Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

Lena
Lena mrt 30 '09
als jullie je engelmensen vinden omdat.....
misschien heb en blijf ik gewoon moeite houden met de term,maar dat geeft ook niet als ik iets niet weet ,blijf ik toch wel vragen tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Ik begrijp nog steeds waarom je precies moeite hebt met de term. Kan je dat uitleggen?

Klopt het dat jouw beeld dat je hebt over engelen, niet overeenkomt met het beeld dat wij hier hebben van engelen, en dat je daarom er moeite mee houdt?
Lena
Lena mrt 30 '09
ja dat zou heel goed kunnen,maar om het precies te pakken van zo bedoel ik het, een gevoel is altijd heel lastig soms te omschrijven maar een mens die een engelmens is komt niet over bij mij,maar zoals ik al aangaf dat hoeft toch ook niet,misschien komt er een tijd dat ik het anders ga zien....
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Als je je zelf een engelmens noemt heb je best wel een grootheidswaanzin dus dat past best wel in het rijtje.

Als ik aan een engel denk, denk ik aan goddelijkeliefde, geen ego hebben, perfect zijn.

Maar als een engel in een mens zit scheldt hij of zij ook niet, geen ego vandaar dat ik het raar vind dat mensen zich zo noemen eekWant ik heb nog nooit in mijn hele leven zo iemand gezien. Ja of gevallen engelen
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Wel... ik denk trouwens ook dat er verschillende soorten engelen zijn...

En inderdaad Natalie... Ik zou niemand kunnen noemen die echt echt echt helemaal braaf is, die nooit wat fout doet en dus echt een heilig boontje is.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Tuurlijk zijn er denk ik wel verschillende soorten engelen, maar nogmaals geloof ik niet dat zij zullen schelden.

Ik zit trouwens het boek te lezen over engelen op aarde van Doreen Virtue. Staat hele andere dingen in dan wat er op deze website staat dus daarom denk ik niet echt dat er 1 specifiek iets klopt.
gast
gast mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Wel... ik denk trouwens ook dat er verschillende soorten engelen zijn...

En inderdaad Natalie... Ik zou niemand kunnen noemen die echt echt echt helemaal braaf is, die nooit wat fout doet en dus echt een heilig boontje is.


Dit is al een vooroordeel die niet hoeft te kloppen. Want wie zegt dat een engel alleen maar heel braaf is? En misschien is die wel braaf maar zie jij het anders. Het is maar net welke interpretatie je er aan geeft en dat heeft weer te maken met wat jij geleerd hebt in je leven.
Het is net als met kleine kinderen; laat je ze ervaren wat heet is door ze die hete kachel te laten voelen (als ze dit zelf doen natuurlijk) of bescherm je ze tegen die hete kachel door het steeds te voorkomen dat ze die aanraken? Wie is de engel; degene die het kind laat ervaren wat iets is en daardoor kan "weten" wat het is of degene die beschermt tegen alles en nog wat dat wij als "negatief" zien?
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Dat ligt er denk ik maar net aan. Soms is voorkomen beter en soms moet je eerst dingen voelen voordat je door zal hebben dat het niet heel verstandig is om dingen te doen.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Ik denk dat ik hier veel te nuchter voor ben.

Ik ken mensen die zichzelf engelmens noemen maar schelden steeds met god en dan ben je in mijn ogen niet echt engelachtig.
Tuurlijk zullen er brave mensen zijn en iedereen is inderdaad verschillend dus de ene zal schelden goed vinden en de andere weer niet.
Maar ik vind het gewoon raar dat mensen zichzelf zo noemen. Terwijl ze vloeken slechte dingen doen en stelen.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ja.. dat is eigenlijk wel zo. Maar dat is ook wel weer het beeld wat mensen van engelen hebben. Toch?
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Ja precies, omdat ze zoveel liefde uitstralen.
koenewoen
koenewoen mrt 30 '09
Een engel doet alles uit liefde voor de mensheid. Zij werken onder opdracht van de schepper

Een engelmens is ook een dienaar van de Schepper (zoals alle mensen eigenlijk), maar sommigen hebben misschien niet de zuivere waarheid, hun verbinding met de schepper is denk ik niet altijd even zuiver. Nu ja, wat is goed en kwaad?
gast
gast mrt 30 '09
Wie scheld, steelt, vloekt en noemt zich engel(mens)?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: gast
Wie scheld, steelt, vloekt en noemt zich engel(mens)?

Ik! En het is nergens gezegd dat engelmensen dat niet zouden mogen doen.

Engelen zijn helemaal niet altijd braaf en lief en zitten niet de hele dag op een roze wolk met hun harp te spelen wink.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ze kunnen ook in het zwart gekleed zijn, kei harde metal spelen en super chagrijnig kijken... Om maar een voorbeeld te geven. Toch?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Precies! Lees de eigenschappen en gaves maar eens terug op de site, en er staat duidelijk niet in genoemd dat ze alleen maar braaf moeten zijn.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Als je schelt steelt en vloekt ben je je zelf wel heel erg kwijt geraakt. Ik geloof ook helemaal niet dat alles wat op deze site staat echt is, iedereen heeft weer andere benamingen.

Tuurlijk kan je in het zwart metal spelen maar dit is allemaal uiterlijke kenmerken.
Het gaat er in mijn ogen om hoe je van binnen bent en niet van buiten
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Als je schelt steelt en vloekt ben je je zelf wel heel erg kwijt geraakt.
Waarom denk je dat?
Het is heerlijk om op deze manier negatieve energie te laten gaan. Als ik mezelf pijn doe, schreeuw ik wel eens K*t.

Alles binnenhouden is pas ongezond voor je.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar zoals je las in een van mijn vorige berichtjes had ik het over dat iemand scheld met god. Dan ben je in mijn inziens niet echt engelachtig. Stelen al helemaaaaal niet.
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen potjandorie haha dan heb je ook je hart gelucht. Snap je wat ik bedoel?

het gaat erom dat diegene aan godslastering doet en dan vind ik het nogmaals niet echt engelachtig.
Maargoed ik geloof dat ik een apart beeld heb van engelen confused
gast
gast mrt 30 '09
Mag een mens wel vloeken dan? Is het dan geen godslastering?
Wij mensen zijn toch ook naar Gods evenbeeld gemaakt, wat is God dan eigenlijk?

Nims: zijn wij gewoon niet allemaal "gevallen engelen" die de weg naar boven weer zoeken. (of misschien wel naar beneden, het is maar net hoe je het bekijkt)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki