Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

gast
gast mrt 23 '11
Ik heb het ook niet over veroordelen maar over oordelen. Er zit een duidelijke nuanceverschil daarin. En hoe komt het nu dat je je zo aangevallen voelt eigenlijk, het was niet verkeert bedoeld van mijn kant.
Groene_heks
Groene_heks mrt 23 '11
Nee, echt jezelf zijn valt niet mee, maar inderdaad de meute volgen is ook geen makkie.

Ik denk dat Kalinka je verkeer heeft begrepen Gast smile
Ariel
Ariel mrt 23 '11
Ok ik begreep inderdaad veroordelen smile
Naar mijn idee oordeelde ik ook niet ,maar vertaal ik de woorden die ik eerst had op geschreven en die woorden waren weer de woorden die een engel mij verteld heeft.
Ik fungeerde dus even als doorgeef luik.

Ik heb mijn stukje na gelezen ,maar ik kan er niet uit opmaken dat ik me aangevallen voel.
Ik denk dat je aan mijn manier van schrijven moet wennen wink
Ik kan nogal bot overkomen in mijn schrijven.
Niks boos mee bedoeld dus wink
Zal meer met emoticons gaan werken smile
Serenity
Serenity mrt 23 '11
hihi leuk om dit zo te lezen want hoe het opgelost word vind ik grappig, zo van : eind goed al goed. ^^

Maar Kalinka ik begrijp het wat je me vertel vooral het stukje doe maar gewoon dan ben je gek genoeg.

Dus geen poespas maar gewoon wat je goeddunkt doen, dat is al goed genoeg.
Quote:
Zodra je anders bent dan oordelen mensen gauw over je terwijl je gewoon bent ,want iedereen is uniek. jaaaa laugh
Het is alleen zo dat veel mensen geleerd hebben mee te gaan met de meute ,want dan val je niet op.
Dus val je gauw op als je jezelf bent en het je niet laat leiden door wat anderen zeggen.

Ben ik zo duidelijker?

De laatste zin zijn toch twee conclusies?
Want dan snap ik het wel helemaal en het is Oh zo waar ook!!
Dank je wel.
Mimosa
Mimosa mrt 23 '11
Wat zitten hier toch mooie mensen. Heerlijk om dit allemaal te lezen. En ik voel zoveel herkenning.
Bij mij zit het er ook heel diep in, niet opvallen, gewoon doen etc. etc. En hoewel ik altijd geweigerd heb om op te gaan in de massa, om mee te doen omdat het zo hoort. Wilde ik ook nooit opvallen, liever lekker op de achtergrond.
En dit is een hele grote les voor mij om te leren. Toen ik mijn project kreeg (zo noem ik sinds kort mijn aandoening, omdat dat ruimte geeft om er aan te werken, om mezelf te helen) was het gedaan met onopvallend zijn. Het trok de aandacht en ik had hulp nodig, dus kon me niet onzichtbaar maken. smileEn tot nu toe is dit nog steeds zo, gelukkig in mindere mate en niet meer constant. Wel leef ik erom heen om het in de hand te houden. Maar goed, daarom vertel ik het niet.
Ik zie nu pas in hoe belangrijk deze les is om te leren, hoe groot deze les is. En wat het te maken heeft met wie ik ben. Ik krijg de laatste tijd op allerlei manieren van mijn helpers te horen dat ik mezelf moet zijn, mijn eigen weg moet volgen, moet durven kiezen waar ik voor sta en daar duidelijker in moet worden. En terwijl ik deze topic las, viel er weer het een en ander op zijn plaats en zag ik opeens heel duidelijk hoe deze les, hoe dit onderwerp telkens weer op mijn pad komt.
Lieve iedereen hier, bedankt dat jullie hier zijn, bedankt voor het inzicht.
Serenity
Serenity mrt 23 '11
hihi wat leuk ik voel je intentie n daarmee je energie hihi leuk zeg!
En wat fijn dat je je zo goed erbij voelt, goed zoooooo!!!!
Ariel
Ariel mrt 23 '11
laughwat fijn dat je je. Zo goed voelt.
ja het is heel moeilijk om jezelf te zijn.
dat betekend dat je veel moed nodig hebt ,maar als je er eenmaal bent ben je zo veel gelukkiger.
Het kost wel de nodige energie en je zult tegen dingen aan botsen waar je mee moet leren omgaan.
Het moeilijkste is kritiek van anderen negeren.
Veel mensen zeggen dat je bijv. normaal moet doen ,maar eigenlijk hebben zijzelf moeite met jouw anders zijn en kunnen hun eigen gevoel daarover niet aan de kant zetten.
Waardoor ze het gaan af reageren op de persoon waarvan zij vinden dat die anders doet.
Die kritiek is dus eigenlijk niet voor jouw bedoeld maar voor henzelf. wink
Mimosa
Mimosa mrt 23 '11
Klopt helemaal.
Ik merk ook dat het voornamelijk in mijzelf zit. De gedachten wat anderen wel niet zouden kunnen vinden, zeggen etc. Dat geeft al een reactie bij mij en dat maakt het al moeilijk. Des te meer ik dit kan loslaten, des te meer ervaar ik dat de reacties heel erg meevallen en vaak ook gewoon uitblijven. En als er reacties komen, dan kan ik er ook steeds beter mee omgaan, waardoor ze ook minder invloed hebben op mij.
Het is een heel proces hoor en soms gaat het als vanzelf om vervolgens weer een enorme berg te worden die ik op moet.
Serenity
Serenity mrt 23 '11
Quote:
Veel mensen zeggen dat je bijv. normaal moet doen ,maar eigenlijk hebben zijzelf moeite met jouw anders zijn en kunnen hun eigen gevoel daarover niet aan de kant zetten.
Waardoor ze het gaan af reageren op de persoon waarvan zij vinden dat die anders doet.
Die kritiek is dus eigenlijk niet voor jouw bedoeld maar voor henzelf.

Dit is zoooo waar en mooi verwoord Kalinka, echt superr goed! grin
Eigenlijk moet ik deze tekst heel goed in mijn oren knopen!
Groene_heks
Groene_heks mrt 23 '11
Dikke vette knoop wink
Ariel
Ariel mrt 23 '11
graag gedaan lily beau wink

Mimosa ik snap je helemaal ik heb dit proces ook gehad ,maar gewoon doorzetten je komt er wel grin
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki