Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

Natalie1986
Natalie1986 mrt 31 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Natalie1986

het gaat erom dat diegene aan godslastering doet en dan vind ik het nogmaals niet echt engelachtig.
Maargoed ik geloof dat ik een apart beeld heb van engelen confused

Tja, ik download gewoon muziek en films zonder er voor te betalen (=stelen) en ik roep ook wel eens gvd.

En ik heb wel eens engelen ruzie horen maken, dus tja, vaak zijn het meer (b)engeltjes wink.

Maar ik ben benieuwd. Wat is precies jouw beeld van engelen? Zou je dat eens kunnen opschrijven?


Mijn beeld van engelen is als volgt:

Perfecte wezens, die altijd voor anderen klaar staan zonder zichzelf te kort te doen. Altijd op de juiste momenten bij iemand in zijn/haar leven komen.
Hele zachtaardige wezens. Zeker niet schelden, stelen en andere dingen doen die god verboden heeft.
Ze stralen rust uit ze zeggen altijd de waarheid zonder dat ze iemand te kort doen.
Ze doen waar ze zin in hebben ze lopen niet mee met de rest van het volk. Ze roken niet drinken niet want dat hebben ze helemaal niet nodig.

Hoe zie jij ze dan?
Natalie1986
Natalie1986 mrt 31 '09
Beschermengelen zijn toch hetzelfde als gidsen?
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Ja, mijn beschermengel heeft contact met de hogere beschermengelen. Waarom hij de mijne is geworden? Geen idee.

Een gids en beschermengel zijn niet hetzelfde. Mensen kunnen meerdere gidsen hebben, maar hebben slecht 1 (en in een enkel geval 2) beschermengelen. Deze kan je zien als je hoofdgids. Een beschermengel waakt over een groep van ongeveer 10 a 15 man, en is vooral een beschermer tegen negatieve energie, terwijl een gids meer voor begeleiding is qua dingen weten. Een beschermengel geeft ook raad, maar houdt zich op de eerste plaats bezig met het beschermen van jou. Je hebt hem je hele leven, vanaf dag 1, tenzij een ander het een keertje overneemt. Daardoor zijn overleden familieleden eerder gidsen dan je beschermengel. smile
Lena
Lena mrt 31 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: NiMS
[quote=Soulmate]Zonder jullie zou ik niet bestaan. Zonder mij zouden jullie niet bestaan.


ik neem toch aan dat je alleen hier merudi mee bedoeld?


Nee daar bedoel ik mezelf mee.

Wij zijn allen verbonden met elkaar en de verbinding kan niet verbroken worden (wet van behoud van energie).


nou daar zit ook een verschil ik geloof dat ik heel goed zonder jou kan bestaan
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Lena10


nou daar zit ook een verschil ik geloof dat ik heel goed zonder jou kan bestaan

Besta jij, omdat ik je kan zien? Of besta ik, omdat jij mij kunt zien? Wat is "bestaan" precies?
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Nims, mag ik vragen wie van het forum volgens jou engelmensen zijn, of waarvan je het vermoed? Aangezien je zei dat er hier verschillende rondlopen. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Ik zou het wel willen AOD, maar ik vind dat ze hier zelf voor moeten uitkomen. Niet iedereen wil namelijk dit over zichzelf zeggen vanwege de reacties die dat losmaakt. Dus als je het niet erg vind, zeg ik dat niet.
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Dat maakt mij niet uit. Maar je maakt me nieuwsgierig door te zeggen dat er hier enkele rondlopen, snapje?

En aan de toon van vele te horen, zien mensen zich niet als engelmensen. Daarom vroeg ik me af wie jij dan zou zien als engelmensen. :3
Lena
Lena mrt 31 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10


nou daar zit ook een verschil ik geloof dat ik heel goed zonder jou kan bestaan

Besta jij, omdat ik je kan zien? Of besta ik, omdat jij mij kunt zien? Wat is "bestaan" precies?


ik leef dus ik besta
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Ik snap dat je er nieuwschierig van wordt en dat het Jou niets uitmaakt. Toch zijn er anderen die het wel degelijk wat uitmaakt en zo niet genoemd willen worden. Ik zou ze dan onnodig voor het hoofd stoten. En zo moeilijk zijn ze niet te vinden, want ze vallen wel op, op het forum wink.

Misschien een leuk onderwerp voor een nieuw topic: "Wie vind zichzelf een engelmens?" smile.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 31 '09
Misschien kan je de term dan anders noemen want veel mensen herkennen zich wel in de punten.
Maar om je zelf dan een engelmens te noemen komt zo schizofreen achtig over
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena10


nou daar zit ook een verschil ik geloof dat ik heel goed zonder jou kan bestaan

Besta jij, omdat ik je kan zien? Of besta ik, omdat jij mij kunt zien? Wat is "bestaan" precies?


ik leef dus ik besta

En alles wat niet leeft, bestaat niet? Ga eens dieper dan oneliners wink. Want je maakt het jezelf weer iets te makkelijk Lena smile.
Lena
Lena mrt 31 '09
of is het ook zo dat als ik dood ga, jij ook dood gaat smirk
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Elke ziel kan zonder de ander, want elke ziel is uniek. Tenminste dat vind ik. Dus laten we het een beetje gezellig houden... Dat is leuker.. Toch?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Misschien kan je de term dan anders noemen want veel mensen herkennen zich wel in de punten.
Maar om je zelf dan een engelmens te noemen komt zo schizofreen achtig over

Waarom zou je een andere term moeten nemen omdat jij er moeite mee hebt?

De naam engelmens is niet willekeurig gekozen en komt vanwege de oorsprong van de engelmens. Als een engel incarneert als mens, is het een engelmens.

Als iemand niet eerst een engel is geweest, kan het nooit een engelmens zijn.

De definitie van een engelmens (mocht hij ooit in het woordenboek komen) zou dan ook zijn:
Een engel die als mens op de aarde geïncarneerd is.

Niets meer dan dat.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Lena10
of is het ook zo dat als ik dood ga, jij ook dood gaat smirk

Dood is iets anders dan ophouden te bestaan. Maar aangezien de wet van behoud van energie blijft gelden, is het niet mogelijk dat jij of ik verdwijnen. Hoogstens transformeren naar een andere vorm.

En ja, misschien is het wel zo, dat op het moment dat jij verdwijnt, Lena, alles met jou mee verdwijnt dat in jouw belevingswereld zit. Tenslotte zijn wij enkel maar een afspiegeling in jouw bewustzijn, en niemand weet of wij wel echt bestaan, behalve jij.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 31 '09
Ik denk dat veel mensen zich niet kunnen vinden in de term engelmens maar wel de kenmerken.
Maar omdat de engelmens zo'n groot woord is zullen ze niet snel zeggen ik ben een engelmens.
Lena
Lena mrt 31 '09
ik snap wat je bedoeld angel
maar soms blijven vragen gewoon komen en is duidelijkheid wel belangrijk smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Elke ziel kan zonder de ander, want elke ziel is uniek. Tenminste dat vind ik. Dus laten we het een beetje gezellig houden... Dat is leuker.. Toch?

Dat is zeker leuker!

Maar ik ben toch benieuwd wat jij bedoeld met "zonder de andere ziel kunnen".

Is dat volledig geïsoleerd zijn, zonder enige interactie met de wereld om je heen? Want ook de aarde heeft een ziel.

Ik weet zeker dat ik niet zonder andere zielen kan. Waarom weet jij zeker dat jij er wel zonder kan?
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Ik snap heel goed wat Natalie bedoeld. Zeggen dat je een engel bent is nogal... arrogant. Snapje wat ik bedoel. Het is net zoiets zeggen als: ja, ik ben heel erg rijk! tegenover mensen die het niet zo breed hebben.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki