Ik ken het gedicht niet, maar ben nu wel nieuwsgierig...
Vandaag had S weer de eerste schooldag. En zoals ieder jaar na de grote zomervakantie had hij weer erg veel moeite met al die druke om hem heen in de klas.
Hij kwam na de ochtend heel erg moe thuis. Ik vroeg hem hoe dat kwam, en hij zei dat hij zo moe werd van alle andere kinderen, van alle dingen die hij dan voelt. Hij zei dat hij het weer benauwd had gekregen. Ik vroeg hem wat hij toen had gedaan. Hij had de piramide van licht gebruikt en het had wel iets geholpen, al was het niet weggegaan.
We hebben toen samen het boekje "engelen op aarde" er even bijgepakt van Doreen Virtue. Hierin staan tips om je te beschermen tegen dit soort dingen; onder andere een soort van lichtjas die je dan aantrekt. Ook heb ik een manier verteld van de brandende kaarsen om je heen zetten. Allemaal visualisaties dus, die hem zouden kunnen helpen. Ik zei hem om er eentje te gebruiken voor hij weer naar school zou gaan in de middag. En dat zou hij doen.
Aan het einde van de middag kwam een vrolijke S weer terug thuis en ik zag en voelde al aan dat het goed was gegaan. Ik vroeg het hem toch nog maar even. Hij zei het ging heel erg goed!
Dus vroeg ik hem welke visualisatie hij dan had gebruikt en hij antwoordde:
Allemaal