt een duidelijke ligging en daarom ook meer als indicatie dan als concreet iets... misschien een energie die zich op de achtergrond afspeelt.

De Bloedsteen is verbonden met de zon en het sterrenbeeld Ram. Hierdoor en door de relatie met bloed heeft hij te maken met eigenschappen als kracht, moed en dergelijke energie om ondanks alles toch succesvol te zijn. In een duiding geeft bloedsteen aan dat u vol moet houden, maar ook dat u uw doel inderdaad kunt bereiken. Op een moeilijke plek biedt bloedsteen bescherming wanneer iets mislukt. Op een positieve plek laat hij zien dat alle obstakels verdwijnen en uw omgeving u steunt. Bij hevige opwinding kan bloedsteen aangeven dat impulsieve reacties, zoals kwaadheid, gesust moeten worden. Laat u niet meeslepen door uw gevoelens.

De Rhodoniet viel ook op een vage plek tussen je carriere en financiele lijn, en ook hier geld dus dat het zich waarschijnlijk op de achtergrond afspeelt of niet heel erg duidelijk aanwezig is.

Rhodoniet geeft in een duiding aan dat de vragensteller zich in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met ander woorden denk niet aan wat had kúnnen zijn. Richt u op wat haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen.
Op een positieve plek laat Rhodoniet zien dat emotionele relaties goed gefundeerd zijn, op basis van wederzijds begrip en waardering. Lift het op een plaats die rechtstreeks met de vragensteler te maken heeft, dan gaat het om zaken als zelfrespect en –vertrouwen. Misschien is er niet genoeg eigenliefde of juist veel te veel zelfvertrouwen.

Beide uitersten kunnen ertoe leiden dat niet adequaat op de situatie wordt gereageerd. De juiste balans vindt u door emotionele bagage uit het verleden die huidige relaties beïnvloedt te onderkennen en aan te pakken. Een stap in de goede richting is proberen te ontdekken of in uw relatie bepaalde patronen steeds terugkeren. Gaat het om steeds dezelfde karaktertrekken? Is het steeds weer hetzelfde verhaal? Hoewel het doorbreken van een patroon het risico inhoudt dat er iets onverwachts gebeurt is het waarschijnlijk de enige manier om uit die vicieuze cirkel te komen.

Heel dicht bij je kern, er bijna in en verwijzend naar het gebied dat met carriere en financien te maken heeft viel een Celestiet. De energie van deze steens is erg belangrijk voor je omdat hij dicht bij je kern viel.

In een duiding wijst celestiet op de aanwezigheid van spirituele invloeden. Dit kunnen toevalligheden, gelukstreffers of onverwachte ontmoetingen zijn.

Celestiet duidt op het einde van een sobere stemming en op een moeilijke situatie die zal verbeteren. Het toont een veilige omgeving die helpt herstellen en weer zorgt voor een evenwichtige rust. Je moet er bij deze steen wel voor waken niet te veel weg te dromen in vage werelden. Een verhoogde staat van bewustzijn moet altijd geaard zijn in de dagelijkse realiteit wil hij ergens goed voor zijn.


Rubelliet in Lepidoliet viel op een vaag gebied, ergens tussen de financiele en relationele lijn. Het is iets wat misschien een rol speelt of speelde, misschien alleen een aanwijzing, maar niet van substantieel belang...

Deze steen toont in een duiding hoe het verleden gebeurtenissen in het heden beïnvloedt. Op een positieve plek laat de steen zien dat de vragensteller de vruchten van positief handelen plukt. Ontspanning aan het einde van een lang en creatief proces is welverdiend.

Rubelliet in Lepidoliet kan ook duiden op vetes, wraakgevoelens of rancune over een lange periode, die ervoor zorgen dat relaties verzuurd raken. De les die hieruit kan worden getrokken, is dat vergevingsgezindheid en aanvaarding uit iemand zelf komen. Dergelijke gevoelens weerspiegelen onze eigen moeizame strijd met de wereld. Proberen we deze pijn los te laten, dan zal het verzoeningsproces spontaan beginnen.


In de eerste cirkel van je relatielijn en dus heel erg belangrijk op dit gebied viel een Sneeuwvlok Obsidiaan.

Obsidiaan is duidelijk verbonden met Pluto, zowel de planeet als de Griekse god. Pluto is de god van de onderwereld, bewaarder van verborgen schatten. Steeds waar obsidiaan in een duiding voorkomt, is het belangrijk naar verborgen factoren te zoeken die van invloed kunnen zijn op de vragensteller. Er zullen onverwachte wendingen kunnen optreden. Er kan ook sprake zijn van angst – bij jou of iemand anders. Bedenk dat angst meestal optreedt als iemand het gevoel heeft dat alles buiten hem om gaat of als hij geen overzicht heeft. Angst kan zich ook voordoen wanneer je oog in oog komt te staan met iets wat krachtiger lijkt dan jij. Obsidiaan is zowel vurig als aardend. Deze eigenschappen zullen je door elke obsidiaanachtige uitbarsting heen loodsen en je kunnen overtuigen van jouw eigen vurige kracht.

In de tweede cirkel van je relatielijn en dus ook van invloed op de Sneeuwvlok Obsidiaan viel een Turqoise.

Turqoise in een duiding wijst erop dat er voor uw veiligheid voorzorgsmaatregelen moeten worden getroffen. Wees alert en sta klaar om onvoorziene moeilijkheden het hoofd te bieden. De steen is geen teken dat gevaar op de loer ligt, alleen een waarschuwing dat de situatie extra aandacht nodig heeft.
Op een positieve plek kan Turqoise betekenen dat alles in harmonie is, in evenwicht, en dat er optimisme heerst. Turqoise geeft ook aan dat je, voor een optimaal verloop van de dingen moet aangeven wat jouw gevoelens en voorkeuren zijn.
Bij vragen over gezondheid dien je te letten op omgevingsstress door vervuiling, elektromagnetische straling, lawaai en negatieve emoties.

Als ik de sneeuwvlok obsidiaan en de turqoise zo samen zie, dan zie ik iets heftigs gebeuren op relationeel gebied, iets waar je je misschien voor moet beschermen, of iets waar je alert op zult moeten zijn. Je komt er wel doorheen, dat geeft de obsidiaan ook aan... Geef het in ieder geval ruime aandacht.

Dan viel er een Rookkwarts tegen de eerste cirkel van je emotielijn, maar ook rakelings tegen het relatiegebied. Het betreffen daarom emoties die met een relatie te maken heeft.

De Rookkwarts geeft een ontwikkelingsstadium weer dat nog stil ligt. Deze steen kan vergeleken worden met vruchtbare aarde waarin dingen groeien wanneer de tijd rijp is. In deze context wordt aangeraden geduld te hebben en niet te veel activiteiten te ontplooien, zodat iemands potentieel kan ontkiemen. Veel groei- en ontwikkelingsstadia bevatten momenten van rust, waarin alles stil lijkt te staan. Deze stadia geven aan dat zich vanuit de diepten veranderingen aankondigen, onzichtbaar voor wie vluchtig kijkt. Nu moet worden nagedacht over plannen en dromen, maar staar je niet blind op een bepaalde uitkomst. Meditatie en zich aan de dagelijkse zaken onttrekken kunnen het proces versnellen.

Een Melkkwarts viel dicht bij je kern tussen de spirituele en de individuele lijn.
Dit heeft niet direct met je vraag te maken, dus zie het als wat extra informatie of een kadootje wink

De steen geeft aan dat de situatie onduidelijk is. Hoewel dit frustrerend kan zijn, is dit nu echt geen goed moment om actie te ondernemen op het gebied van spiritualiteit of individuele ontwikkeling. Er is geduld nodig om met de verstrooiende krachten van Melkkwarts de situatie te verhelderen. Bedenk dat een gebrek aan doelgerichtheid in bepaalde omstandigheden voordelig kan zijn – even geen voortdurende aandacht voor detail. Hoe het ook zij, veel kan niet worden bereikt, of dat nu door de vaagheid van de vragensteller komt of doordat de gebeurtenissen zo onduidelijk zijn, u kunt beter gewoon wachten tot alles weer helder wordt.

Let erop dat je nu een rookkwarts hebt En een melkkwarts die allebei zeggend dat je geduld moet hebben, dat de dingen zich in alle rust moeten ontwikkelen. Dit is een belangrijke aanwijzing voor jouw individuele ontwikkeling.

De laatste steen die er nog ligt is een Zwarte Tourmalijn. Deze viel precies tussen de eerst cirkels van de spirituele lijn en de gezondheidslijn.

Deze steen duidt op de behoefte in harmonie te zijn met de omgeving. Zonder harmonie loop je misschien het risico om op een bepaald niveau tegen negativiteit aan te lopen. Beide vermijd je door ervoor te zorgen dat je goed geaard en geconcentreerd bent en een praktische levensvisie hebt. Dit kristal geeft aan dat met de hele structuur -de verborgen pijlers- rekening moet worden gehouden. Zorg ervoor dat alles waar jouw handelen en relaties op is gebaseerd veilig en stevig is.
Even vrij vertaald, zorg dat je goed geaard bent, en zorg goed voor je gezondheid wink


Dit was jouw duiding Chrisje smile

Liefs Jorine.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 6 '10
Origineel bericht van: Eniroj

Lieve Hemelwandelaar,

Ik had het graag voor je gedaan, maar ik begrijp de fase waarin je zit volkomen. Acceptatie valt niet altijd mee en heeft soms (heel) veel tijd nodig smileAls je er wel klaar voor bent doe ik het met liefde voor je.

Liefs Jorine


Thanx!
mono
mono mrt 7 '10
ik wacht het wel af ben wel heel benieuwd hoor.ik zit net alle bladzijdes te lezen maar wauw zeg.....
groetjes mono
Chrisje
Chrisje mrt 7 '10
Hey Jorine

Bedankt om het orakel te raadplegen, ik heb het even snel overlezen en vind mezelf wel terug in bepaalde dingen, maar ik ga straks als ik effe meer tijd heb het nog een keer rustig en aandachtig lezen en zal daarna wat meer feedback geven smile

Lieve groetjes
Chrisje
mono
mono mrt 11 '10
het is rustig hier haha
Cialara
Cialara mrt 11 '10
Ja, stilletjes is het hier zeker wink

Ik zal wat verandering aanbrengen hoor... maar je zult nog even geduld moeten hebben smile
Cialara
Cialara mrt 11 '10
Gast voor jou heb ik het orakel geraadpleegd smile

Allereerst de persoonlijke steen: Labradoriet

Jouw persoonlijkheid: Iemand die op het oog saai lijkt, maar –zo zul je plotseling ontdekken- heel wat spannender heeft geleefd dan jij zonder dat je dat wist... wink

Ik heb in totaal 7 stenen geworpen op het bord

Ik begin bij de Lapis Lazuli, deze viel vlak naast je carrière lijn bij de 3e cirkel, dus redelijk dicht bij je kern, en daarmee iets wat in het nu of de nabije toekomst ligt...

In een duiding laat Lapis Lazuli zien dat waarheid van essentieel belang is voor succes. Oprechtheid, eerlijke communicatie en duidelijkheid laten alle energieën vrijelijk stromen. Het kan ook aangeven dat je veel moeite moet doen om de waarheid omtrent een bepaalde situatie te achterhalen. Als steen van de godin van waarheid en balans laat hij in bepaalde gevallen zien hoe orde en recht functioneren.

Lapis Lazuli; steen van onderricht, kan ook een periode van studie of leerproces aangeven. Lapis Lazuli brengt overal waar het verschijnt evenwicht en heeft een ontnuchterende en diepgaande invloed.


De Sneeuwvlok Obsidiaan viel in de eerste cirkel van je relatielijn. Een hele duidelijke plek en zeer actueel dus ook belangrijk.

Obsidiaan is duidelijk verbonden met Pluto, zowel de planeet als de Griekse god. Pluto is de god van de onderwereld, bewaarder van verborgen schatten. Steeds waar obsidiaan in een duiding voorkomt, is het belangrijk naar verborgen factoren te zoeken die van invloed kunnen zijn op jou als vragensteller. Er zullen onverwachte wendingen kunnen optreden. Er kan ook sprake zijn van angst – bij jou of iemand anders. Bedenk dat angst meestal optreedt als iemand het gevoel heeft dat alles buiten hem om gaat of als hij geen overzicht heeft. Angst kan zich ook voordoen wanneer je oog in oog komt te staan met iets wat krachtiger lijkt dan jij. Obsidiaan is zowel vurig als aardend. Deze eigenschappen zullen je door elke obsidiaanachtige uitbarsting heen loodsen en je kunnen overtuigen van jouw eigen vurige kracht. En dit alles dus op relationeel gebied...


Een Amethist viel heel ver van je kern vlak bij de lijn van individualiteit, spelend in de toekomst of misschien met minder invloed.

Amethist in een duiding betekent dat er behoefte is aan nuchtere overweging bij beslissingen.
In een duiding kan Amethist er ook op wijzen dat zelfdiscipline is vereist; het is niet het juiste moment om flink op stap te gaan. Zorg er eerst voor dat alles op orde is, bekijk wat je prioriteiten zijn en neem niet te veel hooi op je vork. Blijf met beide benen op de grond en laat je niet meeslepen door allerlei wilde plannen. Fantasie is belangrijk, maar moet wel zijn gericht op haalbare doelen.


In de 1e cirkel van je spirituele lijn viel een Sodaliet. Zo dicht bij de kern en op een duidelijke plaats een belangrijke steen voor je.

Komt sodaliet in een duiding voor, dan wijst dat op communicatie op grote schaal- zowel tussen verschillende mensen als tussen verre landen. Berichten worden op vele manieren ontvangen en verzonden; telegrafisch, via de kabel en per satelliet- zelfs telepathisch, via gedachten. Omdat het op je spirituele lijn ligt dus ook op geestelijk niveau.

Sodaliet werkt ook als bemiddelaar en vredesbrenger, en verschijnt hij in een lezing dan symboliseert hij een samenkomen van gelijkgestemden. Wacht op nieuws dat oplossingen en nieuwe kansen meebrengt, maar wees wel bereid jouw rol daar in te vervullen. Ontvang je niet de berichten die je verwacht, zoek dan contact met anderen en blijf praten over de zaak.

Sodaliet in een duiding kan ook wijzen op rust en tevredenheid, zonder dat een gevoel van “buitengesloten zijn” op treedt. Je kunt jezelf zijn, maar voelt je niet alleen. De steen geeft aan dat het een gunstige tijd is voor studie of onderzoek.

Dit is dus al de tweede steen die een studie energie brengt. Dit is een belangrijke extra aanwijzing. Dat je iets gaat leren of met iets bezig bent waarvan je veel leert... Zowel op spiritueel gebied als in je werk of carrière (dit kun je heel breed zien he)


Dan vielen er 3 stenen op het vlak van je gezondheid, daar speelt dus zo te zien het een en ander...


Als eerste viel er een Maansteen midden op de 2e cirkel van de gezondheidslijn.

Maansteen heeft heel veel vrouwelijk energie en kan in een duiding dus een belangrijke vrouw in het leven van de vragensteller symboliseren. Het kan ook staan voor typisch vrouwelijke eigenschappen, zoals medeleven, luisteren en invoelingsvermogen.

Deze steen toont de noodzaak van emotionele balans in een situatie. Misschien is zich stress aan het ophopen, die zich vervolgens al starheid in relaties manifesteert en die weer moet worden losgemaakt. Komt maansteen terecht in een gebied dat met gezondheid te maken heeft, dan kan dat betekenen dat emotionele stress maagpijn, hoofdpijn op spijsverteringsproblemen veroorzaakt.

Maansteen wijst er ook op dat intuïtieve vaardigheid in het geding is. Je moet nu niet doortastend optreden. Kijk om je heen en probeer aan te voelen wat in en om jou aan de hand is voor je iets onderneemt. Omdat allerlei tere creatieve energieën nu samenkomen is het beter geduldig verder te gaan.
Omdat de maan op zo veel aardse levenscycli van invloed is, betekent maansteen in een duiding dat de vragensteller zich er bewust van moet zijn dat aan alles een natuurlijke groeicyclus ten grondslag ligt. Overhaasten heeft geen zin, alles gebeurt op zijn eigen tijd.


Dan viel er een Moldaviet vlak naast je maansteen en die beinvloed dus ook de maansteen.

Moldaviet ontleent zijn kracht aan de enorme krachten die loskomen wanneer twee ruimten op elkaar botsen, net zoals we ons soms met een schok realiseren dat we lange tijd in een droomwereld hebben geleefd en niet in de echte.

Moldaviet kan ons plotseling doen in zien dat onze relatie met al het vertrouwde verandert. Dit is misschien moeilijk om te accepteren, maar kan er ook toe leiden dat je je vanzelfsprekend openstelt voor nieuwe werelden.

Moldaviet in een duiding kan ook wijzen op een plotselinge verandering die leidt tot nieuwe kansen, voorpgesteld dat verandering kan plaatsvinden.

Beetje moeilijk te vertalen naar gezondheid misschien, maar het veranderd dus de vrouwelijk maansteen en kan leiden tot nieuwe kansen, misschien verbeteringen op het gebied van je gezondheid.

Maar let op er is nog een derde steen, namelijk je persoonlijke, de Labradoriet. Het probleem is dat hij erg ver van je kern viel. En daarmee geeft de steen eigenlijk aan dat je op dit moment niet lekker in je vel zit.

De Labradoriet duidt op een verrassing, transformatie en transmutatie. Het brengt een plotselinge ommekeer teweeg, waardoor een stagnerende situatie opleeft. Nieuwe kansen doen zich voor, er liggen allerlei keuzemogelijkheden en het leven ziet er opeens heel spannend uit.

De steen leert ons dat we nooit van veronderstellingen moeten uitgaan. Op relationeel gebied geeft Labradoriet aan dat we goed moeten kijken naar wat we hebben; alles vanzelfsprekend vinden maakt een relatie saai en verstikkend. Doe eens iets onverwachts, wees eens royaal. Laat zien dat je je partner waardeert.

Ligt Labradoriet op een plek die met gezondheid te maken heeft, let dan op je persoonlijke energie. Voel je je altijd uitgeput bij bepaalde mensen in de buurt en voelen zij zich juist beter? Als je de hele dag met veel mensen werkt of een stressvol beroep hebt, kan Labradoriet aangeven dat jouw energie niet voldoende wordt aangevuld en dat de stress toeneemt.

Ook hier weer de opmerking dat er door twee stenen wordt aangegeven dat er een verandering zal optreden en in dit geval dus op het gebied van je gezondheid.


Dit was het orakel voor jou Gast.
Liefs Jorine

Foto volgt nog wink
admin
admin mrt 12 '10
Wat leuk dit zeg. Ik had hier nog nooit van gehoord. Zou je voor mij ook zo'n algemene duiding willen doen Jorine?
Groetjes Nougnag
Cialara
Cialara mrt 12 '10
Hoi Nougnag,

Ik moet er even over nadenken of ik het nog wil doen. Ik heb even wat andere dingen aan mijn hoofd, waar ik het erg moeilijk mee heb, en wat veel energie kost op dit moment.

Liefs Jorine.
admin
admin mrt 12 '10
Dat is goed hoor Jorine. Jij gaat voor dit kan altijd nog. Doe rustig aan,ik wens je veel sterkte en kracht.
Groetjes en liefs Anuschka
gast
gast mrt 12 '10
Jorine, heeel heeel heeel erg lief en bedankt dat je dit hebt willen doen voor me. Wel grappig dat die studie er een paar keer uit kwam. Ik ben van plan om een cursus te gaan doen voor web designer. Maar het kan zomaar weer iets anders worden winkDat ik iets moet gaan doen is wel duidelijk.
Ik kan hier zekers wel wat mee. Nog niet alles zie ik heel duidelijk in mijn leven op dit moment, maar er zijn zeker wel raakvlakken. Hoop dat de rest me ook duidelijk wordt in de komende tijd.
Nogmaals bedankt!
En jij sterkte hè, doe rustig aan.
Cialara
Cialara mrt 12 '10


Foto van het orakel bord voor Gast.

Dank je Gast, ik probeer het wel, het gaat al beter wink
Liefs Jorine.
gast
gast mrt 12 '10
Dank je wel Jorine.
mono
mono mrt 12 '10
lieve jorine
ik las net dat je met andere dingen bezig was die je veel energie kosten...voel je niet door mij gedwongen om het voor mij ook te doen omdat we dat hadden afgesproken...als je niet wil vind ik het ook prima.bewaar je energie maar even.
lieve groet monique
Pagina's: « Vorige ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki