Knetterig: boos, teleurgesteld, klein bommetje dusss..
@ Bart :
Aartsengel Michaël,
Machtige engel, hoor mij aan Geef mij de moed om elke situatie het hoofd te bieden Laat mij waardig zijn en evenwichtig Grote Michaël, genadige engel, beschermer van het recht,
Help mij om geen onderscheid te maken en zorg dat ik niet word benadeeld Leid mij tot het succes in al het goede dat ik doe en laat mij uw rechtvaardigheid en genade over de wereld verspreiden wanneer Michaël verschijnt dan kan je ervan op aan dat mens en aarde door periodes van crisis heengaan.
De energie van Michaël is heftiger en intenser dan die van alle andere aartsengelen en zijn licht overwint de duisternis. Michaël is opperbevelhebber van de hemelse legers.
Michaël schudt ons flink door elkaar. Brengt ons in contact met ons innerlijk en houdt grote schoonmaak op geestelijk gebied. Hij helpt ons oud karma los te laten en brengt mensen in contact met de geestelijke wereld.
Michaël komt in allerlei wereld religies voor zowel joden als christendom alsook in de egyptische mythologie. Hij wordt vaak afgebeeld met een vlammend zwaard als teken van zijn heldere kracht van de liefde. Michaël mantel beschermt ons tegen schadelijke energie. En het blauw van zijn mantel staat voor de genezende energie waarover hij beschikt. Hij wordt beschreven als krijger, bestrijder van duistere machten en beschermer. Zijn naam betekent "wie is als God" of "eruitzien als God" en wijst hiermee een ieder de weg terug naar de bron met zichzelf daarin als begeleider.
Hij is de handhaver van de orde over het "goddelijk plan". Hij maakt ons bewust van onze eigen kracht en geeft ons de moed om uitdagingen in het leven aan te gaan.
Michaël is de aartsengel van het zuiden en werd in oude mythen vertegenwoordigd door bijvoorbeeld Helios, Apollo, Ra en Lugh. Michaël regeert de zon. In sommige oude religies wordt de zon als iets vrouwelijks beschouwd zoals bij de kelten de vuurgodin Bridget.
Als personificatie van de zon staat Michaël voor levenskracht. Hij kan aangeroepen worden bij zaken betreffende carrière, werk, persoonlijke financiën, sport en hij beschikt evenals Rafaël over een "helend" vermogen.Als engel van de waarheid wijst hij op verschillende aspecten.
Er is de vrijheid om de waarheid te spreken en horen in de context van het dagelijks leven- om uzelf niet te verloochenen. Gebruik saffier en topaas ter bevordering van een heldere communicatie. Er is ook de ultieme waarheid die gevonden kan worden door het spirituele pad van liefde en licht te volgen. Voor spiritualiteit stelt Michaël labradoriet voor. Hij vraagt of u klaar bent om deze reis te maken en biedt aan uw pad te verlichten met het stralende topazen licht van zijn zwaard.
Engel: Michaël
Heerst over: Ram - Leeuw - Boogschutter
Eigenschappen: Doelen bereiken, juridische zaken, huwelijkse zaken, moed en bescherming
Michaël, machtige engel, hoor mij aan:
geef mij de moed om elke situatie
het hoofd te bieden.
Laat mij waardig zijn en evenwichtig;
grote Michaël, genadige engel,
beschermer van het recht,
help mij om geen onderscheid te maken
en zorg dat ik niet word benadeeld.
Leid mij tot succes in al het goede dat ik doe
en laat mij uw rechtvaardigheid en genade
over de wereld verspreiden.
Mentaal & Spiritueel
Labradoriet, waarvan de Finse variant Spectroliet wordt genoemd,
helpt je met het verkrijgen van meer inzicht,
en stelt je in staat deze verkregen Inzichten te delen met anderen,
op een liefdevolle manier die iedereen goed doet.
Hij inspireert je om de "Leringen" van Liefde en Licht
van andere werelden te introduceren in deze wereld,
hiermee Verlichting en "afstemming" brengend voor verdere ontwikkeling van de mensheid.
Hij helpt je met het integreren van de nieuwe energieën
die op dit moment aan de hand zijn en ook jouw leven binnenkomen
en zorgt voor een makkelijke transitie en naadloze overgang van het "oude" naar het "nieuwe".
Vandaar dat Labradoriet ook vaak wordt gezien als een edelsteen van transformatie.
Labradoriet brengt het beste in je naar boven,
Alles dat je kunt Zijn, Al dat je Bent :-)
Hij helpt je met het onwikkelen en vergroten van je Intuïtie,
je psychische vermogens aka "paranormale" gaven,
helpt je met het reinigen van je aura en met het vinden en verkrijgen van balans
in zowel je fysieke, emotionele en mentale lichaam.
Hij helpt je met het vergroten van je geduld
en je innerlijke Weten wanneer het de "juiste tijd" is voor dingen;
het concept van de Goddelijke perfecte orde en timing.
Zeker ook voor HSP-ers (hoog sensitieve personen)
is dit een prachtige en fijne edelsteen om bij je te hebben,
aangezien hij je helpt om de energie aan te vullen,
die je mogelijk meestal ongewild nog teveel aan anderen afstaat.
Hij leert je ook je innerlijke Vuur Kracht uit te stralen
in plaats van het voornamelijk opvangen van allemaal energie en prikkels van anderen
en als het ware leeggezogen te worden door verlies van je eigen unieke energie.
Gevoelig en ontvankelijk voor alles en nog wat,
vergeten we vaak om in onze eigen Kracht, ons eigen Centrum te blijven staan
en van hieruit naar buiten toe uit te stralen :-)
Schijnbaar kwetsbaar door onze ontvankelijkheid,
zo meegaand als water,
vergeten we dat we ook Vuur zijn en deze immense Kracht als het ware kunnen uitblazen,
niet destructief, maar in alle Liefde, ons innerlijke Licht laten stralen,
voor anderen te Zien en te Ontvangen.
De vergeten Balans weer hervonden, water en vuur in perfecte Harmonie,
met moeder Aarde als haar verzorger en hoeder
en de lucht als drager van deze eeuwige Liefde :-)
Dat is wat de Labradoriet ons komt vertellen,
in al z'n Liefde en Zijn.
De schijnbare tegenstelling en strijd voorbij...
Zijn schittering helpt je he-rinneren aan zijn en tevens jouw eigen ultieme doel.
Zoals een straal van Licht in de duisternis,
kan Labradoriet je helpen je eigen spirituele bestemming te onthullen.
Niet alleen kan hij je helpen dit pad en je oneindige potentie en kwaliteiten te herinneren en te leven,
maar ook zal hij je helpen om je (nieuwe) psychische vermogens
verstandig en in Liefde te gebruiken,
zodat je niet bang hoeft te zijn er misbruik van te maken.
Klaar om te delen met Een ieder die wilt luisteren, wilt geven en ontvangen,
klaar om te Zijn, in Eenheid :-)
Bron: The crystal spirit