Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '09
Origineel bericht van: gast
De momenten dat je vanuit die bron leeft ben "jij" er niet bij en dus kun "jij" het ook niet weten dat je vanuit die bron leefde.

En met deze aanname ga jij ervanuit dat de bron dus niet bewust is van zichzelf en niet in staat is om te spreken. Ik leef niet vanuit de bron, de bron leeft vanuit mij, jou en jullie allemaal en is zich voor zover als mogelijk ook wel degelijk van bewust.
Origineel bericht van: gast

Want anders zit er toch weer een "ik" die het interpreteerd en ws ook uitvoerd onder het mom van "de Goddelijke bron".

Het is een Jij die het interpreteert en geen Ik die het zegt.
Origineel bericht van: gast

Dus zodra jij denkt te handelen vanuit die bron is het dus niets anders dan een illusie gecreeërd door het "ik".

Ik denk niet te handelen vanuit de bron omdat ik weet dat er geen Ik is, die handelt.
gast
gast apr 25 '09
Waarom verpersoonlijk jij dat wat ik geschreven heb, Nims?

Dat "ikje" is overigens wel het voertuig om tot de bron te kunnen komen. Feitelijk hoef je natuurlijk nergens naar toe want we zitten er midden in. We hoeven ons er alleen maar bewust van te worden. Maar wat wordt er dan bewust waarvan? Dat kun je toch pas weten als er bewustzijn is.
Lena
Lena apr 25 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
voor wie zich vastklampt aan zijn "ik" ,als eigendom, zal het inderdaad mogelijk een vraag zijn, of dat wel eerlijk is.
Voor wie het Goddelijke en De Bron als zijn Ware Zijn aanziet, kan het een mooie les zijn in terugkeren naar de bron,
Want dan is de eventuele identiteit, het"ik" dat was gevormd door de tijd, onbelangrijk smile


dus hoef je geen toneelstukje op te voeren smile
admin
admin apr 25 '09
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Bellefleur
voor wie zich vastklampt aan zijn "ik" ,als eigendom, zal het inderdaad mogelijk een vraag zijn, of dat wel eerlijk is.
Voor wie het Goddelijke en De Bron als zijn Ware Zijn aanziet, kan het een mooie les zijn in terugkeren naar de bron,
Want dan is de eventuele identiteit, het"ik" dat was gevormd door de tijd, onbelangrijk smile

dus hoef je geen toneelstukje op te voeren smile


...hoeft "iemand " geen toneelstukje op te voeren, zo veralgemeen je het, en spreek je niet naar mij alsof ik toneelstukjes opvoer.


Ik sprak trouwens niet over het opvoeren van een toneelstukje,
maar van " een soort toneelwerk van allemaal nagebootste identiteitstukjes van andere wezens/ mensen.

en legde het niet in de context van een eigen persoonlijkheid.
Of identiteit
Ik snap dat niet iedereen dit wenst , laat staan dit toelaat om via die weg te leren,
Na ht lezen van engelmens, herken ik wel degelijk iemand die ik vanuit mijn ervaring op die wijze vertaal.

Ik ben dankbaar voor de tekst die er staat geschreven op deze site over Engelmens ,
Elk punt dat geschreven staat erover kan ik bij die persoon plaatsen,
dus dank je aan de schrijver!! grin
groeitjes en een fijn weekend,
veel liefs
Bellefleur

Lena
Lena apr 25 '09
Is het mogelijk dat een engelmens, een surogaat-identiteit heeft, een soort toneelwerk van allemaal nagebootste identiteitstukjes van andere wezens/ mensen.
En daarin de kunst verstaat om daardoor toe/ingang te krijgen in de subtiele werking van iemands identiteitsstruktuur? Deze als het ware kan overnemen, of een tijdje kan spelen [/b]

doet dit iemand of doe je dit? je is toch de engelmens? er zijn toch hier meer engelmensen? en ik spreek in het algemeen hier over de engelmens
toneelwerk? of toneelspelen.....het is maar hoe je dit ziet smile

jij ook een fijn weekend de zon schijnt hier al weer lekker.
admin
admin apr 25 '09
ja, zonnetje schijnt hier ook, beetje winderig.
Al wie hier engelmensen zijn,wens ik graag te leren kennen.

smile
Bellefleur
admin
admin apr 25 '09
Waarom alleen de engelmensen, Bellefleur? smile

OK, er zijn hier zeker vijf engelmensen actief. Dus je hebt een redelijke kans om ermee in contact te komen.

Maar ook de andere forumleden hebben meer dan voldoende te bieden.
admin
admin apr 25 '09
Origineel bericht van: Hans
Waarom alleen de engelmensen, Bellefleur?

OK, er zijn hier zeker vijf engelmensen actief. Dus je hebt een redelijke kans om ermee in contact te komen.

Maar ook de andere forumleden hebben meer dan voldoende te bieden.


Dag Hans,
ik zei niet dat ik "alleen" de engelmensen wil kennen" maar
wel "Al" de engelmensen die hier zijn, indien mogelijk.
Het kan zeker dat andere forumleden hier veel te bieden hebben, en mij zullen boeien.
Toch is het dat ik naar hier ben gebracht intuitief, naar deze Site, vanuit de wens meer te weten te komen over engelmensen/mensengelen/en ook mezelf.

Liefs,
Bellefleur
admin
admin apr 25 '09
En ik heb een zee van tijd!! grin
admin
admin apr 25 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
En ik heb een zee van tijd!! grin

Wel, tijd is een illusie. In het huidige moment is alles besloten wat er is, was en zal zijn. Dus, geen probleem. smile
admin
admin apr 25 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Het kan zeker dat andere forumleden hier veel te bieden hebben, en mij zullen boeien.
Toch is het dat ik naar hier ben gebracht intuitief, naar deze Site, vanuit de wens meer te weten te komen over engelmensen/mensengelen/en ook mezelf.



Zo ben ik hier ook aangespoeld op dit forum. Met de stroom mee....
Cialara
Cialara apr 25 '09
Tja, ik heb ook geen idee meer hoe ik hier verzeild ben geraakt...
Vind jullie discussie over de engelmensen wel steeds ingewikkelder worden!
admin
admin apr 25 '09
Wat vind je er ingewikkeld aan, Jorine?
Cialara
Cialara apr 25 '09
Nou, de vraag of een engelmens nu wel of geen ziel heeft (jullie zijn opgesplitst in 2 kampen denk ik) en hoe dat dan eruit zou zien of opgebouwd zou zijn... ik kan me er als "gewoon" mens niet veel bij voorstellen. Helemaal omdat de engelmensen het hierover onderling ook niet eens zijn... dit maakt het nog ingewikkelder.
Cialara
Cialara apr 25 '09
Bovendien vraag ik me af wat het belang ervan is om deze vragen te stellen... het lijkt me interessanter wat de engelmensen hier doen, wat hun taken zijn en hoe zij die uitvoeren...
admin
admin apr 25 '09
Origineel bericht van: Jorine
Nou, de vraag of een engelmens nu wel of geen ziel heeft (jullie zijn opgesplitst in 2 kampen denk ik) en hoe dat dan eruit zou zien of opgebouwd zou zijn... ik kan me er als "gewoon" mens niet veel bij voorstellen. Helemaal omdat de engelmensen het hierover onderling ook niet eens zijn... dit maakt het nog ingewikkelder.

Ja, de meningen lijken verdeeld over de vraag wel/geen ziel.

Ben jij een 'gewoon' mens of een engelmens? Je hebt jezelf 'gewoon' genoemd. Waarom? Weet je zeker dat je geen engelmens bent?
admin
admin apr 25 '09
Origineel bericht van: Jorine
Bovendien vraag ik me af wat het belang ervan is om deze vragen te stellen... het lijkt me interessanter wat de engelmensen hier doen, wat hun taken zijn en hoe zij die uitvoeren...

Helemaal waar.
Cialara
Cialara apr 25 '09
Als ik een engelmens zou zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat ik snel verdrietig of boos zou worden in situaties en dat ben ik wel... daarom denk ik dat ik een gewoon mens ben.
Ik heb wel bijzondere gaven denk ik, die ik nog moet ontwikkelen, maar zie mezelf vooralsnog niet als engelmens. Als jij daar anders over denkt zou ik toch wel heel nieuwsgierig worden (weer een teken van mijn ego denk ik dan!)
admin
admin apr 25 '09
Mijn mening is dat een engelmens wel degelijk gevoelens heeft, dus ook verdriet en boosheid. Maar diep in zichzelf zal een engelmens zich niet compleet van de wijs laten brengen door die gevoelens. Er is altijd ergens een houvast die zorgt dat de emotie hem/haar niet volledig de baas wordt. De emotie krijgt de ruimte, zodat de gepaste actie volgt, indien nodig. Verder niet.
De engelmens kan zich herkennen via de beschijving op deze site. Verder weet ik nu dat de engelmens herkenbaar is via reiki-op-afstand (althans, door mij) aan de hand van enkele kenmerken.
Cialara
Cialara apr 25 '09
Nou ik heb de tekst maar weer eens gelezen, maar dan herken ik mezelf daar niet volledig in, misschien in een paar stukjes... Maar je mag het natuurlijk proberen winkje weet me te vinden!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki