Loading...
nl

Edelstenen orakel door Jorine

Cialara
Cialara okt 22 '09
Voor wie een algemene richting gevende duiding wil, kan ik het edelstenen orakel raadplegen.

Er wordt dan voor de vragensteller een persoonlijke steen uitgependeld. Daarna worden 6 stenen blind gekozen en samen met de persoonlijke steen op het orakelbord geworpen.

De energieën van de stenen tesamen met de plaats op het orakel bord geven een goede duiding en mogelijke aanwijzingen of richting aan de vragensteller.

Het bord heb ik zelf gemaakt, naar aanleiding van wat ik gelezen had in een boek over voorspellen met edelstenen. De vorm is die van een graancirkel die ik zelf erg mooi vond; een achtbladige bloem. Ieder blad heeft zijn eigen betekenis.




Delen:
Islandlady
Islandlady okt 22 '09
Lieve Jorine wat is het mooi geworden.
Ik heb op dit moment weer genoeg vragen kan ik je vertellen.

1 vraag wat heel belangrijk is en die toch steeds weer terug komt:
Wat gaat er met ons gebeuren (waarom ben ik toch zo onzeker?) En de ons is mijn lief en mij natuurlijk smile

Ik heb nog 3 minuten om op kantoor te komen voor mijn bordjes enzo.... grrr. Maar dit kon ik niet laten gaan voor ik mij ga verpozen met de toeristen smile

Liefs

(en echtik vind je orakelbord supermooi!)
admin
admin okt 22 '09
als je wilt mag je het eens voor mij doen (wil karin alleen niet voor het hoofd stoten wink), heb je nog info nodig? een bepaalde vraag over wat ik wil weten?

ziet er trouwens erg interessant & mooi uit wink
Cialara
Cialara okt 22 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Lieve Jorine wat is het mooi geworden.
Ik heb op dit moment weer genoeg vragen kan ik je vertellen.

1 vraag wat heel belangrijk is en die toch steeds weer terug komt:
Wat gaat er met ons gebeuren (waarom ben ik toch zo onzeker?) En de ons is mijn lief en mij natuurlijk smile

Ik heb nog 3 minuten om op kantoor te komen voor mijn bordjes enzo.... grrr. Maar dit kon ik niet laten gaan voor ik mij ga verpozen met de toeristen smile

Liefs

(en echtik vind je orakelbord supermooi!)


Oké ik doe voor jou 1 legging met 9 stenen, ik denk met de volgende vraag :
"wat zijn de ontwikkelingen in de toekomst voor mij en mijn lief?"
Ben je het eens met deze vraag?

Geef me wel even de tijd, want het is een vrij bewerkelijk orakel wink
Cialara
Cialara okt 22 '09
Origineel bericht van: kikkertje
als je wilt mag je het eens voor mij doen (wil karin alleen niet voor het hoofd stoten wink), heb je nog info nodig? een bepaalde vraag over wat ik wil weten?

ziet er trouwens erg interessant & mooi uit wink


Ik wil voor jou ook een vraag behandelen als ik met Islandlady klaar ben wink

Misschien kun je in de tussentijd een voor jou belangrijke vraag neerleggen? Als je het wat meer algemeen wilt houden kan ik ook de verkorte "balans" duiding doen.
Islandlady
Islandlady okt 22 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Islandlady
Lieve Jorine wat is het mooi geworden.
Ik heb op dit moment weer genoeg vragen kan ik je vertellen.

1 vraag wat heel belangrijk is en die toch steeds weer terug komt:
Wat gaat er met ons gebeuren (waarom ben ik toch zo onzeker?) En de ons is mijn lief en mij natuurlijk smile

Ik heb nog 3 minuten om op kantoor te komen voor mijn bordjes enzo.... grrr. Maar dit kon ik niet laten gaan voor ik mij ga verpozen met de toeristen smile

Liefs

(en echtik vind je orakelbord supermooi!)


Oké ik doe voor jou 1 legging met 9 stenen, ik denk met de volgende vraag :
"wat zijn de ontwikkelingen in de toekomst voor mij en mijn lief?"
Ben je het eens met deze vraag?

Geef me wel even de tijd, want het is een vrij bewerkelijk orakel wink


Mee eens!!! Dank je wel voor het meedenken smileBen nu echt te laat hihi. Ben jou tijd rond een uur of 7 weer thuis.
Liefs
Cialara
Cialara okt 22 '09
Mooi dan doen we het vanavond, want ik heb nu de kleine waar ik ook een oogje op moet houden wink
admin
admin okt 22 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: kikkertje
als je wilt mag je het eens voor mij doen (wil karin alleen niet voor het hoofd stoten wink), heb je nog info nodig? een bepaalde vraag over wat ik wil weten?

ziet er trouwens erg interessant & mooi uit wink


Ik wil voor jou ook een vraag behandelen als ik met Islandlady klaar ben wink

Misschien kun je in de tussentijd een voor jou belangrijke vraag neerleggen? Als je het wat meer algemeen wilt houden kan ik ook de verkorte "balans" duiding doen.


de belangrijkste vraag is voor mij: zal er dit jaar nog een verhuizig plaats vinden? weet niet of je hier wat aan hebt anders dan heb ik nog wel een anders vraagje

alvast bedankt
Cialara
Cialara okt 22 '09
Kikkertje, ik doe jouw duiding pas na Islandlady, en ik weet nog niet precies wanneer dat zal zijn. Neem dus gerust nog even de tijd, en dan bespreken we je vraag vlak voordat we beginnen smile
admin
admin okt 22 '09
@ Kikkertje, nee hoor je stoot me echt niet voor mijn hoofd hoor!
Maareh...ik vind eigenlijk dat je al best veel en vaak vraagt, ik wil je echt niet voor je schenen schoppen want ik snap dat je graag antwoorden wilt, maar dit moest ik wel even kwijt.
Dus mijn kaart mag best wel even wachten vind ik wink
admin
admin okt 22 '09
Dat bord ziet er mooi uit, Jorine. Mijn complimenten hiervoor.
Dit 'Symbool' heb ik laatst nog gezien bij een meditatie, maar het zegt me helaas nog niets. Het lijkt een beetje op die speelgoed windmolentjes, de plasticen die je op de hand mee kon nemen. smile
Je schrijft dat ieder blad zijn eigen betekenis heeft, zou je mij (ons) hier iets meer over willen vertellen? ik ben serieus geinteresseerd.
Pegasus
Pegasus okt 22 '09
Eniroj, ik wil alleen even zeggen: Heel erg mooi gemaakt! En veel orakelplezier!
Cialara
Cialara okt 22 '09
Ik ga zo de eerste duiding hier op het forum doen, dan kunnen jullie ook kennismaken met het systeem wink

Bedankt voor de complimenten grin. Nu nog kijken hoe de duidingen gaan.
Cialara
Cialara okt 22 '09
Islandlady,

Voor jou als persoonlijke steen voor dit moment heb ik gependeld een ruwe Turkoois.

De persoonlijkheid die hierbij hoort is zelfbewust en zelfverzekerd, is thuis in de fysieke wereld maar weet zich ook in de mentale wereld te handhaven. Vaak is hij een leraar, genezer of gids.

Deze steen is op het bord dicht bij de kern gevallen, richting je gezondheid.

Turkoois in een duiding wijst erop dat er voor je veiligheid voorzorgsmaatregelen moeten worden getroffen. Wees alert en sta klaar om onvoorziene moeilijkheden het hoofd te bieden. De steen is geen teken dat gevaar op de loer ligt, alleen een waarschuwing dat de situatie extra aandacht nodig heeft.
Op een positieve plek kan Turkoois betekenen dat alles in harmonie is, in evenwicht, en dat er optimisme heerst. Turkoois geeft ook aan dat je, voor een optimaal verloop van de dingen moet aangeven wat je gevoelens en voorkeuren zijn.

Ook half in je kern gevallen, iets richting individualiteit is de Sneeuwvlok Obsidiaan. Obsidiaan is duidelijk verbonden met Pluto, zowel de planeet als de Griekse god. Pluto is de god van de onderwereld, bewaarder van verborgen schatten. Steeds waar obsidiaan in een duiding voorkomt, is het belangrijk naar verborgen factoren te zoeken die van invloed kunnen zijn op de vragensteller. Er zullen onverwachte wendingen kunnen optreden. Er kan ook sprake zijn van angst – bij u of iemand anders. Bedenk dat angst meestal optreedt als iemand het gevoel heeft dat alles buiten hem om gaat of als hij geen overzicht heeft. Angst kan zich ook voordoen wanneer u oog in oog komt te staan met iets wat krachtiger lijkt dan u. Obsidiaan is zowel vurig als aardend. Deze eigenschappen zullen u door elke obsidiaanachtige uitbarsting heen loodsen en u kunnen overtuigen van uw eigen vurige kracht. Omdat deze steen in je kern gevallen is zegt hij iets over jezelf en is hij van wezenlijk belang voor de duiding.

In Zuid-Oost tussen intellect en career viel nog een Turkoois. Omdat de andere Turkoois ook al richting je gezondheid wijst en er twee turkoois-stenen vallen is dit dus een belangrijk thema; niet alleen richting gezondheid waar je dus alert op moet zijn, maar ook richting je werk en je intelligentie die je daarvoor nodig hebt.

In Zuid vlakbij de career lijn viel een Mos-Agaat. De Mos-Agaat geeft aan dat het goed is om meer tijd door te brengen in de natuur. Omdat de natuur een bekend tegengif is voor stress op het werk, spanning e.d. lijkt deze steen aan te geven dat stress een probleem kan zijn waarschijnlijk op het vlak van je werk omdat hij daar viel. Deze stress komt waarschijnlijk voort uit een soort van plichtsgevoel, werk dat veeleisend is, emotionele of relationele problemen die een gevoel van onzekerheid en besluiteloosheid geven, of het idee opgesloten te zitten. Willen we dit onder ogen zien, dan moet er openheid en ruimte komen. Deze steen geeft aan dat het dan tijd is om een bepaalde weg in te slaan. Vaak lijkt een probleem van een afstandje niet meer zo’n obstakel. Wat het probleem ook is, Mos-Agaat geeft aan dat er meer inzicht moet komen.

Op de lijn van finance dicht bij de kern viel de Citrien. Deze Citrien wijst tevens naar de careerlijn en heeft daar dus ook een connectie mee. De Citrien geeft zelfvertrouwen, de energie om te willen slagen, een heldere geest en doelbewustheid. Het helpt verschillende energieën samen te brengen, vooral als er een conflict bestaat tussen droom en daad, idealist en pragmatist en ontspanning en actie. In onduidelijke situaties brengt de citrien het licht van de zon om de problemen zodanig te belichten dat ze gezien worden zoals ze zijn. Citrien geeft aan dat denken vóór handelen moet gaan; de situatie goed overdenken levert begrip op en de informatie die voor slagen nodig is. Wordt dit stadium overgeslagen, dan kunnen angst en verwarring ontstaan.

Op de relatielijn is een heel groepje stenen gevallen. Dit betekend dat ze dus allen van invloed zijn op je relatie en dat ze onderling elkaar kunnen versterken of juist afzwakken. Ook deze stenen zal ik nu stuk voor stuk behandelen.

Half in de kern en duidelijk op de lijn van relatie ligt de Zwarte Tourmalijn. Deze steen duidt op de behoefte in harmonie te zijn met de omgeving. Zonder harmonie loop je misschien het risico om op een bepaald niveau tegen negativiteit aan te lopen. Dit vermijd je door ervoor te zorgen dat je goed geaard en geconcentreerd bent en een praktische levensvisie hebt. Dit kristal geeft aan dat met de hele structuur -de verborgen pijlers- rekening moet worden gehouden. Zorg ervoor dat alles waar jouw handelen en relaties op is gebaseerd veilig en stevig is.

In de eerste cirkel van de relatielijn ligt een Fluoriet. Deze steen werkt op veel verschillende niveaus, waar het aanstuurt op actie. In een duiding geeft het aan dat het tijd is voor uitvoerige plannen; vage ideeën moeten nu richting en vorm krijgen, want anders gaan bepaalde kansen aan uw neus voorbij. Fluoriet geeft aan dat u nu goed moet bedenken wat u wilt en hoe u dat voor elkaar kunt krijgen. Laat nieuwe ideeën eerst uitkristalliseren voor u zich ergens in stort. Bedenk hoe u uw doel kunt bereiken en ga vervolgens methodisch te werk.

In de tweede cirkel van de relatielijn ligt de Labradoriet. De Labradoriet duidt op een verrassing, transformatie en transmutatie. Het brengt een plotselinge ommekeer teweeg, waardoor een stagnerende situatie opleeft. Nieuwe kansen doen zich voor, er liggen allerlei keuzemogelijkheden en het leven ziet er opeens heel spannend uit. De steen leert ons dat we nooit van veronderstellingen moeten uitgaan.

Tegen de Labradoriet aan en richting emoties ligt een Granaat. Dit is de perfecte steen voor crisissituaties en situaties waarin het leven uitzichtloos lijkt. De steen geeft kracht en energie, doorzettings- en uithoudingsvermogen, zelfvertrouwen, wilskracht en vitaliteit. Het bevordert hoop en moed, optimisme, levensvreugde en overlevingsdrang. Blokkades, weerstanden, remmingen en beperkende gedrags- en denkpatronen worden verminderd.

Dit was jouw duiding Islandlady.
Bella
Bella okt 22 '09
Dag Eniroj,

Ik ben hier op dit forum verzeild geraakt deze week en er blijft steeds één vraag door mijn hoofd spoken: moet ik mijn nieuwe huis af gaan zeggen of de flat waar ik nu woon opzeggen? Ik kan maar niet in actie komen, word geblokkeerd en de tijd gaat dringen nu.

Misschien wil je het edelstenen orakel eens raadplegen?

Alvast hartelijk dank en groet van Bella
Cialara
Cialara okt 22 '09
Origineel bericht van: Bella
Dag Eniroj,

Ik ben hier op dit forum verzeild geraakt deze week en er blijft steeds één vraag door mijn hoofd spoken: moet ik mijn nieuwe huis af gaan zeggen of de flat waar ik nu woon opzeggen? Ik kan maar niet in actie komen, word geblokkeerd en de tijd gaat dringen nu.

Misschien wil je het edelstenen orakel eens raadplegen?

Alvast hartelijk dank en groet van Bella


Hoi Bella, allereerst bedankt voor je aanvraag en je vertrouwen, maar ik vraag me af of ik dit via de edelstenen kan raadplegen. Daar moet ik even over nadenken.

Groetjes Eniroj.
Cialara
Cialara okt 22 '09
Origineel bericht van: Moyra
Dat bord ziet er mooi uit, Jorine. Mijn complimenten hiervoor.
Dit 'Symbool' heb ik laatst nog gezien bij een meditatie, maar het zegt me helaas nog niets. Het lijkt een beetje op die speelgoed windmolentjes, de plasticen die je op de hand mee kon nemen. smile
Je schrijft dat ieder blad zijn eigen betekenis heeft, zou je mij (ons) hier iets meer over willen vertellen? ik ben serieus geinteresseerd.


Dit symbool de achtbladig bloem heeft voor mij eigenlijk een bijzonder betekenis. De allereerste keer dat Hans mijn zoon S heeft gescand op zijn symbool bij het hart, zag hij een bol met 8 blaadjes. Vlak daarna werd er in Groot Brittanie een graancirkel gemaakt met dit symbool. Het mooie was dat het ook 8 blaadjes bevatte en de letter S die 8 maal voorkwam winkDaarom vond ik dit symbool zo mooi.

Ieder blad heeft een belangrijke betekenis, waardoor het uitleggen wat makkelijke wordt. Ik zal ze noemen met de klok mee; Spiritualiteit, Gezondheid, Intelligentie, Carriere, Financieën, Relaties, Emoties en Individualiteit. Het midden staat voor je diepste kern zeg maar.
Cialara
Cialara okt 22 '09


Zo lagen de edelstenen op het bord voor Islandlady. Ik moest m'n flister gebruiken, dus de stenen weerkaatsen het licht, helaas niets aan te doen.
admin
admin okt 22 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Origineel bericht van: Moyra
Dat bord ziet er mooi uit, Jorine. Mijn complimenten hiervoor.
Dit 'Symbool' heb ik laatst nog gezien bij een meditatie, maar het zegt me helaas nog niets. Het lijkt een beetje op die speelgoed windmolentjes, de plasticen die je op de hand mee kon nemen. smile
Je schrijft dat ieder blad zijn eigen betekenis heeft, zou je mij (ons) hier iets meer over willen vertellen? ik ben serieus geinteresseerd.


Dit symbool de achtbladig bloem heeft voor mij eigenlijk een bijzonder betekenis. De allereerste keer dat Hans mijn zoon S heeft gescand op zijn symbool bij het hart, zag hij een bol met 8 blaadjes. Vlak daarna werd er in Groot Brittanie een graancirkel gemaakt met dit symbool. Het mooie was dat het ook 8 blaadjes bevatte en de letter S die 8 maal voorkwam winkDaarom vond ik dit symbool zo mooi.

Ieder blad heeft een belangrijke betekenis, waardoor het uitleggen wat makkelijke wordt. Ik zal ze noemen met de klok mee; Spiritualiteit, Gezondheid, Intelligentie, Carriere, Financieën, Relaties, Emoties en Individualiteit. Het midden staat voor je diepste kern zeg maar.


geweldig.
ik kan je mijn meditatie niet meer uitleggen(het zou er zo stukgewijs neergezet worden, dat je het niet eens aan elkaar kan breien hahaha...), is ongeveer van een maand of twee a drie geleden maar qua gevoel sluit het aan op wat jij nu beschrijft.
admin
admin okt 22 '09
Zou je voor mij ook willen pendelen? Ik heb wel geen vraag maar ben toch benieuwd of er uit komt wat ik de laatste tijd heb gedragen qua steen en met de steen die ik momenteel draag.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki