Loading...
nl

Geloven jullie in God?

Emuca
Emuca apr 20 '11
Ja, het is zeker cultuur gebonden.. Maar als je bijv. in Turkije kijkt, dan wordt daar heel anders (en soepeler) omgegaan met de islamistsche regels. Hier in nederland moeten ze immers hun culturele erfgoed deels verdedigen en worden ze er constant op beoordeeld door mensen die er niks van weten.
Serenity
Serenity apr 20 '11
Origineel bericht van: Emuca
Ja, het is zeker cultuur gebonden.. Maar als je bijv. in Turkije kijkt, dan wordt daar heel anders (en soepeler) omgegaan met de islamistsche regels. Hier in nederland moeten ze immers hun culturele erfgoed deels verdedigen en worden ze er constant op beoordeeld door mensen die er niks van weten.
Precies!! wink
Emuca
Emuca apr 20 '11
Dus, ons beeld wordt verpest door berichten over extremisten en over buitenlandse mensen die in het nieuws komen met criminele activiteiten.. en wat weten wij van de Islam? Vrij weinig..
aquarel
aquarel apr 21 '11
als je naar de wereld van vandaag kijkt dan zie je veel armoede, honger, jaloezie, egoïsme en onevenwicht.
het is niet gelijk verdeeld en dat is spijtig.
wij leven in een kapatalistisch systeem, en dat zal nog zo enige tijd blijven. (hopelijk als de mayakalender stopt, komt er beterschap, maar ook ik geloof daar niet in, want in ieder leven gebeurd er wel één of ander wonder)=(ik kijk er wel naar uit)
volgens michio kaku zitten wij in type 1, en moeten we naar type 3 van onze beschaving.
type 1 is dat we nog grondstoffen van de aarde inpikken om onszelf te verwarmen en benzine, enz.. we putten de aarde uit.
zoek michio kaku eens op op youtube. w8 ik zal ff moeite doen.

http://www.youtube.com/watch?v=6GooNhOIMY0&feature=related
Emuca
Emuca apr 21 '11
En type 3 is dan?
Elf
Elf apr 21 '11
Is dit nou het forumonderwerp "geloven jullie in God" ?
Of heet het inmiddels "geloven jullie in de Islam " ???

Erg jammer dat over het hele Islam/Koran verhaal hier zo uitgebreid wordt gediscussieerd...

Naar mijn mening is elke religie even verrot en verbasterd naar geld/macht/materie.
Niet alleen de Islam. Al wordt deze natuurlijk flink in de media gebracht want owee owee ze zullen eens iets slechts zeggen over christenen...dat kunnen ze niet maken natuurlijk met Amerika en Israel als grootste vriendjes....


( Enne Aquarel....wanneer is je website af?? en ten tweede...heb je wel eens gehoord van Michael Tsarion? )
Groene_heks
Groene_heks apr 21 '11
Grappig dat je zo oordeelt en dan zelf alle religies af kat.
Soms lopen gesprekken een bepaalde kant op en dan verandert het onderwerp en komt er later weer iemand op terug, net zoals in het echte leven.

Een stukje terug heb ik het erover gehad dat sommige christelijke sektes ook walgelijk zijn, heb je dat niet gelezen, of heb je in je boosheid de helft overgeslagen?
Groene_heks
Groene_heks apr 21 '11
Ik dacht echt dat we de tijd van onnodig gecommentaar hier achter ons hadden gelaten...
Dat we elkaar vrij zouden laten in verschil van mening en als volwassenen kunnen discussieren met een knipoog naar het volwassene..
Emuca
Emuca apr 21 '11
Of je ziet alleen de negativiteit... Omdat je eigen mening is dat het allemaal om geld en macht draait, Elf. Maargoed.. ik ben het daar niet helemaal mee eens. Natuurlijk wordt het vaak op deze manier gebruikt nu.. maar als je gaat kijken naar de kern van elk geloof, de echte kern, dan is geld onbelangrijk.. en macht ook. Maar veel mensen streven naar macht, en dan is mensen angst in praten een makkelijke techniek.. hierbij worden vaak straffen en het geloof samengebracht (als in: je moet dan naar de hel!)

Je geeft zelf aan, Elf, dat je alle religies verrot vindt. Hoe kan het je dan storen dat de discussie dan nu over de koran/Islam gaat? smile
Elf
Elf apr 21 '11
Groene Heks,

Het is totaal niet mijn bedoeling om boos over te komen of kattig!
Zo jammer dat er in geschreven tekst geen intonatie aanwezig is...

Het viel mij gewoon op dat er voornamelijk over de Islam ingegaan wordt ipv de vraag of er in god gelooft wordt.
Ik vind dat namelijk erg interessant om te weten hoe een ieder dit ziet/beleeft en daardoor frustreerde mij het dat het ( naar mijn idee ) een soort islam discussie aan het worden was.

Heb jouw stukje over de sekte wel gelezen en uit die vraag van jou blijkt dat het totaal verkeerd overgekomen is wat ik bedoel.
Ik had het over de media die niets slechts zegt over christenen...ik had het niet over forumleden.

Wel wordt nu voor mij bewezen dat ik misschien beter alleen kan lezen hier ipv meepraten. Ik ben mij ervan bewust dat mijn geschreven woorden vaak anders opgevat worden dan ik bedoel en dat ik vind het heel erg dat ik mijn gedachten/mening vaak niet over kan brengen op de juiste manier.
Mijn excuses hiervoor.

Liefs,
Elf
Elf
Elf apr 21 '11
Origineel bericht van: Emuca
Of je ziet alleen de negativiteit... Omdat je eigen mening is dat het allemaal om geld en macht draait, Elf. Maargoed.. ik ben het daar niet helemaal mee eens. Natuurlijk wordt het vaak op deze manier gebruikt nu.. maar als je gaat kijken naar de kern van elk geloof, de echte kern, dan is geld onbelangrijk.. en macht ook. Maar veel mensen streven naar macht, en dan is mensen angst in praten een makkelijke techniek.. hierbij worden vaak straffen en het geloof samengebracht (als in: je moet dan naar de hel!)

Je geeft zelf aan, Elf, dat je alle religies verrot vindt. Hoe kan het je dan storen dat de discussie dan nu over de koran/Islam gaat? smile


Ben het met je eens...het draait niet Allemaal om macht en geld maar door Veel mensen wordt het zo gebruikt. Ik had dit moeten nuanceren.
zoals ook in mijn antwoord naar Groene Heks...ik ben daar slecht in.
Ook staat er in dat antwoord waarom het me stoort...ik wou graag weten of jullie geloven in god/religie/kerk.
Dat ik religie verrot vind, wil niet zeggen dat ik niet open sta voor andere meningen.

Ook voor jou en bij deze maar voor iedereen: excuses voor ongenuanceerde woorden, ik heb dit alles totaal niet kwaad bedoelt.
aquarel
aquarel apr 21 '11
type 3 is dat we niet meer afhankelijk zijn van de grondstoffen van de aarde, maar onze energie halen uit andere planeten (al dan niet dood)
maar bekijk het youtube filmpje eens, michio kaku kan dat beter dan mij uitleggen
aquarel
aquarel apr 21 '11
mijn website (ik had problemen gekregen met one.com, omdat ik zogezegd 2 keer moet betalen op 1 jaar tijd, ik heb de uitreksels bewaard dus ik sta in mijn recht)
maar het was een ja en nee discussie met die mannen dus mijn website heb ik gelaten voor wat het is, ik mag er niet meer op werken want ze doen moeilijk tegen mij.
dus dat is een verloren zaak, spijtig dat wel..
zo ik moet bijna vertrekken naar de teken en schilder school, om 9 uur begin ik, en om 13 u zie ik mijn vriendin daar.
om 15.30 heb ik gedaan.
tot dan
aquarel
aquarel apr 21 '11
michael.t nog nooit van gehoord ik zal hem eens googelen.
Serenity
Serenity apr 21 '11
Origineel bericht van: Emuca
Dus, ons beeld wordt verpest door berichten over extremisten en over buitenlandse mensen die in het nieuws komen met criminele activiteiten.. en wat weten wij van de Islam? Vrij weinig..

Onwetendheid brengt ook angst met zich me, 'wat de boer nie ken eet 't nie.' ^^
'Een oordeel kan weerlegd worden een vooroordeel niet.' bron.
aquarel
aquarel apr 21 '11
tja, je hebt gelijk
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 21 '11
in ieder geval weet ik 1 ding zeker!

ik ben alleen ff vergeten wat! :P:P


waar geloof is, daar is oorlog
onee... heilige oorlog,
beter gewoon in jezelf geloven!
van binnen vind ik alle antwoorden die ik hebben wil, en dan denk ik ook vaak: ja, dat wist ik al, en dat heb ik altijd al geweten;)
mensen die naar de kerk gaan (maakt niet uit wat voor kerk)
die zoeken gewoon saamhorigheid, het met elkaar eens zijn met zijn allen,...
anderen gaan naar voetbal wedstrijd van hun clubje, ook saamhorigheid, zodra er een andere partij bijkomt is er oorlog!
smirk
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 21 '11
btw
Angst is altijd onwetendheid!! ^^^
AngelClear
AngelClear apr 21 '11
AHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA !!! Good one MoonFlowertje ! Ik lig hier plat achter mijn stoel ! Hé, zo had ik het nog niet bekeken ! Naar de kerk gaan is gewoon voor saamhorigheid en het met elkaar eens zijn met zijn allen ! Een beetje hetzelfde als sommige die naar de voetbalwedstrijd gaan van hun clubje en dan komt er inderdaad hooliganisme van en haat. Hun eigen mening met hun eigen bekrompen visie en al de rest is slecht ! Hé, jij hebt hier een zeer goed punt gemaakt waar ik het volledig mee eens ben ! En WAW ... ! Wat een fijne discussie is dit geworden ... laugh
whistleDit balletje is voor in het stadion !
gast
gast apr 21 '11
Origineel bericht van: aquarel
als je naar de wereld van vandaag kijkt dan zie je veel armoede, honger, jaloezie, egoïsme en onevenwicht.
het is niet gelijk verdeeld en dat is spijtig.
wij leven in een kapatalistisch systeem, en dat zal nog zo enige tijd blijven. (hopelijk als de mayakalender stopt, komt er beterschap, maar ook ik geloof daar niet in, want in ieder leven gebeurd er wel één of ander wonder)=(ik kijk er wel naar uit)
volgens michio kaku zitten wij in type 1, en moeten we naar type 3 van onze beschaving.
type 1 is dat we nog grondstoffen van de aarde inpikken om onszelf te verwarmen en benzine, enz.. we putten de aarde uit.
zoek michio kaku eens op op youtube. w8 ik zal ff moeite doen.

http://www.youtube.com/watch?v=6GooNhOIMY0&feature=related


Voor zover ik het heb gehoord op internet zijn we volgens Kaku niet eens een type 1 civilization maar nog steeds een type 0. En dat komt omdat we nog steeds de aarde nodig hebben voor onze energie voorziening. Zodra we de energie uit het zonnestelsel kunnen gaan gebruiken zijn we pas een type 1.

En wat betreft die niet zo'n goede verdeling; daar zijn wij met z'n allen verantwoordelijk voor en hier heeft ieder individu zijn eigen verantwoording in te nemen. En ja, het heeft alles te maken met bewustzijn. Maar dan wel van je eigen bewustzijn en niet van horen zeggen....als je begrijpt wat ik bedoel.
Honger, jaloesie, armoede ontstaat juist door egoïsme. Maar door het egoïsme is er ook rijkdom, overvloed, vrijgevigheid (nep-altruïsme)......
Het leven in deze dualiteit zorgt juist voor al die tegenstellingen die we nu zien. En zolang we in die dualiteit leven zal het er ook blijven. Pas als er weer eenheid is (hopelijk door al die dingen die er staan te gebeuren) kan het veranderen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki