Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

admin
admin feb 12 '10
Jouw persoonlijke steen is de Rookkwarts

Rookkwartsmensen hebben een sterke, rustige energie die ook creatief is. Een dergelijk iemand kiest voor een rustig leven.
Ik ben iemand die rustig is van aard, en veel geduld heb

Deze steen viel op een afstandje van je kern in de 3e cirkel van je emotielijn.

De Rookkwarts geeft een ontwikkelingsstadium weer dat nog stil ligt. Deze steen kan vergeleken worden met vruchtbare aarde waarin dingen groeien wanneer de tijd rijp is. In deze context wordt aangeraden geduld te hebben en niet te veel activiteiten te ontplooien, zodat iemands potentieel kan ontkiemen. Veel groei- en ontwikkelingsstadia bevatten momenten van rust, waarin alles stil lijkt te staan. Deze stadia geven aan dat zich vanuit de diepten veranderingen aankondigen, onzichtbaar voor wie vluchtig kijkt. Nu moet worden nagedacht over plannen en dromen, maar staar je niet blind op een bepaalde uitkomst. Meditatie en zich aan de dagelijkse zaken onttrekken kunnen het proces versnellen.

Ben benieuwd naar dit ontwikkelingsstadium, momenten van rust en het stilstaan van lijkt nu wel aan de orde, als ik naar mijn relatie kijk is er momenteel een moment van rust en staat alles stil, weinig contact etc, , als ik het op mezelf betrek komen er dus veranderingen aan, kan dut zowel op persoonlijk vlak als relationeel vlak zijn? want heb het idee dat mijn relatie zich wel langzaam aan ontwikkelt, en zelf leer ik uiteraard ook met dingen om te gaan en te veranderen.


Ook op je emotielijn tegen de 2e cirkel (dus iets dichter bij je kern) viel de Groene Aventurijn.

Deze steen wijst op nieuwe mogelijkheden. Net als naar de glinsteringen in de steen moet ook daar goed naar gezocht worden, ze dienen zich vaak aan wanneer u ze het minst verwacht. Op een positieve plek biedt Aventurijn de kans op vrijheid, een plotselinge koersverandering of een nieuwe weg. Omdat ze tot een doorbraak kunnen leiden, moeten details meer aandacht krijgen.

Nieuwe mogelijkheden, ben net met mijn studie verpleegkundige begonnen, misschien dadelijk wel hierdoor een nieuwe baan? Misschien een nieuwe weg binnen mijn relatie, wordt ik weer vrijgezel smileof de koersverandering dat de relatie ineens veranderd en we mogelijkheden voor de toekomst zien kan van alles zijn huisje boompje beestje financieel de omgang met elkaar etc dit zie ik dan in positieve zin

Op de 1e cirkel van je individuele lijn viel de Granaat

Granaat werkt vitaliserend; hij geeft alle sombere, stagnerende situaties nieuwe energie. In positieve zin activeert en stimuleert granaat, in negatieve zin zorgt hij voor irritatie en ergernis. Hij kan op passie wijzen, maar dat hoeft niet de langdurige soort te zijn. Hij kan duiden op snel opvlammende en snel wegebbende woede. Granaat kan ook nieuwe ideeën aangeven, die echter net zo hard weer uitdoven als ze geen tegenwicht krijgen van andere, meer aardende eigenschappen.
Granaat kan net als vuur leven en levendigheid in stand houden, maar ook pijn en verbranding veroorzaken.

Dit is een bijzondere steen, en omdat hij viel op je individuele lijn die te maken heeft met jouw interesses en manier van leven, dus wel een aandachtspunt in jouw relatie, omdat dit gaat over jouw eigenheid, jouw zelf en hoe je die uit.

Dit klopt als een huis, als we op een punt staan om uit elkaar te zijn en alles stagneerd en uit de hand loopt komt er ineens weer positieve energie binnen waaien waardoor het allemaal goed komt, ik als vanaf het begin af aan zo, ik kan soms behoorlijke boos zijn, en dit is ook snel weer weg. en ja het veroorzaakt pijn en verbranding, maar houdt het wel levendig. En nieuwe ideeen vaak wordt ik bijv. op mijn werk niet gehoord of in mijn relatie en dan idd weg idee


Buiten het bord tussen je spirituele en gezondheidslijnen viel een Kornalijn.
Een steen die buiten het bord valt geeft aan dat zijn energie pas veel later van toepassing zal zijn, dus zeg over een aantal maanden.

Kornalijn duidt op veel creatieve energie. Het wijst op levenslust, geluk, plezier en harmonie. De steen geeft ook aan dat je moet werken met wat je hebt, in plaats van een ver verwijderd doel te blijven nastreven, en dit geld dan met name op het gebied van je gezondheid en spiritualiteit. Deze steen bevordert ook succes en doet je positieve energie toenemen.
Het kan echter ook betekenen dat je wat flexibeler moet zijn, want anders krijg je last van de negatieve aspecten van deze steen. Stress, ziekte, vertraging en stagnering. Schenk ook aandacht aan diepgelegen pijn en oude wonden voordat ze nog meer problemen veroorzaken.

Flexibeler zou ik kunnen zijn in mijn relatie, want idd doe ik dat niet krijg ik te maken met negatieve aspecten o.a. stress en stagnatie. Maar creatieve energie en positieve energie komt er ook zeker uit, en ook dat ik momenteel bezig ben met mijn spiritualiteit te ontwikkelen alleen weet ik nog niet precies wat ik wel en niet kan, en moet ik leren te werken en om te gaan met wat ik heb

Amethist viel op de 2e cirkel van je intelligentielijn.

Amethist in een duiding betekent dat er behoefte is aan nuchtere overweging bij beslissingen, gebruik dus je gezonde verstand wil het zeggen.
Blijf met beide benen op de grond en laat je niet meeslepen door allerlei wilde plannen. Fantasie is belangrijk, maar moet wel zijn gericht op haalbare doelen.

klopt als een huis


Op de 4e cirkel van je intelligentielijn viel een Jade.

Jade zorgt ervoor dat je de waarheid in elke situatie instinctief aanvoelt. In een duiding suggereert de steen dat we vaker op onze intuïtie moeten afgaan. De kracht van jade ligt in het feit dat het individu verbonden raakt met het geheel. Vaak betekent het dan ook dat u zich meer met de situatie moet bezighouden of dat u zich er aan moet onttrekken wanneer uw gevoel dat zegt. Omdat jade al heel lang in verband wordt gebracht met de geesten van de overledenen, kan hij in een duiding symbool staan voor de tradities van onze voorhouders. We hebben allemaal een voorouderlijke geschiedenis. Door dit te erkennen, kunnen we meer inzicht krijgen in ons persoonlijke leven.

Even vertalen naar je vraag; De Amethist zegt dat je je gezonde verstand moet gebruiken en reëel moet zijn, maar de jade verzacht dit iets en geeft aan dat je ook wel je intuïtie mag gebruiken. Maar blijf wel reëel.

Bij de Jade, afgaan op mijn gevoel toch? Dat is wel wat ik momenteel doe en ook lijk aan te voelen of het goed of fout zit in keuzes die ik maak, in wat ik voel etc.
alleen dat stukje in verband staan met de overledenen snap ik niet helemaal..


Koper viel tenslotte naast je financiele lijn, vlakbij de 2e en 3e cirkel.

Koper zorgt ervoor dat alle energie rondom wordt gladgestreken en geïntegreerd. Is er kans op onenigheid, (in dit geval over jouw of jullie financiën) dan sust koper de agressie. Bij stagnatie zorgt koper ervoor dat de energie weer vrijelijk kan stromen. Het bevordert ook alle vormen van communicatie en verbetert emotionele situaties.
Koper herinnert ons eraan dat we ontvankelijk moeten blijven, bereid moeten zijn nieuwe standpunten aan te nemen en niet geïrriteerd moeten raken door het gedrag van anderen.

Klopt als een huis, we hebben vaak onenigheid over de financiële situatie van hem en mij, hij werkt keihard voor een mager loontje van nog geen 350 euro in de maand met 6 dagen meer als 12 uur werken op een dag, hij wil huisje boompje beestje, sparen wil mij onderhouden moet alles voor zijn moeder en zusje betalen want dat doen zijn broers niet etc, altijd dus werken werken werken,wil geen geld van me aannemen vraagttie ook nooit naar of om, en hij denkt dat ik het finacieel super makkelijk heb en dat ik hem niet in zijn situatie begrijp en daar is vaak onenigheid over geweest. En idd dit loopt altijd goed af, we gaan elkaar ook steeds beter hierin begrijpen ik heb hem dingen uitgelegd hij mij, na een jaar kunnen we ook veel beter communiceren samen, zonder ruzies, we lijken elkaar te begrijpen, dus verbeteren van vormen van communicatie zeer zeker! en idd leren niet geirriteerd te raken en bereid zijn om te mogen leren!

Nogmaals heel erg bedankt jorine
hopelijk zit ik een beetje in de juiste richting te denken met mijn antwoorden anders hoor ik het graag

veel liefs van mij
Cialara
Cialara feb 12 '10
Dank je cooolgirl,

Het is natuurlijk fijn als een duiding overeenkomt met jouw gevoel en dat je jezelf erin herkent. En dat zeg ik niet voor mezelf, maar vooral voor jou smile

Niet iedere betekenis of energie van een steen hoef je op jezelf te betrekken, want de betekenissen kunnen nogal breed zijn. Het gaat erom de essentie voor jezelf eruit te halen en dat doe je volgens mij heel goed.

Nu heb je een bevestiging hoe je er in staat en welke kant het uit zou kunnen gaan. Er zijn wat aandachtspunten die je zelf al hebt benoemd en waar jij/jullie aan mogen werken.

Liefs Jorine
Chrisje
Chrisje feb 16 '10
Hallo Jorine,

Had hier net het topic even bekeken, had nog nooit gehoord van dit orakel, maar lijkt me wel fijn.
Wil je het orakel voor mij ook een keertje raadplegen? Wil wel eens weten wat het zegt over mijn toekomst op financieel en relationeel vlak vooral...ik zit een beetje met de hoop dat het weer goed komt met iemand smile

Groetjes
Chris
Cialara
Cialara feb 18 '10
Hoi Chrisje,

Oh wat jammer dat ik het nu pas zie! Ik ga vannacht weg op vakantie, en kan het daarom nu even niet doen (druk met inpakken enzo....) Ik ben pas weer eind februari terug... maar dan ben jij als eerste aan de beurt hoor!

Liefs Jorine.
Chrisje
Chrisje feb 18 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Hoi Chrisje,

Oh wat jammer dat ik het nu pas zie! Ik ga vannacht weg op vakantie, en kan het daarom nu even niet doen (druk met inpakken enzo....) Ik ben pas weer eind februari terug... maar dan ben jij als eerste aan de beurt hoor!

Liefs Jorine.


Geen probleem hoor Jorine, ik heb wel even geduld wink

Goeie vakantie alvast!

Groetjes
Chrisje
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 23 '10
Hai lieve Jorine.

Ik heb al een tijdje af en toe meegelezen. Ik vond mezelf nog niet klaar, of wat zo ook. Anyway. Ik zou graag willen weten wat er nu voor me uit komt. Ik heb in een roerige periode gezeten, ga over naar een rustigere en probeer mezelf weer zo veel mogelijk na te volgen. Hoop ook een partner te vinden die me daarin volgt, steunt en die ik bovenal mag/kan liefhebben.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 24 '10
Hey Jorine.

Laat mijn verzoek maar zitten. Dwz, het zal komen zoals het moet komen of niet. Acceptatie noemen ze dat volgens mij frown
admin
admin feb 24 '10
dan zou grinbeter passen bij acceptatie naar mijn gevoel laugh
Cialara
Cialara feb 28 '10
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Hey Jorine.

Laat mijn verzoek maar zitten. Dwz, het zal komen zoals het moet komen of niet. Acceptatie noemen ze dat volgens mij frown


Lieve Hemelwandelaar,

Ik had het graag voor je gedaan, maar ik begrijp de fase waarin je zit volkomen. Acceptatie valt niet altijd mee en heeft soms (heel) veel tijd nodig smileAls je er wel klaar voor bent doe ik het met liefde voor je.

Liefs Jorine
Cialara
Cialara mrt 3 '10
Chrisje,

Ik ben je niet vergeten, heb alleen nog geen tijd kunnen vinden om het orakel voor je te raadplegen. Het komt echt nog smile

Als vraagstelling had ik het zo geformuleerd:

"Wat mag Chrisje verwachten de komende tijd op financieel en relationeel gebied?"

Liefs Jorine.
admin
admin mrt 3 '10
@eniroj

je heb een tijdje geleden je orakel gedaan voor mij, intussen is best veel veranderd in mijn leven. dus nu zou ik willen vragen aan jou als je zin en tijd hebt of je nog eens een "legging" wilt doen gewoon een algemene?

liefs
admin
admin mrt 3 '10
ik heb nog even de vorige http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/86290/4.html terug gelezen, en nu achteraf zie ik nog meer dingen erin dat in het begin, mooi om terug te lezen.
admin
admin mrt 3 '10
Ik ga mijn legging ook terug bekijken, die jorine voor me had gemaakt.
Cialara
Cialara mrt 3 '10
smiledoe gerust... ik heb gemerkt dat er soms voorspellingen in verborgen zitten die pas later als zodanig worden herkend wink
Cialara
Cialara mrt 6 '10
Chrisje, ik hoop vanavond voor jou het orakel te raadplegen smile

Kikkertje, het spijt me maar voor jou ga ik nu niet het orakel raadplegen, ik vind het nog te kort na de vorige keer. Ik denk dat 1 maal per jaar voldoende is eigenlijk.

Liefs Jorine
gast
gast mrt 6 '10
Hé Jorine, zou je het voor mij een keertje willen doen? Ben wel benieuwd wat eruit komt.
admin
admin mrt 6 '10
@jorine das prima, jij hebt er meer verstand van als ik winklaugh
mono
mono mrt 6 '10
hoi jorine
ik ben gek op edelstenen vind ze prachtig ik spaar ze ook en begin al een aardig collectie aan het opbouwen de mooiste en voor mij het best werkende is de labadoriet.
ik heb niet echt een vraag maar ik zou het wel heeeeel graag willen.wil je het ook voor mij doen.
groetjes monique
Cialara
Cialara mrt 6 '10
Hoi Mono,

Ja ik kan het voor jou doen hoor, ik zal dan een algemene duiding doen. Maar even geduld, want eerst is Chrisje aan de beurt.

Labradoriet vind ik ook een prachtige steen, maar ook wel een spannende als hij valt op het bord winkDat staat altijd voor een plotselinge onverwachte verandering laugh

Liefs Jorine.
gast
gast mrt 6 '10
Origineel bericht van: gast
Hé Jorine, zou je het voor mij een keertje willen doen? Ben wel benieuwd wat eruit komt.


Oh ik heb ook geen specifieke vraag, gewoon meer waar ik op dit moment sta in het leven.
Zou je het willen doen?
Pagina's: « Vorige ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki