Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

Cialara
Cialara jan 22 '10
Pegasus, ik heb voor jou het orakel geraadpleegd smile

Als eerste heb ik een persoonlijke steen voor je gependeld, het werd de Granaat.

Deze steen staat voor een persoonlijkheid die driftig, aktief, strijdlustig en wilskrachtig is. Iemand met veel zelfvertrouwen. De energie van de steen is activerend, krachtig en geeft vertrouwen.

Deze steen, de Granaat viel in je kern wat voor mij betekend dat je in ieder geval goed in je kracht zit.

De Granaat is de perfecte steen voor crisis-situaties en situaties waarin het leven uitzichtloos lijkt. De steen geeft kracht en energie, doorzettings- en uithoudingsvermogen, zelfvertrouwen, wilskracht en vitaliteit. Het bevordert hoop en moed, optimisme,levensvreugde en overlevingsdrang. Blokkades, weerstanden, remmingen en beperkende gedrags- en denkpatronen worden verminderd. Fysiek vergroot granaat het zelfgenezend vermogen van het lichaam, versterkt het immuunsysteem en bevordert de opname van vitaminen en mineralen. Verder heeft de steen een positieve invloed op bloed en bloedsomloop, sexuele- en potentieproblemen, hart en longen.
Cialara
Cialara jan 22 '10
Ik heb in totaal 9 stenen voor je mogen werpen op het bord. De meeste stenen vielen aan de kant van emoties relaties en spiritualiteit. Een beetje de gevoelskant dus. Ik denk dat dat in de komende maanden dus belangrijk zal zijn.

Laat ik dan beginnen met een steen die opviel doordat hij juist buiten het bord viel en in de richting van de carrière lijn. Een beetje een buitenbeentje dus gezien de rest van de stenen winkHet was een Tijgeroog.

Deze Tijgeroog staat meestal voor samenwerking met anderen, iets doen in groepsverband met een gemeenschappelijk doel. Je hoeft niet alles alleen te doen, je mag gerust hulp vragen van anderen. Het gaat om iets wat in de verdere toekomst ligt en niet op dit moment. De steen is een positieve steen met energie van vertrouwen en kans op succes. Hij wijst echter ook op de noodzaak om bepaalde zaken op een praktische nuchtere manier te benaderen. Begin bij het begin en werk van daaruit verder.
Cialara
Cialara jan 22 '10
Dicht bij de kern op de lijn van relaties viel een Malachiet.

Een Malachiet op je lijn van relaties kan betekenen dat je aandacht moet schenken aan de vele emotionele niveaus die er zijn in je relaties. hij wijst erop dat je zorgvuldiger met bepaalde emotionele zaken moet omgaan in die relaties. Ook geeft deze steen aan dat het nu zaak is oude patronen en gewoonten los te laten. Groei en ontwikkeling zijn voorwarden om te kunnen vergeven - zo niet vergeten. Pijniljke situaties moet je leren begrijpen, leren vergeven en een plek weten te geven, want anders raak je verstrikt in het verleden.
Malachiet leert dat ons handelen veel nuancen kent. Op een positieve plek zoals hier geeft het een veilige plek aan waar je kunt groeien en je vrij kunt voelen.
Cialara
Cialara jan 22 '10
Half in je kern en richting emoties en relaties, dicht bij de Malachiet, viel de Lapis Lazuli

De Lapis Lazuli geeft hier aan dat waarheid van essentieel belang is voor succes. Oprechtheid, eerlijke communicatie en duideiljkheid laten alle energieën vrijelijk stromen. Het kan ook aan geven dat je veel moeite moet doen om de waarheid omtrent een bepaalde situatie te achterhalen. Als steen van de godin van waarheid en balans laat hij in bepaalde gevallen zien hoe orde en recht functioneren in je emoties en relaties.
Lapis Lazuli is ook de steen van het onderricht en kan een periode van studie aangeven.
Tenslotte brengt de steen overal waar hij verschijnt evenwicht en heeft een ontnuchterende en diepgaande invloed.
Cialara
Cialara jan 22 '10
Dan de volgende steen of eigenlijk een mineraal: Koper

De Koper viel op je lijn van emoties ietsjes verder van de kern af, in de 2e cirkel.

Koper zorgt ervoor dat alle energie rondom wordt gladgestreken en geïntegreerd op het gebied van je emoties. Is er kans op onenigheid, dan sust koper de agressie. Bij stagnatie zorgt koper ervoor dat de energie weer vrijelijk kan stromen. Het bevordert ook alle vormen van communicatie en verbetert emotionele situaties.
Koper herinnert ons eraan dat we ontvankelijk moeten blijven, bereid moeten zijn nieuwe standpunten aan te nemen en niet geïrriteerd moeten raken door het gedrag van anderen.
Cialara
Cialara jan 22 '10
Mosagaat viel ver van je kern in de buurt van de emotielijn maar neigend naar individualiteit. Omdt het wat verder van je kern ligt betekent dit dat het wat verder in de toekomst van belang zal zijn òf dat het een wat minder belangrijke invloed is die speelt in die 6 maanden.

De Mos-Agaat geeft aan dat het goed is om meer tijd door te brengen in de natuur. Omdat de natuur een bekend tegengif is voor stress op het werk, spanning e.d. lijkt deze steen aan te geven dat stress in die periode een probleem kan zijn. Deze stress komt waarschijnlijk voort uit een soort van plichtsgevoel, werk dat veeleisend is, emotionele of relationele problemen die een gevoel van onzekerheid en besluiteloosheid geven, of het idee opgesloten te zitten. Willen we dit onder ogen zien, dan moet er openheid en ruimte komen. Deze steen geeft aan dat het dan tijd is om een bepaalde weg in te slaan. Vaak lijkt een probleem van een afstandje niet meer zo’n obstakel. Wat het probleem ook is, Mos-Agaat geeft aan dat er meer inzicht moet komen.
Cialara
Cialara jan 22 '10
De Sodaliet viel ook op het bord, ver van je kern en tussen individualiteit en spiritualiteit in. Iets wat een beetje vaag gebied is en met beiden samen hangt in de toekomst.

Komt sodaliet in een duiding voor, dan wijst dat op communicatie op grote schaal- zowel tussen verschillende mensen als tussen verre landen. Berichten worden op vele manieren ontvangen en verzonden; telegrafisch, via de kabel en per satelliet- zelfs telepathisch, via gedachten.
Sodaliet werkt ook als bemiddelaar en vredesbrenger, en verschijnt hij in een lezing dan symboliseert hij een samenkomen van gelijkgestemden. Wacht op nieuws dat oplossingen en nieuwe kansen meebrengt, maar wees wel bereid je rol daar in te vervullen. Ontvang je niet de berichten die je verwacht, zoek dan contact met anderen en blijf praten over de zaak.
Sodaliet in een duiding kan ook wijzen op rust en tevredenheid, zonder dat een gevoel van “buitengesloten zijn” op treedt. Je kunt jezelf zijn, maar voelt je niet alleen. De steen geeft aan dat het een gunstige tijd is voor studie of onderzoek dat zich op je spiritualiteit of individualiteit richt.
Cialara
Cialara jan 22 '10
Zo en nu de laatste twee stenen smile

De Rozenkwarts en de Maansteen...

De Rozenkwarts viel op de lijn van spiritualiteit ietsjes van je kern af.
Rozenkwarts is dé relatiesteen. Het heeft betrekking op vrienden, geliefden en die aspecten van ons leven waar we een hoop emotionele energie in steken. Omdat hij viel op je spirituele lijn kan het een spirituele relatie betreffen. Alles waarvan we vinden dat het ons staande houdt wordt door Rozenkwarts gesymboliseerd. De plek waar de steen in een duiding neerkomt, toont niet alleen onze sterkste kanten, maar ook onze gevoeligste.
Op deze positieve plek is de steen een bevestiging van een situatie van steun, vriendschap,emotioneel welbevinden en liefde.

De Maansteen viel direct naast de Rozenkwarts tussen spiritualiteit en gezondheid in.
Maansteen heeft een heel vrouwelijke energie en kan in een duiding dus een belangrijke vrouw in jouw leven symboliseren. Het kan ook staan voor typisch vrouwelijke eigenschappen, zoals medeleven, luisteren en invoelingsvermogen.
Deze steen toont de noodzaak van emotionele balans in een situatie. Misschien is zich stress aan het ophopen, die zich vervolgens als starheid in relaties manifesteert en die weer moet worden losgemaakt. Komt maansteen terecht in een gebied dat met gezondheid te maken heeft, dan kan dat betekenen dat emotionele stress maagpijn, hoofdpijn of spijsverteringsproblemen veroorzaakt.
Maansteen wijst er ook op dat intuitieve vaardigheid in het gedrang is. Je moet nu niet doortastend optreden, kijk om je heen en probeer aan te voelen wat in en om je aan de hand is voor je iets onderneemt. Omdat allerlei tere, creatieve energieën nu samenkomen is het beter geduldig verder te gaan.
Omdat de maan op zo veel aardse levens-cycli van invloed is, betekent de steen in een duiding dat de vragensteller zich er bewust van moet zijn dat aan alles een natuurlijke groeicyclus ten grondslag ligt. Overhaasten heeft geen zin. Alles gebeurt op zijn eigen tijd.

Dat was het antwoord van het orakel. Ik hoop dat het je de richting aan kan geven waar je om vroeg.
Liefs Jorine.

Nog even de foto erbij wink

admin
admin jan 24 '10
Hoi lieve Jorine smile

Zou je voor mij ook het orakel kunnen raadplegen zonder een specifieke vraag van mijn kant ??

Liefsss
Mar
Cialara
Cialara jan 24 '10
Ja hoor, dat kan ik wel voor je doen Marjan. Ik zal aan het orakel vragen om voor jou een algemene duiding te geven, over waar je nu staat en wat er in het verschiet ligt. Goed?

Maar eerst zijn nog Ilse en Karin aan de beurt wink

Liefs Jorine.
admin
admin jan 24 '10
Dank je wel!!

Maak er geen haastklus van hoor ... in je eigen tempo smile

Liefs
Mar
Cialara
Cialara jan 24 '10
Doe ik niet, ik neem er lekker de tijd voor Marjan wink

Ik doe er niet meer dan twee per avond. Ligt een beetje aan hoeveel stenen er nodig zijn voor een duiding. En dat laatste ligt aan wat mijn gids me influisterd...
Cialara
Cialara jan 24 '10
Ilse, voor jou heb ik vandaag het orakel geraadpleegd.

Als eerste je persoonlijke steen: Bergkristal
De persoonlijkheid die hierbij past is een positief ingestelde persoon, die intelligent, ordelijk, kalm en helder van geest is.

Deze bergkristal viel op in de 1e cirkel en op de lijn van financiën. Dus de energie van deze steen is nu reeds van toepassing. Bergkristal fungeert in een duiding als middelpunt van standvastigheid en structuur en brengt duidelijkheid en in dit geval dus op het financiele vlak. Het helpt belangrijke informatie toegankelijk houden en zorgt ervoor dat niets wordt achtergehouden. Alles is productiever en werkt beter op de plaatsen waar bergkristal terechtkomt.
Als de vragensteller echter geheime plannen heeft, geeft de steen aan dat die zullen mislukken, omdat het de betrokkenen allemaal duidelijk zal worden.


Jade viel in de 1e helft van het carrière/financiele gebied.

Deze steen zorgt ervoor dat je de waarheid in elke situatie instinctief aanvoelt. In een duiding suggereert de steen dat we vaker op onze intuïtie moeten afgaan. De kracht van jade ligt in het feit dat het individu verbonden raakt met het geheel. Vaak betekent het dan ook dat je je meer met de situatie moet bezighouden of dat je je er aan moet onttrekken wanneer je gevoel dat zegt. Omdat jade al heel lang in verband wordt gebracht met de geesten van de overledenen, kan hij in een duiding symbool staan voor de tradities van onze voorhouders. We hebben allemaal een voorouderlijke geschiedenis. Door dit te erkennen, kunnen we meer inzicht krijgen in ons persoonlijke leven. Misschien is het daarom handig om te kijken hou je familie met zaken als financien en carriere omgaat, dit kan verhelderend werken.


Buiten het bord tussen relaties en financiën in (kan om zakelijke relaties gaan) viel de Rookkwarts.

De Rookkwarts geeft een ontwikkelingsstadium weer dat nog stil ligt. Deze steen kan vergeleken worden met vruchtbare aarde waarin dingen groeien wanneer de tijd rijp is. In deze context wordt aangeraden geduld te hebben en niet te veel activiteiten te ontplooien, zodat iemands potentieel kan ontkiemen. Veel groei- en ontwikkelingsstadia bevatten momenten van rust, waarin alles stil lijkt te staan. Deze stadia geven aan dat zich vanuit de diepten veranderingen aankondigen, onzichtbaar voor wie vluchtig kijkt. Nu moet worden nagedacht over plannen en dromen, maar staar je niet blind op een bepaalde uitkomst. Meditatie en zich aan de dagelijkse zaken onttrekken kunnen het proces versnellen. Omdat ie buiten het bord viel ook duidelijk iets voor de komende jaren...


Op de buitenste rand in het gebied van emoties viel een Blauwe Bandagaat

Op het gebied van emoties kan Blauw Band Agaat betekenen dat in de nabije toekomst veel communicatie nodig is of al aan de gang is. Deze communicatie is niet hectisch en ook niet gejaagd en hoeft ook niets met ruzie te maken te hebben. De aanwezigheid van de steen wil alleen maar aangeven dat er meer dan een manier is om elkaar over en weer te begrijpen en dat men zich dat moet realiseren. De steen verwijst ook naar de noodzaak open te staan voor communicatie uit onverwachte hoek. Over het algemeen duidt Blauw Band Agaat op een ontspannen prettige situatie waarin communicatie belangrijk is.

Rubelliet in Lepidoliet Deze steen viel dicht bij je kern in de richting van spiritualiteit. Omdat ie zo dicht bij je kern viel is hij erg belangrijk en heel actueel...

Deze steen toont in een duiding hoe het verleden gebeurtenissen in het heden beïnvloedt. Op een positieve plek laat de steen zien dat de vragensteller de vruchten van positief handelen plukt. (En dit is een positieve plek hoor wink) Ontspanning aan het einde van een lang en creatief proces is welverdiend.
Rubelliet in Lepidoliet kan ook duiden op vetes, wraakgevoelens of rancune over een lange periode, die ervoor zorgen dat relaties verzuurd raken. De les die hieruit kan worden getrokken, is dat vergevingsgezindheid en aanvaarding uit iemand zelf komen. Dergelijke gevoelens weerspiegelen onze eigen moeizame strijd met de wereld. Proberen we deze pijn lost te laten, dan zal het verzoeningsproces spontaan beginnen. (Ik weet niet of dit laatste op jou van toepassing is, maar ik zet het er voor de zekerheid bij).

De laatste steen viel buiten het bord in het gebied tussen spirit en health was de Sneeuwvlok Obsidiaan. Omdat het erbuiten viel is dit dus weer een energie die in de toekomst zal gaan werken.

Obsidiaan is duidelijk verbonden met Pluto, zowel de planeet als de Griekse god. Pluto is de god van de onderwereld, bewaarder van verborgen schatten. Steeds waar obsidiaan in een duiding voorkomt, is het belangrijk naar verborgen factoren te zoeken die van invloed kunnen zijn op de vragensteller. Er zullen onverwachte wendingen kunnen optreden. Er kan ook sprake zijn van angst – bij jou of iemand anders. Bedenk dat angst meestal optreedt als iemand het gevoel heeft dat alles buiten hem om gaat of als hij geen overzicht heeft. Angst kan zich ook voordoen wanneer je oog in oog komt te staan met iets wat krachtiger lijkt dan jij. Obsidiaan is zowel vurig als aardend. Deze eigenschappen zullen jou door elke obsidiaanachtige uitbarsting heen loodsen en je kunnen overtuigen van uw eigen vurige kracht.

Lieve Ilse dit was je duiding. Foto volgt nog smile


Liefs Jorine
Cialara
Cialara jan 24 '10
Ook voor Karin heb ik de stenen al gependeld en geworpen smile

Persoonlijke steen is de Maansteen... ik denk dat je dat zelf ook wel weet winkIk heb nu niet meer zoveel puf om de rest te doen, dus dat doe ik morgenmiddag (is veel schrijfwerk wink)

Liefs Jorine
admin
admin jan 25 '10
Ja persoonlijke? Grappig, ik heb verschillende favorieten, hangt ene beetje aan mijn bui ook, de laatste weken heb ik veel met mijn oceaan jaspis.
Ik zal de maansteen vandaag bij me dragen, ben benieuwd naar je uileg Jorine!
Cialara
Cialara jan 25 '10
Edelstenen orakel voor Karin

Persoonlijke steen: Maansteen
Aantal stenen: 9

Persoonlijkheid: de Maansteen verwijst naar iemand met sterk vrouwelijke eigenschappen. De energie van de steen is emotioneel in balans, intuïtief en cyclisch.

Deze steen viel op een mooi plek redelijk dicht bij je kern tussen de emotielijn en de lijn van individualiteit. Wat dus betekend dat je daar je balans aardig in hebt kunnen vinden of snel zult vinden.

De betekenis van de steen is als volgt:
Maansteen heeft heel veel vrouwelijk energie en het staat voor typisch vrouwelijke eigenschappen, zoals medeleven, luisteren en invoelingsvermogen.
Deze steen toont de noodzaak van emotionele balans in een situatie. Misschien is zich stress aan het ophopen, die zich vervolgens al starheid in relaties manifesteert en die weer moet worden losgemaakt. Komt maansteen terecht in een gebied dat met gezondheid te maken heeft, dan kan dat betekenen dat emotionele stress maagpijn, hoofdpijn op spijsverteringsproblemen veroorzaakt.
Maansteen wijst er ook op dat intuïtieve vaardigheid in het geding is. Je moet nu niet doortastend optreden. Kijk om je heen en probeer aan te voelen wat in en om jou aan de hand is voor je iets onderneemt. Omdat allerlei tere creatieve energieën nu samenkomen is het beter geduldig verder te gaan.
Omdat de maan op zo veel aardse levenscycli van invloed is, betekent maansteen in een duiding dat de vragensteller zich er bewust van moet zijn dat aan alles een natuurlijke groeicyclus ten grondslag ligt. Overhaasten heeft geen zin, alles gebeurt op zijn eigen tijd.


In je kern richting individualiteit viel een Zwarte Tourmalijn.

Deze steen duidt op de behoefte in harmonie te zijn met de omgeving. Zonder harmonie loop je misschien het risico om op een bepaald niveau tegen negativiteit aan te lopen. Dit vermijd je door ervoor te zorgen dat je goed geaard en geconcentreerd bent en een praktische levensvisie hebt. Dit kristal geeft aan dat met de hele structuur -de verborgen pijlers- rekening moet worden gehouden. Zorg ervoor dat alles waar jouw handelen en relaties op is gebaseerd veilig en stevig is.
Omdat hij in je kern viel is dit dus heel belangrijk, en ondanks dat je je individualiteit zeer op prijs stelt is die harmonie met de anderen in je omgeving dus ook heel belangrijk voor je.


In het 1e cirkeltje op de lijn van financiën viel een Rhodoniet

Rhodoniet geeft in een duiding aan dat je je op dit gebied in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met ander woorden denk niet aan wat had kúnnen zijn. Richt je op wat haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen.
Op deze plaats die rechtstreeks met je financiële plaatje te maken heeft, gaat het om zaken als zelfrespect en –vertrouwen. Misschien is er niet genoeg eigenliefde of juist veel te veel zelfvertrouwen op dit gebied.
Beide uitersten kunnen ertoe leiden dat niet adequaat op de situatie wordt gereageerd. De juiste balans vindt je door emotionele bagage uit het verleden die huidige relatie tot je financiën beïnvloedt te onderkennen en aan te pakken. Een stap in de goede richting is proberen te ontdekken of hierin bepaalde patronen steeds terugkeren. Gaat het om steeds dezelfde gebeurtenissen? Is het steeds weer hetzelfde verhaal? Hoewel het doorbreken van een patroon het risico inhoudt dat er iets onverwachts gebeurt is het waarschijnlijk de enige manier om uit die vicieuze cirkel te komen.


De Rode Jaspis viel in de 1e helft van het carrière gebied.

Jaspis in een duiding wijst op de noodzaak een praktisch haalbaar doel voor ogen te hebben. Doe wat nodig is en verspil geen tijd en moeite aan ingewikkelde plannen en strategieën. Jaspis is een niet-transparante steen, dus alles wat wordt weerkaatst, is echt. Deze ondoorzichtigheid duidt erop dat u op de eerste indruk af moet gaan. Als u open en eerlijk te werk gaat, zullen de slinkse acties van anderen op niets uitlopen. Jaspis zorgt ook voor voldoende praktische vaardigheden om een bepaald doel te bereiken.


Moldaviet viel in de 2e/3e cirkel op de lijn van carrière.

Moldaviet ontleent zijn kracht aan de enorme krachten die loskomen wanneer twee ruimten op elkaar botsen, net zoals we ons soms met een schok realiseren dat we lange tijd in een droomwereld hebben geleefd en niet in de echte. Moldaviet kan ons plotseling doen inzien dat onze relatie met al het vertrouwde verandert. Dit is misschien moeilijk om te accepteren maar kan er ook toe leiden dat u zich vanzelfsprekend openstelt voor nieuwe werelden.

Moldaviet op je carrièrelijn kan ook wijzen op een plotselinge verandering die leidt to nieuwe kansen, vooropgesteld dat verandering kan plaatsvinden.

Dan iets opvallends; Een Mos-Agaat en een Kornalijn die beiden buiten het bord vielen op het gebied van emoties. Omdat ze beiden buiten het bord vielen betekent het dat de energie van deze twee stenen wat verder in de toekomst liggen. En ze zullen elkaar beïnvloeden.

Mos-Agaat.

De Mos-Agaat geeft aan dat het goed is om meer tijd door te brengen in de natuur. Omdat de natuur een bekend tegengif is voor stress op het werk, spanning e.d. lijkt deze steen aan te geven dat stress in die periode een probleem kan zijn. Deze stress komt waarschijnlijk voort uit een soort van plichtsgevoel, werk dat veeleisend is, emotionele of relationele problemen die een gevoel van onzekerheid en besluiteloosheid geven, of het idee opgesloten te zitten. Willen we dit onder ogen zien, dan moet er openheid en ruimte komen. Deze steen geeft aan dat het dan tijd is om een bepaalde weg in te slaan. Vaak lijkt een probleem van een afstandje niet meer zo’n obstakel. Wat het probleem ook is, Mos-Agaat geeft aan dat er meer inzicht moet komen.

Kornalijn duidt op veel creatieve energie. Het wijst op levenslust, geluk, plezier en harmonie. De steen geeft ook aan dat je moet werken met wat je hebt, in plaats van een ver verwijderd doel te blijven nastreven. Deze steen bevordert ook succes en doet je positieve energie toenemen.
Het kan echter ook betekenen dat je wat flexibeler moet zijn, want anders krijg je last van de negatieve aspecten van deze steen. Stress, ziekte, vertraging en stagnering. Schenk ook aandacht aan diepgelegen pijn en oude wonden voordat ze nog meer problemen veroorzaken. Als je deze negatieve kant onder ogen ziet en kunt ontgiften met de energie van de Mos-Agaat, dan kun je de positieve energie van deze steen ontvangen.

De Kornalijn viel iets verder van het bord dan de Mos-Agaat en die energie is dus wat verder in de toekomst van toepassing.

Op het randje van het bord in het individuele gebied viel een Labradoriet. Op het randje betekent voor mij dat dit in de nabije toekomst zal zijn, zeg maar binnen een paar weken of hooguit maanden. Het individuele gebied omvat eigenlijk de dingen die je graag in je eentje doet, die je na aan het hart liggen. Een hobby of manier van leven of je vrije tijd doorbrengen.

De Labradoriet wijst op een verrassing, transformatie en transmutatie. Het brengt een plotselinge ommekeer teweeg, waardoor een stagnerende situatie opleeft. Nieuwe kansen doen zich voor, er liggen allerlei keuzemogelijkheden en het leven ziet er opeens heel spannend uit.

En dan als laatste een Celestiet. Deze viel buiten het bord in de richting van spiritualiteit en geeft hiermee een bepalende energie in de toekomst met betrekking tot je spiritualiteit.

De Celestiet wijst op de aanwezigheid van spirituele invloeden. Dit kunnen toevalligheden, gelukstreffers of onverwachte ontmoetingen zijn.
Celestiet duidt op het einde van een sobere stemming en op een moeilijke situatie die zal verbeteren. Het toont een veilige omgeving die helpt herstellen en weer zorgt voor een evenwichtige rust. U moet er bij deze steen wel voor waken niet te veel weg te dromen in vage werelden. Een verhoogde staat van bewustzijn moet altijd geaard zijn in de dagelijkse realiteit wil hij ergens goed voor zijn.

Foto volgt nog,
Dit was alvast de uitleg smile

Liefs Jorine
Pegasus
Pegasus jan 25 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Pegasus, ik heb voor jou het orakel geraadpleegd smile

Als eerste heb ik een persoonlijke steen voor je gependeld, het werd de Granaat.

Deze steen staat voor een persoonlijkheid die driftig, aktief, strijdlustig en wilskrachtig is. Iemand met veel zelfvertrouwen. De energie van de steen is activerend, krachtig en geeft vertrouwen.

Deze steen, de Granaat viel in je kern wat voor mij betekend dat je in ieder geval goed in je kracht zit.

De Granaat is de perfecte steen voor crisis-situaties en situaties waarin het leven uitzichtloos lijkt. De steen geeft kracht en energie, doorzettings- en uithoudingsvermogen, zelfvertrouwen, wilskracht en vitaliteit. Het bevordert hoop en moed, optimisme,levensvreugde en overlevingsdrang. Blokkades, weerstanden, remmingen en beperkende gedrags- en denkpatronen worden verminderd. Fysiek vergroot granaat het zelfgenezend vermogen van het lichaam, versterkt het immuunsysteem en bevordert de opname van vitaminen en mineralen. Verder heeft de steen een positieve invloed op bloed en bloedsomloop, sexuele- en potentieproblemen, hart en longen.


Lieve Jorine,

Vele malen dank voor het duiden, de tijd en moeite die je erin hebt geinvesteerd!
Dank je wel.
Ik heb de duiding met aandacht en bewondering gelezen.
In eerste instantie kwam er verdriet naar boven, maar daarna een gevoel van: het zijn allemaal kansen.
Mogelijkheden om dingen te ontdekken. Uitzuiveren. Een aantal thema's uit de duiding ben ik ook al een tijd mee bezig. Maar daarover later meer. Voor nu voelt het als meis schouders eronder en alles is oké. En daar past die Granaat dan wel weer bij. wink

Ik heb ook nog een aantal vragen.
Eén van die vragen is wat is een persoonlijke steen? Is dit de steen die je karakter vertegenwoordigd of hoe je op dit moment bent?
Kun jij mij daar iets meer over vertellen?

Liefs,

Pegasus
admin
admin jan 25 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Edelstenen orakel voor Karin

Persoonlijke steen: Maansteen
Aantal stenen: 9

Persoonlijkheid: de Maansteen verwijst naar iemand met sterk vrouwelijke eigenschappen. De energie van de steen is emotioneel in balans, intuïtief en cyclisch.

Deze steen viel op een mooi plek redelijk dicht bij je kern tussen de emotielijn en de lijn van individualiteit. Wat dus betekend dat je daar je balans aardig in hebt kunnen vinden of snel zult vinden.

De betekenis van de steen is als volgt:
Maansteen heeft heel veel vrouwelijk energie en het staat voor typisch vrouwelijke eigenschappen, zoals medeleven, luisteren en invoelingsvermogen.
Deze steen toont de noodzaak van emotionele balans in een situatie. Misschien is zich stress aan het ophopen, die zich vervolgens al starheid in relaties manifesteert en die weer moet worden losgemaakt. Komt maansteen terecht in een gebied dat met gezondheid te maken heeft, dan kan dat betekenen dat emotionele stress maagpijn, hoofdpijn op spijsverteringsproblemen veroorzaakt.
Maansteen wijst er ook op dat intuïtieve vaardigheid in het geding is. Je moet nu niet doortastend optreden. Kijk om je heen en probeer aan te voelen wat in en om jou aan de hand is voor je iets onderneemt. Omdat allerlei tere creatieve energieën nu samenkomen is het beter geduldig verder te gaan.
Omdat de maan op zo veel aardse levenscycli van invloed is, betekent maansteen in een duiding dat de vragensteller zich er bewust van moet zijn dat aan alles een natuurlijke groeicyclus ten grondslag ligt. Overhaasten heeft geen zin, alles gebeurt op zijn eigen tijd.

Heel herkenbaar, zo ik vroeger nogal eens snel reageerde als de bekende stier, merk ik dat dat echt een heeel stuk minder is. Maansteen is een fijne steen vind ik.

In je kern richting individualiteit viel een Zwarte Tourmalijn.

Deze steen duidt op de behoefte in harmonie te zijn met de omgeving. Zonder harmonie loop je misschien het risico om op een bepaald niveau tegen negativiteit aan te lopen. Dit vermijd je door ervoor te zorgen dat je goed geaard en geconcentreerd bent en een praktische levensvisie hebt. Dit kristal geeft aan dat met de hele structuur -de verborgen pijlers- rekening moet worden gehouden. Zorg ervoor dat alles waar jouw handelen en relaties op is gebaseerd veilig en stevig is.
Omdat hij in je kern viel is dit dus heel belangrijk, en ondanks dat je je individualiteit zeer op prijs stelt is die harmonie met de anderen in je omgeving dus ook heel belangrijk voor je.

Ja mijn individualiteit is enorm belangrijk voor mij, soms zo belangrijk dat ik daardoor sommige relaties best wel eens verwaarloos. Structuur en veiligheid, twee ook hele belangrijke dingen voor mij, structuur omdat ik al zo'n chaoot kan zijn en veiligheid vanwege angsten uit het verleden.Boze mensen om me heen zijn een straf, dus ja harmonie is ook heel belangrijk voor me. Ik denk zelf dat dit met mijn hsp te maken heeft. Iemand tegekomen die heel boos is heeft op mij hetzelfde effect als een klap midden in mijn gezicht, die gevoelens komen zo hard binnen dat ik ervan zou kunnen omvallen, letterlijk.

In het 1e cirkeltje op de lijn van financiën viel een Rhodoniet

Rhodoniet geeft in een duiding aan dat je je op dit gebied in emotioneel opzicht praktisch moet opstellen, met ander woorden denk niet aan wat had kúnnen zijn. Richt je op wat haalbaar en aan de orde is, anders zal dat alleen maar voor nog meer angst en verwarring zorgen.
Op deze plaats die rechtstreeks met je financiële plaatje te maken heeft, gaat het om zaken als zelfrespect en –vertrouwen. Misschien is er niet genoeg eigenliefde of juist veel te veel zelfvertrouwen op dit gebied.
Beide uitersten kunnen ertoe leiden dat niet adequaat op de situatie wordt gereageerd. De juiste balans vindt je door emotionele bagage uit het verleden die huidige relatie tot je financiën beïnvloedt te onderkennen en aan te pakken. Een stap in de goede richting is proberen te ontdekken of hierin bepaalde patronen steeds terugkeren. Gaat het om steeds dezelfde gebeurtenissen? Is het steeds weer hetzelfde verhaal? Hoewel het doorbreken van een patroon het risico inhoudt dat er iets onverwachts gebeurt is het waarschijnlijk de enige manier om uit die vicieuze cirkel te komen.

Ja veel emotionele bagage en inderdaad veel dezelfde patronen, hier ligt echt nog een aardig bergje voor mij om aan te werken. Niet op financieel gebied, maar om minder bang te zijn om post open te maken, brievenbus ledigen vind ik een helse klus en dan de post die je aanstaart...ik was en ben al langere tijd van plan om hierin professionele hulp te vragen, wie is er nu bang van post...ik weet wel waar de angst vandaan komt maar ben zelf niet in staat hier iets in te veranderen, maar het vreet vreselijk aan me.

De Rode Jaspis viel in de 1e helft van het carrière gebied.

Jaspis in een duiding wijst op de noodzaak een praktisch haalbaar doel voor ogen te hebben. Doe wat nodig is en verspil geen tijd en moeite aan ingewikkelde plannen en strategieën. Jaspis is een niet-transparante steen, dus alles wat wordt weerkaatst, is echt. Deze ondoorzichtigheid duidt erop dat u op de eerste indruk af moet gaan. Als u open en eerlijk te werk gaat, zullen de slinkse acties van anderen op niets uitlopen. Jaspis zorgt ook voor voldoende praktische vaardigheden om een bepaald doel te bereiken.

Open en eerlijk, gelukkig ben ik dat en dat is een eigenschap waar ik voor mezelf best trots op ben smileHet klinkt idioot maar liegen en bedriegen kan ik echt niet.

Moldaviet viel in de 2e/3e cirkel op de lijn van carrière.

Moldaviet ontleent zijn kracht aan de enorme krachten die loskomen wanneer twee ruimten op elkaar botsen, net zoals we ons soms met een schok realiseren dat we lange tijd in een droomwereld hebben geleefd en niet in de echte. Moldaviet kan ons plotseling doen inzien dat onze relatie met al het vertrouwde verandert. Dit is misschien moeilijk om te accepteren maar kan er ook toe leiden dat u zich vanzelfsprekend openstelt voor nieuwe werelden.

Ja tijd om wakker te worden wink

Moldaviet op je carrièrelijn kan ook wijzen op een plotselinge verandering die leidt to nieuwe kansen, vooropgesteld dat verandering kan plaatsvinden.

Ik sta overal voor open.

Dan iets opvallends; Een Mos-Agaat en een Kornalijn die beiden buiten het bord vielen op het gebied van emoties. Omdat ze beiden buiten het bord vielen betekent het dat de energie van deze twee stenen wat verder in de toekomst liggen. En ze zullen elkaar beïnvloeden.

Mos-Agaat.

De Mos-Agaat geeft aan dat het goed is om meer tijd door te brengen in de natuur. Omdat de natuur een bekend tegengif is voor stress op het werk, spanning e.d. lijkt deze steen aan te geven dat stress in die periode een probleem kan zijn. Deze stress komt waarschijnlijk voort uit een soort van plichtsgevoel, werk dat veeleisend is, emotionele of relationele problemen die een gevoel van onzekerheid en besluiteloosheid geven, of het idee opgesloten te zitten. Willen we dit onder ogen zien, dan moet er openheid en ruimte komen. Deze steen geeft aan dat het dan tijd is om een bepaalde weg in te slaan. Vaak lijkt een probleem van een afstandje niet meer zo’n obstakel. Wat het probleem ook is, Mos-Agaat geeft aan dat er meer inzicht moet komen.

Natuur, ja meer naar buiten, dat mis ik nu echt met dat koude weer, ik zit eigenlijk al een week naar knoppen in de bomen te zoeken...haha zal nog wel even duren smile
Opgesloten zitten, ja herkenbaar en een akelig gevoel.
Tijd om een andere weg in te slaan, ja..*zucht*..maar welke dan.


Kornalijn duidt op veel creatieve energie. Het wijst op levenslust, geluk, plezier en harmonie. De steen geeft ook aan dat je moet werken met wat je hebt, in plaats van een ver verwijderd doel te blijven nastreven. Deze steen bevordert ook succes en doet je positieve energie toenemen.
Het kan echter ook betekenen dat je wat flexibeler moet zijn, want anders krijg je last van de negatieve aspecten van deze steen. Stress, ziekte, vertraging en stagnering. Schenk ook aandacht aan diepgelegen pijn en oude wonden voordat ze nog meer problemen veroorzaken. Als je deze negatieve kant onder ogen ziet en kunt ontgiften met de energie van de Mos-Agaat, dan kun je de positieve energie van deze steen ontvangen.

De Kornalijn viel iets verder van het bord dan de Mos-Agaat en die energie is dus wat verder in de toekomst van toepassing.

Op het randje van het bord in het individuele gebied viel een Labradoriet. Op het randje betekent voor mij dat dit in de nabije toekomst zal zijn, zeg maar binnen een paar weken of hooguit maanden. Het individuele gebied omvat eigenlijk de dingen die je graag in je eentje doet, die je na aan het hart liggen. Een hobby of manier van leven of je vrije tijd doorbrengen.

De Labradoriet wijst op een verrassing, transformatie en transmutatie. Het brengt een plotselinge ommekeer teweeg, waardoor een stagnerende situatie opleeft. Nieuwe kansen doen zich voor, er liggen allerlei keuzemogelijkheden en het leven ziet er opeens heel spannend uit.

Met deze steen ben ik heel erg blij smileIs ook echt 1 van mijn allerliefste kristalletjes.

En dan als laatste een Celestiet. Deze viel buiten het bord in de richting van spiritualiteit en geeft hiermee een bepalende energie in de toekomst met betrekking tot je spiritualiteit.

Celestiet, mijn engelenkristal, zooooo mooi! Een vriendin van mij maakt hele mooie kettingen, door mij werd ze geinspireerd kristallen te gaan gebruiken. En nu heeft ze voor mij een hele mooie ketting met Celestiet en Bergkristal gemaakt. Die heb ik mezelf kado gedaan met Sinterklaas ha! smile

De Celestiet wijst op de aanwezigheid van spirituele invloeden. Dit kunnen toevalligheden, gelukstreffers of onverwachte ontmoetingen zijn.
Celestiet duidt op het einde van een sobere stemming en op een moeilijke situatie die zal verbeteren. Het toont een veilige omgeving die helpt herstellen en weer zorgt voor een evenwichtige rust. U moet er bij deze steen wel voor waken niet te veel weg te dromen in vage werelden. Een verhoogde staat van bewustzijn moet altijd geaard zijn in de dagelijkse realiteit wil hij ergens goed voor zijn.

Ik geloof niet in toeval eigenlijk grinwel in de onverwachte ontmoetingen, die soms zo hele kleine maar oh zo waardevolle kadootjes, ik ben er gek op. Voor mij steeds maar weer bevestigingen in mijn eigen gevoel.
Celestiet laat je zweven, klopt. Ik draag de ketting ook niet te vaak of te lang, ik wordt er letterlijk licht van in mijn hoofd.


Foto volgt nog,
Dit was alvast de uitleg smile

Je bent echt een lieverd dat je dit hebt willen doen, ik weet hoeveel energie je ervan kan krijgen, maar ook hoeveel energie het kost. De uitleg van het orakel vind ik confronterend en ook bevestigend, ben er heel blij mee smile

xxx

Karin


Liefs Jorine
Cialara
Cialara jan 25 '10
Het was fijn om te doen hoor Karin smileFijn dat het allemaal aardig wordt bevestigd met je eigen gevoel.

Ik heb nog de foto:
Cialara
Cialara jan 25 '10
Pegasus jij vroeg me dit:

Eén van die vragen is wat is een persoonlijke steen? Is dit de steen die je karakter vertegenwoordigd of hoe je op dit moment bent?

De persoonlijke steen die ik uitpendel is inderdaad die steen die op dit moment het meest bij jou past qua persoonlijkheid of energie die je op dat moment hebt. Ik vind het moeilijk te onderscheiden wat wanneer het belangrijkste is... toch ga ik er vanuit dat het met jouw houding en persoonlijkheid op dit moment te maken heeft. Ik denk ook dat als die betreffende steen dicht bij je kern valt, dat je dan goed jezelf bent. Maar als hij buiten het bord zou vallen, dan zit het ff niet lekker denk ik.

Liefs Jorine
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki