Loading...
nl

Geloven jullie in God?

MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 7 '11
Waarschijnlijk, worden de mensen iets verdraagzamer, iets minder onzeker, dus wat zekerder, iets begripvoller, geduldiger, minder snel oordelend, minder snel kwaad of boos, minder jaloers, duidelijker,rustiger, vrijgeviger, gezelliger, opener,liefdevoller, vrolijker, eerlijker, het wat meer eens, met elkaar, saamhoriger ofzoiets
en die groep wordt ook nog eens groter... en uiteindelijk zijn we het eens met zijn allen, en dus 1 tongue

maarja.... haha
verbeter de wereld, begin bij jezelf! ( zeg ik nu tegen mezelf) shocked
groetjes moonflowertje
White Eagle
White Eagle jul 7 '11
Wie zie je als je in de spiegel kijkt?
Wie zie je als je naar de bomen kijkt?
Wie zie je als je naar de dieren kijkt?
Wie zie je als je naar de bergen,bossen,zeeën,luchten kijkt?
Waar was je voor dit leven?
Waar ga je naar toe na dit leven?

Wie ben je werkelijk?
Wie is de ander?

Alles ben ik en alles is de ander

we zijn allen een en verbonden

Eenheid
admin
admin jul 7 '11
Namasté wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 7 '11
smile
prachtige woorden! White Eagle
Groene_heks
Groene_heks jul 7 '11
Helemaal waar smile
New Moon
New Moon jul 7 '11
OOOH! Hopi-filosofie White Eagle :O,
ben ik dol op en is ook mijn zienswijze/gedachtengoed,

Bedankt voor het delen, je hebt het prachtig verwoord vind ik smile

Liefs New Moon (die het niet kan laten om hier tussen tentamens leren in iets te posten)
Serenity
Serenity jul 7 '11
ja leuk stukje tekst om te lezen! ^^
Dank je wel voor het delen ervan White Eagle.
niels
niels jul 7 '11
prachtig White Eagle

Het doet me denken aan de disney film Pocahontas laugh
Op een moment zegt grootmoeder Wilg tegen Pocahontas dat ze naar de geesten van de wind, het water,etc. moet luisteren en daarna begint het prachtige listen with your heart laugh

Zelf denk ik niet dat het uitmaakt of je dan wel of niet in een god gelooft. Het is belangrijker om in het hier en nu te leven . Iets wat helemaal niet gemakkelijk is allesinds voor mij is het niet gemakkelijk laugh

zelf geloof ik in een soort van bron die bestaat uit puur licht waaruit alles ontstaan is op een of andere manier en ons nog steeds beinvloedt ( zoals het licht dat je omringt buiten je aura,of het licht dat jezelf uitstraalt)
Zo denk ik er toch tenminste over laugh

Veel liefs
Niels
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 14 '11

Vroeger wilde ik net als pocahontas zijn tongue

maar weet nu ook, dat van alle dingen die je zou willen zijn of zou kunnen zijn, uiteindelijk blijf je toch jezelf!

welke weg je ook kiest...
het veranderd je niet, het maakt je uiteindelijk alleen maar sterker!

groetjes Moonflowertje
niels
niels jul 14 '11
daar heb je groot gelijk in MoonFlowertje.
Maar ik ga me zelf eens aan de oren trekken. Dit is al de tweede keer vandaag dat ik merk dat ik een inhoudelijke fout maak.
Ik bedoelde eigenlijk dat het NIET uitmaak of je in een god gelooft of niet . Ik zou me wel voor mijn hoofd kunnen slaan.

Veel liefs
Niels
Groene_heks
Groene_heks jul 15 '11
Niet doen, daar krijg je bulten van wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 15 '11
en hoofdpijn shocked

Ik weet wat je bedoelt Niels!
ik vatte het alleen ff samen wat dit bij mij op roept wink
iedereen heeft zijn eigen manier van: geloven... toch?
als je iedereen in zijn waarde laat, en respecteerd om hun mening...
ook al ben je het er niet mee eens.. het gaat erom dat je mensen de ruimte geeft om het zelf te ondervinden! soms kun je ze een beetje sturen... maar alleen door een stukje inzicht te delen...
je kan een ander niet dwingen shocked
zoals sommige ouders doen bij hun kinderen! ( hierbij heb ik mensen in mijn hoofd, die ik ken in rl (real life)
dus niemand op dit forum hoeft zich aangevallen te voelen!

groetjes Moonflowertje
Kitty:)
Kitty:) jul 19 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
...
ik vatte het alleen ff samen wat dit bij mij op roept wink
iedereen heeft zijn eigen manier van: geloven... toch?
als je iedereen in zijn waarde laat, en respecteerd om hun mening...
ook al ben je het er niet mee eens.. het gaat erom dat je mensen de ruimte geeft om het zelf te ondervinden! soms kun je ze een beetje sturen... maar alleen door een stukje inzicht te delen...
groetjes Moonflowertje



Wat een mooi onderwerp. En wat een mooie samenvatting geef je, MoonFlowertje!
Ik doe graag met jullie mee.

Ik ben opgevoed met het beeld van een strenge, mannelijke God die hoog in de wolken naar ons kijkt en ons veroordeeld.
Volgens mij heeft 'de kerk' een grote rol gespeeld in het vormen van dat negatieve beeld.
Toch geloof ik niet dat je daarom het christendom moet afwijzen. Er zitten een heleboel mooie aspecten aan - zoals naastenliefde.
In de bijbel zegt Jezus: "ik ben DE weg, DE waarheid en het leven, niemand komt tot de vader dan door mij".
Ik vervang die tekst altijd het liefst door: "ik ben EEN weg, EEN waarheid en een leven".
Want net als MoonFlowertje ben ik ervan overtuigd, dat iedereen een eigen manier van leven en geloven heeft.

Lieve groet, van Kitty smile
White Eagle
White Eagle jul 20 '11
Mooi dat de Hopi,s er ook zo over denken, dan is het universeel en verbonden met mijn zienswijze...alles is 1
Serenity
Serenity jul 20 '11
white eagle wil je daar meer over vertellen ik weet er zo weinig van namelijk, *wellicht in een nieuw topic.*
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 20 '11
Kitty... ik wijs geen enkele godsdienst af, tenminste niet meer!
door dit topic smile
iedereen leeft op zijn eigen manier, en daarbij hoort ook geloven...
mijn zusje is ook 10 jaar geleden christelijk geworden...
en ik zie alleen maar positieve kanten, bij haar groeien!

in het begin probeerde ze wel mij daar ook te krijgen, maar ik zoek het niet zo in de kerk...
nu ze al wat meer "gevorderd" is... en een beetje tussen de regels van het christendom door leest, is ze mij ook beter gaan begrijpen!
toch heb ik zonder dat ik me ooit ingelaten heb, met welk geloof dan ook, een eigen soort geloof opgebouwd, mijn zusje zegt ook vaak tegen me: dat wordt in de bijbel ook gezegt...
dus, weet ik daardoor dat ik heus wel goed bezig ben, alleen ik ben een persoon die niet alles klakkeloos aanneemt, wat er geschreven staat...
ik moet soms heel hard mijn hoofd stoten, om in te zien hoe het zit wink
ik geloof sterk in een vrije manier van leven, dus vind ik het ontzettend moeilijk om mezelf te beperken in het leven...
waarom zou ik me beperken?
er zijn zelfs mensen die hun ogen sluiten, voor het zog. kwade...
ik geloof niet in kwaad, want wat is kwaad? iets wat anders had gemoeten... een levensles...
groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity jul 20 '11
Wat een mooie en zeer wijze woorden ze voelen bij mij goed aan deels omdat ik je begrijp en deels omdat ik er ook zo overdenk, dank je wel voor het delen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 20 '11
ik merk wel, dat ik ontzettend veel geleerd heb, van dit topic tongue

bedankt allemaal wink

het is iets heel groots! en er valt nou eenmaal niet over te twisten, ieder voor zich... en ...... voor ons allen laugh

ik zie ook dat we alleen op de aarde komen, en ook alleen weer terug zullen keren!
iedereen zal het zelf moeten doen!, het leven, leefbaar maken!
want we spelen allemaal de hoofdrol in ons leven tongue
er zijn altijd opstakels, voor iedereen...
wat mij altijd ontzettend heeft geholpen is de afweging:
er aan onder door gaan...
of er mee leren leven...
of er boven staan...

dan is de keuze voor mij heel snel gemaakt wink

groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity sep 28 '11
(ik lees bij 'check who is on line' het topic: 'Geloven jullie in God') en toen hoorden ik Diego keihard "JAAAAAAA" roepen bij mij op de tv hahaha L.O.L.
Ik vind zulke leuke toevalligheden zo leuk!

Van de week in de auto zag ik opeens op een display: GELOOF ..... L.O.L.
Groene_heks
Groene_heks sep 28 '11
Jaaaaaa!!! lol
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki