Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 5 '09
Niet alleen voor de Engelmens, ook voor de anderen.

Als je jezelf bewust bent van de verschillen, vraag dan uitleg bij vragen of wrijvingen, en ga niet in verdeding (algemeen gesproken)

En helaas voor de Engelmens misschien iets meer de taak rekening te houden met de ontvanger. Want als ik dat zo lees staan zij qua kennis boven de gemiddelde mens en is het logisch gevolg dat wat zij zeggen eerder niet begrepen zal worden dan andersom.

En voor de anderen, val me niet op het bovenstaande aan. Wij zijn in zoverre niets minder. Wij zijn de HBO-ers, zij de Universiteits studenten. En wij hebben elkaar allemaal nodig om de klus te klaren!!!

Wij moeten 1 team vormen!!!
gast
gast feb 5 '09
Iedereen heeft het in zich om die universiteit te doen, alleen niet iedereen is in staat het ook te doen.

In een boek over de kabbala staat dit stukje:

Van God tot de engelen;
van de engelen tot de mensheid;
van de oude rabbi's tot u.
Bezie uw motieven: alleen een
zuiver hart en een zuivere geest
worden uitgenodigd om deze leer
te ontvangen.


Zegt genoeg!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 5 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Wij moeten 1 team vormen!!!


Maar dat is ook juist de bedoeling van de engelmens. Het delen van informatie en iedereen klaarmaken smile. Deze website is er dan ook niet voor niets wink.
Helma
Helma feb 6 '09
Ik wil nog steeds reageren op dit topic, maar door tijdgebrek moet ik er later op terugkomen. Ik ben dus wel geïnteresseerd, maar het komt er niet van! (Veel drukte en stress op het werk, zieke moeder. A.s. weekend heb ik twee verjaardagen en een heleboel was, dus eens kijken waar er een momentje is voor mezelf, pffff).
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 6 '09
Neem vooral je tijd. God heeft de wereld ook niet in 1 dag gemaakt wink.
Helma
Helma feb 6 '09
Net als met mailwisselingen wil ik dit ook liever niet afraffelen; daarom maar beter een dag (of twee) gewacht.
Wouter
Wouter feb 6 '09
smileGraag zou ik ook mijn mening willen geven. En wel op de stelling dat de engelmens lastig zou zijn in de omgang met andere mensen. Ik denk juist dat de engelmens fijn is om mee om te gaan. Anderen zijn naar mijn mening voor engelmensen geen open boek, ze zijn voor de engelmens vooral goed in te schatten op hun (staat van) bewustzijn. Daardoor kunnen engelmensen boodschappen heel subtiel of leuk verpakt brengen. Misverstanden en confilcten zullen daarom niet zo snel ontstaan. (Wanneer er sprake is van conflicten/ruzie o.i.d. is er naar mijn mening altijd sprake van een misverstand - meestal hebben mensen goede bedoelingen). Daarnaast zijn engelmensen liefdevol en voelen veel aan. Ik kan echter wel opmerken dat engelmensen anderen kunnen confronteren met hun eigen 'ik', wat natuurlijk wel als vervelend ervaren zou kunnen worden. winkUiteindelijk is het alleen maar fijn.

De volgende stelling, daar zou ik ook graag op in willen gaan.
'Iedereen heeft het in zich om die universiteit te doen, alleen niet iedereen is in staat het ook te doen.' Ik denk dat iedereen de potentie heeft om alles te doen, alleen schieten inzichten soms tekort. Het winnen van olympisch goud met zwemmen is natuurlijk een belachelijk grote uitdaging, maar wanneer men de juiste inzichten heeft kan men naar mijn idee een heel eind komen.
Ik denk dat engelmensen in staat zijn zich vrijwel alle inzichten eigen te maken, wanneer zij er bewust voor kiezen bepaalde inzichten eigen te maken. Hierdoor is het mogelijk om zo'n beetje alles te doen. Wat de één kan, kan de ander ook. Alleen is niet iedereen in staat dit te doen, maar heeft iedereen het in principe wel in zich.

Ik ben benieuwd smile

<3
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 6 '09
Ik denk dat iedereen alles kan doen, mits ze maar willen. Het recht van de wereld beheersen is niet voorbehouden aan de engelmens. Het is juist de taak van de engelmens om iedereen te laten ervaren hoe ze het kunnen doen.

Alles begint met bewust-ZIJN en eindigt met bewust-DOEN.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 8 '09
Origineel bericht van: Wouter
smileIk denk dat iedereen de potentie heeft om alles te doen, alleen schieten inzichten soms tekort.


Hoe verhoudt intelligentie zich tot deze stelling volgens jou?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 8 '09
Ik vind intelligentie persoonlijk veel te algemeen. Intelligentie waarin, zou ik als eerste vragen. Want je kan niet overal goed in zijn, is mijn mening.
admin
admin feb 8 '09
Intelligentie is soms zelfs een handicap. Het intellect zoekt namelijk naar begrijpen en analyses. Dat kan je dan in de weg staan.
gast
gast feb 8 '09
Zou het zo kunnen zijn dat engelmensen als lastig ervaren worden omdat ze niet meer door middel van emoties te manipuleren zijn. Ze doorzien de werkelijke intentie en dat kan lastig zijn voor mensen die nog wel aan die emoties vast zitten.
admin
admin feb 8 '09
Ik denk dat het woord 'lastig' niet helemaal past. Het is ook een negatief woord.
Engelmensen zijn vooral niet in een hokje te plaatsen, en kunnen verrassend uit de hoek komen. Ze hebben veel interesses en kunnen over van alles meepraten. Maar je kunt ze minder makkelijk voorspellen.
Helma
Helma feb 9 '09
Ja, ik had ook beter een andere omschrijving kunnen gebruiken, excuses. Had misschien beter kunnen schrijven: 'Engelmensen andere mensen?' Maar ja, dat maakt minder duidelijk...
Cle
Cle mrt 3 '09
Hoi allen, ik ben vanavond 'toevallig'op deze site terechtgekomen en ik trek de conclusie dat ik een engelmens kan zijn, of in ieder geval 'gewoon'een indigo-kind. 1 maand geleden is bij mij als 31 jarige ADD geconstateerd dus t kan goed.

Engelmens zijn is iets waar ik nooi bij stilgestaan had,zelfs nooit v gehoord had maar ik herken mijn persoonlijkheid, of beter gezegd de leegte die ik opvul met andermans persoonlijkheid, er perfect in.

om te reageren op de oorspronkelijke vragen van phoenix, wil ik mijn ervaringen in dit leven met jullie delen en misschien dat t jullie meer inzicht geeft in de aparte gedachtengang die ik heb.

1.Ja die engelmensen kunnen rondlopen,ik was t tot 3 uur geleden....tot nog geen maand geleden was ik een dolende ziel, kapot gemaakt door t leven en door t verraad van mijn vriendin,iets wat ik al lang aanvoelde komen zonder dat ik me bewust was, de vrouw die ik mijn energie leende tot ze me leegzoog, zonder dat ik me bewust was. Ik ontmoette een spiritueel iemand,dit leidde t definitieve eind in van de relatie,en bracht me met de dag tot ontwakening. 3 weken geleden mezelf ontdekt in de afwijking ADD, al eerder in heel t leven t gevoel te hebben dat ik met een bepaald doel op aarde was gezet en dat ik me moest opofferen voor dat doel, maar wist niet welk doel. En nu vanavond vallen er weer puzzelstukjes op hun plaats.

2/3.ja, je kan lastig zijn voor je omgeving (mensen zijn achterdochtig dat je open liefde geeft bijv,ze zoeken er wat achter en men begrijpt mijn denken niet wat tot misverstanden kan leiden,meer dan dat ik hen niet begrijp) en dat emotieloze is een groot probleem. daardoor was ik in mijn tienertijd bijv niet goed in staat om relaties met vrouwen te beginnen, ik snapte verliefdheid simpelweg niet en was normloos bezig omdat maatschappelijke normen en waarden me ook niets zeiden

Op mijn 24ste een vrouw ontmoet die haar liefde in me pompte, t me leerde en ik voel me vandaag de dag completer dan vroeger omdat ik mijn medemens nu begrijp. de opoffering is dat t wel veel problemen met je vrouw oplevert (frequentie is probleem),ik uiteindelijk haar karakter opgezogen heb in me (nogmaals dat deed ik onbewust want ik kende mezelf nog niet)en soort van haar werd. Dat is fout afgelopen want ipv dat ik haar omhoog trok de berg op v spiritualiteit, heeft ze mij omlaag getrokken het dal in v materialisme.en afgelopen januari is de relatie beeindigt en besef achteraf dat ze mij al 14 maanden onder controle had en me voor de gek heeft gehouden,als een auralifter op me heeft geteerd terwijl ik t v binnen wel wist maar t niet wilde accepteren dat zij veranderd was door toename v luxe,materialistisch was geworden. nu ontwaak ik en ga loskomen voor t ware doel want haar kan ik niet meer helpen helaas.

Voor mij levert een relatie dus een probleem op ja, voor haar nog meer want zij begrijpt mijn dingen meestal niet, er is een frequentieverschil, met bijna iedereen helaas, en dat maakt ontzettend eenzaam in deze wereld,ook al ben je in een kamer vol mensen.Maar van deze mislukking ga ik nu leren, nu raak ik open, ik anticipeer en verbeter voor de toekomst en dan begin ik graag weer een relatie maar dan wel met iemand van dichterbij zijnde frequentie,die wil groeien met me.

4. ik heb t met veel jaren problemen met sommige mensen en veel moeite geleerd, ik begrijp nu dat ik omgekeerd moet denken bijv van wat ik voel en wil bij de gemiddelde mens, dat heeft succes.Eenmaal geleerd is alles makkelijk en ik heb een zeer sterke gevoelssensitiviteit ontwikkeld waardoor ik andermans stemming kan voelen.
En in persoon kan niemand ooit boos op me worden..diplomatie is een 2de natuur, ruzies ontstaan bij mij puur via mail/sms enzo..slechte mediums,doe ik niet meer aan bij emotionele problemen.

5. ik kan juist hele sterke emoties hebben, net als geen emoties. Emoties verdwijnen geleidelijk bij geen contact of slechts oppervlakkig contact met mensen, dan creeer ik een rationele topper die analytisch vrij briljant is,en een bizarre focus heeft. In diepgaander contact met mensen, vanaf t punt dat ik besluit dat hij/zij t openen van mijn hart waard is (iets dat erg zeldzaam is) dan geef en beleef ik diepere emoties dan vele anderen, dat ligt geheel aan de persoonlijkheid van degene met wie ik die verbintenis aangaat. Is dat,in t meest extreme geval, een borderliner dan gaf ik al ongemerkt mijn energie weg zodat de ander genas en nam ik de kwaal in me op, om om te zetten naar nieuwe positieve energie maar tegelijkertijd werd ik een deel van die persoonlijkheid en kreeg ik dus tijdelijke bdl-verschijnselen totdat er een emotionele breuk ontstond.
Er mee omgaan is geen probleem,alleen moet ik ervoor zorgen dat ik niet teveel negatieve persoonlijkheid van teveel negatieve mensen in me opzuigt want dan raakt t emmertje vol en wordt ik zelf depressief. (en dat zal ook niet meer gaan gebeuren nu ik besef dat ik een engelmens ben). Mezelf compleet afsluiten van emoties v anderen en dus mezelf is een andere optie,maar ik ervaar dat ik dan wel minder kan geven en dan door anderen als egoist ervaren wordt.

nou ik hoop een steentje te hebben kunnen bijdragen aan dit topic, mochten er meer vragen zijn dan beantwoord ik ze graag en mocht ik binnenkort alsnog tot de conclusie komen dat ik geen engelmens ben (lijkt me sterk maar ok,100% zekerheid is een kwestie van droom en denktijd)dan trek ik mijn antwoorden natuurlijk weer in.
Lena
Lena mrt 29 '09
fijn dat je jezelf gevonden hebt cle,en als jou dat het gevoel geeft een engelmens te zijn prima.

de reden geldt nog steeds voor mij,waarom jezelf een engelmens willen noemen?.

op wikipedia heb ik bv de term nog niet gezien,misschien een ander wel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '09
Lena, waarom zou je jezelf zo niet willen noemen?
Lena
Lena mrt 29 '09
omdat het door een mens is bedacht smile
dat wil niet zeggen dat ik het niet begrijp,maar we blijven mensen toch?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '09
Wat is er mis met wat door een mens is bedacht? De betekenis van een engel is ook door mensen bedacht en zelfs God is ook door mensen bedacht. Zodra de mens zijn eerste stapjes op deze aarde heeft gezet is het begonnen met het benoemen van de dingen die hij ziet en ervaart. Een tafel is ook door mensen bedacht, maar betekend niet dat er geen tafels bestaan, toch?
Helma
Helma mrt 29 '09
Cle, ik lees nu je topic pas: je verhaal is doorspekt van anderen, zij, hun, relaties, enz.

Wanneer ga je nu eerst een relatie met jezelf aan? Ik zou doodmoe worden van me altijd maar verdiepen in anderen: zolang je niet naar binnen kijkt, zul je anderen ook niet kunnen zien.

Sorry als ik hard overkom.

liefs Helma.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki