Loading...
nl

Nims - Tarot Osho Zen - Vraagstellen - Gratis

admin
admin okt 10 '10
@ Nims

Even snel,
ik ben het niet vergeten,
mijn reactie volgt nog hoor Nims.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 10 '10
Origineel bericht van: Lilly
Hoi Nims,

jammer dat mijn voorgaande zoektochten op Merudi naar info niet meetellen voor de 25. Ik zal dan nu maar beginnen met het 2e bericht. Vooralsnog zal ik dus geduld moeten hebben. Da's best moeilijk als je veel verdriet hebt....

x
Lilly

Ja dat is zeker moeilijk. Toch kan je ook op Merudi in een eigen topic, je verdriet delen en uiten, zodat je toch de inzichten kunt krijgen die je nodig hebt smile.

Ik geef in dit topic een beetje van mezelf en daarbij hoop ik dat de ontvanger ook weer iets van zichzelf aan merudi teruggeeft smile.
Lilly
Lilly okt 11 '10
Dank je wel Nims, dat ga ik ook zeker doen. Ik ben op zoek naar lotgenoten maar kan in de wirwar van info op internet nog niet vinden wat ik zoek. Ik zal eens kijken hoe dat werkt met die eigen topic....

x
Lilly
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 11 '10
Je gaat naar het juiste forum waarin jij denkt dat jij jouw verhaal kunt doen en klikt dan op de knop "Nieuw onderwerp". Je hebt dan je eigen topic waarin jij je verhaal kwijt kunt.

edit: Ik zie dat het je al gelukt is smile.
Lilly
Lilly okt 11 '10
ja, dank je! Nu nog wachten op reactie. Ben heel benieuwd. Volgens mij staat ie trouwens in het verkeerde forum. Was even te snel met het invullen van mn verhaal.
x
Lilly
Lin
Lin okt 11 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lin
Hoi Nims
zou ik ook een legging mogen vragen ?

Hoop dat ie specifiek genoeg is ;

Wat mijn lichaam betreft of ik op de juiste gevoel zit ?

Liefs Lin


Jazeker mag jij er ook eentje aanvragen.

Er viel er weer eentje tussenuit: "Totality". Daarna heb ik guidance, the rebel en supression.

Dit zegt mij het volgende. Wat betreft je lichaam is het belangrijk om het geheel te zien. Kijk naar de details in je lichaam (dus wat voel ik waar, en hoe voelt dat), maar breng het dan wel in het geheel. Dus wat heeft met wat te maken, of waar zit de kern? Zie het groter dan dat je nu denkt. Zoek daarbij hulp of begeleiding. Iets dat jou kan begelijden hierin. Wees hierin niet te rebels, en neem wat aan van anderen. Je hebt een sterke mening en gevoel erover, maar dat kan in deze kwestie je tegen gaan werken. Want de laatste kaart waarschuwt voor onderdrukking. Luister goed naar je lichaam en onderdruk het niet. Want daar zul je zeker last van krijgen.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en wat het je zegt.


Bedankt Nims voor je legging

Ik kan me er heel goed in plaatsen, en zie mezelf er degelijk in
waar ik soms te veel m'n kop in het zand heb, maak ik me op andere plekken van m;n lichaam te veel zorgen. BEn heel slecht in het nemen van medicijnen en leg ze dan ook gauw aan de kant..
Toch wel even weer de spiegel die word voorgehouden.
Thanks !

Liefs Lin
davidofke
davidofke okt 11 '10
ok NiMS will do
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 11 '10
Graag gedaan Lin! Ben blij dat je er iets mee kunt smile.
admin
admin okt 12 '10
@ Nims

"Echter is de dwaas naief" daar moet ik steeds heel erg om lachen en denken; "jaja lekker he"!

Het is eigenlijk heel simpel om gewoontjes te zijn en alle facetten van het delen te ervaren na een doorbraak uit de bizarre situatie van dit moment waar dit alles niet schijnt te kunnen zijn/bestaan.
Dat is wat het me zegt.....

De aanloop tot de doorbraak begint zaterdag as. (nee ik weet niet hoe,wat,wel waar,op dit moment)

Het zou een enorme opluchting voor me zijn een gewoon leventje te kunnen leiden.

liefs, Nougnag
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 13 '10
Klinkt heel mooi al die nieuwe dingen smile. Ik ben benieuwd wat je na zaterdag weet te vertellen smile
admin
admin okt 16 '10
Beste Nims,

Ik heb alle antwoorden gelezen die je op vragen van mensen hebt gegeven, wat mooi allemaal. Mijn complimenten.

In mijn leven is ook zoveel gebeurd, het lijkt wel een soap waarin ik leef. Ik zou je graag een vraag willen stellen maar ik weet niet hoe ik die het best zo duidelijk mogelijk kan formuleren..

Ik wil namelijk weten hoe het verder gaat in mijn leven, maar ben met name benieuwd op gebied van liefde.

Kun je wat met bovenstaande ''vraag'' ? Ik ben in elk geval heel erg benieuwd.
Mimosa
Mimosa okt 16 '10
Hallo Nims,

Allereerst sorry dat ik nadat ik dit forum ontdekt had meteen al vroeg om een legging te doen. Niet eens de moeite had genomen om het eerdere door te lezen. Dan had ik namelijk gelezen dat je er mee gestopt was.
Ik was zo vol met wat me bezig hield dat ik niet verder keek dan mijn neus lang was en geen rekening hield met anderen.
Hoe raar het ook voelt, in die korte tijd dat ik hier aanwezig ben, is er veel in mij veranderd. Ik kan het zelf nog moeilijk bevatten. Deels komt het door wat ik hier tegenkwam, wat zo mooi aansloot op alles in mijn leven. Deels ook door de meditaties die ik momenteel dagelijks doe.
Mocht je tijd hebben en inspiratie, heb ik toch een korte vraag. Klopt het wat ik geloof en bijna weet?
Alvast bedankt en mocht het niet gaan, dan is dat hoe het moet gaan en zal het antwoord op een andere manier bij me komen. Dat is iets wat ik inmiddels ook geleerd heb.
Mimosa
Mimosa okt 17 '10
Gisteravond tijdens en na mijn meditatie heb ik zo'n mooie ervaring gehad. En mijn vraag werd daar dubbel en dwars in beantwoord. Mooi om te merken, al wist ik diep van binnen het antwoord ook wel, alleen durfde ik daar niet op te vertrouwen. Soms is het moeilijk om ergens op te vertrouwen, ergens in te geloven wat niet tastbaar is, voor vele mensen ook onbegrijpelijk, maar nu weet ik dat ik ook hierin mijn gevoel moet volgen.
Ik heb voor het eerst bewust contact gehad met mijn gids en kwam er achter dat ik al veel vaker contact met haar had gehad maar het toen eigenlijk niet zo besefte.Ik kwam dingen te weten die ik maar heel moeilijk kan beseffen, heel moeilijk een plekje kan geven. Het lijkt heel onwerkelijk, maar het verklaard ook een heleboel. Ik zal hier later over terugkomen in een ander topic. De reden dat ik hier over begin is eigenlijk als uitleg. Mijn vraag blijft hetzelfde alleen gaat het nu over iets anders. Ik weet niet of je dat moet weten bij een legging, omdat de intentie dan misschien anders is ofzo. Het gaat om een inzicht in mijn vorige leven, wat aan de ene kant heel vertrouwd en bekend voelt en aan de andere kant heel onwerkelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '10
Origineel bericht van: Precious
Beste Nims,

Ik heb alle antwoorden gelezen die je op vragen van mensen hebt gegeven, wat mooi allemaal. Mijn complimenten.

In mijn leven is ook zoveel gebeurd, het lijkt wel een soap waarin ik leef. Ik zou je graag een vraag willen stellen maar ik weet niet hoe ik die het best zo duidelijk mogelijk kan formuleren..

Ik wil namelijk weten hoe het verder gaat in mijn leven, maar ben met name benieuwd op gebied van liefde.

Kun je wat met bovenstaande ''vraag'' ? Ik ben in elk geval heel erg benieuwd.


Hoi Precious, ook voor jou heb ik een kaartje gelegd.

Ik krijg: "Possibilities, Laziness en New Vision"

Dit zegt mij het volgende. Je krijg mogelijkheden genoeg zeker op het gebied van de liefde. Zie wat er mogelijk is en grijp dat ook. Echter zit er in jou een heel luie-persoonlijkheid die te makkelijk voor dingen wegloopt. Je vind het dan wel best en eigenlijk wordt je er dan te makkelijk in. Dit heeft echter weer gevolgen voor je relatie, want dan stop je met eraan te werken. Pas als je dit patroon doorbreekt komt er een nieuwe visie. Pas dan kun je op een andere manier in een relatie staan en zul je zien dat het veel beter voor je zal gaan ontwikkelen.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en wat het je zegt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 17 '10
Origineel bericht van: Micha
Mijn vraag blijft hetzelfde alleen gaat het nu over iets anders. Ik weet niet of je dat moet weten bij een legging, omdat de intentie dan misschien anders is ofzo. Het gaat om een inzicht in mijn vorige leven, wat aan de ene kant heel vertrouwd en bekend voelt en aan de andere kant heel onwerkelijk.

Jazeker is de intentie belangrijk, want daar stem ik wel op af voordat ik de kaarten leg.

Er vielen 2 kaarten uit tijdens het schudden: "Abundance", "Morality", en die zeggen iets over het huidige moment. Over je vorige leven kreeg ik: "Sharing","Celebration" en ook weer "Morality". Dat betekend dat die kaart enorm belangrijk is in je proces.

Wat het mij zegt is het volgende. Op dit moment is je leven teveel van het goede. En met goed, bedoel ik ook echt goed. Het is overvloed. Echter is het op dit moment ook heel star en sta je in het galid en doe je alles zoals het hoort volgens de etiquette. Hoezo vrij? Hoezo leven?

Als ik dan kijk naar jou vorige leven, was dat vooral het delen van je rijkdom en het delen van jezelf. Daarin was het feest en kon je echt genieten. Ook hier kwam een eind aan toen jij in het galid ging leven, en niet meer vrij was door wat men van je verwachte. Je zette je vast en een oud patroon herhaalt zich op dit moment in je leven.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en wat het je zegt.
Mimosa
Mimosa okt 18 '10
Hallo Julien,

Bedankt voor je legging. Ik ben al een aantal keer begonnen met een reactie maar ik kom er niet uit.
Dus ga ik het op een andere manier proberen, helaas wel wat uitvoeriger, dus hopelijk wordt het niet te lang.
Als kind was ik een open, blij en vrolijk kind. Was mezelf en genoot van het leven. Op een bepaald punt, wat ik tot voor kort niet kon bepalen, is dit veranderd. Kwam er een soort rem, achteraf kwam ik erachter dat mede kwam door een schuldgevoel, alleen dan zonder een duidelijke reden. Ik leefde met een masker op, hield afstand van de wereld en mijn gevoel. Het was allemaal te intens en ik kon het niet plaatsen.
Dit is eigenlijk altijd min of meer aanwezig geweest. De boulimia/anorexia hield er verband mee. Weer zonder dat ik een aanwijsbare reden had om me zo te voelen. En later, vele jaren later werd ik ziek, door stress volgens de dokters, maar mijn gevoel zij dat het niet klopte, dat die stress dat nooit veroorzaakt kon hebben. Terwijl het wel duidelijk was en is, dat ik vreemd op stress, spanning, veel prikkels reageer. Ik heb alles aangepakt, therapieën gevolgd en met en aan mezelf gewerkt, maar dan alleen het bewuste gedeelte. Daarnaast ben ik met meditatie aan de slag gegaan, soms heel veel, soms bijna niet. En achteraf zag ik dat op de momenten dat het beter met mij ging ik mediteerde. Reden voor mij om een andere aanpak te proberen en dat was een aantal weken geleden toen ik begon met een meditatiesessie/ therapie. Door synchroniciteit kwam dit op mijn pad en tot nu toe kan ik alleen maar dankbaar zijn dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd.
Toen ik net ziek was geworden, had ik het gevoel dat mijn overleden oma bij me was. Op dat moment wist ik het zeker, maar later begon ik er aan te twijfelen. Maar die aanwezigheid bleef ik voelen, hetzij op de achtergrond. Pas geleden na een meditatie kwam ze heel duidelijk door en wist ik zeker dat het mijn oma was en vertelde ze dat ze mijn gids was. Het werd me duidelijk dat ik nog een hele weg te gaan heb en het nog niet tijd is om mijn vorige leven(s) te herinneren. Maar dat duurt niet lang meer. Wel weet ik inmiddels iets meer over mijn vorige leven en vandaar mijn vraag omdat hoewel ik voel dat het klopt het heel onwerkelijk is. Ik was mijn opa die jaren voor mijn geboorte veel te vroeg is overleden door een ongeluk. Heel veel weet ik niet over hem, natuurlijk wel iets wat me verteld is en natuurlijk kan ik daar heel makkelijk achter komen door erna te vragen.
Toen ik dit besefte werd me heel veel duidelijk, ondanks het weinige dat ik weet. Mijn oma leunde erg op mijn opa, hij was de spil van haar leven en de spil van vele levens. Mijn oma kreeg het heel erg moeilijk. Mijn opa kon zich er niet bij neerleggen dat hij er niet meer was, voelde een enorme schuld dat hij mijn oma en zijn kinderen alleen liet. Die schuld heb ik meegenomen in mijn leven. Als kind was het er nog niet, maar toen mijn oma overleed kwam het in mijn leven. Heel langzaamaan groeide het en verlamde het me min of meer. Nu ik dit weet, wordt me heel veel duidelijk en merk ik al dat ik een stuk lichter ben.

Wat betreft de legging. Ik kan het nog niet helemaal goed plaatsten, maar ik was inderdaad niet vrij, leefde ook niet echt, dat wordt langzamerhand steeds beter. Ik merk de verandering al. Ik werd afgeremd, door iets wat ik niet begreep. Ik verkeerde in tweestrijd. Leefde volgens wat men van me verwachte, wat hoorde en luisterde daarbij totaal niet naar mijn gevoel. Liep mezelf dus ook compleet voorbij. Op de achtergrond was het wel aanwezig mijn gevoel, wat weer voor meer schuldgevoel zorgde dat ik daar niet naar luisterde. Een flinke worsteling dus.
Inmiddels begin ik me daarvan los te maken, probeer ik uit te vinden wie ik werkelijk ben, zonder alle meningen, gedachten etc. van anderen. De laatste tijd komt dat in een stroomversnelling en komt er veel naar boven. Heel veel. En daar zie ik de andere kaart in. Abundance. Ik word steeds heler, kom steeds meer in evenwicht en kan dus ook steeds meer gaan delen. En dat is wat ik ook moet gaan doen. Daarom is het belangrijk dat ik de Morality van me afschud en mijn gevoel laat spreken en ga volgen.

Wat ik weet van mijn vorige leven is dat ik toen inderdaad alles deelde, gastvrij was en goed in het leven stond. Andere mensen hielp, vaak met risico voor mijn eigen leven. Maar ik krijg het gevoel dat ik daarin te ver ging. Dat wat ik deed wel goed was, hoe ik leefde wel goed, maar dat ik mijn oma, mijn vrouw te kort deed. Dat zij in mijn schaduw stond en te weinig ruimte kreeg. Ik denk dat ik dat op een gegeven moment beseft heb en toen me schuldig ben gaan voelen, het heb willen omkeren en dat daar die Morality weer om de hoek komt kijken. Al zegt mijn gevoel dat dat iets was van de laatste dagen van mijn leven, toen ik al het ongeluk gehad had en in het ziekenhuis lag.
Het oude patroon herhaald zich niet, maar heeft zich omgekeerd. In dit leven hou ik te veel rekening met anderen, cijfer ik mezelf weg etc. etc. En ook hiermee doe ik anderen te kort. Dat is de Morality in mijn vorige leven en in dit leven. En voor zover ik kan inschatten, voor zover ik het voel, zit ik op een keerpunt. Heb ik nu de kans om het te veranderen. De Abundance komt naar boven. Ik raak meer en meer in evenwicht en ik voel dat als ik zo door ga, ik inderdaad op een punt ga belanden dat ik kan geven, heel veel kan geven aan de wereld. Maar dit keer zonder een ander te kort te doen en zonder mezelf te kort te doen.

Al schrijvende vielen er stukjes op zijn plaats. Hoewel ik heel erg getwijfeld had om mijn vraag te stellen en dit daardoor ook wat onhandig deed, ben ik zo blij het wel gedaan te hebben. Jouw legging heeft me geholpen om heel wat duidelijk te krijgen. Ik was bang voor antwoorden die me wat zouden vertellen zonder het stukje bewustwording. Maar de bewustwording is compleet.

Heel heel heel erg bedankt voor de hulp hierbij.

Micha
admin
admin okt 18 '10
Hoi Nims,

haha ik heb gelachen bij het lezen van je legging, en dan wel bij het woord/zin: er schuilt een luie persoonlijkheid in jou. haha dat herken ik wel hoor. vandaar dat ik het grappig vind.

maar eigenlijk op gebied van liefde, er komt niet zoveel in mijn leven waarvan ik denk: hey jij bent het waard. meestal zijn het van die oelewappers. aan de andere kant als ik een relatie heb, of een man van wie ik hou, dan kan ik die weer heel moeilijk loslaten.. terwijl het echt toelaten van iemand mij weer moeite kost. ik denk altijd, als er echt een leuke vent komt, die mij behandeld zoals je een vrouw moet behandelen.. dan zou ik er echt helemaal voor gaan. maar meestal komen van die foute mannen in mijn leven.

maar vraagje, gaat de legging die je gedaan hebt om de nabije toekomst? of is het algemeen?

enorm bedankt nims! waardeer je tijd, energie en inzet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 18 '10
Hoi Micha,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik wil graag reageren op een aantal dingen die ik je graag wil teruggeven. Als eerste viel mij het gevoel op, dat jij van jezelf vind dat je er eigenlijk niet mocht zijn (anorexia). Dat wordt vooral veroorzaakt door een deficient eerste chakra, en zorgt ervoor dat je het liefst niets meer wilt zijn en geen eten meer tot je wilt nemen. Daarbij komt ook een stukje over grenzen bewaken en over grenzen heen gaan naar boven. Wat ook jouw eerste chakra doet. Ik wil je dan ook aandraden om je te gaan richten op het doen van aarde-oefeningen om zo te werken aan je eerste chakra. Want ook al gebruik je nu meditatie en krijg je heel veel hogere inzichten, dit is ook eigenlijk een manier om van je eerste chakra te gaan wegvluchten. Met een deficient 1e chakra loop je namelijk het risico om het contact met de aarde te verliezen. Dus dit wilde ik je graag even teruggeven.

Verder las ik dit:
Origineel bericht van: Micha

Het oude patroon herhaald zich niet, maar heeft zich omgekeerd. In dit leven hou ik te veel rekening met anderen, cijfer ik mezelf weg etc. etc.

Ook hier herhaalt zich het oude patroon zich weer, namelijk in de omkering. Het patroon bestaat namelijk uit beide cyclie. Ze horen bij elkaar. Het enige wat je dus kunt doen is het patroon te doorbreken door het ANDERS te gaan doen. Ga het dus niet omdraaien, want daarmee blijf je in het oude patroon terugvallen.

Ik lees graag wat je hiervan vindt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 18 '10
Origineel bericht van: Precious

maar vraagje, gaat de legging die je gedaan hebt om de nabije toekomst? of is het algemeen?

Het gaat over jouw legging en als je goed leest naar wat ik heb geschreven, duurt het net zolang totdat jij het patroon doorbreekt. Want in de kaart zit een boodschap dat jij degene bent die moet veranderen. Een ander gaat dit niet voor je doen. Pas dan zul je een nieuwe kijk op het leven kunnen krijgen en je afhankelijkheid van anderen kunnen loslaten.
Mimosa
Mimosa okt 19 '10
Hallo Julien,

Dank je voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk dat in de periode van anorexia/boulimia ik inderdaad het gevoel had er niet te mogen zijn. Ik droeg de last van de hele wereld op mijn rug, trok al het leed in de wereld me persoonlijk aan. Maar dat is verleden tijd, inmiddels algauw een jaar of 15 geleden. Ik heb daar heel hard aan gewerkt en dat is gelukkig goed gekomen.
Mijn eerste chakra heeft ook al heel wat aandacht gehad, daar ben ik al heel wat jaren geleden mee begonnen, ook met de andere chakra's daarna.
Ik heb overigens wel een tijdje gedacht dat het de bedoeling was om zo te groeien dat ik mijn lichaam zou ontstijgen. Tot ik het inzicht kreeg juist dieper in mezelf te moeten zoeken, meer eenheid te scheppen in mezelf, inclusief mijn lichaam wat toch onderdeel is van dit aards bestaan. Maak je geen zorgen dat zit wel goed. smile

Ik geloof dat we uiteindelijk hetzelfde bedoeling. Ik heb nu beide uiterste mogen beleven en wie weet wat nog meer hahaha, en inmiddels ben ik al een tijdje bezig om dit te veranderen en inderdaad om het patroon te doorbreken. En dat is misschien juist wel mogelijk doordat ik beide ervaringen heb gehad.

Nog even terugkomend op de inzichten, het groeiproces wat ik oa door meditatie weet te bereiken. Dat is een proces waarin ik mezelf weer terugvind. Niet als mens, maar als onderdeel van het geheel. Mijn diepste zelf om het maar wat te noemen. Niet om mijn mens zijn te ontvluchten, maar juist om een completer mens te zijn en mee te groeien met alle ontwikkelingen in het universum. Zodat ik kan zijn wie ik ben en kan doen wat ik moet doen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki