Denzil, het is misschien een beetje een dooddoener, maar soms zie je, vooral bij relaties tussen jonge mensen, dat ze allebei een bepaalde kant uit groeien. Of soms groeit er één, en de ander groeit niet mee, of in ieder geval anders. Sowiezo, bij jonge mensen is nog meer sprake van een groeiproces (al beweer ik niet dat ouderen onder ons niet kunnen groeien, ik doe niet anders).
Ik zag het bij mijn dochter en haar vriendje. Twee-en-een-half jaar verkering hadden ze, en mijn dochter wilde alles onderzoeken, en in gesprek kunnen zijn, vragen stellen aan elkaar. En dat werd niet beantwoord. Het gesprek was er niet meer. Ook op het spirituele vlak bijvoorbeeld, terwijl hij alleen maar bezig was met zijn eenwieler en skateboard.
Ze heeft een half jaar geworsteld met het feit dat ze meer wilde in de relatie, of in ieder geval de invulling anders wilde hebben: het lukte haar niet hem open te krijgen, om het onderzoeken te delen met elkaar. En daar voelde ze zich wat eenzaam in.
Dit is zomaar een voorbeeld waarop iets uit kan raken. Hiermee beweer ik niet dat dit bij jullie de reden kan zijn, maar er zijn zoveel redenene.
En ook, zoals jouw vriendin aangaf, het gevoel kan zomaar weg zijn, wat niet onbelangrijk is. Geef maar toe aan je gevoel, zoals de anderen je ook al aangaven hier. gun jezelf de ruimte, en neem die ruimte ook. Ik lees dat je besloten hebt om te schrijven: heel goed. Kan best zijn dat je er over twee weken achterkomt dat dat ook niet werkt, welnu, zoek dan opnieuw een manier om je verdriet te uiten. Het bloed kruipt daar waar het wil zijn. Neem jezelf serieus, en ook al ben je straks drie maanden verder, en nog steeds verdrietig, het is oke. Iedereen heeft zijn eigen manier van verwerken.
Veel sterkte en liefs van Helma.