Ik ben 34... niet echt jong...(ook niet oud)
als ik terug kijk naar het verleden...
(waar ik helemaal geen zin in heb, eigenlijk)
Durf ik wel te zeggen dat ik door schade en schande wijzer ben geworden...
Het is niet zo dat ik deze dingen zeg, omdat ik het niet zo ervaren heb...
Mijn beleving is wat dat betreft best wel bewust...
Soms weet ik het al van te voren, welke les ik aan het leren ben...
Wat de valkuilen zijn, en hoe ik er uit zal komen...
Dat is door het "gids" contact waar ik me al een tijdje bewust van ben...
Sommige dingen komen in mijn dromen, heel symbolisch...
Toch (vaak achteraf) weet ik precies wat de droom betekende...
De dingen die ik van te voren weet, die gaan gebeuren... die gebeuren hoe dan ook! Ik kan niet van te voren ineens een andere kant op rennen,... ik moet er doorheen!
Soms best heftig...
Denk je echt dat ik het nooit moeilijk heb?
Ik vind mezelf soms echt een punt-muts (wijsneus)
hoe ik de dingen weet te vertellen hier op merudi
Maar dat is vaak door de inzicht die me tijdens het verwoorden van een probleem, langzaam duidelijk wordt...
soms weet ik zelf niet waar ik de wijze woorden vandaan haal?... maar het plaatje wat ik voor me zie... deel ik met andere mensen hier...
Je wil niet weten hoevaak ik denk: je moet je eigen is horen... daar...
Zit vaak zelf in de problemen... en vlucht daaruit door andermans problemen op te lossen of uit te leggen
Maar inderdaad, het is goed bedoeld
en ik doe het graag...
In mijn leven heb ik langzaam wel geleerd, Dat je met lege handen op de aarde komt, en ook met lege handen terug geroepen wordt!
Het is echt ieder voor zich... en de aarde samen delen met iedereen...
Sommige mensen hebben wel een stukje grond gekocht... maar dat betekend niet dat je dat ook mee krijgt in het hiernumaals...
Zo is dat met alles
De mens leeft in princippe voor zichzelf, en de mensen met wie die een band heeft of een relatie , die leven een stukje met je mee... maar we blijven alleen verantwoordelijk voor onszelf...
wij moeten voor onszelf zorgen dat we gelukkig zijn, het leven leefbaar houd... en minstens 80 wordt...
Je kan een hoop doen voor anderen, hoor...
Maar die inzicht zal je toch echt zelf moeten inzien...
En opslaan in je (onder) bewuste of ziel...
Ik weet niet eens of dit hetzelfde is,... maar bij een ziel, bedoel ik het bewuste stukje wat niet aangewezen kan worden in het lichaam... het is een onzichtbaar stukje die naar buiten straalt...
(ook dit weet ik door een soort bijna dood ervaring)
Ik was eigenlijk met mijn geest uit mijn lichaam...
Op dat moment zijn er geen emoties (die komen pas als je weer in je lichaam terug bent...
Ook heb je niet een gedachtengang, maar wel iets wat er op lijkt... ( een bewustzijn)
groetjes moonflowertje