Mijn stiefvader heeft zijn uiterste best gedaan om een goede vader te zijn, maar doordat hij ziek werd, (kk) raakte hij de macht over zijn eigen lichaam en geest kwijt, wel was hij heel gelovig, in de zin van Goed en kwaad, hij was voordat hij ziek werd helderziend en kon genezen met kruiden en zijn handen, doordat hij niet naar een arts wilde was de ziekte inmiddels doorgezaait naar andere organen, waardoor hij een soort van schizofrenie heeft gekregen, hij zag dingen die er niet waren, en maakte mijn zusje en mij daar bang mee...
hij zag dat wij duivels waren, en we durften er niet tegen in te gaan...
mijn moeder is ook al heel lang schizofreen ( we maken het zelfde mee, alleen zij beleeft het heel anders) later hoor ik dat ze iets verteld tegen mijn oma, over een onaardige buschauffeur die haar rot behandelde, terwijl hij eigenlijk een beetje liep te sjansen, of hoe schrijf je dat?
in ieder geval mijn moeder en stiefvader waren 2 handen op 1 buik
en zodoende werden wij als lastig beschouwd, en de huiskamer was voor ons verboden terrein, soms was het zo dat mijn zusje of ik naar beneden geroepen werden en dan draaiden ze harde muziek van queen en gingen we lucht gitaren, dit was meestal midden in de nacht, terwijl ik de volgende dag naar naar school moest...
het was eigenlijk ook nooit dat we allebei naar beneden geroepen werden, maar altijd maar 1, er moest 1 zondebok zijn leek het wel! we hadden op zo'n moment allebei een rotgevoel, omdat je weet dat je zusje boven op bed ligt met verdriet en ik bijna gedwongen werd om plezier te gaan maken, terwijl we allebei verdriet hadden , andersom was het ook zo! en maar ik wou er eigenlijk niet te diep op ingaan ^^ hmmmz
ik hoef gelukkig niet te huilen
maar ga maandag bellen voor een verwijzing naar een psycholoog om dit te verwerken, dit zou ik vandaag al gedaan hebben... vergeten !
ik dacht dat ik dat al gedaan had, maar je gedachten een beetje van volgorde veranderen, en in een ander rijtje zetten is niet verwerken
Lily, omdat ik eigenlijk nooit echt een arm om me heen gehad heb, of getroost ben toen dat nodig was, kan ik daar nu nog steeds niet mee omgaan! daardoor als ik gekwetst ben vlucht ik weg :D:D
onwetendheid kan je niet zwaar worden aangerekend, vind ik
als je alles nou expres( met voorbedachte raden) gedaan hebt, dan wel!of eigenlijk ook niet... kom op, je bent een mens, een mens die geen fouten maakt heeft op de aarde niets te zoeken, zeg ik altijd maar
ik schrijf de volgende keer
morgen (strax) of zo wel ff verder hierover
groetjes Moonflowertje