Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

Emuca
Emuca mrt 30 '09
De ultieme manier om een engel te straffen: laat hem nog eens leven?
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Ik heb het over woorden als godverdomme en dat soort dingen.
Van een mens kan je het wel verwachten die moeten nog veel leren in dit opzicht. Maar een engel die een en al liefde is.
Daar van zou ik het niet verwachten misschien heb ik wel een heel ander beeld dat zou best eens kunnen hoor.

Maar hoe dan ook ik geloof gewoon niet dat ENGELMENSEN bestaan.
gast
gast mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
De ultieme manier om een engel te straffen: laat hem nog eens leven?


Tja misschien wel. Dus als een engel niet op aarde is leeft hij/zij ook niet?
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Jawel, ik denk dat de wereld waar de doden heen gaan een soort plaats is om verder te leven, maar dat je enkel hier op aarde de aardse lessen kan leren. Als een engel blijkbaar nog niet alle lessen heeft geleerd, moet het terug.
gast
gast mrt 30 '09
Maar een engel is toch iets dat uitgeleerd is? Hoe kan het dan zijn dat ie terug moet naar aarde om iets te leren?
gast
gast mrt 30 '09
En ie ie dan mens of engel?
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ik denk een mens, die iets meer weet dan de gemiddelde mens. Een mens die dus verbonden is.
gast
gast mrt 30 '09
Maar engelen zijn dus nog niet uitgeleerd?
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Nee, ik ben zelf van mening dat ze niet zijn uitgeleerd. Omdat ik blijf geloven dat ze een ziel hebben. Ze kunnen niet alles hebben meegemaakt, en al helemaal niet nu er zoveel aan het veranderen is bij de menselijke ziel.
gast
gast mrt 30 '09
Maar gaat het om situaties of om de emoties die erbij komen kijken die we moeten zien te doorgronden? Volgens mij gaat het om de emotie, niet om de situatie want dat is wel haast onmogelijk voor één mens.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Wel.. Elke emotie is anders in een andere situatie toch? Daarom kunnen engelen waarschijnlijk ook niet perfect zijn.

En dan bedoel ik perfect als in uitgeleerd.
gast
gast mrt 30 '09
Ja er zijn verschillende emoties maar jaloezie is in de ene situatie precies dezelfde emotie als in een ander alleen lijkt die misschien anders omdat de situatie anders is.
De kunst is dan om in te zien dat het de emotie is en de manier hoe jij hier op reageert die het verloop van de situatie bepaald.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Dat is waar, maar ik denk dat je die emotie niet goed zal kunnen inzien als 1 emotie als je hem niet in verschillende situaties hebt kunnen meemaken.
gast
gast mrt 30 '09
Maar dan gaat het er meer om om die emotie te leren kennen door situaties.
Het is trouwens wel een teken van niet doorgronden als de emotie steeds heftiger terug komt. En dus de situatie ook steeds heftiger wordt.
Als je de emotie wel erkent en inziet zullen het soort situaties die deze emotie oproepen ook minder voorkomen. Ik wil niet zeggen dat ze helemaal weg blijven maar door de manier van reageren hierop zal het niet verergeren zeg maar.
Soulmate
Soulmate mrt 30 '09
Identiteit opgeven is toch meer in de trant van beseffen dat je identiteit niet je baan is, niet je auto, niet je partner, niet je geld, niet je vriendengroep, niet je kapsel en ga zo maar door. Ik denk dat Engelmensen hier zijn om dat te laten zien. Zij laten die identiteiten makkelijk los. De ware identiteit, de unieke ziel laten zij niet los. Dit blijft bestaan. Dit is het deel dat over gaat. Een Engelmens heeft een ander niet nodig om te zijn, maar ik moet zeggen dat het wel verdomd lastig is om in een kouwe wereld als deze overeind te blijven en dan verlang je toch wel naar warme schouder van de een of de ander. Dus het is allemaal in een bepaalde context plaatsen! En Engel of niet, op aarde gelden de aardse regels en daar heeft een Engel net zo goed rekening mee te houden!
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Oeh, daar kan ik me wel in vinden. smileSoulmate maakt het een stuk duidelijker.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

het gaat erom dat diegene aan godslastering doet en dan vind ik het nogmaals niet echt engelachtig.
Maargoed ik geloof dat ik een apart beeld heb van engelen confused

Tja, ik download gewoon muziek en films zonder er voor te betalen (=stelen) en ik roep ook wel eens gvd.

En ik heb wel eens engelen ruzie horen maken, dus tja, vaak zijn het meer (b)engeltjes wink.

Maar ik ben benieuwd. Wat is precies jouw beeld van engelen? Zou je dat eens kunnen opschrijven?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: gast

Nims: zijn wij gewoon niet allemaal "gevallen engelen" die de weg naar boven weer zoeken. (of misschien wel naar beneden, het is maar net hoe je het bekijkt)

Nee dat zijn jullie niet. Jullie (en ik generaliseer even wink) zijn "tere zieltjes" op weg een volledige ziel te worden. Pas daarna wordt de ziel losgelaten om een engel te worden.

Gevallen engelen zijn engelen die moeilijk kunnen lopen of een lamme vleugel hebben wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
De ultieme manier om een engel te straffen: laat hem nog eens leven?

Nee hoor smile. Het leven is erg leuk om te leven omdat ze er uiteindelijk zelf ook beter van worden.

De ultieme straf is niet te luisteren en niet te doen wat ze willen. (Maar dat heb je niet van mij wink).
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Jawel, ik denk dat de wereld waar de doden heen gaan een soort plaats is om verder te leven, maar dat je enkel hier op aarde de aardse lessen kan leren. Als een engel blijkbaar nog niet alle lessen heeft geleerd, moet het terug.

Nee hoor, de aarde is voor engelen niet de plek om te leren, maar om te onderwijzen. Waar zouden de leerlingen zijn, zonder een leraar voor de klas?

Heb je je ooit wel eens afgevraagd of Jezus niet eigenlijk een engelmens was?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki