Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: gast
Maar een engel is toch iets dat uitgeleerd is? Hoe kan het dan zijn dat ie terug moet naar aarde om iets te leren?

Dat moet hij dus ook niet. Hij gaat terug om te onderwijzen en is dan een engelmens.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ik zie de aarde hoe dan ook wel een plek om te leren. Leerlingen kunnen ook van elkaar leren. En een engel hoeft geen leraar te zijn, het kan ook een gevorderde leerling zijn.

Ik ken de term engelmens nog niet zo lang. Ik heb jezus gezien als een man met een sterke ziel die verbonden was met het andere, niet als engel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Nee, ik ben zelf van mening dat ze niet zijn uitgeleerd. Omdat ik blijf geloven dat ze een ziel hebben. Ze kunnen niet alles hebben meegemaakt, en al helemaal niet nu er zoveel aan het veranderen is bij de menselijke ziel.

Waarom kunnen ze niet alles hebben meegemaakt?

Heeft een engel volgens jou wel alles meegemaakt?

En als een engel wel alles zou hebben meegemaakt, zou hij toch nooit meer terug te hoeven, want hij heeft alles al meegemaakt, dus ook eventuele veranderingen die er gebeuren. Volgens jou theorie zijn er twee mogelijkheden.
1: Er zijn geen engelen (omdat er nog steeds dingen veranderen) of
2: Engelen kunnen nooit meer op aarde incarneren omdat ze alles hebben meegemaakt en niet meer terug zouden mogen, en dus moeten ze altijd engel blijven.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Nee, een engel heeft niet alles meegemaakt, en zou daarom dus op aarde kunnen zijn. Om extra dingen mee te maken en dus dingen te leren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Soulmate
Zij laten die identiteiten makkelijk los. De ware identiteit, de unieke ziel laten zij niet los. Dit blijft bestaan. Dit is het deel dat over gaat.

En hier blijven we het niet eens over zijn, maar trek het loslaten van je identiteit nu eens een keertje door. Het ultieme loslaten van je identiteit, is gewoon het loslaten van je ziel. Hoger dan dat kun je niet loslaten.

Waarom zou je je vastklampen aan je ziel, als je wel je materiele leventje kan loslaten? Laat gewoon alles los en dus ook je ziel.

Wat heb je aan je ziel als je er niet meer bent voor jezelf?

Origineel bericht van: Soulmate

Een Engelmens heeft een ander niet nodig om te zijn,

Absoluut het tegenovergestelde is waar, want een Engelmens wil juist het collectief werkelijkheid maken. Samengesmolten energiewezens die niets meer doen uit eigenbelang, maar alleen nog maar in het belang van de groep, en deze groep ook als één zien.

Zonder jullie zou ik niet bestaan. Zonder mij zouden jullie niet bestaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik zie de aarde hoe dan ook wel een plek om te leren. Leerlingen kunnen ook van elkaar leren. En een engel hoeft geen leraar te zijn, het kan ook een gevorderde leerling zijn.

Toch is de engel wel degelijk een leraar.
Origineel bericht van: Angel of Death

Ik ken de term engelmens nog niet zo lang. Ik heb jezus gezien als een man met een sterke ziel die verbonden was met het andere, niet als engel.

Misschien dat je hem nu in een ander daglicht kunt zien? wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Nee, een engel heeft niet alles meegemaakt, en zou daarom dus op aarde kunnen zijn. Om extra dingen mee te maken en dus dingen te leren.

Waarom heeft een engel niet alles meegemaakt? Dan is jouw definitie van een engel, anders dan er in de spirituele wereld en in allerlei channels staat opgeschreven.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ik zal hem niet als een ander gaan zien. Want ik geloof ik sterkere en minder sterke zielen. Je hoeft geen engel te zijn om te kunnen doen wat hij deed.

Ik kan ook dingen die in het lijstje van de engelmens staat, maar ik zal mezelf nooit als een engel of engelmens zien. Niet nu ik leef tenminste.
Lena
Lena mrt 30 '09
Origineel bericht van: NiMS
[quote=Soulmate]Zonder jullie zou ik niet bestaan. Zonder mij zouden jullie niet bestaan.


ik neem toch aan dat je alleen hier merudi mee bedoeld?
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Maar alles wat er geschreven staat, hoeft niet per definitie waar te zijn. Geloof me, momenteel gebeuren er dingen bij zielen van nog levende mensen, die eerst helemaal niet gebeurd zijn, konden gebeuren of waarvan niet bekend was dat het kon gebeuren. Dus een engel kan dat onmogelijk gezien hebben. En dat weet ik door mijn connecties.
Soulmate
Soulmate mrt 30 '09
hoi Nimms, misschien is het gewoon de woordkeuze. een engel heeft inderdaad alles meegemaakt en hoeft niet meer terug. ik weet dat ik terug kwam en er is me niets gezegd over loslaten van de ziel. misschien omdat een aards leven nog zielgebonden is? en dat een ieder die terug gaat naar aarde aardsgebonden en dus zielgebonden is? ongeacht of ze alles hebben meegemaakt?

het niet afhankelijk van anderen zijn bedoel ik: dat een engel het niet nodig heeft om bevestigd te worden door anderen. een vriendengroep hebben die dezelfde muziek leuk vind of naar dezelfde houseparty gaat. dezelfde dingen moeten doen, vasthouden aan dezelfde dingen. ook stoned moet worden omdat anderen dat ook doen. engelen maken hierin de eigen keuzes te zijn wat ze willen zijn. dat ze gekomen zijn om uiteindelijk de groep te gaan helpen is duidelijk, alleen wil de groep wel geholpen worden? en als die groep er niet meer is, is die engel ook verdwenen of werkeloos? zo zie ik dat niet. juist door te zijn wie ik ben kan ik uiteindelijk de groep dienen en niet andersom. ik zal mijn hogere leiding eens vragen hoe zij hier tegen aan kijken en of ik goed geinformeerd ben of niet.
groetjes, Anja
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: NiMS
[quote=Soulmate]Zonder jullie zou ik niet bestaan. Zonder mij zouden jullie niet bestaan.


ik neem toch aan dat je alleen hier merudi mee bedoeld?


Nee daar bedoel ik mezelf mee.

Wij zijn allen verbonden met elkaar en de verbinding kan niet verbroken worden (wet van behoud van energie).
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar alles wat er geschreven staat, hoeft niet per definitie waar te zijn. Geloof me, momenteel gebeuren er dingen bij zielen van nog levende mensen, die eerst helemaal niet gebeurd zijn, konden gebeuren of waarvan niet bekend was dat het kon gebeuren. Dus een engel kan dat onmogelijk gezien hebben. En dat weet ik door mijn connecties.

Geloof me, dat het allang bekend en juist de bedoeling is wat er op dit moment gebeurd met de zielen. Het zijn juist de engelen die de nieuwetijdse mens op deze aarde hebben geïntroduceerd nadat ze het DNA van deze mensen iets hebben aangepast. Dus wat jij voor onmogelijk houdt, is echt niet wat ze hierboven voor onmogelijk houden. Sterker nog, het is nog maar een tipje van de ijsberg wink.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Dan snap ik niet waarom mijn beschermengel me ooit het volgende heeft gezegd:

'Jullie hebben gedaan wat eigenlijk niet mogelijk zou kunnen zijn. Maar he, dat doen jullie wel vaker.'
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Soulmate
hoi Nimms, misschien is het gewoon de woordkeuze. een engel heeft inderdaad alles meegemaakt en hoeft niet meer terug. ik weet dat ik terug kwam en er is me niets gezegd over loslaten van de ziel.

Als je alles hebt meegemaakt, ben je volledig uitgeleerd. Je hoeft niet meer te groeien. Je identiteit is volledig bekend. Waar heb je dan nog een ziel voor nodig?
Origineel bericht van: Soulmate

misschien omdat een aards leven nog zielgebonden is?

Nee hoor, een aards leven is helemaal niet zielsgebonden. Wel geest gebonden. Daarom zien mensen ook geesten als iemand overleden is, omdat die blijft hangen in het aardse. De stuurt alleen maar aan, maar blijft waar die is. De geest daalt af en is de brug tussen de ziel en de aarde.

Origineel bericht van: Soulmate

en dat een ieder die terug gaat naar aarde aardsgebonden en dus zielgebonden is? ongeacht of ze alles hebben meegemaakt?

Die conclusie klopt dus niet, omdat ze geestelijk gebonden zijn.
Origineel bericht van: Soulmate

het niet afhankelijk van anderen zijn bedoel ik: dat een engel het niet nodig heeft om bevestigd te worden door anderen. een vriendengroep hebben die dezelfde muziek leuk vind of naar dezelfde houseparty gaat. dezelfde dingen moeten doen, vasthouden aan dezelfde dingen. ook stoned moet worden omdat anderen dat ook doen. engelen maken hierin de eigen keuzes te zijn wat ze willen zijn.

Dit klopt. Ze zijn hier niet voor zichzelf.
Origineel bericht van: Soulmate

dat ze gekomen zijn om uiteindelijk de groep te gaan helpen is duidelijk, alleen wil de groep wel geholpen worden? en als die groep er niet meer is, is die engel ook verdwenen of werkeloos?

Heeft de groep wel een keuze? En de engel kan dan eindelijk genieten van zijn harde werk.
Origineel bericht van: Soulmate

juist door te zijn wie ik ben kan ik uiteindelijk de groep dienen en niet andersom.

Wat doe jij voor de groep als je er alleen maar bent? Je draagt wel degelijk iets uit en ben je veel meer dan alleen maar zijn. Je tranformeert, je geeft energie en je stuurt! Dat is niet alleen maar er zijn.

Een steen, die is er alleen maar. Maar jij bent verre van een steen wink.
Origineel bericht van: Soulmate

ik zal mijn hogere leiding eens vragen hoe zij hier tegen aan kijken en of ik goed geinformeerd ben of niet.
groetjes, Anja

Doe dat eens, en je zult zien dat ik er helemaal niet zo ver naast zit wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Dan snap ik niet waarom mijn beschermengel me ooit het volgende heeft gezegd:

'Jullie hebben gedaan wat eigenlijk niet mogelijk zou kunnen zijn. Maar he, dat doen jullie wel vaker.'


Ik ken jouw beschermengel niet, maar dan is ze misschien niet goed geïnformeerd? Weet je zeker dat ze niet een gids is, maar een echte engel van (tja?) vlees en bloed haha.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ja, ik weet dat het een echte beschermengel is, want ik weet wel meer van beschermengelen af. Ik heb er ook meerdere ontmoet. O.a. hogere beschermengelen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Een beschermengel, of een engel?

Maar dus geen hogere beschermengel? Misschien dat je haar dan even kan vragen om hogerop wat meer informatie in te winnen wink.
Emuca
Emuca mrt 31 '09
Een beschermengel ja. Geen engel. Althans, niet dat ik weet. Enkel beschermengelen. En ja, ik heb 2 hogere beschermengelen ontmoet. Mocht ik ze binnenkort weer eens spreken, dan zal ik het vragen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Kan jouw beschermengel ook makkelijk met hogere beschermengelen praten? En hoe is jouw beschermengel eigenlijk jouw beschermengel geworden?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki