Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

admin
admin okt 30 '09
het tijgeroog ligt zo zielig alleen winkdie trok mijn aandacht wel, moet ook zeggen dat ik de steen erg mooi vind mijn zoontje heeft er een bij zijn deur liggen.
Cialara
Cialara okt 30 '09
Oké nu ga ik verder met de duiding voor Angel of Death

Jouw vraag was welk effect de verhuizing op je zal hebben.

Ik heb gependeld, maar er mocht geen persoonlijke steen gependeld worden, ik moet me alleen maar concentreren op je vraag denk ik. Dus heb ik blind 9 (dat werden er 10) stenen gepakt en ze tezamen op het bord laten vallen.

Even kijken bij welke ik zal beginnen...

Ik begin in je kern, richting je gezondheid viel een Celestiet. Deze steen staat voor een wat dromerig en bedachtzaam type die enigszins in zijn eigen wereldje leeft, en ver van alledaagse beslommeringen.
Waarom hij naar je gezondheid wijst, kan zijn omdat als je op jezelf woont, die alledaagse beslommeringen zoals je was, je eten, boodschappen, schoonmaak enz. wel met je gezondheid te maken kunnen krijgen. Als je daar te dromerig mee om gaat en het te veel laat sloffen kan het goed verkeerd gaan. Let daar dus wel op, dan gaat het goed.

Op en rond de lijn van carrière vielen drie stenen, de Kornalijn, de Rosenkwarts en de Blauwe Band Agaat. Omdat je nog niet werkt maar studeert zal ik dit deel als je studie-carriere zien. Deze stenen zijn alle drie zeer positief. In korte bewoordingen staan deze stenen voor creativiteit, passie en liefdevolle communicatie. Iets buiten het bord maar ongeveer dezelfde richting viel nog een Rode Jaspis, die staat voor iets wat met de praktijk en of ervaring te maken heeft. Ik zal ze steen voor steen uitleggen.

Kornalijn die dicht bij je kern en richtig studie-carriere viel duidt op veel creatieve energie, ook wijst het op levenslust, geluk, plezier, en harmonie. Kornalijn geeft aan dat je moet werken met wat je hebt in plaats van een ver verwijderd doel te blijven nastreven. Deze steen bevordert ook succes en doet positieve energie toenemen.

De Rosenkwarts staat voor een aspect van je leven waar je een hoop (emotionele) energie in steekt. Het laat je sterkste kant zien (in dit geval je studie) maar ook je gevoeligste. Op deze plek kan de steen een bevestiging zijn van een situatie van steun, vriendschap en emotioneel welbevinden, vanuit je studie-omgeving. Er zijn daar natuurlijk vast nog wel meer mensen die net "op kamers" gaan, waar je steun aan hebt.

De Blauwe Band Agaat die in de buurt van de Rozenkwarts viel duidt aan dat je veel communicatie nodig hebt of al aan de gang is hierover met je studie genoten of docenten. Deze communicatie is ook niet hectisch of gejaagd. Deze steen geeft aan dat er meer dan 1 manier is om elkaar over en weer te begrijpen. Ook geeft de steen aan dat je open moet staan voor communicatie uit onverwachte hoek, misschien die ene leraar die je kan helpen of die andere student die nog goede tips heeft? Deze steen duidt op een ontspannen, prettige situatie waarin communicatie belangrijk is.

Buiten het bord viel de Rode Jaspis. Dit betekend dat de energie of aanwijzing van de Jaspis geld voor over een aantal maanden en niet direct al aan de orde is of zal zijn bij de verhuizing.
De steen viel in het verlengde van je carrière en ietsjes naar je intelligentie. Het wijst op de noodzaak een praktisch haalbaar doel voor ogen te hebben. Doe wat nodig is en verspil geen tijd en moeite aan ingewikkelde plannen en strategiën. Het is een niet-transparante steen, dus alles wat wordt weerkaatst is echt. Deze ondoorzichtigheid duidt erop dat je op je eerste indruk af moet gaan. Als je open en eerlijk te werk gaat, zullen de slinkse acties van anderen op niets uitlopen. Jaspis zorgt ook voor voldoende praktische vaardigheden om je doel te bereiken.

Al met al kun je zeggen dat de verhuizing in relatie tot je carriëre en studie positief zal blijken te zijn. Je zult veel creativiteit en levenslust ervaren. Je passie leven. Ook zullen je contacten met studiegenoten e.d. versterken denk ik en prettig en ontspannen zijn. Voor de toekomst zul je praktisch moeten zijn, en veel vaardigheden op doen om je doel te bereiken.

Tot nu toe klinkt het allemaal zeer positief hoor! smile

Goed ik ga weer verder....

Op het gebied van je financiën vielen twee stenen. Eentje heel dicht bij je kern, en dus zeer belangrijk, was de Lapis Lazuli. En wat verder op de lijn viel een Fluoriet. Kort door de bocht betekend het dat je op dit gebied nog wel het een en ander te leren hebt (kan ook bijna niet anders als je net begint wink) en dat je het stap voor stap moet aanpakken.

Lapis Lazuli in een duiding laat zien dat waarheid van essentieel belang is voor succes. Oprechtheid, eerlijke communicatie en duidelijkheid laten alle energieën vrijelijk stromen. Ik denk dat dit betekend dat je er zeker met je ouders op deze manier mee om moet gaan met betrekking tot je financien. Wees eerlijk als je iets niet snapt of als iets niet lukt, vraag om duidelijkheid en je zal zien dat het goed zal gaan op dit gebied.
Lapis Lazuli is ook de steen van het onderricht, en kan op deze lijn voor jou ook aangeven dat er nu een periode aanbreekt waarin je veel over je zelfstandigheid en je persoonlijke financien zult gaan leren. Omdat het een gunstige steen is, denk ik dat je er op een positieve manier in zult gaan groeien.

De Fluoriet die iets verder op de lijn valt geeft aan dat je de dingen op dit gebied goed moet plannen en stap voor stap moet uitvoeren. Vage ideeën moeten nu richting en vorm krijgen. Je moet goed bedenken wat je wil en hoe je dat voor elkaar moet krijgen. Stap voor stap leer je dan om financieel zelfstandig te worden. Je leert meer te plannen en voorzichtiger te zijn met wat je doet met je geld.

Dan komen we bij je gevoelens en emoties. Ook hier zijn twee stenen gevallen. De eerste viel in de 2e cirkel van de emotie-lijn en was een Bloedsteen. De andere viel wat verder op het bord in een vaag gebied tussen je emoties en je individualiteit en was de Sodaliet.

De Bloedsteen is verbonden met de zon en het sterrenbeeld Ram. Hierdoor en door de relatie met bloed heeft hij te maken met eigenschappen als kracht, moed en de energie om ondanks alles toch succesvol te zijn. De steen laat zien dat alle obstakels verdwijnen en dat je omgeving je steunt. Omdat het om gevoelens gaat omtrent de verhuizing denk ik dat je zult ervaren dat je omgeving je familie (bloed) en vrienden je zullen steunen en dat dat je kracht geeft en de energie om het alleen wonen goed op te pakken.

De Sodaliet kan in jouw geval wijzen op een staat van rust en tevredenheid, zonder dat er een gevoel van "buitengesloten" zijn op treedt . Je kunt jezelf zijn, maar voelt je niet alleen. De steen geeft aan dat het een gunstige tijd is voor studie of onderzoek. Ik heb het vermoeden dat de steen in dit geval wil zeggen dat je binnen niet al te lange tijd je wel op je gemak zult voelen in je huisje en dat het eigenlijk wel zo prettig is om alleen te zijn, omdat je dan rustig kunt werken aan je studie. Prettige bijkomstigheid is dat je je niet alleen hoeft te voelen, want je wordt nog steeds gesteund door je familie en vrienden, dat gaf de vorige steen ook al aan.

Als laatste steen vinden we nog een Tijgeroog op de lijn van spiritualiteit, maar wat verder in de toekomst, zeg een half jaar of nog verder.

De Tijgeroog geeft een sociale, praktische en groepsgerichte energie. Het kan betekenen dat je in groepsverband zult toewerken naar een gemeenschappelijk doel op het gebied van spiritualiteit. De steen bevat een positieve energie die daarbij vertrouwen biedt en de kans op succes vergroot. Hij wijst op de noodzaak bepaalde zaken op een praktische nuchtere manier te benaderen, begin bij het begin en werk van daaruit verder. Je hoeft niet alles alleen te proberen, iedereen kan de hulp of het advies van anderen nodig hebben. Ik weet niet zo goed wat deze energie nu heeft te maken met je verhuizing eerlijk gezegd, behalve dat je misschien wat later, als je al een tijdje alleen woont de behoefte kan hebben om in een spiritueel groepje samen iets te gaan doen. Meer kan ik er nu niet mee.

