Loading...
nl

Geloven jullie in God?

MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 21 '11
Vaticaan en Kinder-misbruik is tegenwoordig 1 woord!
en voor " mensen" die niet met hun handen van onschuldige kinderen af kunnen blijven heb ik geen goed woord over!
Emuca
Emuca apr 21 '11
Een paar rotte appels maakt nog niet de hele mand meteen rot.. Die kinder-misbruik komt helaas ook voor buiten het vaticaan... Maar persoonlijk vind ik seksuele onthouding ook een kromme 'regel'.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 21 '11
eigenlijk beschouw ik God als een soort Sinterklaas!

Het belachelijkste van mensen die "geloven" is dat ze het altijd zo vertellen of ze er zelf bij waren, alsof ze Jezus zelf ontmoet hebben, en als je dat tegen een gelovige zegt; zeggen ze ook nog: ja maar ik ken Jezus ook!
hmmmz... maar Jezus leefde 2000 jaar geleden, de mens word gemiddeld 72 dus die kan jij nooit gekent hebben!
dan zeggen ze heel mooi:
voor een gelovige is geen uitleg nodig,
en voor een ongelovige is geen uitleg mogelijk...
Mijn zusje is ook gelovig geworden, (christelijk)
die maakt zich zorgen om mij, omdat ik niet in Jezus geloof...
als je niet in Jezus gelooft ga je niet naar de hemel! denkt ze.
maar als ik naar al die mensen kijk, op zondag... die allemaal naar de kerk gaan, en in Jezus geloven, en dus allemaal naar de hemel gaan, denk ik niet dat ik me daar thuis zal voelen!
sterker nog: hun Hemel is voor mij de Hel! ik geloof dat de Hemel en ook de Hel gewoon hier op aarde is... je kan er van maken wat je wil. je kan leven in een Hel, maar ook in de hemel...
soms hoef je alleen maar anders over dingen na te gaan denken, ik hoorde eens een verhaal over een kamer waar in het midden op de tafel een grote pan soep stond, er waren heleboel mensen die honger hadden, ze hadden allemaal een veel te lange soeplepel, met die soeplepel konden ze niet bij hun mond komen...
daar is de hel! met de lepel konden ze elkaar wel voeren, dat deden ze ook! zo kwam er weer harmonie in de kamer! de hemel dus!
ik weet niet of ik het goed vertel, maar dit is wat ik uit het verhaal gehaald heb!
gast
gast apr 22 '11
"voor een gelovige is geen uitleg nodig,
en voor een ongelovige is geen uitleg mogelijk..."

Dit is ook echt zo. Zeker wanneer het woord "gelovige" wordt vervangen door "wetende". En wetende wordt je door ervaring, gelovig ben je door horen zeggen.

En ja ieder maakt zijn eigen hemel of hel hier op aarde. En sommigen doen dat een ander aan....

Er waren twee kamer; 1 met te lange lepels waarin iedereen honger leed omdat ze zichzelf niet konden voeden. In de andere kamer hadden de mensen ook te lange lepels maar voedde de naasten en zij zagen er doorvoed uit en hadden overvloed.
Beschermengel
Beschermengel apr 22 '11


Mooi gezegd Gast! smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 22 '11
oja zo was het wink
bedankt Gast!
Serenity
Serenity apr 22 '11
Origineel bericht van: gast
Het God atoom....

En wat in ons zit is ook buiten ons te vinden en vise versa.

yep!
Groene_heks
Groene_heks apr 22 '11
Origineel bericht van: Elf
Groene Heks,

Het is totaal niet mijn bedoeling om boos over te komen of kattig!
Zo jammer dat er in geschreven tekst geen intonatie aanwezig is...

Het viel mij gewoon op dat er voornamelijk over de Islam ingegaan wordt ipv de vraag of er in god gelooft wordt.
Ik vind dat namelijk erg interessant om te weten hoe een ieder dit ziet/beleeft en daardoor frustreerde mij het dat het ( naar mijn idee ) een soort islam discussie aan het worden was.

Heb jouw stukje over de sekte wel gelezen en uit die vraag van jou blijkt dat het totaal verkeerd overgekomen is wat ik bedoel.
Ik had het over de media die niets slechts zegt over christenen...ik had het niet over forumleden.

Wel wordt nu voor mij bewezen dat ik misschien beter alleen kan lezen hier ipv meepraten. Ik ben mij ervan bewust dat mijn geschreven woorden vaak anders opgevat worden dan ik bedoel en dat ik vind het heel erg dat ik mijn gedachten/mening vaak niet over kan brengen op de juiste manier.
Mijn excuses hiervoor.

Liefs,
Elf


Geen excuus Elf, soms komen woorden anders over, heb je helemaal gelijk in en ik heb je dan inderdaad verkeerd begrepen. Ik had er ook rekening mee kunnen houden en heb dat niet gedaan, dus ben ik net zo *fout*.
gewoon lekker blijven schrijven joh smile
Groene_heks
Groene_heks apr 22 '11
Ik geloof wel in Jezus en ik vind het heel storend dat dat belachelijk genoemd wordt.
Ik heb hem ontmoet ja, niet in real life maar hij was het wel!

Jammer dat je zo schrijft Moonflower, het getuigd van weinig respect voor andermans mening, ieder heeft zijn eigen waarheid, laat mensen in hun waarde alsjeblieft.
Serenity
Serenity apr 22 '11
Origineel bericht van: gast
"voor een gelovige is geen uitleg nodig,
en voor een ongelovige is geen uitleg mogelijk..."

Dit is ook echt zo. Zeker wanneer het woord "gelovige" wordt vervangen door "wetende". En wetende wordt je door ervaring, gelovig ben je door horen zeggen.

En ja ieder maakt zijn eigen hemel of hel hier op aarde. En sommigen doen dat een ander aan....

Er waren twee kamer; 1 met te lange lepels waarin iedereen honger leed omdat ze zichzelf niet konden voeden. In de andere kamer hadden de mensen ook te lange lepels maar voedde de naasten en zij zagen er doorvoed uit en hadden overvloed.

Ik neem even deze woorden over op mijn pc lieve Gast, ze zijn oh zo waar en daarmee zo prachtig neer gezet mijn dank hiervoor! ^^
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 23 '11
Sorry "groene Heks" belachelijk is eigenlijk niet het goede woord, ik bedoel eigenlijk gewoon te te zeggen dat het heel hinderlijk is hoe mensen die geloven, altijd hun verhaal willen opdringen aan me...
terwijl ik zoiets heb van... Jezus, oke winkdie heeft heus wel bestaan ooit, alleen het is te lang geleden om daarover te gaan bakkeleien alsof het gister gebeurd is,

wat bedoel je dan met; Ik heb hem ontmoet ja, niet in real life maar hij was het wel!?

ook schrijf je over dat iedereen zijn eigen waarheid heeft, maar het gaat om dè waarheid,
het feit alleen al dat jij er al van overtuigd bent dat ik weinig respect heb voor een andermans mening, vind ik gewoon een beetje kortzichtig! Je springt in de verdediging, terwijl je niet eens wordt aangevallen!
^^ dit is eigenlijk precies wat ik wilde vertellen hierboven!
en wat betreft mensen in hun waarde laten; Ik laat iedereen in hun waarde, ieder zijn ding...
als je in jezus wil geloven, dat is prima, alleen Het is nu anno 2011 de wereld en de mensheid is zo veranderd
we zijn al zo veel wijzer, mensen mogen ook wijzer zijn! zonder meteen op de brandstapel te hoeven,
met een vrije meningsuiting doe ik niemand kwaad!
het is gewoon hoe ik er over denk!;)
Groene_heks
Groene_heks apr 23 '11
Dat is zeker hinderlijk Moonflower, ongevraagd mensen overdonderen en proberen te bekeren word ik ook iebelig van.

Ik voelde me wel degelijk aangevallen,want ja ik *ken* Jezus.
Dus als je daar een niet leuke opmerking over maakt voel ik dat.

Er is niet 1 waarheid, DE waarheid bestaat niet want die is voor iedereen anders.

Fijn dat ik in Jezus mag geloven, wat heeft het jaartal daarmee te maken?
Mogen we ook niet in Cleopatra geloven omdat ze al te lang dood is?
Vrije meningsuiting is prima, mensen *beledigen* vanwege hun mening is iets anders..

Ik ga je niet uitleggen wat ik bedoel van mijn ontmoeting met Jezus, dat is voor mij te mooi om dat hier te grabbel te gooien.
diebrabander
diebrabander apr 23 '11
ahahhah geweldloos communiceren is moeilijk hea jongens:P
Groene_heks
Groene_heks apr 23 '11
Ja das best moeilijk smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 23 '11
Nou Groene heks,

bij elk onderwerp wat ik aanklik... heb jij wat geschreven; en wat mij opvalt, is dat jij altijd in de verdediging gaat!
als ik dan een keertje vraag hoe het zit, over Jezus... dan ga jij het niet "te grabbel" gooien!?
Dan moet je ook niet zeggen dat je "hem" kent!
wie a zegt moet ook b zeggen vind ik...
het enige wat ik probeer is jou begrijpen, maar hoe kan ik jou begrijpen, als jij niet eens de moeite wil doen om je argument te onderbouwen?
jij zegt: "Er is niet 1 waarheid, DE waarheid bestaat niet want die is voor iedereen anders."
dan vraag ik me af: als de waarheid niet bestaat; waarom ben je dan gelovig?
de waarheid is er altijd, en overal, ze is immers de basis van ons hele bestaan!
alleen in meer dan 2000 jaar is die waarheid zo verdraaid, en ik weet niet door hoeveel mensen herschreven, daarbij wordt het steeds een beetje mooier en boeiender gemaakt! zo is de mens nou eenmaal... ik heb er wel respect voor hoor, begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds DE bestseller aller tijden...
omdat het toch op de waarheid is gebaseerd...
alleen ik hou van makkelijkere taal, die ik begrijp, de bijbel kost mij persoonlijk een heleboel moeite om het te lezen!
misschien omdat ik heel veel teksten niet herken in mijn gevoel... soms, probeer ik nog een beetje door de regels door te lezen, maar het gaat met tegenzin...
als het met tegenzin gaat, zal ik er niets van kunnen leren,
dus heb ik besloten om gewoon mijn eigen leven te leven, en mijn lessen haal ik uit het dagelijkse leven!
en door schade en schande word ik wijs wink
Emuca
Emuca apr 23 '11
Groene heks heeft ook gezegd dat de waarheid voor iedereen anders is. Voor de een is dat een geloof...
akschuna
akschuna apr 23 '11

Emuca

Sorry maar Groene Heks is een grote meid hoor.......
Echt waar!!!!!

Groet
Emuca
Emuca apr 23 '11
Ja en? Mag ik er dan niet op reageren? smile
akschuna
akschuna apr 23 '11

wink
Emuca
Emuca apr 24 '11
Mensen lezen nu eenmaal wat ze graag willen lezen en vergeten dan al snel dat er nog meer stond. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki