Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Ik denk dat veel mensen zich niet kunnen vinden in de term engelmens maar wel de kenmerken.
Maar omdat de engelmens zo'n groot woord is zullen ze niet snel zeggen ik ben een engelmens.

Welke term zou dan voor jou wel werken? Want uiteindelijk is het maar een naampje. (of een etiketje wink).
Lena
Lena mrt 31 '09
Zonder jullie zou ik niet bestaan. Zonder mij zouden jullie niet bestaan.

nou dan zou ik dit graag begrijpen smirk
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Ik zeg niet dat ik zonder zou kunnen, maar dat we geen connectie hoeven hebben met een andere ziel om te moeten bestaan. Want anders zou iedereen het merken als iemand zijn ziel iets overkomt. Dus zijn wij losstaande zielen die connecties kunnen vormen en breken.
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Origineel bericht van: Lena10
Zonder jullie zou ik niet bestaan. Zonder mij zouden jullie niet bestaan.

nou dan zou ik dit graag begrijpen smirk


Misschien bedoeld ie dat, als hij niet zou bestaan, wij voor hem niet zouden bestaan, omdat hij het dan niet zou weten dat wij bestaan. Ofzoiets.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 31 '09
Dat is zeker wel zo.
Ik herken me in veel punten maar zal nooit zeggen ik ben een engelmens. Voor mij werkt dat soort naampjes niet.
Ik zou het liever zeggen als ik ben mezelf laugh
Lena
Lena mrt 31 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10


nou daar zit ook een verschil ik geloof dat ik heel goed zonder jou kan bestaan

Besta jij, omdat ik je kan zien? Of besta ik, omdat jij mij kunt zien? Wat is "bestaan" precies?


ik leef dus ik besta

En alles wat niet leeft, bestaat niet? Ga eens dieper dan oneliners wink. Want je maakt het jezelf weer iets te makkelijk Lena smile.


ja dat vind jij,voor mij is het wel duidelijk smile
kijk maar in een woordenboek winkwat is bestaan nu precies
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik snap heel goed wat Natalie bedoeld. Zeggen dat je een engel bent is nogal... arrogant. Snapje wat ik bedoel. Het is net zoiets zeggen als: ja, ik ben heel erg rijk! tegenover mensen die het niet zo breed hebben.

Ik snap zeker wat je bedoeld. En ik schreeuw het ook niet van de daken. Maar op een forum zoals dit, lijkt het me toch wel mogelijk dat je hier open en eerlijk over jezelf mag zijn.

Er zit een belangrijk verschil in mensen die roepen dat ze rijk zijn om een ander de ogen uit te steken, dan ik die zeg een engel te zijn, niet omdat jullie je dan minder moeten gaan voelen. Juist probeer ik duidelijk te maken dat ik (net zoals alle andere engelen onder ons) hier alleen maar ben voor de ander en niet voor mezelf. Ik heb juist enorm veel respect voor de mensen die op dit moment hard aan het werk zijn om onze nieuwe aarde werkelijkheid te maken. Dat is hard werken, en mag je best trots op zijn.

Ik vind jullie helemaal niet minder en ik mag toch hopen dat jullie mij niet arrogant vinden smile.

Ik zal het even omdraaien. Waarom zou je wel altijd mogen klagen op de momenten dat het slecht gaat met je, maar mag je niet opscheppen over de momenten dat het goed gaat met je?

Ik heb geen moeite met mensen die zichzelf fantastisch vinden en ben juist trots op die mensen omdat ze vol-ledig zichzelf kunnen zijn. Ik heb meer moeite met mensen die altijd alles vergelijken met een ander en nooit eens blij zijn met de leuke dingen in hun leven. (En nee, zo zwart wit is het hier niet hoor! Dus voel je vooral niet aangesproken, maar ik probeer wat duidelijker uit te leggen wat ik bedoel).
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Dat is zeker wel zo.
Ik herken me in veel punten maar zal nooit zeggen ik ben een engelmens. Voor mij werkt dat soort naampjes niet.
Ik zou het liever zeggen als ik ben mezelf laugh

Ik begrijp dat die naampjes niet voor jou werken. Maar kan je je voorstellen dat dit naampje voor veel andere mensen wel enorm goed werkt?

Zou je het dan erg vinden dat die mensen wel gewoon dit naampje blijven gebruiken, omdat ze hier nou eenmaal wel gelukkig mee zijn wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik zeg niet dat ik zonder zou kunnen, maar dat we geen connectie hoeven hebben met een andere ziel om te moeten bestaan. Want anders zou iedereen het merken als iemand zijn ziel iets overkomt. Dus zijn wij losstaande zielen die connecties kunnen vormen en breken.

Wat denk je dat er zou gebeuren als je geen enkele connectie zou hebben? Verander je dan nog, leer je dan nog, groei je dan nog? Of sta je dan volledig stil.

Vergeet niet dat alles energie is, en een connectie is energie-uitwisseling. Zonder connectie is er geen energieuitwisseling meer. Hoe zie je dat dan voor je?

Valt je ziel dan misschien uit elkaar?
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Ik snap wel wat je zegt, maar er zijn hier heel veel mensen die de term engelmens nooit eerder zijn tegengekomen. (Ik ook niet). Dus die mensen hebben misschien het gevoel gepasseerd te zijn. Ook zal er waarschijnlijk wel twijfel ontstaan. Want ja, ben je er nu wel of geen. En kan je het wel zeggen? Of misschien zeg je wel dat je er een bent, maar ben je er helemaal geen.

Daarom was ik ook nieuwsgierig hoe en wie jij als engelmensen herkend. Maar ik snap natuurlijk ook dat je dat niet zou willen zeggen.
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Als je geen connecties maakt, sta je stil ja. Maar omdat wij ons kunnen los- en aankoppelen, leren we. We houden niet vast aan 1 leermeester, maar stromen door. Geven andere de kans om jou als leraar te zien.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 31 '09
Van mij mogen ze hoor.

Trouwens waar heb je de informatie vandaan? Ik heb namelijk een boek menselijke engelen op aarde en daar staan weer hele andere dingen in, op een andere site ook weer.
Dus daarom geloof ik ook niet dat er 1 bepaald sooort waarheid is. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

ik ga nu douchen

tot morgen
Lena
Lena mrt 31 '09
Ik vind jullie helemaal niet minder en ik mag toch hopen dat jullie mij niet arrogant vinden

nims nee zo zie ik het in ieder geval niet,alles wat ik voorbij zie komen roept gewoon ook vragen op
alles te begrijpen hoeft ook niet,ook jij zal mij niet begrijpen op z,n tijd,maar ik moet wel zeggen dat als de antwoorden komen het vaak heel verhelderend word
en een ieder is hier toch om wat meer zich te willen verdiepen in........
respect blijft belangrijk
en alles te weten ....... ik weet het niet smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik snap wel wat je zegt, maar er zijn hier heel veel mensen die de term engelmens nooit eerder zijn tegengekomen. (Ik ook niet). Dus die mensen hebben misschien het gevoel gepasseerd te zijn.

Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom voelt iemand zich gepasseerd omdat die de term niet kent?

Als iemand nog nooit gehoord heeft van zwaartekracht en ineens leest over de term zwaartekracht en het herkent, waarin is die persoon dan gepasseerd?
Origineel bericht van: Angel of Death

Ook zal er waarschijnlijk wel twijfel ontstaan. Want ja, ben je er nu wel of geen. En kan je het wel zeggen? Of misschien zeg je wel dat je er een bent, maar ben je er helemaal geen.

Ieder moet voor zich zeggen wat die wilt natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die zichzelf medium noemen, en de boel bij elkaar verzinnen.

Twijfel heb je altijd. De definitie is eenduidig. Was je voordat je op aarde kwam een engel? Dan ben je nu dus een engelmens.

En hoe weet je dat? Je zou regressie therapie kunnen gaan doen om er zo achter te komen hoe het was in de tussenfase en of je echt een engel was.
Origineel bericht van: Angel of Death

Daarom was ik ook nieuwsgierig hoe en wie jij als engelmensen herkend. Maar ik snap natuurlijk ook dat je dat niet zou willen zeggen.

Ik herken ze aan hoe ze zich manifesteren en hoe kritisch ze naar het leven zijn. Er zijn er ook die het helemaal niet van zichzelf weten, maar er toch eentje zijn.

Ik vraag me af emmy, heb jij meer moeite met de naam, of met de eigenschappen en betekenissen die hier opgeschreven zijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Als je geen connecties maakt, sta je stil ja. Maar omdat wij ons kunnen los- en aankoppelen, leren we. We houden niet vast aan 1 leermeester, maar stromen door. Geven andere de kans om jou als leraar te zien.

Waarom zou je zonder iemand kunnen als je dan stil-staat?

Wat is het nut van stilstaan als je alleen maar kunt bewegen door te koppelen?

Ik denk juist dat het essentieel is om te bewegen, te verbinden en te koppelen.

Wat nu als jij je volledig ontkoppelt en de rest komt nooit meer bij jou terug? Jij kan dan nog onmogelijk meer groeien, omdat je stil staat. Kun je dan wel echt zonder iemand anders?
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Nee, ik bedoel dat je je best gepasseerd kan voelen als je op een forum komt waar mensen zichzelf een engelmens noemen.

Ik heb zowel moeite met de naam, als enkele beschrijvingen die aan een engelmens toegekend worden. Maar he, wie ben ik om daarover te klagen. Ik ben wie ik ben. En ik weet wat ik weet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Lena10
Ik vind jullie helemaal niet minder en ik mag toch hopen dat jullie mij niet arrogant vinden

nims nee zo zie ik het in ieder geval niet,alles wat ik voorbij zie komen roept gewoon ook vragen op
alles te begrijpen hoeft ook niet,ook jij zal mij niet begrijpen op z,n tijd,maar ik moet wel zeggen dat als de antwoorden komen het vaak heel verhelderend word
en een ieder is hier toch om wat meer zich te willen verdiepen in........
respect blijft belangrijk
en alles te weten ....... ik weet het niet smile


En die vragen zijn juist goed en geven de mogelijkheid om goed te onderbouwen hoe het zit. Als niemand iets vraagt, heb je ook niet de mogelijkheid om de gaten in je verhaal te vinden en te dichten. Iedere antwoord brengt ons steeds weer een stuk dichter bij het mooie geheel dat iedere keer weer prachtig in elkaar blijkt te passen.

En ik weet het wel wink.
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Als je los van iedereen bent, dus geen connecties hebt. Kan je connecties maken. Soms moeten mensen even stil staan. En het nut van stilstaan? Reflectie op wat je geleerd hebt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Nee, ik bedoel dat je je best gepasseerd kan voelen als je op een forum komt waar mensen zichzelf een engelmens noemen.

Ik probeer te begrijpen wat je bedoeld met gepasseerd. Is het een minderwaardigheidsgevoel dat je over jezelf krijgt als mensen zichzelf engelen noemen in jouw nabijheid?

Is het misschien je eigen onzekerheid waar je hier last van hebt?

Origineel bericht van: Angel of Death

Ik heb zowel moeite met de naam, als enkele beschrijvingen die aan een engelmens toegekend worden. Maar he, wie ben ik om daarover te klagen. Ik ben wie ik ben. En ik weet wat ik weet.

Jij bent iemand die juist prima en helder kan uitleggen waar je precies moeite mee hebt! Ik vind het super tof en heel goed hoe jij dat doet en ben ook trots op je dat je dat zo doet. Ik wou dat iedereen dat deed in plaats van alles voor zoete koek aan te nemen, of een enkel berichtje te posten dat ze eigenlijk er niets over willen zeggen (zeg dan niets wink).

Door mensen zoals jij wordt al snel duidelijk waar de zere plek precies zit en of hij bij jou, mij of bij niemand ligt. Uiteindelijk kom je er altijd wel uit, zolang je elkaar maar blijft begrijpen en kunt uitleggen wat je bedoeld. En daar ben jij heel goed in, dus vandaar dat ik ook kritische vragen blijf stellen.

Ik hoop dan ook echt dat je vooral de vragen blijft stellen en de fouten zoekt in de beschrijvingen en termen, want op die manier krijg je namelijk vanzelf de ultieme waarheid boven smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Als je los van iedereen bent, dus geen connecties hebt. Kan je connecties maken. Soms moeten mensen even stil staan. En het nut van stilstaan? Reflectie op wat je geleerd hebt.

Hoe kan je connecties maken als je stilstaat en niet meer kunt bewegen of groeien? Kan je niet alleen maar dan een connectie maken op het moment dat iemand jou weer raakt?

Of is stilstaan toch stiekem niet stilstaan smile.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki