1. Kan het zijn dat er Engelmensen in mijn omgeving rondlopen die dat zelf nog niet weten? Maar, omdat ik er iets over las, dat ik dan het vermoeden heb dat iemand het is, maar door gebrek aan kennis dat nog niet weet?
Jazeker dat kan heel goed. Als ik iemand zie waarvan ik dat denk dan stuur ik ze altijd even de link naar Merudi. Meestal zijn ze dan erg blij met de herkenning die ze lezen.
2. Zijn Engelmensen in real life niet ontzettend lastig voor hun omgeving? Op het forum merk ik soms dat de volledige aansluiting er niet is tussen Engelmensen en mensen, maar op een forum kun je daar nog omheen: je leest wel, en je accepteert wel, maar je denkt er soms het jouwe van.
De Engelmens kan zich enorm goed aanpassen omdat deze de situatie erg goed kan doorzien (doordat die het grote geheel ziet).
Meestal wordt de aansluiting niet bereikt door de manier van communiceren die via het medium Internet gewoon wat lastiger is. In het echt heb je veel meer mogelijkheden om echt te praten, en dan gaat het juist makkelijker voor de engelmens. Degene met wie je praat is namelijk direct een open boek, en daarom wordt er al snel op hetzelfde nivo gepraat.
Misschien dat ik wel even iets wil toevoegen waar je op een forum zoals dit wel last van hebt. Ik zeg wel eens dingen op een openbaar forum tegen iemand anders. Dit wordt echter door iedereen gelezen en daarmee ook geinterpreteerd door mensen die misschien een stuk van de communicatie missen, of niet zich kunnen aansluiten op de ontvanger.
Het is dan eigenlijk alsof je een half gesprek opvangt, waar je niet zoveel van begrijpt. Toch kan het tussen de twee mensen die het gesprek voeren, volkomen duidelijk zijn, waar het over gaat.
Als ik bijvoorbeeld merk dat een Engelmens hier heel rationeel schrijft, dan kan ik mijn schouders ophalen en denken: hij of zij is nu eenmaal zo, maar hoe werkt dat in real life? Kun je dan nog wel met aardse mensen door één deur?
Ik denk dat deze vraag eerder komt omdat jij je niet prettig voelt bij hele rationele mensen.
Toch merk ik in ieder geval aan mijn eigen omgeving, dat ze het heel prettig vinden als ik ze op een begrijpelijke en niet emotionele manier kan uitleggen hoe de zaken in elkaar zitten. Juist door een onafhankelijke en niet gevoelige manier van denken, bereik ik meer dan als ik ga lopen schreeuwen, huilen of uitlachen (en daarmee bedoel ik dus niet dat ik zo over je denk! Het is alleen even als voorbeeld aangegeven).
3. Is het voor Engelmensen niet heel erg moeilijk om een relatie aan te gaan? Want wordt de mens, die als partner naast je staat, dan niet knettergek van de wijze waarop hij/zij in het leven staat, met alle gedoetjes van alledag? Is er dan de aansluiting wel?
Dat hangt af van de partner en wat ze zoeken in elkaar. Ik denk juist dat het heel makkelijk is om een relatie aan te gaan met de engelmens, juist omdat deze er volledig is voor de ander, en dus ook voor de partner. Misschien vind een partner het juist wel enorm prettig dat de alledaagse gedoetjes zo makkelijk gerelativeerd wordt, en dat de partner weer even een beeld van het grotere geheel krijgt.
Overigens is het ook voor de niet engelmens niet altijd even makkelijk om een relatie aan te gaan
.
4. Kan de Engelmens wel invoelen hoe de mens iets ervaart? Of is dat ver van zijn bed?
Ik denk dat die dat juist wel kan. Het enige waar er misschien iets extra's gebeurd is dat de engelmens bij het invoelen vaak geneigd is om ook een beetje te sturen en hier en daar zelfs bewust tegen iemands schenen aan kan gaan schoppen.
Wat er wel meespeelt is dat de gevoelens van een ander, vaak wel gerelativeerd worden en daarmee voor de engelmens niet zo bijzonder of belangrijk worden geacht, omdat ze al eigenlijk weten waar het probleem vandaan komt.
5. Kent de Engelmens emoties? En weet hij/zij daar dan mee om te gaan?
Jazeker en weet juist hoe die daar mee om moet gaan. Omdat ze haar emoties begrijpt, zijn ze geen verrassing meer.
Jij denkt juist dat de engelmens emotieloos is, terwijl ze juist zich niet laat meeslepen door emoties want ze heeft allang uitgevonden dat dat helemaal niets helpt.
Misschien een vraag aan jou: Vind jij het prettig als je wordt overvallen door emoties en dat je er geen raad meer weet?
Ik namelijk niet, en heb er dus ook geen last van.
Waarschijnlijk komen er nog wel meer vragen bovendrijven bij mij... want ik heb best moeite met Engelmensen, heb ik het idee. Soms krijg ik namelijk het gevoel dat ze heel gauw geneigd zijn om, als het probleem van de mens te ingewikkeld wordt, dit van zich af te schuiven.
Waar komt dit gevoel vandaan?
Overigens wil ik wel aangeven dat de engelmens wel altijd het probleem van iemand anders, bij die iemand anders laat. Ze lossen nooit het probleem op, maar laten de ander het probleem oplossen. Ze geven alleen inzicht, of zijn de spiegel waarmee de ander het werk kan doen.
Dus misschien zie je het als afschuiven, maar in mijn ogen is het gewoon iemand daadwerkelijk iets laten doen, in plaats van het voor iemand te doen.
6: Nims, de tekst hier op de site, heb je die zelf geschreven, of van het internet?
Die heb ik helemaal zelf geschreven en op het internet gezet.