Loading...
nl

Geloven jullie in God?

AngelClear
AngelClear apr 29 '11
MoonFlowertje ! , serieus ?!? Waarom dachten jouw ouders dat jij en je zusje van de Duivel kwamen ? Ik vind dit wel verschrikkelijk straf hoor ! Ongehoord ! Waarom dachten die dat dan ?!? eek
Serenity
Serenity apr 29 '11
Jaaaaa ik wist dat MoonFlower!!
Ik las ook ertussen door dat dit eventueel vanuit een herinnering kwam dus vandaar die zowat levens echte beschrijving ervan .
Mijn vriend zeg dat vele verhalen en filosofieën ons aanspreken omdat we herkenning vinden in het zowat perfect verwoorde gevoel omdat sommige gevoelens gewoon geen beschrijving hebben van 1 woord maar een hele scala aan woorden nodig hebt om het überhaupt te verwoorden en dus moet zo'n filosofie waar zijn voor ons zelf --> onze eigen waarheid.
En ik vond in jouw woorden mijn waarheid die wellicht toentertijd kon afspeelden.

Het is trouwens wel heel erg naar dat jullie dat moesten meemaken als kind, poeh hé wat een rot ervaring was dat voor jouw en jouw zusje .
Heb je ook zo'n verdriet gehad dat je ipv straf alleen maar gekoesterd wilden worden?!
Ik wist heel veel niet omdat ik een dromer ben en daardoor niet bewust aan het leven was vanaf mijn jeugd al en dus maakte ik fouten, niet bewust maar het gebeurden wel en meestal uit onwetendheid.
Onwetend hoe ik moest reageren in een situatie .
Onwetend wat ik moest doen .
Onwetend wat ik eigenlijk had moeten doen om een situatie te verkomen.
Onwetend wat de gevolgen waren in situatie zelfs de aller kleinste.
Nou ja kort gezegd ik was erg onbewust bezig en zag alles als een spel zonder gevaren zoals ongepast gedrag of ongepaste woorden ik schijn nog weleens heel gevat te kunnen zijn alsof ik iets aanvoelden ofzo. *grinnikEUREKAgrinnik*
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 30 '11
Mijn stiefvader heeft zijn uiterste best gedaan om een goede vader te zijn, maar doordat hij ziek werd, (kk) raakte hij de macht over zijn eigen lichaam en geest kwijt, wel was hij heel gelovig, in de zin van Goed en kwaad, hij was voordat hij ziek werd helderziend en kon genezen met kruiden en zijn handen, doordat hij niet naar een arts wilde was de ziekte inmiddels doorgezaait naar andere organen, waardoor hij een soort van schizofrenie heeft gekregen, hij zag dingen die er niet waren, en maakte mijn zusje en mij daar bang mee...
hij zag dat wij duivels waren, en we durften er niet tegen in te gaan...
mijn moeder is ook al heel lang schizofreen ( we maken het zelfde mee, alleen zij beleeft het heel anders) later hoor ik dat ze iets verteld tegen mijn oma, over een onaardige buschauffeur die haar rot behandelde, terwijl hij eigenlijk een beetje liep te sjansen, of hoe schrijf je dat?
in ieder geval mijn moeder en stiefvader waren 2 handen op 1 buik
en zodoende werden wij als lastig beschouwd, en de huiskamer was voor ons verboden terrein, soms was het zo dat mijn zusje of ik naar beneden geroepen werden en dan draaiden ze harde muziek van queen en gingen we lucht gitaren, dit was meestal midden in de nacht, terwijl ik de volgende dag naar naar school moest...
het was eigenlijk ook nooit dat we allebei naar beneden geroepen werden, maar altijd maar 1, er moest 1 zondebok zijn leek het wel! we hadden op zo'n moment allebei een rotgevoel, omdat je weet dat je zusje boven op bed ligt met verdriet en ik bijna gedwongen werd om plezier te gaan maken, terwijl we allebei verdriet hadden , andersom was het ook zo! en maar ik wou er eigenlijk niet te diep op ingaan ^^ hmmmz
ik hoef gelukkig niet te huilen laugh
maar ga maandag bellen voor een verwijzing naar een psycholoog om dit te verwerken, dit zou ik vandaag al gedaan hebben... vergeten ! smirk
ik dacht dat ik dat al gedaan had, maar je gedachten een beetje van volgorde veranderen, en in een ander rijtje zetten is niet verwerken shocked
Lily, omdat ik eigenlijk nooit echt een arm om me heen gehad heb, of getroost ben toen dat nodig was, kan ik daar nu nog steeds niet mee omgaan! daardoor als ik gekwetst ben vlucht ik weg :D:D
onwetendheid kan je niet zwaar worden aangerekend, vind ik
als je alles nou expres( met voorbedachte raden) gedaan hebt, dan wel!of eigenlijk ook niet... kom op, je bent een mens, een mens die geen fouten maakt heeft op de aarde niets te zoeken, zeg ik altijd maar tongue
ik schrijf de volgende keer laughmorgen (strax) of zo wel ff verder hierover
groetjes Moonflowertje
Serenity
Serenity apr 30 '11
Hoi hoi Moonflower,
ik lees tussen de regels door weer herkenning met uitzondering van de gebeurtenissen want die zijn uniek natuurlijk.
Wat mooi dat je het kan analyseren wat er toentertijd is gebeurt en de achterliggende gevoelens erbij, zeer bijzonder vind ik dat.
En heel goed van je om extra hulp in te schakelen bij mij werkt dat aardig goed alleen weet ik dingen niet meer te noemen die me die week dwars hebben gezeten , en ja ik kan het gaan opschrijven maar wat als ik daar even geen tijd voor had of simpel weg geen zin omdat het al een drukke dag was geweest?
Mailen soms mail ik mijn hulp dat helpt wel! ^^
Groene_heks
Groene_heks apr 30 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
jou moeder reageerde zo tegen je, omdat ze je niet begreep
ondingen die niet zelfstandig kunnen functioneren, is de taal van een onwetende of ongeduldige...
ik snap dat je probeert te zeggen dat, doordat je oneerijk ben behandeld vroeger, je nu nog steeds onzeker bent...

(ik vind het wel gevaarlijk dat haar moeder nu wordt *beoordeelt* door de dingen die zij schrijft en door mensen die er zeker niet bij waren.)

Ik probeer hier te voorkomen dat er geoordeelt of hoe je het ook wilt noemen wordt, over mensen die zich niet kunnen verdedigen of verklaren.
Snap je? Het is zeker geen oordeel naar jullie toe, het is iets wat ik zie en waarvan ik denk dat het niet goed is.
Ik zie een patroon waarvan ik denk dat het niet goed is, het is prima als je je hart uitstort, maar ik denk dat we ons wel moeten realiseren dat het vanuit onze visie is opgeschreven, de andere partij heeft een totaal andere visie.
Dat wil niet zeggen dat die klopt, maar wel dat er geen waarheid is in deze, jee ik raak er zelf van in de knoop. smile


ik zeg dit niet om te be-oordelen, maar omdat ik (door wat Lily in een ander berichtje schreef)het herkende...en ik het zelf ook heb meegemaakt...wel iets anders natuurlijk!
vroeger mochten mijn zusje en ik niet eens in de woonkamer komen, omdat ze vonden dat wij van de duivel kwamen,...mijn zusje was toen 7 en ik 10, dit heeft geduurt tot mijn stiefvader overleed (ik was toen 13)
dit alles omdat mijn moeder eigenlijk alle aandacht nodig had, mijn zusje en ik zijn daardoor ontzettend beschadigd, mijn zusje heeft borderline, mijn moeder heeft ook borderline en is schizofreen, wat dat betreft mag ik van geluk spreken dat ik op vrij jonge leeftijd al in contact stond met mijn "gids", die destijds ook mijn zusje bij heeft gestaan...
Het is niet om de moeder van Lily aan te vallen, maar meer om haar een andere kijk te kunnen geven op haar situatie...
groetjes moonflowertje wink


Dat is zwaar Moonflower en afschuwelijk wat je beschrijft, ik kan me voorstellen dat je daar heel erg door beschadigd bent, ik snap dat je de moeder van Lily niet aanvalt, zo was mijn bericht niet bedoelt, maar ik snap dat het wel zo overkomt.
Serenity
Serenity apr 30 '11
Mooi geschreven Karin, dank je wel!
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 30 '11
Soms ben ik iets te direct misschien, maar ik wil niemand voor het hoofd stoten ofzo, ik zoek geen ruzie met niemand,
sommige dingen komen alleen voor anderen bot over, maar zo bedoel ik het niet wink
Groene_heks
Groene_heks apr 30 '11
Weet ik smileje bent een lieverd en bedoelt het hardstikke goed!
Serenity
Serenity apr 30 '11
wink
gast
gast apr 30 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
Soms ben ik iets te direct misschien, maar ik wil niemand voor het hoofd stoten ofzo, ik zoek geen ruzie met niemand,
sommige dingen komen alleen voor anderen bot over, maar zo bedoel ik het niet wink


Daar heb ik nu ook altijd last van wink
Gewoon blijven wie je bent, en je niet anders voor doen dan je bent. Moeten mensen je maar gewoon twee of drie keer lezen dan zien ze ook wel dat je het niet zo bedoeld als dat je in eerste instantie over komt.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '11
Je bedoelt het goed, alleen het komt een beetje rot uit je strot, whaha
^^ zoiets? laughlaugh
Groene_heks
Groene_heks mei 1 '11
Ja daar heb ik ook last van smile
gast
gast mei 1 '11
Ja Moonflower, dat zijn de juiste woorden wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '11
tonguewoeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tongue
Lena
Lena mei 4 '11
Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense.
~~ Buddha ~~

deze uitspraak zag ik vandaag voorbij komen smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 4 '11
yeah...
dat is wel een hele mooie!
thanks Lena!
AngelClear
AngelClear mei 4 '11
Het geloof nu, is de zekerheid der dingen die men hoopt, en het bewijs der dingen die men niet ziet.


Definitie van geloof ,
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 4 '11
wat bedoel je daar precies mee?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki