Loading...
nl

Geloven jullie in God?

MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 19 '11
je brengt me wel op een heel lekker idee! tongue

wat mij eigenlijk ineens op viel, is dat iedereen zich (gelukkig) neergelegt heeft bij het idee; God is voor iedereen anders... iedereen heeft zijn eigen mening en ervaring... en dat blijkt ook uit het feit dat ieder mens "anders" is.
toevallig kwam ik op een ander forum tegen op internet, waar ook een stelling was over Religie...
op dat forum is het langzaam wel weer gezellig aan het worden... maar het was ook wel anders, heb me expres maar stil gehouden shocked
>> misschien wel omdat ik besef... dat "geloven" een ontzettend ruim begrip is.
dus betekend dit voor mij dan ook wel dat ik weer een stukje wijzer ben geworden whistle
groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity mei 20 '11
Ohhh wat mooi!!

Leuk he die kleine 'Eureka' momenten. ^^
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 20 '11
jawel wink
het doet me wel goed iig tongue
aquarel
aquarel mei 20 '11
god is machtig hier in dit topic :-)
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 20 '11
over het algemeen geloven de mensen dat God de mens schiep,

klinkt misschien raar, maar ik denk dat het net andersom is!

de mensen schiepen God!
gast
gast mei 20 '11
Hangt er van af wat je verstaat onder God....
Serenity
Serenity mei 20 '11
Ja ik vind dat ook..lees maar!
Origineel bericht van: Lily Beau
Zou het zo zijn dat wij oneindig door de tijd zelf heen met onze evolutie en energie God maken en daarna maakte God weer ons.
Zo van : uit stof komt materie en materie evolueert weer tot stof en ga zo maar door en door en door.
Soort kip en het ei verhaal..
Origineel bericht van: Lily Beau
Ennn God heeft bij iedere creatie een stukje van zichzelf meegegeven, toch?
En dat stukje is het godgedeelte, en ik denk dat dat god gedeelte ook o.a. een frequentie bevat wat ons verbind, immers het bestaat uit energie zoals elektriciteit ook in elkaar zit, denk ik.

Ik denk dat je het kan vergelijken als familie, wellicht heb je niets met hen maar voel je wel die familie band.
En misschien waneer je je meer en meer verbonden voelt met de energie van god dan kan het net zoals de band met je vader of ander gezinslid voelen, maar in hoever je de band met je moeder kan evenaren met god dat weet ik niet wellicht voelen de engelen dat wel?!
Een mooie gedachten gang vind ik het wel hihi.

Maar god zien als 1schepper, ik denk meer als de energie het voelt tegenwoordig niet meer aan als een man met een grijze baard zittend op een troon met een scepter in zijn hand, in de wolken.

Humzz ik denk dat de definitie van God zich even moet herbevestigen in mijn geest, om heel eerlijk te zijn.
Oef dat was een openbaring van mij…ai ai ai
Origineel bericht van: Lily Beau
ik weet niet, iedere keer waneer ik de vraag 'geloven jullie in God?' zie staan roep ik keihard "NEE!"
En meerdere dingen in het leven hebben patronen en logische 'oorzaak en gevolg' kwesties, ik kan nu dingen meer nuchter beredeneren waardoor de magie van het leven eraf gaat het lijkt wel of veel dingen minder gepassioneerd aanvoelt daardoor.
Origineel bericht van: Lily Beau
Wellicht is dit een fase waar ik doorheen moet daardoor laat ik dingen los die met het paranormale te maken heeft ben ik meer aards bezig waardoor er iets in me verder groeit want alleen door iets los te laten kan het kosmos hun werk doen anders is er wellicht te veel knellende gedachtes en gevoelens waardoor hun er niet bij kunnen komen om het te laten groeien waardoor ik meer gaat bloeien…humzz interessant is het wel hihi.

Ik heb vannacht zoooo intens gedroomd en net was ik zo moe dat ik de hele ochtend heb geslapen en ook weer heel intens had gedroomd maar ik volg de dromen niet en snap de boodschap niet, wellicht is dit wel gewoon een hele stroom of reeks aan informatie die ik p een ander tijdstip beter kan plaatsen…hummzzz ook een interessante manier om mijn rare dromen te beredeneren…


Dus blijkbaar geloof ik wel in God maar dan niet in een mens-vorm maar wel in zijn energie-vorm.
Wellicht meer zijn pure-vorm of reeële-vorm….
Ik denk dat dat komt omdat ik meer inzicht krijg en bewuster kijk naar iets waar het vandaan komt (nog niet optimaal, maar toch) en daardoor verbanden trek met elkaar die samenhangen zo ook met God.
Maarrrr daarin tegen blijf ik ervan overtuigd dat de boeken van God een rode leidraad voor het leven is een soort instructie boek of een handleiding en niets werkt zo goed als dat vooral waneer er nood aan de man is.
Maarrrr niets maar dan ook niets moet een verplichting worden want hoe dingen lopen kun je niet (specifiek) voorspellen en zijn je handelingen in conclaaf met de grote lijnen uit de boeken van God maar waneer je goed leest zul je lezen dat waneer je oprecht iets vanuit het hart doet je negatief of positief beloont word vanuit het universum en dat geldt het meest en niet de interpretering van de mensen, denk ik.
Want alles heeft zo zijn redenen en iedereen bewandelt zijn of haar pad.

MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 21 '11
Inderdaad, Lily wink

wat ik me wel afvraag: waarom word ik altijd zo boos, als iemand over God (bijbels) begint te praten...
ik voel zo'n weerstand dan... terwijl als mensen gewoon zeggen; God is voor iedereen anders, en God heeft geen 10 geboden...
je bent volkomen vrij!, in alles wat je doet...
als je iets goeds doet, voel je dat in je chakra net als, de dingen die achteraf niet zo goed waren, deze inzicht, is ook te voelen in je chakra's, met name het hartchakra gedeelte...
Mijn chakras gaan automatisch dicht, als het over het 'geloof' gaat zoals de bijbel lezen...
dat lukt me gewoon niet...
terwijl boeken van mediums, (niet alle mediums)
daarvoor gaan mijn chakras open staan... (zo ervaar ik de waarheid)
zo'n boek zuig ik op als een spons! en lees ik vaak in 1 x uit shocked
groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity mei 21 '11
Wauw zeg wat leuk om te horen dus ik ben niet zo apart denkend als andere hahaha.
Fijn om te horen dat het ook anders kán.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 21 '11
of... ik ben ook appart denkend tongue
Serenity
Serenity mei 21 '11
jaaa hahaha maarrrr, dát maakt dan niet meer uit want dan zijn we sámen 'apart' denkend!! L.O.L.
En ik denk misschien welllll dat ik dan lieverrrrr 'ruim' denkend genoemd wil worden..humzzz YEP! Dat is een betere omschrijving ook! ^^
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 28 '11
ruim-denkend en vinding-rijk
en ontzettend "open" voor alles wat voelt als de "waarheid" tongue
Serenity
Serenity mei 31 '11
Mooi geschreven!

En "JA" ik geloof in God!
diebrabander
diebrabander mei 31 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Mooi geschreven!

En "JA" ik geloof in God!


_____


Origineel bericht van: Lily Beau
ik weet niet, iedere keer waneer ik de vraag 'geloven jullie in God?' zie staan roep ik keihard "NEE!"
En meerdere dingen in het leven hebben patronen en logische 'oorzaak en gevolg' kwesties, ik kan nu dingen meer nuchter beredeneren waardoor de magie van het leven eraf gaat het lijkt wel of veel dingen minder gepassioneerd aanvoelt daardoor.



Van mening verandert lily? tongue
Serenity
Serenity mei 31 '11
Ja! Ik miste de vonk!
Dat minuscule elektrische, uit een krachtbron ongekend hoe krachtig hij is, 'vonk!'

Uit een 'vonk' ontstaat leven en in alles zitten atomen en ionen en zit in en om ons heen en ik kan dat weten want ik zie die sluier .
Wellicht kan het zich voeden met onze energie maar waneer de zon schijnt zijn hun heel snel en bewegelijk en fel glinsteren ze op dat is wat ik wel weet.

En hoe atomen ontstaan uhmmmm vanuit deeltjes die een massa hebben van verschillende gradaties en vormen en soorten en hoe hun zijn ontstaan, dat weet ik ook niet ik weet wel dat de chemische reactie een vonk creëert maar dat de aarde toch nog bestaat mag daarom een wonder zijn.
De chemische deeltjes die zich samenvoegt moeten een bepaalde verhouding hebben om te doen ontvlammen of een elektrische vonk die de rest ontvlammen maar goed het lijkt mij dat alles begint met een vonk! ^^
En iets heeel machtigs, krachtigs, en subliem zorgt voor die verhoudingen en doet de boel ontsteken, denk ik.

Ik ben erg blij ik heb mijn magie weer gevonden.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 20 '11
Ja, lily maar, hoe weet je dan dat dat God is?
Ik bedoel...
vaak heeft iemand me uitgelegt wat God nu eigenlijk inhoud...
maar nog nooit op zo'n manier, als een vonk shocked

Waarschijnlijk is God niet in 1 woord uit te drukken tongue

Daarom voel ik ook heel sterk: Wij hebben God geschapen, in plaats van dat God ons heeft geschapen!
Wij hebben een naam bedacht voor alle mooie dingen in het leven!
God
Net als voor alle slechte dingen, Satan
(maar wat is slecht en wat is goed?)
als je je bedenkt dat alles goed is wat je doet... omdat het een soort van levensles is... waar je van leert, en waardoor je wijs wordt!

groetjes Moonflowertje
New Moon
New Moon jun 20 '11
Origineel bericht van: ~ Miri ~
Ja! Ik miste de vonk!
Dat minuscule elektrische, uit een krachtbron ongekend hoe krachtig hij is, 'vonk!'

Uit een 'vonk' ontstaat leven en in alles zitten atomen en ionen en zit in en om ons heen en ik kan dat weten want ik zie die sluier .
Wellicht kan het zich voeden met onze energie maar waneer de zon schijnt zijn hun heel snel en bewegelijk en fel glinsteren ze op dat is wat ik wel weet.

En hoe atomen ontstaan uhmmmm vanuit deeltjes die een massa hebben van verschillende gradaties en vormen en soorten en hoe hun zijn ontstaan, dat weet ik ook niet ik weet wel dat de chemische reactie een vonk creëert maar dat de aarde toch nog bestaat mag daarom een wonder zijn.
De chemische deeltjes die zich samenvoegt moeten een bepaalde verhouding hebben om te doen ontvlammen of een elektrische vonk die de rest ontvlammen maar goed het lijkt mij dat alles begint met een vonk! ^^
En iets heeel machtigs, krachtigs, en subliem zorgt voor die verhoudingen en doet de boel ontsteken, denk ik.

Ik ben erg blij ik heb mijn magie weer gevonden.


Heel mooi smile
Voor mijn gevoel komt die vonk uit jouw kern, niet uit God smile
Ik lees ook in je reacties overal dat je een meer uitgelijnd bent en een sprong voorwaarts hebt gemaakt door die vonk, klopt dat? Mooi om te lezen/zien in ieder geval laugh
Serenity
Serenity jun 20 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
Ja, lily maar, hoe weet je dan dat dat God is?
Ik bedoel...
vaak heeft iemand me uitgelegt wat God nu eigenlijk inhoud...
maar nog nooit op zo'n manier, als een vonk shocked

Waarschijnlijk is God niet in 1 woord uit te drukken tongue

Daarom voel ik ook heel sterk: Wij hebben God geschapen, in plaats van dat God ons heeft geschapen!
Wij hebben een naam bedacht voor alle mooie dingen in het leven!
God
Net als voor alle slechte dingen, Satan
(maar wat is slecht en wat is goed?)
als je je bedenkt dat alles goed is wat je doet... omdat het een soort van levensles is... waar je van leert, en waardoor je wijs wordt!

groetjes Moonflowertje

Dat kán ook wel heel goed dat wij God geschapen hebben door erin te blijven geloven dat hij bestaat en daardoor zien wij 'wonderen' en ook 'acties van God'.
Maar dat neemt niet weg dat het chemische proces al eeuwen bestaat en heeft gewerkt.

Zie God als een mega lichaam die heel bewust is van elke cel van zijn lichaam, hij kan ook de cellen sturen doormiddel trillingen.
En hij kan ook de trillingen in een bepaald patroon afspelen daardoor kunnen er verschillende effecten optreden of je hoort een toon of je voelt de wind maar ook op cellulair niveau, stofdeeltjes of atoom deeltjes, alles is God bewust van.
En heeft het in zijn kracht om te sturen doormiddel die verschillende patronen of terwijl codes en alles heeft zijn eigen code kijk maar naar DNA.
Er vormen kettingreacties een soort domino effect zeg maar.
Maar dan zeer doordacht met opmerkzame details die je als mens over het hoofd kan zien maar met een hulpmiddel zoals apparatuur wel kan zien kijk maar naar wetenschappers.
Alles komt optijd, alle dingen die ontdekt worden bestond er al maar zo onmenselijk groot dat we voor onze begrippen een menselijk systeem hebben bedacht kijk maar naar sofinummers en medici databanken.
Alles word geregistreerd en in vakjes gestopt en daarmee kan je een kansberekening maken wat de volgende stap voor 1peroon is maar ook hoe groot de kans van een ongeluk binnen een bepaalde straal.
Deze kansberekening was er allanggggg kijk maar naar mediums hun leesden de patronen die hun binnen kregen en vormden dat om naar hun woorden die uit hun kennis bestaat.
Vele systemen trachten samen te werken door informatie te delen maar soms maakt de mens het wel heel erg moeilijk voor zichzelf door heel veel regels te maken waarbij we op onze tenen moeten gaan lopen om die maar bij te houden.
God heeft dit alles allangggg uit gepluisd en uit gedokterd en heeft het balans gevonden door heeel veeel afwegingen te maken.
Het is te onmenselijk groot om dit te beseffen, wellis waar kan de computer heel veel maar dan moet er in de ruimte een mega grote computer worden gemaakt om alle systemen met en door elkaar effectief te gaan gebruiken want hier op aarden zal daar amper plaats voor zijn.
Ik ben blij dat God doorzichtig is en dat de energieën vaak niet voelbaar zijn en dat we vele trillingen niet horen en/of voelen ook al die chemische connecties niet bewust meemaken, anders werden we overprikkeld door alles om ons heen en kunnen we ons niet concentreren op ons eigen leven en daarin verder evolueren.
Pas waneer wij individueel eraan toe zijn, dan pas kunnen we het zien en ervaren en tja net zoals alles moeten we wel natuurlijk erin oefenen om het onder de knie te krijgen. ^^

Origineel bericht van: New Moon

Heel mooi smile
Voor mijn gevoel komt die vonk uit jouw kern, niet uit God smile
Ik lees ook in je reacties overal dat je een meer uitgelijnd bent en een sprong voorwaarts hebt gemaakt door die vonk, klopt dat? Mooi om te lezen/zien in ieder geval laugh

Dank je wel, erg leuk om te lezen.

Onze kern is als God immers wij zijn een deel van God en God is een deel van alles.;)
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 6 '11
Hahaha... Miri, ik zit voor de 2de keer het boek van Marion Berndsen ( wonderen van een medium) te lezen, en wat denk je?

in het boek schrijft Marion ook iets als: eigenlijk zijn wij een vonk van God, en dat zo'n vonk eigenlijk alle eigenschappen van hem bezit!
God zag in dat sommige eigenschappen van hem, helemaal niet hoefde te leven bij ons, als mens ( onder alle vonkjes)
wij zijn immers allen 1
je hoeft niet jaloers te zijn , of te stelen, want we zijn allemaal een deel van het grote geheel... God
En dat dat ook eigenlijk het doel is op deze aarde, dat iedereen
beseft dat wel allen 1 zijn...
wat dat betreft moeten we nog heel veel leren smirk
Serenity
Serenity jul 7 '11
Humzz, mooi geschreven -beseffen dat we 1 zijn- dat is wel moeilijker dan gedacht om daadwerkelijk uit te voeren, te handelen, te voelen, te beseffen.
Ik ben benieuwd wat het effect daarvan is…… om zelf te ervaren. ^^
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki