jou moeder reageerde zo tegen je, omdat ze je niet begreep
ondingen die niet zelfstandig kunnen functioneren, is de taal van een onwetende of ongeduldige...
ik snap dat je probeert te zeggen dat, doordat je oneerijk ben behandeld vroeger, je nu nog steeds onzeker bent...
(ik vind het wel gevaarlijk dat haar moeder nu wordt *beoordeelt* door de dingen die zij schrijft en door mensen die er zeker niet bij waren.)
ik zeg dit niet om te be-oordelen, maar omdat ik (door wat Lily in een ander berichtje schreef)het herkende...en ik het zelf ook heb meegemaakt...wel iets anders natuurlijk!
vroeger mochten mijn zusje en ik niet eens in de woonkamer komen, omdat ze vonden dat wij van de duivel kwamen,...mijn zusje was toen 7 en ik 10, dit heeft geduurt tot mijn stiefvader overleed (ik was toen 13)
dit alles omdat mijn moeder eigenlijk alle aandacht nodig had, mijn zusje en ik zijn daardoor ontzettend beschadigd, mijn zusje heeft borderline, mijn moeder heeft ook borderline en is schizofreen, wat dat betreft mag ik van geluk spreken dat ik op vrij jonge leeftijd al in contact stond met mijn "gids", die destijds ook mijn zusje bij heeft gestaan...
Het is niet om de moeder van Lily aan te vallen, maar meer om haar een andere kijk te kunnen geven op haar situatie...
groetjes moonflowertje