Haha het Vaticaan is de grote dirigent en meester achter de schermen.
en nee, ik geloof niet in God zoals God ons door de strot gedouwd is (door o.a. het Vaticaan). Voor mij staat geloven in God gelijk aan geloven in jezelf en is het niet nodig God buiten jouzelf te plaatsen. Wel erg makkelijk overigens, want dan kun je altijd de verantwoordelijkheid buiten jouzelf neerleggen
Een conversatie die ik op mijn 13e had met een streng gelovige:
Eén man vertelde mij, dat hij door zijn geloof in God gestopt was met roken.
Hè? Hoe dan?
God gaf hem de kracht om te stoppen en om vol te houden.
Maar dat is dan toch kracht geweest vanuit jezelf?
Ja, maar omdat hij geloofde in God, had God hem die kracht gegeven.
Maar als die kracht vanuit jouzelf kwam, dan geloofde je toch eigenlijk in jezelf, en dus heb jij jouzelf die kracht toch gegeven?
Euh...volgens mij had ik dat niet mogen zeggen, want opeens was ik niet meer zo lieff...
Maar ik snapte die redenatie gewoon echt niet!
En nog steeds snap ik die neiging van den menschheid niet om buiten zichzelf een hoger iets of leiding te zoeken.
Soms wel...omdat ons gewoon niet geleerd is om van onszelf uit te gaan; zowel vanuit de opvoeding (ouders zijn de baas!) als vanuit educatie (de leraar/trainer is de baas!) als vanuit de werkende maatschappij (de baas is de baas!).
Tja...op die manier snap ik het dan weer wel. Maar het blijft een idioot iets in mijn opinie. Het lijkt op een (her)programmering.
Die we vrijwillig ondergaan en daarmee onze eigen macht uit handen leggen. En das stom
Want daarmee ben je inderdaad ontvankelijk voor angst(preken) en machteloosheid (macht buiten jouzelf). Waaruit alle andere emoties ontstaan en onze onnatuurlijke neiging om onszelf te bewijzen (strijd/bewijsdrang/etc). Tegenover wie, eigenlijk?
Tegenover jezelf.
En das nog stom, stommer, stomst, en het meest idiote wat we met zijn allen geschapen hebben en in stand houden.
Verhelderende site en linkje:
http://www.pateo.nl/gevangen.htm
En verder:
alle kennis wordt ons onthouden. We worden systematisch doof en stom gehouden, want immers: kennis is macht.
Maw: wij hebben niks van het Vaticaan (of religieuze leiders, koningshuizen, regeringen, wereldleiders of de illuminati) 'nodig', omdat alle kennis al in onszelf zit. Maar dat vinden 'hunnie' weer eng, want als bekend wordt wat zij allemaal verborgen hebben weten te houden, zijn zij hun macht kwijt. Lache.
*wachten doet*