Kort alles samengevat:
Die verhuizing zal je volgens de stenen veel nieuwe dingen leren en je veel inspiratie en creativiteit geven. Je zult je gesteunt voelen door je omgeving. Wel opletten dat je niet te dromerig omgaat met de alledaagse huishoudelijke zaken en goed letten op je gezondheid wink



Dit was jou duiding.
Je mag altijd nog vragen stellen als je dit nodig hebt smile

Liefs Jorine.
Cialara
Cialara okt 30 '09
Origineel bericht van: kikkertje
het tijgeroog ligt zo zielig alleen winkdie trok mijn aandacht wel, moet ook zeggen dat ik de steen erg mooi vind mijn zoontje heeft er een bij zijn deur liggen.


Die tijgeroog komt nog wel smileeen steen voor de toekomst. Een hele fijne steen voor de toekomst winkMisschien het nieuwe leven waar je mee samen bent nu? Of nog een kindje met een tijgeroog bij zijn deur straks grin
Cialara
Cialara nov 1 '09
Bart, jouw duiding ga ik nu aan beginnen.

Jouw vraag was: Welke richting ga ik op binnen nu en zes maanden?
admin
admin nov 1 '09
Dank je Jorine! Ja, klopt.. ben erg benieuwd.
Cialara
Cialara nov 1 '09
Edelstenen duiding van Bart:

Als persoonlijke steen heb ik uitgependeld de Lapis Lazuli. Een hele mooie steen smileDe persoonlijkheid die bij deze steen hoort is een serieuze diepgravende denker, wellicht een soort leraar. Hij is misschien werkzaam op juridisch gebied. Je bent trouw aan de waarheid en serieus. (Dat zegt de energie van deze steen)

Deze steen viel in je kern aan de kant van de lijn van gezondheid. Ik denk dat dit wil zeggen dat je jezelf trouw moet blijven en eerlijk naar jezelf moet zijn. De steen kan ook een periode van studie aangeven, en aangezien hij richting gezondheid valt, moet je het misschien zien als een studie in die richting wat je in gedachten hebt of waar je mee bezig bent op dit moment.




Zo ziet het op het bord eruit Bart.
admin
admin nov 1 '09
Mmm, spannend Jorine .. mooie steen !! smileKan me er wel in vinden ..

In de lijn van de gezondheid kan ik misschien letterlijk nemen .. heb nl. nogmaals in het Zhs. gesolliciteerd omdat ik vind dat het bij me past .. wie weet geven ze me een tweede kans .. dat is dus afwachten, dan zou die studie zeker komen. Mezelf trouw blijven is datgene doen wat ik wil.. om te veranderen moet ik binnen nu en een paar maanden een ander pad inslaan (dan eindigt mijn contract) ..
Cialara
Cialara nov 1 '09
Ook in je kern viel een Celestiet. Deze steen ligt in je kern, en is dus heel belangrijk op dit moment voor jou. Hij wijst echter ook naar de lijn van emoties. Deze steen wijst op de aanwezigheid van spirituele invloeden winkHet geeft ook aan dat er een einde aan een sombere stemming komt op emotioneel gebied, of op een moeilijke situatie die aan het verbeteren is. Het is ook een steen die aangeeft dat je dromerig kunt zijn, en dat je ervoor moet waken niet in vage werelden te gaan leven. Let erop dat je goed geaard blijft. De steen geeft een wat dromerige spirituele energie weer.
Emuca
Emuca nov 1 '09
Heel erg bedankt Jorine! Ik zal hem straks nog eens doorlezen om alles nog beter op te kunnen nemen, en er ook op reageren! laughik vind het in ieder geval een hele mooie legging waar ik zeker wel wat mee kan. smile
admin
admin nov 1 '09
winkAh, fijn om te horen ! Ja, er zijn zeker zaken die aan het verbeteren zijn, dus daar ben ik wel blij mee smileBen gek op dromerigheid, maar toch wel realistisch genoeg om het in de gaten te houden!
Cialara
Cialara nov 1 '09
Origineel bericht van: Bart
Mmm, spannend Jorine .. mooie steen !! smileKan me er wel in vinden ..

In de lijn van de gezondheid kan ik misschien letterlijk nemen .. heb nl. nogmaals in het Zhs. gesolliciteerd omdat ik vind dat het bij me past .. wie weet geven ze me een tweede kans .. dat is dus afwachten, dan zou die studie zeker komen. Mezelf trouw blijven is datgene doen wat ik wil.. om te veranderen moet ik binnen nu en een paar maanden een ander pad inslaan (dan eindigt mijn contract) ..


Ik denk inderdaad dat je de lijn letterlijk kunt nemen, er liggen namelijk nog 3 stenen op en naast en die zal ik je nu maar verder vertellen.

Het dichtst bij je kern, in de 1e cirkel van de lijn Gezondheid ligt een Rosenkwarts. Deze steen heeft betrekking op die aspecten van je leven waar je een hoop emotionele energie in steekt. Alles waarvan we vinden dat het ons staande houdt wordt door Rosenkwarts gesymboliseerd. Omdat deze steen op de lijn van gezondheid viel laat het zien waar je sterkste kant is, maar ook je gevoeligste. Ik denk dat jou passie inderdaad zich op dit gebied bevind, dat is wat de steen probeert duidelijk te maken.

Verder op de lijn ligt de Amazoniet. In deze steen komen de energieën van het hart en de keel samen om je passie positief te beïnvloeden. De Amazoniet heeft hier te maken met gedeeld inzicht, voor jezelf opkomen en nieuwe ervaringen opdoen. Hij wijst op een extraverte opstelling die voortkomt uit de oprechte wens te begrijpen en te leren. Het probeert ook duidelijk te maken waar je voor staat in het leven en wat je voor ogen hebt. Deze steen lijkt aan te geven dat het tijd is om je met lang gekoesterde, nog niet uitgeprobeerde plannen en uitdagingen bezig te houden en om een beetje anders durven te zijn.

In de 2e helft tussen de lijnen gezondheid en spiritueel ligt een Granaat. Hij ligt er comfortabel en beinvloed geen andere stenen. Deze steen geeft kracht en energie, doorzettings- en uithoudingsvermogen, zelfvertrouwen, wilskracht en vitaliteit. Een steen die helpt in crisissituaties en situaties waarin het leven uitzichtloos lijkt. De Granaat kan ook passie aangeven. Een passie die licht tussen gezonheid en spiritueel.
admin
admin nov 1 '09
Supermooie uitleg Jorine .. De Rozenkwarts symboliseert mijn natuurlijke interesse voor (geestelijke) gezondheid .. De Amazoniet speelt nu.. ben veel extraverter dan normaal, en inderdaad om te leren en te begrijpen. Ik wil aan de slag met hetgeen in me zit.. en een beetje anders zijn, daar zit ik niet meer zo mee winkDe Granaat ligt erg mooi ja!! smile
Cialara
Cialara nov 1 '09
Goed zo smile

Dan komen we nu bij de Tijgeroog, die buiten het bord viel tussen de intelligentie- en carrière lijn. Als een steen buiten het bord valt geeft die een energie aan voor de toekomst, iets wat over een aantal maanden van toepassing is.

Tijgeroog bevat een positieve energie die vertrouwen biedt en de kans op succes vergroot in dit geval op het gebied van je carrière en je intelligentie. Dit kan betekenen dat je in de toekomst dus in je werk op een positieve manier gebruik kunt maken van je intelligentie, kennis en vaardigheden.
Hij wijst ook op de noodzaak bepaalde zaken op een praktische, nuchtere manier te benaderen. Begin bij het begin en werk vandaaruit verder. Tijgeroog geeft duidelijk aan dat je het niet in jee eentje moet proberen, maar dat je hulp en advies van anderen nodig hebt. Hij geet aan dat je in groepsverband moet toewerken naar een gemeenschappelijk doel.
admin
admin nov 1 '09
Een aantal maanden .. ja, daar kan ik goed inkomen .. beginnen bij het begin en in groepsverband. Ben benieuwd wat de toekomst dan te bieden heeft. Ja, de noodzaak om zaken praktisch en nuchter te benaderen is zeker van belang, kan me soms wel eens laten meeslepen wink
Cialara
Cialara nov 1 '09
Origineel bericht van: Bart
Een aantal maanden .. ja, daar kan ik goed inkomen .. beginnen bij het begin en in groepsverband. Ben benieuwd wat de toekomst dan te bieden heeft. Ja, de noodzaak om zaken praktisch en nuchter te benaderen is zeker van belang, kan me soms wel eens laten meeslepen wink


Wees ook niet te bescheiden om hulp of advies aan te vragen van anderen hoor! Die kun je goed gebruiken. Dat helpt je verder te komen met wat je wil bereiken.
Cialara
Cialara nov 1 '09
Dicht bij je kern, tussen de relatielijn en de financiele lijn in viel een Rhodoniet. Ik vind het wat moeilijk om de steen in deze context te verklaren. Het is namelijk een steen die aangeeft dat jij je in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met andere woorden niet denken aan wat had kúnnen zijn, maar wat op haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen. Let erop dat je emotionele relaties goed gefundeerd zijn op basis van wederzijds begrip en waardering.

Het kan zijn dat er in je relatie of op financieel gebied een patroon is van steeds terugkerende issues die je liever eens wil doorbreken. Dit houdt het risico in dat er iets onverwachts kan gebeuren, maar het is de enige manier om uit die vicieuse cirkel te komen.
admin
admin nov 1 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Bart
Een aantal maanden .. ja, daar kan ik goed inkomen .. beginnen bij het begin en in groepsverband. Ben benieuwd wat de toekomst dan te bieden heeft. Ja, de noodzaak om zaken praktisch en nuchter te benaderen is zeker van belang, kan me soms wel eens laten meeslepen wink


Wees ook niet te bescheiden om hulp of advies aan te vragen van anderen hoor! Die kun je goed gebruiken. Dat helpt je verder te komen met wat je wil bereiken.


Ik zal het zeker meenemen Jorine, dank je wel smile
admin
admin nov 1 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Dicht bij je kern, tussen de relatielijn en de financiele lijn in viel een Rhodoniet. Ik vind het wat moeilijk om de steen in deze context te verklaren. Het is namelijk een steen die aangeeft dat jij je in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met andere woorden niet denken aan wat had kúnnen zijn, maar wat op haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen. Let erop dat je emotionele relaties goed gefundeerd zijn op basis van wederzijds begrip en waardering.

Het kan zijn dat er in je relatie of op financieel gebied een patroon is van steeds terugkerende issues die je liever eens wil doorbreken. Dit houdt het risico in dat er iets onverwachts kan gebeuren, maar het is de enige manier om uit die vicieuse cirkel te komen.


Ja, ben wel iemand die dingen in gedachten kan herhalen, maar ben bezig dit los te laten, omdat het inderdaad voor verwarring zorgt en je er uiteindelijk niets mee opschiet. Ja, wil dingen doorbreken ..dus ik wacht af wat er komt .. als die vicieuze cirkel ermee doorbroken wordt .. prima !
Cialara
Cialara nov 1 '09
In de tweede cirkel van de relatielijn viel een Turqoise Omdat de steen op deze mooie plek van je relatielijn viel betekend het dat alles in harmonie is, in evenwicht, en dat er optimisme heerst. Het geeft ook aan dat je voor een optimaal verloop van de dingen, moet aangeven wat je gevoelens en voorkeuren zijn. Wees wel alert dat dit ook zo blijft en sta klaar om onvoorziene moeilijkheden het hoofd te bieden.
Cialara
Cialara nov 1 '09
Origineel bericht van: Bart
Origineel bericht van: Eniroj
Dicht bij je kern, tussen de relatielijn en de financiele lijn in viel een Rhodoniet. Ik vind het wat moeilijk om de steen in deze context te verklaren. Het is namelijk een steen die aangeeft dat jij je in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met andere woorden niet denken aan wat had kúnnen zijn, maar wat op haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen. Let erop dat je emotionele relaties goed gefundeerd zijn op basis van wederzijds begrip en waardering.

Het kan zijn dat er in je relatie of op financieel gebied een patroon is van steeds terugkerende issues die je liever eens wil doorbreken. Dit houdt het risico in dat er iets onverwachts kan gebeuren, maar het is de enige manier om uit die vicieuse cirkel te komen.


Ja, ben wel iemand die dingen in gedachten kan herhalen, maar ben bezig dit los te laten, omdat het inderdaad voor verwarring zorgt en je er uiteindelijk niets mee opschiet. Ja, wil dingen doorbreken ..dus ik wacht af wat er komt .. als die vicieuze cirkel ermee doorbroken wordt .. prima !


Ik geloof dat deze steen ook wil zeggen dat je niet alleen moet afwachten, maar zelf hier ook een rol in moet spelen, aktie ondernemen. Doe iets anders waardoor je het patroon doorbreekt, dat is de bedoeling. Dat kan wel heel erg spannend zijn natuurlijk. Misschien komt hier weer die amazoniet om de hoek kijken, die zegt dat je best een beetje anders mag zijn wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki