Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

gast
gast apr 3 '09
Haha, waarom zou God niet alles kunnen weten? Hij is toch alles (en niets). Dus ik denk dat hij wel alles weet, maar dat is mijn mening wink

Kennis is iets anders dan weten. Kennis is "denken te weten" is gerelateerd aan situaties die in het verleden zijn gebeurd. Weten is gerelateerd aan het nu. Weten wat er nu per direct gedaan moet worden is heel iets anders dan handelen vanuit kennis.
Bij weten hoef je niet eerst na te denken, bij kennis wel.
Betekend overigens niet dat weten niets met kennis te maken kan hebben. Want ze komen beide voort uit dezelfde situaties. Je zou kunnen zeggen dat bij "weten" de diepere les is geleerd (het geheel) die de situatie bood en bij kennis is de situatie geleerd (een deel) en in veel gevallen zelfs alleen maar door iemand anders door gegeven (bijv. ouders, school). Dit is bij "weten" onmogelijk omdat het diepere in het zelf moet zijn ervaren.

Dat veel dingen in deze maatschappij niet werken komt omdat ze gebazeerd zijn op kennis en niet op weten. Dit komt vooral omdat bij "weten" de verantwoordelijkheid ligt bij het individu zelf en bij kennis niet. Dat "weten" niet voorop staat komt weer doordat "weten" niet beheerst kan worden door anderen en kennis wel. Dus is het makkelijker voor bestuurders in deze maatschappij om het bij kennis te houden zodat ze de controle houden over de mensen. En ze hebben dit zo goed voor elkaar dat iedereen er nog aan mee doet ook. Dit is ook wel het gevolg van het ego want die schuift iedere verantwoordelijkheid het liefst in de schoot van iets of iemand anders. Of dit nu een ander mens is of een instantie.
admin
admin apr 3 '09
Als God niet alles weet, waarom het statement: "Ik weet alles" als onderschrift?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '09
Origineel bericht van: Hans
Als God niet alles weet, waarom het statement: "Ik weet alles" als onderschrift?

Ik weet het niet tongue.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '09
Origineel bericht van: Lena10

maar is het oordeel van de engelmens wel juist?

Waarom maakt dat uit? Ik leg alleen maar uit dat een engelmens naar eigen inzicht oordeelt. Daarmee zeg ik niets over de juistheid of onjuistheid. Een engelmens is niet feilloos, dus ook een oordeel kan verkeerd zijn. Niet voor niets heten ze Engelmens
Origineel bericht van: Lena10

snelheid voor het juiste resultaat? hun eigen waarheid?

Zoals staat opgeschreven op deze site. Alles volgens de nieuwetijdse wereld. Dat is "hun" waarheid. Jij kiest zelf waarin je geloofd.
Origineel bericht van: Lena10

precies als een engelmens ook niet alles kan weten,
is hun waarheid wel de waarheid?

Er zit een verschil tussen een enkele waarheid, en alles te weten. De waarheid van de engelemens is de waarheid, alleen beweren ze nergens, dat ze overal de waarheid over weten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '09
Origineel bericht van: gast
Haha, waarom zou God niet alles kunnen weten? Hij is toch alles (en niets). Dus ik denk dat hij wel alles weet, maar dat is mijn mening wink

Waarom denk je dat god zichzelf helemaal kent, en dat hij niets meer hoeft te leren?

Alles te zijn, is niet hetzelfde als alles te weten.
gast
gast apr 3 '09
Toch wel, wat wat je niet bent (zijn) kun je niet weten, dus wat je wel bent (zijn) weet je (als God zijnde).

Maar misschien is jou Gods "beeld" wel een ander dan hoe ik God zie wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '09
Ik weet dat de aarde bestaat, maar toch ben ik de aarde niet. Dus het is niet zo dat alles wat je weet, dat je dat bent.
admin
admin apr 3 '09
Origineel bericht van: NiMS
Al deze informatie is gechanneld en afkomstig van de aartsengelen Gabriël en Michael.


Dus je weet niet alles zelf, maar je laat je het influisteren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '09
Origineel bericht van: Hans
Origineel bericht van: NiMS
Al deze informatie is gechanneld en afkomstig van de aartsengelen Gabriël en Michael.


Dus je weet niet alles zelf, maar je laat je het influisteren.


Klopt helemaal, zoals ook beschreven staat: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/7_5_denken%20alles%20te%20weten.htm

De Engelmens is verbonden met de bron en haalt hier ook haar kennis vandaan. Dit heeft tot gevolg dat de Engelmens alle kennis in huis heeft. Het grote probleem hiervan is wel, dat de Engelmens geen idee heeft waar te zoeken in deze grote bron van kennis. Ze heeft bepaalde aanwijzingen nodig waar ze moet beginnen met zoeken. Een simpele vraag of opmerkingen van iemand, is een mooie ingang naar een zoektocht in de bron.

Hoewel de Engelmens waarschijnlijk alles denkt te weten, heeft zij echter alleen toegang tot de alwetende bron. Hoewel dit op hetzelfde lijkt is er daadwerkelijk een klein verschil: de Engelmens heeft alleen toegang en draagt het niet allemaal in zichzelf.

Het is belangrijk dat de Engelmens regelmatig de informatie uit de bron gebruikt en deelt met de vragende mens voor zich. Het is daadwerkelijk de ultieme waarheid waar de Engelmens de toegang tot heeft.

Het is voor de Engelmens lastig om haar weg te vinden in deze enorme berg van kennis uit de bron. De Engelmens kan verkeerde relaties leggen, waardoor de informatie vertroebeld raakt met haar eigen interpretatie. Helaas is dankzij de andere manier van denken (rationeel ten opzichte van mystiek) er geen makkelijke oplossing voor te vinden.
gast
gast apr 3 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik weet dat de aarde bestaat, maar toch ben ik de aarde niet. Dus het is niet zo dat alles wat je weet, dat je dat bent.


Maar je bent wel onderdeel van die aarde. Dus als het een hologram is is die aarde dus net zo onderdeel van jou als jij van de aarde.
Lena
Lena apr 3 '09
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/engelmens/7_5_denken%20alles%20te%20weten.htm

[i]De Engelmens is verbonden met de bron en haalt hier ook haar kennis vandaan. Dit heeft tot gevolg dat de Engelmens alle kennis in huis heeft. Het grote probleem hiervan is wel, dat de Engelmens geen idee heeft waar te zoeken in deze grote bron van kennis. Ze heeft bepaalde aanwijzingen nodig waar ze moet beginnen met zoeken. Een simpele vraag of opmerkingen van iemand, is een mooie ingang naar een zoektocht in de bron.
vandaar mijn opmerkingen en vragen smilemaar zijn niet velen mensen opzoek naar die naar die ingang? (zoektocht in de bron))

Hoewel de Engelmens waarschijnlijk alles denkt te weten, heeft zij echter alleen toegang tot de alwetende bron. Hoewel dit op hetzelfde lijkt is er daadwerkelijk een klein verschil: de Engelmens heeft alleen toegang en draagt het niet allemaal in zichzelf.

Het is belangrijk dat de Engelmens regelmatig de informatie uit de bron gebruikt en deelt met de vragende mens voor zich. Het is daadwerkelijk de ultieme waarheid waar de Engelmens de toegang tot heeft.
ultieme waarheid? fragmentaties bedoel je? want de engelmens weet toch niet alles? of begrijp ik het goed dat jij dit alleen weet smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 3 '09
Origineel bericht van: Lena10

ultieme waarheid? fragmentaties bedoel je? want de engelmens weet toch niet alles? of begrijp ik het goed dat jij dit alleen weet smile

Het klopt dat de engelmens niet alles weet. Ze heeft toegang tot de bron.

Vergelijk het met een encyclopedie. Die heeft de engelmens bij zich, maar niet uit het hoofd geleerd. Zodra er kennis nodig is, is het een kwestie van opzoeken.
Lena
Lena apr 3 '09
en er wat mee doen of niet?
seppe
seppe apr 3 '09
Iedereen heeft die toegang maar je moet er kunnen geraken.
Niet iedereen kan zomaar even zijn verstand leegmaken en echt tot rust komen.
Als je die stilte gevonden hebt hoor je de bron wel.
Dat is toch wat ik ermee ervaar.
Lena
Lena apr 3 '09
ik ook, in samenhang met soms een richtingaanwijzer smile
Natalie1986
Natalie1986 apr 4 '09
Hoe maak je contact via meditatie ofzo?

Ik denk dat iedereen dat kan maar je moet er wel voor open staan. Als ik in meditatie ga en ik vraag iets krijg ik antwoord en het klopt altijd!!
Maar ik heb eigenlijk nooit gevraagd wie het is, ik ga er namelijk vanuit dat het mijn gids is.
Emuca
Emuca apr 5 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10

ultieme waarheid? fragmentaties bedoel je? want de engelmens weet toch niet alles? of begrijp ik het goed dat jij dit alleen weet smile

Het klopt dat de engelmens niet alles weet. Ze heeft toegang tot de bron.

Vergelijk het met een encyclopedie. Die heeft de engelmens bij zich, maar niet uit het hoofd geleerd. Zodra er kennis nodig is, is het een kwestie van opzoeken.


Vandaar dat sommige mensen soms met de meest vreemde theorien op de klippen komen, die meestal juist zijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 6 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Hoe maak je contact via meditatie ofzo?

Ik denk dat iedereen dat kan maar je moet er wel voor open staan. Als ik in meditatie ga en ik vraag iets krijg ik antwoord en het klopt altijd!!
Maar ik heb eigenlijk nooit gevraagd wie het is, ik ga er namelijk vanuit dat het mijn gids is.

Ik zelf heb het altijd als een ingeving. Ik stel een vraag in gedachten en stuur deze naar boven. Na een tijdje krijg ik vanzelf het antwoord door als een bericht. Ik hoef er dus niet voor in trance, of wat anders. Soms duurt het wel even voordat er antwoord komt, maar als je genoeg geduld hebt, komt het vanzelf smile.
gast
gast apr 6 '09
Ja mooi is dat hè, dat het zo werkt smile
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
iedereen doet het natuurlijk op zijn of haar manier, ik ga in meditatie omdat mijn hoofd dan helemaal leeg is zodat ik niet afgeleid wordt door andere dingen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki