@ Jorine,
Cassiel: Heerser over zaterdag,Saturnus en het Zilverwit en Bronzen-Obsidiaan Licht.de kaart van harmonie,balans en sereniteit.
Cassiel brengt de stralen van licht en schaduw,want in het leven is er altijd een schaduwzijde.Geluk en verdriet,lachen en huilen,positief en negatief.
Zonder de een kan de ander niet volledig op waarde worden geschat.
Cassiel herinnert ons eraan dat u de duisternis kunt veranderen in licht met doorzettingsvermogen en door iedere uitdaging te zien als een nieuwe mogelijkheid.Uit lijden komt ofwel verbittering,die de ziel in een wurggreep houdt, of liefde en mededogen die de ziel de ruimte geven en naar sereniteit voeren.
Misschien hebt u deze kaart gekozen omdat u nu verdriet of zorgen heeft.
Cassiel biedt troost in de donkere nacht van de ziel die u terugvoert naar het licht.
Zijn kristallen zijn zwarte/witte Agaat,Sneeuwvlok of gouden Obsidiaan.Dit zijn kristallen waarin het licht van de hoop door de duisternis schijnt.
Voor het zoeken van harmonie en evenwicht moet u de tijd nemen om na te denken over innerlijke vrede,om een te zijn met uzelf,de natuur en uw omgeving.We zijn allemaal met elkaar verbonden met elkaar door het collectieve bewustzijn, ook wel het kosmische web genoemd.
Cassiel vraagt u om via dit web liefde en mededogen te sturen naar alles en iedereen op aarde.
Als u dat doet, zult u het duizendvoudig terugkrijgen en in harmonie zijn met alles wat leeft.
Cassiël,
Hij heerst over de planeet Saturnus. In de oude religies staat hij voor de god Chronos, Pluto en Anubis, die allen godheden zijn die iets te maken hebben met tijd, de onderwereld en dood. Cassiël wordt ook geassocieerd met de Griekse Schikgodinnen en de Noordse Nornen die de weefster zijn van het lot van de mensen. Een van Cassiëls titels is de Her van de Tijd en hij vertegenwoordigt de kosmische kracht van de bestemming, wyrd of noodlot.
Cassiëls magische voorstelling is een strengkijkende man gekleed in een lange zwarte mantel Soms heeft hij een staf en een zandloper om zijn heerschappij over de tijd te symboliseren.
Deze aartsengel kan opgeroepen worden voor alle zaken met betrekking tot eigendom, oude mensen, testamenten en legaten, karma, dood, land, agricultuur en chronische ouderdomskwalen. In de omgang met Cassiël moet je eraan denken dat Tijd geen lineair begrip is maar cyclisch. Dood is niet het einde van de persoonlijkheid van de mens.
Beschermengel van dinsdag, mars en de 5de hemel
Ik ben de hemelse gerechtigheid . Ik verbeeld de gouden kracht van moed die hartstocht met zich meebrengt: voor waar je in gelooft, om het beste te halen uit geboden kansen, hartstocht voor het leven zelf. Mijn energie leidt je naar jouw eigen kracht van licht.
Op dinsdag, mijn dag, kun je je richten op het vergroten van je energie en mij aanroepen om te slagen in je strijd. Mijn sterke vleugels steunen je bij jouw integere, krachtdadige strijd voor je principes, voor alles wat je bereikt hebt, voor degenen in het leven, kun je uiteindelijk alles verliezen. Staan voor een zaak waarvan jij gelooft dat die rechtvaardig is, is niet gemakkelijk – er is vastberadenheid, doorzettingsvermogen en overtuiging voor nodig. Als je die eigenschappen nu nodig hebt kan de macht van mijn gouden liefde je die geven om je doel te bereiken, want door de combinatie van liefde en macht zul je stralende kracht uitzenden. En dat zal anderen weer inspireren ook voor rechtvaardigheid te strijden. Ik voeg me ook bij je om de funderingen van je aardse leven te bekrachtigen en je sterk en zeker te maken, vooral als je een periode van verandering of instabiliteit hebt doorgemaakt en wat angstig bent voor de toekomst. Laat mijn liefdevolle energie al je angst verdrijven en je vullen met de robijnrode stralen van moed en zelfvertrouwen. Mijn liefde strekt zich uit om je te helpen hierop door e bouwen, en je wortels en wortelchakra te vullen met energie, kracht en veiligheid, zodat de basis van je leven zo stevig mogelijk wordt. Dan zul je genoeg liefdevolle kracht hebben om de richting op te gaan die jij verkiest, naar jouw pad van liefde en licht.
bron: whispering angels