Loading...
nl

Geloven jullie in God?

MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
hahaha een boerka om de auto hangen!

shocked
Serenity
Serenity apr 20 '11
Een gesluierder vrouw draagt die sluier uit zelfverdediging tegen de blikken van lust en jalousie ook afgunst en dergelijke kwetsende blikken.

Hun bewaren hun uiterlijke schoonheid voor diegene die dicht ij hun hart zijn zoals vader,moeder,zus,broer,zwager,oom,tante,nicht,neef,dochter,zoon en echtgenoot .

De rest moet het maar met hun innerlijke schoonheid doen, "schoonheid zit van binnen," toch?

In de Islam is de vrouw speciaal omdat ze kinderen kan schenken en daarvoor elke maand een last met zich mee draagt het is ook zo waneer zij een kind baart en sterft in het kraambed direct naar de 7de hemel gaat vanwege haar grote Jihad, haar grote strijd.

En tijdens de menstruatie periode word ze extra ontlast omdat al die hormonen door haar lijf gieren en met het verliezen van bloed word je ook moe en je voelt jezelf wat zwakjes en de hygiëne is anders niet alleen daar bij het kruis maar ook je geur en je huid daarmee kan je merken dat je lichaam anders functioneert en reageert dan waneer je niet menstrueert.

Ze mag gewoon werken hoor en met andere spreken daar is niets mis mee.
Mannen hun onzekerheid teisteren die vrouwen maar ach in elk geloof, cultuur, land is dat zo denk ik dan.
aquarel
aquarel apr 20 '11
toch is het niet logisch lily, want onze maatschappij en samenleving is gecreëerd door mensen.
iets dat daar buiten ligt wordt vaak afgedaan als fantasie en niet realistisch.
aquarel
aquarel apr 20 '11
wij zijn poppen geworden van onze eigen gecreëerde illusie !
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
winksims
Serenity
Serenity apr 20 '11
Origineel bericht van: aquarel
toch is het niet logisch lily, want onze maatschappij en samenleving is gecreëerd door mensen.
iets dat daar buiten ligt wordt vaak afgedaan als fantasie en niet realistisch.

Nee hoor voor hun is het aannemelijk en vertrouwd ze voelen zich veilig daardoor omdat er strikte regels zijn en hun weten dan waar ze aan toe zijn, voor veel mensen is dat iets wat veilig en vertrouwd aanvoelt trouwens.

En ach het word pas een probleem als anderen het een probleem vinden en hun moeten aanpassen omdat andere willen dat hun westerse gebruiken en manieren moeten nastreven.
Ieder zijn meug zou het eigenlijk moeten zijn, zolang je andere niet tot last bent en andere hun vrije wil respecteren .

Ik denk dat de grootste ergernis is dat communiceren zo moeilijk word en dat wij ons moeten aanpassen daaraan terwijl anderen in je land willen komen, ik vind dat je dan zelf extra je best moet doen om je goede wil te tonen ongeacht welk geloof of culture tradities.
Groene_heks
Groene_heks apr 20 '11
Ik heb voldoende boeken gelezen over de islam om te weten dat dat niet waar is Lily, de meeste vrouwen willen die burka helemaal niet, in het westen weer wel, net of ze fanatieker zijn als ze in het westen wonen (zo komt het op mij over).

Je kunt het zo mooi inpakken als je wilt, de vrouwen zijn niet vrij!! Logisch ook als de meeste regels alleen voor vrouwen gelden, de vrijheid die de mannen hebben is veel groter, ze mogen hun vrouwen ook slaan van de wet...ja nog effe..
Emuca
Emuca apr 20 '11
In Turkije zie je ook heel veel minder hoofddoekjes trouwens.. Er is niks met de islam.. alleen met extremisme.. maar dat is in elk geloof of weet ik veel wat de grijzere kant.
Groene_heks
Groene_heks apr 20 '11
Elk geloof heeft zo'n kant, maar die is door mensen geschapen..
Met de islam is zeker niks mis, maar wel met velen die dit geloof volgen, en dan bedoel ik de extremen.

Maar die zijn er in alle geloven, ben ooit bij een sekte binnen geweest, christelijke mensen, nou ben daar gillend weg gerend, dus het is niet alleen de islam, maar de verhalen dat de vrouwen het wel best vinden zijn gewoon niet waar.
Serenity
Serenity apr 20 '11
Een corrigerende tik met de koran onder je arm, nou als je de koran pakt en je wilt hem voor dat doel gebruiken dan met het pakken zal je je vast wel bedenken 'goh waar ben ik nu mee bezig?'

Ik denk eerder dat je cultuur en geloof door elkaar haalt, Mohammed is gekomen omdat men de bijbel iedere keer vertaalden met een eigen interpretering vandaar dat iedereen word geacht om Arabisch te leren zodat je alleen de zuiver versie leest.
Er zijn zelfs foto korans met de foto's van de koran die in de kabbala staat en dat is dat vierkante gebouw met een mega zwarte steen waarvan de herkomst zeer onduidelijk is en elk jaar miljoenen mensen heen gaan op bedevaart zodat hun een innerlijke reis moeten maken met weinig luxe, een drukte van je welse, delen van eten en slaapplaats en alles moet je zelf doen met reine gedachtes en liefde in je hart.

Tja ik heb die boeken niet gelezen wel heb ik Koran lessen gevolgd en liefde word geprezen en compassie word gegeven en er word veel vergeven, dit is mijn ervaring.
Groene_heks
Groene_heks apr 20 '11
Nee ik bedoel niet de corrigerende tik, al vind ik dat ook ronduit waardeloos, je moet je handen thuis houden.
Ik heb de boeken gelezen van de vrouwen die onder het juk van deze tirannen moeten leven.

Ik haal niet cultuur en geloof door elkaar.
Je begrijpt me niet of wilt me niet begrijpen.

Ik heb genoeg islamitische vrienden en vriendinnen om te weten ongeveer hoe hun geloof in elkaar zit.
Ik schrijf hierboven juist met de islam is NIKS mis, het zijn de mensen die het verknallen.
Serenity
Serenity apr 20 '11
juist, ik schrijf dat ook! smile

Hoe de Islam nageleefd word verschilt namelijk wel een beetje per cultuur ik zit in een Indonesische gemeenschap en liefde en vrede liefhebbend is een pre , iedereen is welkom en krijgt eten en drinken en al leef je anders dan moet je dat geheel zelf weten zolang je maar aardig en goed voor je omgeving bent tja dan is er ook eigenlijk niets bijzonders aan de hand, vind ik.

En je hebt gelijk het zijn de extremisten die zich star aan de regels houden en daarmee oogkleppen opzetten .

'het is één weg en die volg je en waneer je afwijkt ben je slecht', lijkt het te zijn.
Het zou eigenlijk moeten zijn 'er is één hoofdweg maar de aarde is rond en je komt er vanzelf wel alleen je moet jouw pad even zien te vinden'. ^^
Daarom schrijf ik ook vaker dat Gods boeken een rode leidraad zijn voor houvast te geven maar dat je zelf de vrije keuze hebt wat je met die handreiken nu eigenlijk meedoet.

Ik hoop dat ik nu wel duidelijk heb geschreven hihi.
aquarel
aquarel apr 20 '11
alles wat de vrije wil belemmerd is niet goed te praten
gast
gast apr 20 '11
Lily ik denk dat je de Ka'aba in Mekka bedoeld i.p.v. de kabbala.

Verder; ik zie de islam net als andere religies meer als een culturele arena waarin je via de regels die daar tellen houvast hebt in deze wereld. En, als je er persoonlijk aan toe bent, jezelf kunt ontwikkelen op spiritueel gebied. Maar voor iedereen die die ontwikkeling aangaat om tot ware individu te komen komt op zeker moment op het punt dat de arena te klein is, te benauwend en ben je er aan toe die arena te verlaten. En dat gaat meestal niet zonder horten en stoten omdat vooral de mensen die nog sterk gehecht zijn aan de arena het niet kunnen bevatten dat iemand anders daar wel aan toe is.
Verder is die arena een leerschool en heeft iedere arena zijn eigen programma. Nu zie je in de maatschappij dat mensen vanuit de ene arena oordelen over de andere, uit angst of gewoon "niet liefde" voor anders denkenden. Sign of the times. Ik weet alleen met zekerheid dat alles wat de mens van nu (en de mens uit de geschiedenis)gemaakt heeft eens zal vergaan en dat alleen dat wat door God (in samenwerking met de "nieuwe" mens) gemaakt is zal blijven.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
ieder mens heeft (voor) oordelen...
net als dat ieder mens over de andere mens praat.
het aardse zal vergaan... maar onze energiën vergaan nooit!
deze energiën zijn net als het water op de aarde...
het water wordt nooit minder, ook nooit meer... dat is met de energiën ook zo...
wat ik denk is dat we wel een andere tijd in zullen gaan
en dat je zodra je in het hier(nu)maals je soulmate ontmoet, dat je samen smelt
en dan samen in 1 lichaam weer terug naar de aarde
kortom 2 smelten samen tot 1, niet dat je 2 stemmen in je hoofd hebt ofzo... die 2 stemmen zijn het helemaal eens met elkaar,
dus is 1 stem, ik heb zelfs wel eens gelezen dat we ongeslachtelijk terug gaan komen... dat zou een hele goede oplossing zijn voor de mensen die het nodig vinden om aan kinderen te zitten! of vrouwen lastigvallen enzo
heel de p#rno industrie klapt in elkaar, en dan zijn we allemaal gelijkwaardig, eigenlijk net als nu, alleen nu is het ver te zoeken, die gelijkwaardigheid!
groetjes cindy
gast
gast apr 20 '11
Er zal aan meer een einde komen, niet alleen aan de sexindustrie. Ook aan de politiek, de consumpsie maatschappij, culturen, geld, en wat al niet meer zijds.

Daar hoeven we overigens niet eerst fysiek voor dood te gaan...
Serenity
Serenity apr 20 '11
haha Gast dat is juist!!!
Ik wist echt niet hoe te spellen!
Groene_heks
Groene_heks apr 20 '11
Lily : http://www.mijnwoordenboek.nl/spelling/

Gast, kan dat asap? Het is net of hoe dichter we bij dat einde/ begin komen hoe harder alles tegenwerkt, het is aan een stuk loslaten, loslaten en nog eens loslaten.
Je krijgt (zoals Lily dat ook zegt) steeds meer zin om *some ass te kicken...
Groene_heks
Groene_heks apr 20 '11
Je maakt gekke dingen mee met mensen die Islamitisch zijn.
Zo heb ik hele lieve Turkse kennissen, we zaten savonds met zijn allen gezellig buiten met de zussen, schoonzussen en vrouwen van de heren.
Op het moment dat de heren ook kwamen moesten de dames opstaan en hun stoel afgeven, kijk dat vind ik *raar*, bij ons in Nederland heb ik geleerd dat je opstaat voor oudere mensen en vrouwen maar niet voor een paar jonge gezonde knullen.
De heren namen toen met twee handen een lekker biertje aan, maar toen ik de dames een glaasje sangria wilde aanbieden mocht dat weer niet.
Kijk dat snap ik niet en daar kan ik boos om worden.
En dat is maar 1 incident en geld echt niet voor iedereen, maar daardoor ben ik wel gaan nadenken en heb ik ook die boeken gelezen en ben ik best blij dat ik in dat koude kikkerlandje ben geboren en niet als vrouw in het Midden Oosten.
Serenity
Serenity apr 20 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Lily : http://www.mijnwoordenboek.nl/spelling/

Gast, kan dat asap? Het is net of hoe dichter we bij dat einde/ begin komen hoe harder alles tegenwerkt, het is aan een stuk loslaten, loslaten en nog eens loslaten.
Je krijgt (zoals Lily dat ook zegt) steeds meer zin om *some ass te kicken...
laughlaughlaughlaughlaugh
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki