Als je wacht tot het al teveel is, heb je alweer te veel gedaan!
Ja daar zit wel wat in.. Zaak is nu inderdaad om slechts het hoognodige toe te laten in je leven
hm..ja, misschien doe ik dan toch teveel..Vanaf a.s. maandagavond cursus meditatie, dinsdagavond om de 2 weken pianoles, iedere woensdagavond yoga en vanaf februari op de woensdagochtend een tarot-cursus en daarnaast 4 dagen werken. Maar die dingen zie ik als opbouwend eigenlijk. Yoga en meditatie is natuurlijk erg goed voor je herstel en pianoles en tarot doe ik omdat ik het leuk vind en dat werkt ook opbouwend toch?
Bij mij begonnen de klachten pas anderhalf jaar na de officiele scheiding: nog gek dat ik het zo lang volgehouden had!
Oke... Dus ja, de sterkeren onder ons hebben een lange tijd nodig voordat ze werkelijk de rem erop zetten. En dat is nu juist zo lastig in deze maatschappij, want de verwachtingen zijn nou eenmaal anders.
Ja, en dat is nou precies waarom we altijd maar door en door gaan. Omdat het door onze omgeving niet geaccepteerd wordt. Ik weet nu ook wel dat ik daar niet aan toe moet geven en gewoon moet denken: bekijk het! Maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan.. Als vrouw/moeder moet je nou eenmaal opgeruimd zijn, en kwiek door het leven wandelen. Anderen kunnen dan zeggen: ach gos, kijk eens hoe sterk ze is! Zij komt er wel!, zodat ze zelf er niets aan hoeven te doen om jouw leven te ondersteunen.
Hoe lang duurde je huwelijk?
We zijn inclusief huwelijk 2,5 jr samen geweest. Wel 2,5 jr van hel.. Dus zeg 2 jr en 3 maanden op het allerhoogste stressnivo geleefd. Maar vanaf de dag dat ik wegging had ik natuurlijk niet direct rust, heb een paar maanden op een kamertje gewoond en de hele riedel van de officiele scheiding moest afgehandeld worden, dat was ook al een heel drama. Vanaf juli 2008 had ik mijn eigen huis en kreeg ik pas rust. (nu 7 maanden geleden)
Je zult jaren nodig hebben om terug bij jezelf te komen: raak niet ontmoedigd, want elke dag bij je huwelijk vandaan, is een dag dichter bij jezelf.
ZO zie ik dat ook