Wat zitten hier toch mooie mensen. Heerlijk om dit allemaal te lezen. En ik voel zoveel herkenning.
Bij mij zit het er ook heel diep in, niet opvallen, gewoon doen etc. etc. En hoewel ik altijd geweigerd heb om op te gaan in de massa, om mee te doen omdat het zo hoort. Wilde ik ook nooit opvallen, liever lekker op de achtergrond.
En dit is een hele grote les voor mij om te leren. Toen ik mijn project kreeg (zo noem ik sinds kort mijn aandoening, omdat dat ruimte geeft om er aan te werken, om mezelf te helen) was het gedaan met onopvallend zijn. Het trok de aandacht en ik had hulp nodig, dus kon me niet onzichtbaar maken.
En tot nu toe is dit nog steeds zo, gelukkig in mindere mate en niet meer constant. Wel leef ik erom heen om het in de hand te houden. Maar goed, daarom vertel ik het niet.
Ik zie nu pas in hoe belangrijk deze les is om te leren, hoe groot deze les is. En wat het te maken heeft met wie ik ben. Ik krijg de laatste tijd op allerlei manieren van mijn helpers te horen dat ik mezelf moet zijn, mijn eigen weg moet volgen, moet durven kiezen waar ik voor sta en daar duidelijker in moet worden. En terwijl ik deze topic las, viel er weer het een en ander op zijn plaats en zag ik opeens heel duidelijk hoe deze les, hoe dit onderwerp telkens weer op mijn pad komt.
Lieve iedereen hier, bedankt dat jullie hier zijn, bedankt voor het inzicht.