Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 6 '09
Ja dat geloof ik ook dat meditatie heel goed kan helpen om leeg te zijn. Wel denk ik dat als je het veel vaker doet, je vanzelf het ook zonder meditatie kunt. Een kwestie van oefenen dus.
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
Dit geloof ik ook, ik zelf heb namelijk een tijd nodig om leeg te zijn. Terwijl sommige mensen binnen 2 minuten leeg zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 6 '09
Ik kan ieder moment wanneer ik wil, leeg zijn. Duurt bij mij nog geen seconden. Gewoon denken, nu ben ik leeg, en dan is het leeg.
Emuca
Emuca apr 6 '09
Ik heb ook weinig tijd nodig. Wel prefereer ik stilte.. Maar dan kost het mij ook maar een seconde om leeg te worden.
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
Misschien komt het ook omdat ik in een drukke stad woon, ook al wil je dat het stil is. Je hoort altijd wel auto's rijden en aangezien ik dicht bij een snelweg woon gaat het een beetje lastig. Alleen 's avonds laat lukt het me wel want dan rijden er niet veel autos
Emuca
Emuca apr 6 '09
Wel, het is dan denk ik de kunst om je aandacht niet af te laten leiden door de auto's die langskomen. Als ik wil kan ik me ook leegmaken in een overvolle trein.
gast
gast apr 6 '09
Met leeg wordt toch leeg van denken bedoeld, niet leeg van geluid?
Ik wel eens van die momenten dat ik me ineens bewust wordt dat er niets "gedacht" wordt in mijn hoofd. Op dat moment natuurlijk weer wel wink
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
serieus joh, dat is eigenlijk een zegen tongue

Ik wordt zo snel afgeleidt dat zou ik nooit kunnen alleen als ik heel moe wordt en dat gebeurd nogal eens als ik in een overvolle bus op metro of trein zit
Emuca
Emuca apr 6 '09
Als het leeg is van geluid is de stap naar leeg van denken vaak net een tikkeltje makkelijker.
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
Origineel bericht van: gast
Met leeg wordt toch leeg van denken bedoeld, niet leeg van geluid?
Ik wel eens van die momenten dat ik me ineens bewust wordt dat er niets "gedacht" wordt in mijn hoofd. Op dat moment natuurlijk weer wel wink


Ja dat wel maar als ik iets hoor wordt ik afgeleid doordat ik dan ga denken hey ik hoor wat hahah
gast
gast apr 6 '09
Maar leeg van geluid is wel heel erg moeilijk tenzij je in een geluidsdichte ruimte gaat zitten.
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
dat wel daarom heb ik ook een tijdje nodig haha
gast
gast apr 6 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Origineel bericht van: gast
Met leeg wordt toch leeg van denken bedoeld, niet leeg van geluid?
Ik wel eens van die momenten dat ik me ineens bewust wordt dat er niets "gedacht" wordt in mijn hoofd. Op dat moment natuurlijk weer wel wink


Ja dat wel maar als ik iets hoor wordt ik afgeleid doordat ik dan ga denken hey ik hoor wat hahah


Maar als je dan dat geluid laat zijn wat het is, en alleen naar de klank luisterd ipv er een etiketje aan te hangen (wat is het voor geluid) dan kun je het juist weer gebruiken om je gedachten los te laten.
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
Ik probeer het ook maar omdat ik me niet goed kan concentreren komen de gedachtes vanzelf op.
Als ik me dan weer leeg maak lukt het meestal wel. Het is gewoon mijn ego die reageert.
Emuca
Emuca apr 6 '09
Bij mij is de drang om iemand bv. te helpen groter, dus daarom gaat het ook wel makkelijk. smile
Natalie1986
Natalie1986 apr 6 '09
Bij mij is dat ook groot alleen heb ik dus wat langer nodig om me leeg te maken. Alhoewel als ik new age muziek hoor het veel makkelijker gaat omdat ik er zo rustig van wordt.
Maar gewoon autos is wat lastiger
Lena
Lena apr 23 '09
Mensen die de Engelmens observeren en proberen te "lezen" ontdekken iets vreemds aan de Engelmens. Ze lijken iets te missen en zijn ongrijpbaar. Vaak is de Engelmens totaal niet in te schatten en is deze volkomen onbegrijpbaar voor de lezer. De echte oorzaak is het gebrek van de ziel. De Engelmens heeft geen identiteit, geen wensen, geen voorkeuren en afkeuren. Hiermee zijn de intenties van de Engelmens onleesbaar geworden omdat ze deze simpelweg niet heeft.

Wat er mist is het gevoel van een eigen "ik".Deze is niet aanwezig bij de Engelmens. Iemand die een Engelmens voor het eerst probeert te lezen, zal zich ook kunnen verbazen over de leegte die ze ziet.



daarom heb ik nog geen engelmens ontmoet hier smile
Emuca
Emuca apr 23 '09
En daarom ben ik ervan overtuigt dat ook deze mensen een ziel hebben.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '09
Dat wisten we toch al AOD wink. Je kan het uiteraard steeds blijven herhalen, maar dat maakt het niet ineens waar tongue.

@Lena,

Ik begrijp de redenatie niet helemaal. In hoeverre ben jij in staat om andere mensen in te schatten en deze te lezen? Jij hebt al vele engelmensen hier ontmoet alleen waarom je ze niet gezien hebt, dat weet ik niet.
Emuca
Emuca apr 24 '09
Maar NiMS, je weet toch dat ik heel erg lastig ben. wink

Jij kan ook blijven herhalen dat je geen ziel hebt, dat maakt het ook niet meteen waar. wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki