Loading...
nl

Geloven jullie in God?

Sabkes
Sabkes sep 30 '11
Ik geloof niet in God zoals hij wordt voorgesteld in de kerk. Ik heb daar zelfs een uitgesproken afkeer van.
Ik weet wel wat God voor mij persoonlijk inhoudt. God is voor mij de oerbron, de oerkracht, alles wat is, het goede in mensen en dieren, de pracht en de kracht van de natuur. God is liefde en verbondenheid tussen mensen, tussen mensen en dieren, al wat mooi is, al het goede dat voortkomt uit droevige en soms schijnbaar uitzichloze situaties. Dat is voor mij persoonlijk God. Zo voelt het ook goed aan voor mij en wekt het woord God bij mij geen enkele weerstand op.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 11 '11
Het woord God, zoals word beschreven in de bijbel bijvoorbeeld...
is te beknopt... het is veel meer dan God alleen!
veel groter dan we als mens ooit zullen beseffen, denk ik!
Ik heb zoiets van: wij (de mensheid, de dieren, en de flora) zijn 1
pas als dit daar ook weer 1 is...
dan kan het maar zo, zo zijn, dat dit een God is...
maarja, het is vanuit ieder voor zich, heel moeilijk te zeggen, gewoon...
ook omdat liefde, eigenlijk maar een emotie is (lichamelijk)
net als angst
om dat nu meteen goed en kwaad te noemen is niet eerlijk!
Op de aarde kan het wel
maar de aarde is niet alles
we leven toch allemaal naar het hiernamaals...
daar zullen we misschien wel te weten kunnen komen wat nu de bedoeling is!
groetjes moonflowertje
SahuShanti
SahuShanti okt 11 '11
Oei, het is niet makkelijk in te stappen op een onderwerp dat zo druk besproken wordt, omdat ik vanwege mijn ogen niet zoveel tekst in 1 keer kan lezen, maar ik pak het stuk voor stuk aan.
Ik geloof in het goddelijke in mezelf en de kracht van het universum. Ik oogst wat ik zaai, ik zal het zo maar zeggen. Ik heb ook alle respekt voor mensen die zich ergens op toeleggen en op die manier hun pad bewandelen. we zijn allemaal 1 maar zo verschillend zodat eer niet slechts 1 ding is weggelegd. het boeddhisme heeft mij de juiste richting aangewezen maar of ik nu boeddhiste ben dat vind ik niet belangrijk. er hoeft voor mij niet persé een naam opgeplakt te worden.
In Vrede,
SahuShanti
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 11 '11
smile
Ik ben ook van mening dat het te groot is om er een naam aan te kunnen geven wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 6 '12
Er zijn weer een hoop nieuwe mensen op dit forum, en vraag me af
hoe jullie het interpreteren?
Gewoon uit belangstelling...
ieder zijn ding, toch?
Heel veel mensen zijn gewoon God-gebonden... om welke reden dan ook!
Ik heb dit topic ooit gemaakt omdat ik een stukje van mezelf probeerde te begrijpen...
( dat ik paranormaal begaafd ben, en niet in God geloof, niet zoals de bijbel hem beschrijft)
uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet zo veel uitmaakt waar je in geloofd, als je maar in jezelf geloofd en respect blijft houden voor andere mensen en voor jezelf...
Je kan mensen daarin niet veranderen!
Het is wel iets waar mensen zich aan vast houden... juist in moeilijke tijden is er voor hun de bijbel...
Mijn bijbel zit van binnen, een soort "weten" waarvan ik de oorsprong nog niet helemaal weet... maar ik voel me er goed bij...
En volgens mij is dat wel belangrijk!
Jezelf goedvoelen bij wat je zelf hebt ervaren...

groetjes moonflowertje wink
amor
amor jan 6 '12
Ik geloof in God smile. Hij geeft me steun en kracht en mijn vertrouwen in hem sleept mij door moeilijke tijden heen. Mijn god is alleen anders dan de god van de rest van de wereld volgens mij. Ik geloof ook niet in de hemel en hel, omdat ik door geesten contact meer begrijp over wat er hierna komt en dat er reïncarnatie moet zijn en dat is volgens het geloof niet zo. Bovendien denk ik dat God een hele ontwikkelde ziel is, en dat jezus christus en profeten ook hele ontwikkelde zielen waren. Jaah mijn god is denk ik niet meer zoals andere god bedoelen :P, maar ik houd van hem en hij helpt mij de juiste paden te bewandelen smile.
Ariel
Ariel jan 6 '12
Ja ik weet dat God bestaat.
Ik ontmoet hem geregeld in mijn zielereis naar het hiernamaals.
Hij is inderdaad veel vredelievender dan de kerk zegt.
amor
amor jan 6 '12
hoe ziet jouw hiernamaals eruit? Mijn hiernamaals is perfect, want er is niets, maar toch alles, want alles wat je je verbeeld dat is er. Het hiernamaals zit achter een wit doorzichtige wolk, het houd je tegen, misschien kan je er wel doorheen, maar iets houd je tegen. God bestaat zeker, maar toch anders dan de meeste denken, hoogstwaarschijnlijk ook anders dan ik denk tongue
Ariel
Ariel jan 6 '12
Dat van die wolk klopt inderdaad en je kan er gewoon doorheen alleen vergt het denk ik wel oefening.
Ik kan het eigenlijk al sinds ik me kan herinneren ,maar ik denk vaak dat dit komt omdat ik me nog herinner de tijd voordat ik incarneerde in dit lichaam.
Toen ik ook in het hiernamaals was.
Misschien dat deze wetenschap een gaatje heeft gemaakt in die wolken waar ik doorheen kan en in de tijd groter is geworden.
Of zoiets dergelijks.
Ik bedenk het nu eigenlijk hoe of dat kan zijn.

Je kan het inderdaad aanpassen naar eigen inzicht.
Dat gebeurd daar ook trouwens.
Voor mij is het een heel mooi bounty-eiland. laugh
Ik ben gek op tropische landschappen.
Het aparte is dat ik ook een keer op bezoek ben gegaan via een andere weg.
Via de dofijnchakra.
Dit is een chakra die onder je zit.
Daar zitten ook nog chakra's
En via die chakra lukt het me ook.
Ik zwem dan met de dolfijnen mee en ontmoet alle vissen die ik gehad heb(ik heb al jaren sluierstaarten) en dan zwem ik naar het strand en komt via het strand bij mij familie.
Misschien komt het wel omdat we die vissen hebben gehad ,wamt ik kom hen steeds tegen op die manier.

Maar goed lekker tropisch dus hihi
Petra
Petra jan 6 '12
Origineel bericht van: amor
Jaah mijn god is denk ik niet meer zoals andere god bedoelen


Dat klopt, iedere ziel, ieder mens heeft zijn eigen unieke ervaring, er is geen ervaring of beleving precies hetzelfde tussen mensen.. grin

Mooi om te lezen hoe je God ervaart en steun vind.

Om je vraag te beantwoorden: 'Ja', op mijn eigen unieke manier.
amor
amor jan 6 '12
Jij hebt een mooie hemel laugh. Mijn hemel past zich aan aan mijn veranderende interesses. Vroeger toen was mijn hemel heel anders dan nu smile. Een vriendin van aarde zit nu in de hemel. Eerst was ze bij me, maar na een krap jaar is ze naar de hemel gegaan. Ze komt nu alleen nog langs dromen, maar ik kan haar bezoeken aan de rand van de hemel. Maar ik kan de wolk niet door, als ik de wolk aanraak val ik terug naar aarde tongue. Misschien vereist het nog wat oefening, maar die vriendin kan wel uit de hemel, dan kunnen we samen zweven smile. De hemel is net zoals ik toen ik klein, jong en naïef was, zoals ik het toen hoopte laugh. Hier zeggen ze dat je goed bent zoals je bent en daar ben je goed zoals je bent. laugh
Ariel
Ariel jan 7 '12
Het is inderdaad zo dat de overledenen gewoon heen en weer reizen.
Dus als je op die manier haar kan bezoeken is dat al heel bijzonder.
Samen zweven is ook heel gaaf. laugh
En of je verder komt: dat zal de tijd leren wink
En je bent inderdaad goed zoals je bent wink
Archolm
Archolm jan 7 '12
Ik vind de Hemel van what dreams may come wel mooi. Dat alles een constant vloeiend schilderij is en dat je ongebonden kunt zijn waar je wilt.

Nadeel is dat er ook een hel is. Maar kan iemand je wel met liefde uitbreken! Das ook wel weer romantisch toch.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 7 '12
Het is inderdaad een prachtig plaatje zoals het wordt beschreven...
Toch ben ik persoonlijk niet zo'n zweef- type laugh
Ik sta graag met beide benen op de grond...
Mijn zusje moest huilen toen ik zei: ik geloof niet in God of Jezus! (wel dat Jezus bestaan heeft hoor!)
Omdat zij geloofd dat als je niet in Jezus geloofd, je ook niet in de hemel zou komen...
Als ze dan mij niet meer kan zien... na de dood...
Dat vond ze een afschuwelijke gedachte!
Tja... Ik kan alleen maar denken op zo'n moment: Hallo...
Je leeft... En wat er na de dood is, is voor later...
Daar moet je je niet druk om maken tijdens het leven...
Ik geloof natuurlijk wel wat... Maar om het de hemel en hel te noemen, vind ik wel heel erg zwart/wit...
Het gaat om de trillingen die je uitstraalt...
Je komt weer thuis, na de dood...
Daar weet je meteen weer wat je taak op de aarde is...
Het kan best zijn dat er een hemel is hoor...
Alleen geloof ik, dat we daar pas naar binnen kunnen als we allemaal compleet zijn... als een eenheid.
Na de dood zal er dus een taak voor je liggen die ongeveer zal zijn: De mensen helpen (als een gids)
of terug gaan naar de Aarde, om de dingen die in het vorige leven nog niet ingezien waren alsnog te leren!
Het is gewoon de bedoeling dat iedere ziel zuiver is
(de ziel is het stukje wat je behoud, toch?)
(de ziel zit niet in het lichaam zelf of wel?)
Is er toevallig een iemand die me kan vertellen hoe het precies is? want ik kan gewoon geen geloof bedenken die dit op deze manier ziet?
Mijn zusje dacht New Age?
Maar ik heb me er een beetje op ingelezen... en zeg nee!
dat is heel iets anders dan wat ik geloof/ weet/ voel...

Het zou voor mij al een stuk makkelijker worden als ik "iets" zou vinden waar ik mezelf in kan vinden...

Mijn gids zegt: In jezelf! zoeken hoeft niet!
De waarheid weet je (vanuit je wortels) het is de basis van jou bestaan...
Dat de waarheid zo simpel is, kunnen en willen mensen gewoon niet geloven wink
Mensen gaan liever zoeken naar iets wat in hun zelf te vinden is!
Alle antwoorden op je vragen, worden uiteindelijk in jezelf gevonden, toch?
Ik denk: nee... soms verteld een ander je hoe het zit, toch?
Ja klopt wel... maar het is jou onderbewuste die het zal moeten (h)erkennen... daar komt het gevoel dat het klopt vandaan!
( zoals Serenity altijd zo mooi zegt: een Ahàà moment)
^^ dat klopt
Vanbinnen heb je toch ook zoiets van, maar dat wist ik al!
Dat is dan de bevestiging...
Alleen is het soms te simpel...
Je denkt er vaak als eerst aan (eerste ingeving)
Omdat je het soms te makkelijk is, ga je andere dingen zoeken om het te kunnen verklaren...

maargoed ik dwaal weer af tongue
Archolm
Archolm jan 7 '12
Origineel bericht van: MoonFlowertje

Ik denk: nee... soms verteld een ander je hoe het zit, toch?
Ja klopt wel... maar het is jou onderbewuste die het zal moeten (h)erkennen... daar komt het gevoel dat het klopt vandaan!


Zo ervaar ik dat vrij zelden.

Iedereen is gek op zijn eigen manier. Dat heb ik nu gezien, dat heb ik nu toch echt wel ervaren. Maar ik heb het altijd al wel een beetje geweten.

Waarom mekaar niet adoreren? Waarom niet het aller mooiste in iemand zien in al zijn facetten.
Je leeft maar een keer... waarom dan schaamte naar elkaar toe? En heb concessies voor mekaar over waar nodig.

Dit heb ik altijd gedacht... maar en daarom blijf en vind ik leuk om deel te nemen aan dit forum het blijkt dus dan dat er ook daad werkelijk nog angstig over moeten worden gedaan dat JE elkaar alles gunt in dit leven.

En de reden dat ik zelf nooit iets anders zei dan wat de "norm" was is omdat ik zelf heel goed wist wat die norm voor mijzelf zou zijn.
Ik had juist altijd het gevoel dat andere te onzeker over hun ideeën waren en daarom weleens dingen in slikte en die tot langdurige irritatie leiden. En moet je iets afstand nemen... word dan naar tijdje nog niet beter... ja soms kunnen dingen ook niet voor bestemd zijn.
Serenity
Serenity jan 7 '12
laughda's een mooie gedachtengang!
Emuca
Emuca jan 7 '12
Ik geloof in god als in een bron waar de energie waar we allemaal uit zijn ontstaan vandaan komt. Verder geloof ik in meerdere goden en godinnen, wie als begeleidende entiteiten verschijnen om mensen een richting te geven.. Zij zijn voor mij echter niet het absolute, maar een al ver ontwikkelde kracht.

Maarja, ik geloof ook dat de zon, de maan, de aarde en de sterren entiteiten zijn.. een soort goden. smile
amor
amor jan 7 '12
Denk je bij meerdere goden aan de belangrijke mensen in de heilige boeken, of iets onzichtbaars zoals god? Ik denk ook dat de aarde een soort entiteiten zijn, maar dan omdat alles immers energie is. Dus aarde is energie net als entiteiten smile. God is de meest liefdevolle energie en wij zijn uit die liefdevolle energie allemaal ontstaan smile.
Emuca
Emuca jan 7 '12
Ja belangrijke mensen ook... zielen op aarde of zielen uit het hiernamaals... het maakt niet uit of ze echt op de aarde zijn geweest, wij herkennen hun energie omdat we er al mee in aanraking zijn geweest gedurende onze tijden in het hiernamaals.

Ik denk ook dat wij allen iets goddelijks in ons hebben, een vonk die ons het vermogen geeft lief te hebben en het goddelijke en de liefde in elkaar te (h)erkennen.
amor
amor jan 7 '12
Mooie gedachten smile. Uiteindelijk zijn wij ook allemaal het kind van god laugh. Even 2 liedjes om in de goddelijke sfeer te komen smile. http://www.youtube.com/watch?v=NixRqzVdR...p;lf=plpp_video
http://www.youtube.com/watch?v=othmFqaw0Yk
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki