Troplinaka,
Voor jou een hele mooie tekening ook.
Jouw tekening is eigenlijk een weergave van jouw ziel, zoals die zich voelt nu, maar ook deels zoals die is. Je bent een zeemeermin van origine. Een gevoelsmens en een vrouw die houdt van schoonheid, verleidelijkheid, warmte, liefde, flexibiliteit en sensitiviteit.
Deze zeemeermin komt naar boven, probeert eens te kijken boven water om te zien hoe het daar is. Alsof je je veilig schuilplaats verlaat en naar de harde wereld gaat of moet gaan. Je hebt je ogen wijdt open en bent nogal alert. Je derde oog zit op een kiertje, mogelijk dat je nog een beetje bang bent om je intuitie te volgen. Of misschien hou je al die gevoelens die binnen komen nog een beetje tegen.
De schelp staat voor je thuis, een thuis dat je aan het verlaten bent. Je voelt je sterk en krachtig genoeg om dit te doen. Dit kan betekenen dat je je losmaakt van de banden van thuis, om op eigen benen te gaan staan. Dit kan zowel fysiek, als mentaal zijn.
Je bent best een dynamische persoon zo te zien, want er is veel beweging in jou. Je haren staan naar alle kanten als om te voelen en om uit te stralen. Waar ben ik? Hier ben ik!
De twee visjes onderaan zijn mensen die dicht bij je staan. Kameraden, partner, vriendinnen of ouders. Het lijkt of ze van je wegzwemmen, maar het kan ook zijn dat zij moeite hebben met het feit dat jij je hoofd boven water steekt, en zij denken dat zij niet meer in het plaatje horen, wat natuurlijk niet zo is. Deze personen blijven in de schelp, in jouw huis en zullen altijd bij jouw thuis horen.
De engel linksboven, je lijkt er naar te kijken, alsof je hem volgt en hem ook ziet. Hij/zij is degene die jou ondersteunt in het hele proces van het boven water komen. Ik vind het wel bijzonder dat je de engel echt aankijkt daar in het plaatje.
Er is ook een grote zon getekend, die staat voor levenskracht en levenslust. Vuur en passie, de wil om dingen te bereiken, is zeker aanwezig.
Op en rond je lijf zijn nog wat symbooltjes getekend. De chakra's staan er allemaal in, van boven naar beneden, een vlot draaiend kruinchakra, je verbinding met de cosmos is prima. Je derde oog is niet helemaal geopend, betekent dat je niet volledig op je gevoel durft te sturen, misschien mag je dit meer toelaten. Kies op basis van wat goed voelt bijvoorbeeld, of doen wat bij je binnen valt, gewoon eens proberen.
Je mond in de vorm van een hart, spreek met liefde en zachtheid.
Een spiraal in het groen bij je oor; je kunt heel goed luisteren naar anderen, en dan ook echt actief en vol begrip en liefde.
Bij je keelchakra, zie ik een klein "pijn"streepje. Dit kan betekenen dat je niet alles wil of durft te zeggen op dit moment, alsof je je eigen waarheid niet uit kan of mag spreken. Als het uitspreken niet lukt om wat voor reden dan ook, schrijf het dan op, want je moet het wel kwijt.
Je hart is actief, groen spiraal en nog eens een hart erom heen getekend. Vol liefde dus.
Je zonnevlecht is ook actief, dit is je wilskracht en je kennis en intelligentie centrum. Maar ook je connectie met anderen.
Je sexuele chakra is er maar niet echt heel actief en je wortechakra zie ik niet zo goed, ze is er wel, want dat is die V met het roze accent aan de linker zijde. Let er wel op dat je goed op aarde blijft, door veel in de natuur te zijn en realistisch te blijven in je gedachten. Maar voor een zeemeermin is dit misschien ook wel normaal
Op je heup zie ik een rood rondje met streepjes, dat is een pijnplek meestal. Heb je last van je heup, of de achterbovenkant van je bil? Zo'n symbool geeft meestal pijn aan.
Vlak erbij staat ook een vijfpuntige ster, symbool van het alchemisme en van de heksen. Kan betekenen dat daar iets gaat gebeuren of gaat veranderen, misschien heeft het te maken met die pijnplek?
Boven je hoofd nog een hartje, je hebt echt zin om naar die buitenwereld te gaan en vol vertrouwen ga je die ook tegemoet wel.
Van boven komt nog wat paarse dingetjes vanuit de cosmos naar beneden in jouw kruinchakra. Dit zijn allemaal ideeën en inspiraties. Grappig is dat het steeds in twee komt, bijna in slagorde. Dus het lijkt zeer netjes en gestructureerd te verlopen wel.
Er worden ook twee bloemen naar je gegooid van bovenaf, die zie je aan de rechterkant. Ze hebben lof voor hoe jij in je leven staat en hoe jij nu bezig bent. De andere wereld moedigt je aan om door te gaan daarmee.
Getal twee is ook belangrijk. Dit staat voor de keuze, voor dualiteit, maar ook voor samenzijn en liefde. Door die gescheidenheid hebben we namelijk ook de gelegenheid om ons weer te verbinden. Het kan betekenen dat je twijfelt ergens over, alsof je in tweestrijd bent. Maar twee kan ook staan voor het in balans brengen en het samenbrengen van twee geliefden. Er is nog wel meer te vertellen over het getal twee, ik heb hier een link naar een engels site over het getal twee:
http://astrology.indianetzone.com/1/two.htm
Dit was zo'n beetje mijn reading voor jou.
Liefs Cialara.