Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

Cialara
Cialara okt 22 '09
Origineel bericht van: Moyra
Zou je voor mij ook willen pendelen? Ik heb wel geen vraag maar ben toch benieuwd of er uit komt wat ik de laatste tijd heb gedragen qua steen en met de steen die ik momenteel draag.


Wil je de betekenis van de stenen weten of wil je weten welke steen er goed voor je zou zijn?

Ik wil dit topic eigenlijk alleen voor een complete legging/duiding houden. Als je een enkele steen wilt laten uitpendelen dan kun je dat misschien beter bij Karin vragen, die is daar heel erg goed in smile
admin
admin okt 22 '09
ownee, dit weet ik opzich wel, hahaha...
hmmm effe bedenken hoor.
...............................................................
.............................................................
admin
admin okt 22 '09
Ik ben momenteel bezig mijn folder om te vormen voor 'breder publiek'. kan jij hier met jouw legging nog wat aanvullends doorgeven?
Ik hoop dat de vraagstelling op deze manier duidelijk is, hahaha
Cialara
Cialara okt 22 '09
Oké Moyra, ik denk dat dit wel een interessante vraag is voor het orakel. Maar ik vraag je nog even geduld te hebben, want Kikkertje en daarna Bella hadden ook nog een vraag. En ik heb gemerkt dat dit best wel veel energie van mijn kant kost, dus ik doe er niet meer dan 1 per avond.

Lieve groetjes Jorine
admin
admin okt 22 '09
ja tuurlijk Jorine. Neem je tijd. Dat is van groot belang om goed te zorgen voor jezelf.
Bella
Bella okt 22 '09
Dag Eniroj, dank voor je antwoord. Misschien is de vraag te specifiek? Een wat algemener antwoord daar zou ik waarschijnlijk toch ook wat aan kunnen hebben. Maar het blijft een vervelende kwestie die zorgt voor flink wat kramp in de maag. Alhoewel ik me nu bedenk: over 2 maanden weet ik het antwoord, want dan woon ik of hier of daar pfff, wat een opluchting!
Cialara
Cialara okt 22 '09
Origineel bericht van: Bella
Dag Eniroj, dank voor je antwoord. Misschien is de vraag te specifiek? Een wat algemener antwoord daar zou ik waarschijnlijk toch ook wat aan kunnen hebben. Maar het blijft een vervelende kwestie die zorgt voor flink wat kramp in de maag. Alhoewel ik me nu bedenk: over 2 maanden weet ik het antwoord, want dan woon ik of hier of daar pfff, wat een opluchting!


Ik zal wel een wat algemenere duiding voor je doen. Daar zal waarschijnlijk al genoeg uitkomen. Je bent na Kikkertje aan de beurt, maar geef me een paar dagen de tijd, want ik heb een heel druk weekend wink
Bella
Bella okt 22 '09
Goh Jorine, bedankt hoor, hier gebeuren toch wel heel bijzodnere dingen op dit forum. Fijn weekend alvast, hartelijke groet van Bella.
Islandlady
Islandlady okt 22 '09
Lieve Jorine,

Ben enorm onder de indruk maar kan het nog niet goed verwoorden. Ga dat strakjes doen. Helaas lees je dat dan pas morgen confused
Enorm bedankt alsvast en we spreken elkaar.

Liefs
B
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 23 '09
Wow Jorine wat gaaf dat je dit doet. Ik sluit graag achterin de rij aan smile.

Ik zit met een vraag op dit moment, waar ik graag antwoord op zou willen hebben. "Hoe kan ik mijn TZ op dit moment het beste helpen?" Is dit een goede vraag?
Islandlady
Islandlady okt 23 '09
Jorine lieve schat!
Heb het nog een keer doorgelezen maar ik ga er morgen pas op antwoorden. Het is inderdaad een hele kluif. Als ik vragen heb zal ik je zeker een PB sturen.
Ben nu ook gewoon te moe.

Liefs
Cialara
Cialara okt 23 '09
Origineel bericht van: NiMS
Wow Jorine wat gaaf dat je dit doet. Ik sluit graag achterin de rij aan smile.

Ik zit met een vraag op dit moment, waar ik graag antwoord op zou willen hebben. "Hoe kan ik mijn TZ op dit moment het beste helpen?" Is dit een goede vraag?


Oké NiMS, voor jou doe ik het ook graag. Ik denk dat je vraag wel goed is voor een duiding. Maar omdat je nog eventjes moet wachten op Kikkertje, Bella en Moyra heb je nog even de tijd, mocht je de vraag nog aan willen passen.
Islandlady
Islandlady okt 23 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Islandlady,

Voor jou als persoonlijke steen voor dit moment heb ik gependeld een ruwe Turkoois.

De persoonlijkheid die hierbij hoort is zelfbewust en zelfverzekerd, is thuis in de fysieke wereld maar weet zich ook in de mentale wereld te handhaven. Vaak is hij een leraar, genezer of gids.

Deze steen is op het bord dicht bij de kern gevallen, richting je gezondheid.

Turkoois in een duiding wijst erop dat er voor je veiligheid voorzorgsmaatregelen moeten worden getroffen. Wees alert en sta klaar om onvoorziene moeilijkheden het hoofd te bieden. De steen is geen teken dat gevaar op de loer ligt, alleen een waarschuwing dat de situatie extra aandacht nodig heeft.
Op een positieve plek kan Turkoois betekenen dat alles in harmonie is, in evenwicht, en dat er optimisme heerst. Turkoois geeft ook aan dat je, voor een optimaal verloop van de dingen moet aangeven wat je gevoelens en voorkeuren zijn.

Ook half in je kern gevallen, iets richting individualiteit is de Sneeuwvlok Obsidiaan. Obsidiaan is duidelijk verbonden met Pluto, zowel de planeet als de Griekse god. Pluto is de god van de onderwereld, bewaarder van verborgen schatten. Steeds waar obsidiaan in een duiding voorkomt, is het belangrijk naar verborgen factoren te zoeken die van invloed kunnen zijn op de vragensteller. Er zullen onverwachte wendingen kunnen optreden. Er kan ook sprake zijn van angst – bij u of iemand anders. Bedenk dat angst meestal optreedt als iemand het gevoel heeft dat alles buiten hem om gaat of als hij geen overzicht heeft. Angst kan zich ook voordoen wanneer u oog in oog komt te staan met iets wat krachtiger lijkt dan u. Obsidiaan is zowel vurig als aardend. Deze eigenschappen zullen u door elke obsidiaanachtige uitbarsting heen loodsen en u kunnen overtuigen van uw eigen vurige kracht. Omdat deze steen in je kern gevallen is zegt hij iets over jezelf en is hij van wezenlijk belang voor de duiding.


Als ik dit goed lees, kom ben ik sterk en kom ik nog sterker uit onverwachte situaties. Help me er even mee?

Quote:
In Zuid-Oost tussen intellect en career viel nog een Turkoois. Omdat de andere Turkoois ook al richting je gezondheid wijst en er twee turkoois-stenen vallen is dit dus een belangrijk thema; niet alleen richting gezondheid waar je dus alert op moet zijn, maar ook richting je werk en je intelligentie die je daarvoor nodig hebt.


Zal dus op mijn hoede moeten zijn. Ik wacht nog op een bericht over de sollicitatie van vorige week. Pff.

Quote:
In Zuid vlakbij de career lijn viel een Mos-Agaat. De Mos-Agaat geeft aan dat het goed is om meer tijd door te brengen in de natuur. Omdat de natuur een bekend tegengif is voor stress op het werk, spanning e.d. lijkt deze steen aan te geven dat stress een probleem kan zijn waarschijnlijk op het vlak van je werk omdat hij daar viel. Deze stress komt waarschijnlijk voort uit een soort van plichtsgevoel, werk dat veeleisend is, emotionele of relationele problemen die een gevoel van onzekerheid en besluiteloosheid geven, of het idee opgesloten te zitten. Willen we dit onder ogen zien, dan moet er openheid en ruimte komen. Deze steen geeft aan dat het dan tijd is om een bepaalde weg in te slaan. Vaak lijkt een probleem van een afstandje niet meer zo’n obstakel. Wat het probleem ook is, Mos-Agaat geeft aan dat er meer inzicht moet komen.


Dit klopt wel. Het werk wat ik nu doe vind ik erg leuk maar is niet genoeg om van rond te komen. Moet het ook loslaten en verder gaan. De tijd is ook gekomen. Ze moeten me alleen nog even aannemen.

Quote:
Op de lijn van finance dicht bij de kern viel de Citrien. Deze Citrien wijst tevens naar de careerlijn en heeft daar dus ook een connectie mee. De Citrien geeft zelfvertrouwen, de energie om te willen slagen, een heldere geest en doelbewustheid. Het helpt verschillende energieën samen te brengen, vooral als er een conflict bestaat tussen droom en daad, idealist en pragmatist en ontspanning en actie. In onduidelijke situaties brengt de citrien het licht van de zon om de problemen zodanig te belichten dat ze gezien worden zoals ze zijn. Citrien geeft aan dat denken vóór handelen moet gaan; de situatie goed overdenken levert begrip op en de informatie die voor slagen nodig is. Wordt dit stadium overgeslagen, dan kunnen angst en verwarring ontstaan.


MOOI! Zal er hier in het openbaar niet over uitweiden maar zal je een PB sturen.

Quote:
Op de relatielijn is een heel groepje stenen gevallen. Dit betekend dat ze dus allen van invloed zijn op je relatie en dat ze onderling elkaar kunnen versterken of juist afzwakken. Ook deze stenen zal ik nu stuk voor stuk behandelen.

Half in de kern en duidelijk op de lijn van relatie ligt de Zwarte Tourmalijn. Deze steen duidt op de behoefte in harmonie te zijn met de omgeving. Zonder harmonie loop je misschien het risico om op een bepaald niveau tegen negativiteit aan te lopen. Dit vermijd je door ervoor te zorgen dat je goed geaard en geconcentreerd bent en een praktische levensvisie hebt. Dit kristal geeft aan dat met de hele structuur -de verborgen pijlers- rekening moet worden gehouden. Zorg ervoor dat alles waar jouw handelen en relaties op is gebaseerd veilig en stevig is


Dat is precies wat de afgelopen paar dagen zich gevormd heeft veilige en stevige basis.

Quote:
In de eerste cirkel van de relatielijn ligt een Fluoriet. Deze steen werkt op veel verschillende niveaus, waar het aanstuurt op actie. In een duiding geeft het aan dat het tijd is voor uitvoerige plannen; vage ideeën moeten nu richting en vorm krijgen, want anders gaan bepaalde kansen aan uw neus voorbij. Fluoriet geeft aan dat u nu goed moet bedenken wat u wilt en hoe u dat voor elkaar kunt krijgen. Laat nieuwe ideeën eerst uitkristalliseren voor u zich ergens in stort. Bedenk hoe u uw doel kunt bereiken en ga vervolgens methodisch te werk.


Ja dat moet ook inderdaad gebeuren maar daar zijn 2 mensen voor nodig. De eerste stap is gezet in de goede richting.

Quote:
In de tweede cirkel van de relatielijn ligt de Labradoriet. De Labradoriet duidt op een verrassing, transformatie en transmutatie. Het brengt een plotselinge ommekeer teweeg, waardoor een stagnerende situatie opleeft. Nieuwe kansen doen zich voor, er liggen allerlei keuzemogelijkheden en het leven ziet er opeens heel spannend uit. De steen leert ons dat we nooit van veronderstellingen moeten uitgaan.


Het een houdt met het ander verband. Kan er niet in het openbaar over uitweiden helaas maar dit voelt erg goed.

Quote:
Tegen de Labradoriet aan en richting emoties ligt een Granaat. Dit is de perfecte steen voor crisissituaties en situaties waarin het leven uitzichtloos lijkt. De steen geeft kracht en energie, doorzettings- en uithoudingsvermogen, zelfvertrouwen, wilskracht en vitaliteit. Het bevordert hoop en moed, optimisme, levensvreugde en overlevingsdrang. Blokkades, weerstanden, remmingen en beperkende gedrags- en denkpatronen worden verminderd.


Lieve Jorine! Deze duiding doet heel erg veel met me.
Een antwoord kan ik hier zeker ook wel uithalen. Het gaat dus binnenkort gebeuren dat we een weg vinden!

Dank je wel!

Dit was jouw duiding Islandlady.
[/quote]
admin
admin okt 23 '09
Origineel bericht van: Moyra
Zou je voor mij ook willen pendelen? Ik heb wel geen vraag maar ben toch benieuwd of er uit komt wat ik de laatste tijd heb gedragen qua steen en met de steen die ik momenteel draag.


Ik heb even een vriendelijke opmerking, aan de vraagstellers, en ook in dit geval naar Moyra toe :
Jorine en andere orakels, kaartleggingen, of fotolezingen zijn er om duidelijkheid te krijgen op een bepaald gebied,
Een vraag uit benieuwdheid of voor het plezier of als test of men het zal zien/te weten komen wat je zelf al weet, vind ik een energie vragen, waarbij het respect voor vraag en aanbod verloren gaat.
Het is geen kermis atractie, waarbij je uit je duim een vraag zuigt, om toch eens aan bod te kunnen komen.
Jorine doet prachtwerk, en het is een intens bewustzijns-orakel, dat een terdegen respect verdient voor de maker en haar inzet en energie!

zo, wilde het even zeggen, no offence hoor, lieve schatten!

liefs,
Bellefleur
Cialara
Cialara okt 23 '09
Dank je Bellefleur.

Het is precies zoals je zegt, niet iets wat je "eventjes" doet. Het kost me zeker veel energie, al vind ik het prachtig om te doen. En inderdaad daarom ook graag een serieuze vraag, want dan is het echt mooi om te lezen wat de edelstenen je vertellen smile

Liefs Jorine
Cialara
Cialara okt 23 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Origineel bericht van: Eniroj
Islandlady,

Voor jou als persoonlijke steen voor dit moment heb ik gependeld een ruwe Turkoois.

De persoonlijkheid die hierbij hoort is zelfbewust en zelfverzekerd, is thuis in de fysieke wereld maar weet zich ook in de mentale wereld te handhaven. Vaak is hij een leraar, genezer of gids.

Deze steen is op het bord dicht bij de kern gevallen, richting je gezondheid.

Turkoois in een duiding wijst erop dat er voor je veiligheid voorzorgsmaatregelen moeten worden getroffen. Wees alert en sta klaar om onvoorziene moeilijkheden het hoofd te bieden. De steen is geen teken dat gevaar op de loer ligt, alleen een waarschuwing dat de situatie extra aandacht nodig heeft.
Op een positieve plek kan Turkoois betekenen dat alles in harmonie is, in evenwicht, en dat er optimisme heerst. Turkoois geeft ook aan dat je, voor een optimaal verloop van de dingen moet aangeven wat je gevoelens en voorkeuren zijn.

Ook half in je kern gevallen, iets richting individualiteit is de Sneeuwvlok Obsidiaan. Obsidiaan is duidelijk verbonden met Pluto, zowel de planeet als de Griekse god. Pluto is de god van de onderwereld, bewaarder van verborgen schatten. Steeds waar obsidiaan in een duiding voorkomt, is het belangrijk naar verborgen factoren te zoeken die van invloed kunnen zijn op de vragensteller. Er zullen onverwachte wendingen kunnen optreden. Er kan ook sprake zijn van angst – bij u of iemand anders. Bedenk dat angst meestal optreedt als iemand het gevoel heeft dat alles buiten hem om gaat of als hij geen overzicht heeft. Angst kan zich ook voordoen wanneer u oog in oog komt te staan met iets wat krachtiger lijkt dan u. Obsidiaan is zowel vurig als aardend. Deze eigenschappen zullen u door elke obsidiaanachtige uitbarsting heen loodsen en u kunnen overtuigen van uw eigen vurige kracht. Omdat deze steen in je kern gevallen is zegt hij iets over jezelf en is hij van wezenlijk belang voor de duiding.


Als ik dit goed lees, kom ben ik sterk en kom ik nog sterker uit onverwachte situaties. Help me er even mee?

Ja, ik denk dat je dit goed hebt gelezen. Je bent sterk, vurig van karakter, je zoekt ook wel het avontuur op denk ik. En de situatie kan nu ook "obsidiaan achtige" zijn, dus onverwachte wending in je leven, en misschien ook angst bij anderen (familie?) die niet helemaal weten of begrijpen wat je doet


Origineel bericht van: Islandlady
Quote:
In Zuid-Oost tussen intellect en career viel nog een Turkoois. Omdat de andere Turkoois ook al richting je gezondheid wijst en er twee turkoois-stenen vallen is dit dus een belangrijk thema; niet alleen richting gezondheid waar je dus alert op moet zijn, maar ook richting je werk en je intelligentie die je daarvoor nodig hebt. De onverwachte wending is ook iets wat kortgeleden gebeurt kan zijn wink


Zal dus op mijn hoede moeten zijn. Ik wacht nog op een bericht over de sollicitatie van vorige week. Pff.

Quote:
In Zuid vlakbij de career lijn viel een Mos-Agaat. De Mos-Agaat geeft aan dat het goed is om meer tijd door te brengen in de natuur. Omdat de natuur een bekend tegengif is voor stress op het werk, spanning e.d. lijkt deze steen aan te geven dat stress een probleem kan zijn waarschijnlijk op het vlak van je werk omdat hij daar viel. Deze stress komt waarschijnlijk voort uit een soort van plichtsgevoel, werk dat veeleisend is, emotionele of relationele problemen die een gevoel van onzekerheid en besluiteloosheid geven, of het idee opgesloten te zitten. Willen we dit onder ogen zien, dan moet er openheid en ruimte komen. Deze steen geeft aan dat het dan tijd is om een bepaalde weg in te slaan. Vaak lijkt een probleem van een afstandje niet meer zo’n obstakel. Wat het probleem ook is, Mos-Agaat geeft aan dat er meer inzicht moet komen.


Dit klopt wel. Het werk wat ik nu doe vind ik erg leuk maar is niet genoeg om van rond te komen. Moet het ook loslaten en verder gaan. De tijd is ook gekomen. Ze moeten me alleen nog even aannemen.


Ik vermoed dat de turkoois die hier ligt te maken heeft met de mos-agaat. Dat je dus alert moet zijn op wat je doet in je werk, dat je er genoeg uitdaging in vind en dat je nu misschien wat stress ervaart doordat dit niet zo is. En dat het ook belangrijk is om te ontspannen in de natuur. Zeker ook omdat er ook een turkoois viel dicht bij je kern, richting gezondheid. Het zit nu wel goed, maar blijf alert dat dit ook zo blijft schijnen de stenen te vertellen.
Islandlady
Islandlady okt 23 '09
Jorine,

Het is inderdaad natuurlijk allemaal nog onzeker wat er gaat gebeuren en dat er een wending zal komen is duidelijk. De angst bij familie zal er zeker zijn. Die begrijpen mij inderdaad niet!

Daarom ben ik gaan solliciteren op andere banen die meer zekerheid geven. Nu is het allemaal onzeker. Heb ik wel of geen werk en een echte uitdaging is het ook niet meer maar het is wel leuk om te doen, tour guide.
Al met al dus een heel positieve duiding. Ben op de goede weg en moet gewoon volhouden.

Dank je wel meis!
admin
admin okt 23 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Moyra
Zou je voor mij ook willen pendelen? Ik heb wel geen vraag maar ben toch benieuwd of er uit komt wat ik de laatste tijd heb gedragen qua steen en met de steen die ik momenteel draag.


Ik heb even een vriendelijke opmerking, aan de vraagstellers, en ook in dit geval naar Moyra toe :
Jorine en andere orakels, kaartleggingen, of fotolezingen zijn er om duidelijkheid te krijgen op een bepaald gebied,
Een vraag uit benieuwdheid of voor het plezier of als test of men het zal zien/te weten komen wat je zelf al weet, vind ik een energie vragen, waarbij het respect voor vraag en aanbod verloren gaat.
Het is geen kermis atractie, waarbij je uit je duim een vraag zuigt, om toch eens aan bod te kunnen komen.
Jorine doet prachtwerk, en het is een intens bewustzijns-orakel, dat een terdegen respect verdient voor de maker en haar inzet en energie!

zo, wilde het even zeggen, no offence hoor, lieve schatten!

liefs,
Bellefleur

Hoi Bellefleur.
Dit was/is een serieuze vraag. Ik werk oa. veel met stenen en wilde hier meer bij weten. Doe je eigen een plezier en ga hier niet invullen wat nu serieus is of niet. Wat serieus is of niet, laat je maar fijn aan mij over.
Ik weet wat het is om zulks werk te doen.
BvD.
admin
admin okt 23 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Dank je Bellefleur.

Het is precies zoals je zegt, niet iets wat je "eventjes" doet. Het kost me zeker veel energie, al vind ik het prachtig om te doen. En inderdaad daarom ook graag een serieuze vraag, want dan is het echt mooi om te lezen wat de edelstenen je vertellen smile

Liefs Jorine


Het zit prachtig ineen, Jorine , wat je hebt gemaakt en volg het met bewonderende belangstelling!
petje af, hoor.

liefs
Bellefleur
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 23 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Dank je Bellefleur.

Het is precies zoals je zegt, niet iets wat je "eventjes" doet. Het kost me zeker veel energie, al vind ik het prachtig om te doen. En inderdaad daarom ook graag een serieuze vraag, want dan is het echt mooi om te lezen wat de edelstenen je vertellen smile

Liefs Jorine

Ik vind mijn vraag wel heel serieus wink

Maar voel je zeker niet verplicht om te leggen, want ik heb zelf gemerkt dat de leggingen dan minder krachtig worden als je het gaat leggen uit verplichting.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki