hoi Nimms, misschien is het gewoon de woordkeuze. een engel heeft inderdaad alles meegemaakt en hoeft niet meer terug. ik weet dat ik terug kwam en er is me niets gezegd over loslaten van de ziel.
Als je alles hebt meegemaakt, ben je volledig uitgeleerd. Je hoeft niet meer te groeien. Je identiteit is volledig bekend. Waar heb je dan nog een ziel voor nodig?
misschien omdat een aards leven nog zielgebonden is?
Nee hoor, een aards leven is helemaal niet zielsgebonden. Wel geest gebonden. Daarom zien mensen ook geesten als iemand overleden is, omdat die blijft hangen in het aardse. De stuurt alleen maar aan, maar blijft waar die is. De geest daalt af en is de brug tussen de ziel en de aarde.
en dat een ieder die terug gaat naar aarde aardsgebonden en dus zielgebonden is? ongeacht of ze alles hebben meegemaakt?
Die conclusie klopt dus niet, omdat ze geestelijk gebonden zijn.
het niet afhankelijk van anderen zijn bedoel ik: dat een engel het niet nodig heeft om bevestigd te worden door anderen. een vriendengroep hebben die dezelfde muziek leuk vind of naar dezelfde houseparty gaat. dezelfde dingen moeten doen, vasthouden aan dezelfde dingen. ook stoned moet worden omdat anderen dat ook doen. engelen maken hierin de eigen keuzes te zijn wat ze willen zijn.
Dit klopt. Ze zijn hier niet voor zichzelf.
dat ze gekomen zijn om uiteindelijk de groep te gaan helpen is duidelijk, alleen wil de groep wel geholpen worden? en als die groep er niet meer is, is die engel ook verdwenen of werkeloos?
Heeft de groep wel een keuze? En de engel kan dan eindelijk genieten van zijn harde werk.
juist door te zijn wie ik ben kan ik uiteindelijk de groep dienen en niet andersom.
Wat doe jij voor de groep als je er alleen maar bent? Je draagt wel degelijk iets uit en ben je veel meer dan alleen maar zijn. Je tranformeert, je geeft energie en je stuurt! Dat is niet alleen maar er zijn.
Een steen, die is er alleen maar. Maar jij bent verre van een steen
.
ik zal mijn hogere leiding eens vragen hoe zij hier tegen aan kijken en of ik goed geinformeerd ben of niet.
groetjes, Anja
Doe dat eens, en je zult zien dat ik er helemaal niet zo ver naast zit
.