Loading...
nl

Engelmensen lastige mensen?

Wouter
Wouter feb 2 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Wouter, wat ik je nog wilde meegeven. Als je weet wat je bent, ben je dan bewust van hoe anderen jou ervaren. Hier ligt namelijk jouw kracht. Het is ook jouw kracht jouw mindere eigenschappen als Engelmens onder ogen te zien en snappen hoe de doorsnee mens daarop reageert. Staat ook al geschreven. Engelmens is niet feilloos en heeft neiging tot grootheidswaanzin.

Daarmee zeg ik niet dat jij dat hebt, maar ben je bewust en luister naar de reacties uit jouw omgeving. Anticipeer.

Warme groet


Grootheidswaanzin, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen winkIk heb niet het idee dat ik dat heb - maar kan er af en toe wel naar neigen. Dan moet ik heel bewust mijzelf terugfluiten. Heeft het erkennen van mijn mindere eigenschappen trouwens een bepaalde functie in het kader van de engelmens? Naast dat het onderdeel van mijn persoonlijke ontwikkeling is? Als ik 'te' veel vraag mag je het zeggen.

Love Wouter
Delen:
Helma
Helma feb 2 '09
Wouter, als ik even voor mijn beurt mag praten: ik las ook over de Engelmens op dit forum. De Engelmens dient een hoger doel, en moet soms keuzes maken om niet alles en iedereen te willen of kunnen helpen (tenminste, zo staat het er beschreven). Om het grotere geheel niet uit het oog te verliezen, maken Engelmensen soms de keuze om niet de mens tot in de kleinste probleempjes te willen ondersteunen, want daarmee zou de Engelmens het grotere doel uit het oog kunnen verliezen, en verzanden in ogenschijnlijk pietepeuterige probleempjes, die juist voor de mens wel groot zijn of lijken. Als ik vragen mag, heb je er hier al over gelezen? Bovenaan deze pagina, ongeveer in het midden, vind je er een heel epistel over. Klik op het paarse woord 'Engelmens'. Misschien goed om te lezen.

Ik vind het wel begrijpelijk dat Menselijke Engelen, of Engelmensen, soms keuzes moeten maken om niet de hele wereld te willen helpen. Ik kan het niet zo goed verwoorden. Ik hoop dat de anderen me uit de brand kunnen helpen hiermee??? Misschien ook een optie om er toch weer een topic over te openen...

Maar, in ieder geval, welkom Wouter!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 2 '09
Je hebt het goed verwoord phoenix, want zo werkt het inderdaad.

Origineel bericht van: Wouter
Heeft het erkennen van mijn mindere eigenschappen trouwens een bepaalde functie in het kader van de engelmens? Naast dat het onderdeel van mijn persoonlijke ontwikkeling is?

Het is maar net wat je minder noemt winkmisschien is de grootsheidswaanzin wel één van de sterkste eigenschappen van de engelmens. Het is maar net in welk referentiekader je het plaatst wink.
Origineel bericht van: Wouter

Als ik 'te' veel vraag mag je het zeggen.

Love Wouter

Je mag alles vragen! Of je de antwoorden krijgt die je graag zou willen, daar kan ik je geen garanties over geven. Maar proberen kun we het op zijn minst smile.
Helma
Helma feb 3 '09
De afgelopen weken zijn er veel vragen bij mij ontstaan over Engelmensen.

1. Kan het zijn dat er Engelmensen in mijn omgeving rondlopen die dat zelf nog niet weten? Maar, omdat ik er iets over las, dat ik dan het vermoeden heb dat iemand het is, maar door gebrek aan kennis dat nog niet weet?

2. Zijn Engelmensen in real life niet ontzettend lastig voor hun omgeving? Op het forum merk ik soms dat de volledige aansluiting er niet is tussen Engelmensen en mensen, maar op een forum kun je daar nog omheen: je leest wel, en je accepteert wel, maar je denkt er soms het jouwe van. Als ik bijvoorbeeld merk dat een Engelmens hier heel rationeel schrijft, dan kan ik mijn schouders ophalen en denken: hij of zij is nu eenmaal zo, maar hoe werkt dat in real life? Kun je dan nog wel met aardse mensen door één deur?

3. Is het voor Engelmensen niet heel erg moeilijk om een relatie aan te gaan? Want wordt de mens, die als partner naast je staat, dan niet knettergek van de wijze waarop hij/zij in het leven staat, met alle gedoetjes van alledag? Is er dan de aansluiting wel?

4. Kan de Engelmens wel invoelen hoe de mens iets ervaart? Of is dat ver van zijn bed?

5. Kent de Engelmens emoties? En weet hij/zij daar dan mee om te gaan?


Waarschijnlijk komen er nog wel meer vragen bovendrijven bij mij... want ik heb best moeite met Engelmensen, heb ik het idee. Soms krijg ik namelijk het gevoel dat ze heel gauw geneigd zijn om, als het probleem van de mens te ingewikkeld wordt, dit van zich af te schuiven. Maar, zoals ik al zeg, dit is mijn gevoel.

Ook heb ik het gevoel dat ik nu de knuppel in het hoenderhok gooi, en dat is niet mijn bedoeling. Ik zeg dan liever: ik gooi de knuffel in het hondehok :D, want jullie zijn me wel 'dierbaar'.
Helma
Helma feb 3 '09
Oh ja, en daar is vraag 6: Nims, de tekst hier op de site, heb je die zelf geschreven, of van het internet?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 3 '09
Origineel bericht van: NiMS
Het is maar net wat je minder noemt winkmisschien is de grootsheidswaanzin wel één van de sterkste eigenschappen van de engelmens. Het is maar net in welk referentiekader je het plaatst wink.


NiMS, help mij eens een ander referentiekader te laten zien?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 3 '09
De Engelmens voelt zich heerser van de wereld. Ze draagt het bewustzijn van een God en heeft de meeste mensen aan haar vingertoppen. Ze kan mensen bespelen en beïnvloeden. Ze weet precies het lot te beïnvloeden dat eruit voortkomt wat ze wenst.

Dit doet ze om de nieuwe wereld te maken zoals ze het ziet en wilt. Wat voor de één, grootheidswaanzin is, is voor de ander het uitvoeren van zijn taak, waarom die hier gekomen is. Het is een grootse en waanzinnige taak die de engelmens op zijn bordje heeft gekregen wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '09
Origineel bericht van: Phoenix


1. Kan het zijn dat er Engelmensen in mijn omgeving rondlopen die dat zelf nog niet weten? Maar, omdat ik er iets over las, dat ik dan het vermoeden heb dat iemand het is, maar door gebrek aan kennis dat nog niet weet?

Jazeker dat kan heel goed. Als ik iemand zie waarvan ik dat denk dan stuur ik ze altijd even de link naar Merudi. Meestal zijn ze dan erg blij met de herkenning die ze lezen.
Origineel bericht van: Phoenix

2. Zijn Engelmensen in real life niet ontzettend lastig voor hun omgeving? Op het forum merk ik soms dat de volledige aansluiting er niet is tussen Engelmensen en mensen, maar op een forum kun je daar nog omheen: je leest wel, en je accepteert wel, maar je denkt er soms het jouwe van.

De Engelmens kan zich enorm goed aanpassen omdat deze de situatie erg goed kan doorzien (doordat die het grote geheel ziet).

Meestal wordt de aansluiting niet bereikt door de manier van communiceren die via het medium Internet gewoon wat lastiger is. In het echt heb je veel meer mogelijkheden om echt te praten, en dan gaat het juist makkelijker voor de engelmens. Degene met wie je praat is namelijk direct een open boek, en daarom wordt er al snel op hetzelfde nivo gepraat.

Misschien dat ik wel even iets wil toevoegen waar je op een forum zoals dit wel last van hebt. Ik zeg wel eens dingen op een openbaar forum tegen iemand anders. Dit wordt echter door iedereen gelezen en daarmee ook geinterpreteerd door mensen die misschien een stuk van de communicatie missen, of niet zich kunnen aansluiten op de ontvanger.

Het is dan eigenlijk alsof je een half gesprek opvangt, waar je niet zoveel van begrijpt. Toch kan het tussen de twee mensen die het gesprek voeren, volkomen duidelijk zijn, waar het over gaat.
Origineel bericht van: Phoenix


Als ik bijvoorbeeld merk dat een Engelmens hier heel rationeel schrijft, dan kan ik mijn schouders ophalen en denken: hij of zij is nu eenmaal zo, maar hoe werkt dat in real life? Kun je dan nog wel met aardse mensen door één deur?

Ik denk dat deze vraag eerder komt omdat jij je niet prettig voelt bij hele rationele mensen.

Toch merk ik in ieder geval aan mijn eigen omgeving, dat ze het heel prettig vinden als ik ze op een begrijpelijke en niet emotionele manier kan uitleggen hoe de zaken in elkaar zitten. Juist door een onafhankelijke en niet gevoelige manier van denken, bereik ik meer dan als ik ga lopen schreeuwen, huilen of uitlachen (en daarmee bedoel ik dus niet dat ik zo over je denk! Het is alleen even als voorbeeld aangegeven).
Origineel bericht van: Phoenix

3. Is het voor Engelmensen niet heel erg moeilijk om een relatie aan te gaan? Want wordt de mens, die als partner naast je staat, dan niet knettergek van de wijze waarop hij/zij in het leven staat, met alle gedoetjes van alledag? Is er dan de aansluiting wel?

Dat hangt af van de partner en wat ze zoeken in elkaar. Ik denk juist dat het heel makkelijk is om een relatie aan te gaan met de engelmens, juist omdat deze er volledig is voor de ander, en dus ook voor de partner. Misschien vind een partner het juist wel enorm prettig dat de alledaagse gedoetjes zo makkelijk gerelativeerd wordt, en dat de partner weer even een beeld van het grotere geheel krijgt.

Overigens is het ook voor de niet engelmens niet altijd even makkelijk om een relatie aan te gaan wink.
Origineel bericht van: Phoenix

4. Kan de Engelmens wel invoelen hoe de mens iets ervaart? Of is dat ver van zijn bed?

Ik denk dat die dat juist wel kan. Het enige waar er misschien iets extra's gebeurd is dat de engelmens bij het invoelen vaak geneigd is om ook een beetje te sturen en hier en daar zelfs bewust tegen iemands schenen aan kan gaan schoppen.

Wat er wel meespeelt is dat de gevoelens van een ander, vaak wel gerelativeerd worden en daarmee voor de engelmens niet zo bijzonder of belangrijk worden geacht, omdat ze al eigenlijk weten waar het probleem vandaan komt.
Origineel bericht van: Phoenix

5. Kent de Engelmens emoties? En weet hij/zij daar dan mee om te gaan?

Jazeker en weet juist hoe die daar mee om moet gaan. Omdat ze haar emoties begrijpt, zijn ze geen verrassing meer.

Jij denkt juist dat de engelmens emotieloos is, terwijl ze juist zich niet laat meeslepen door emoties want ze heeft allang uitgevonden dat dat helemaal niets helpt.

Misschien een vraag aan jou: Vind jij het prettig als je wordt overvallen door emoties en dat je er geen raad meer weet?

Ik namelijk niet, en heb er dus ook geen last van.
Origineel bericht van: Phoenix

Waarschijnlijk komen er nog wel meer vragen bovendrijven bij mij... want ik heb best moeite met Engelmensen, heb ik het idee. Soms krijg ik namelijk het gevoel dat ze heel gauw geneigd zijn om, als het probleem van de mens te ingewikkeld wordt, dit van zich af te schuiven.

Waar komt dit gevoel vandaan?

Overigens wil ik wel aangeven dat de engelmens wel altijd het probleem van iemand anders, bij die iemand anders laat. Ze lossen nooit het probleem op, maar laten de ander het probleem oplossen. Ze geven alleen inzicht, of zijn de spiegel waarmee de ander het werk kan doen.

Dus misschien zie je het als afschuiven, maar in mijn ogen is het gewoon iemand daadwerkelijk iets laten doen, in plaats van het voor iemand te doen.
Origineel bericht van: Phoenix

6: Nims, de tekst hier op de site, heb je die zelf geschreven, of van het internet?

Die heb ik helemaal zelf geschreven en op het internet gezet.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 4 '09
NiMS, mag ik je bedanken voor je openhartige en uitvoerige uitleg?

Twee vragen, je zegt dat mensen waarvan jij denkt dat het engelmensen zijn de link van Merudi toestuurt en dat ze blij zijn met de herkenning.

Welke kenmerken vallen als eerste op?
Zitten er ook mensen tussen die zeggen niet veel met het spirituele op te hebben?

Andere vraag. Jij hebt de teksten over Engelmens zelf geschreven. Ergens op de site staat dat er mensen worden gevraagd die een taal beheersen en stukken tekst willen vertalen. Zijn er een aantal beheerders in diverse landen die aanvullend voor elkaar stukken schrijven? Of doe jij dit alleen? Wat zijn de cijfers uit het buitenland (hoeft niet in detail, maar zo dat ik een beeld van omvang heb)
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
NiMS, mag ik je bedanken voor je openhartige en uitvoerige uitleg?

Ja hoor dat mag. Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijker is geworden?
Origineel bericht van: Hemelwandelaar


Twee vragen, je zegt dat mensen waarvan jij denkt dat het engelmensen zijn de link van Merudi toestuurt en dat ze blij zijn met de herkenning.

Welke kenmerken vallen als eerste op?

Dat weet ik eigenlijk niet. Ze zeggen alleen dat ze eindelijk zichzelf begrijpen en waarom ze hier zijn. Of dat door de kenmerken komen, dat weet ik niet.
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Zitten er ook mensen tussen die zeggen niet veel met het spirituele op te hebben?

Nee dat heb ik nog niet meegemaakt, maar het is natuurlijk ook wel, dat ik niet zomaar iemand die link stuur. Ik selecteer dus wel enigzins op er open voor staan.
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Andere vraag. Jij hebt de teksten over Engelmens zelf geschreven. Ergens op de site staat dat er mensen worden gevraagd die een taal beheersen en stukken tekst willen vertalen. Zijn er een aantal beheerders in diverse landen die aanvullend voor elkaar stukken schrijven?

Helaas er hebben een paar mensen wel vertaald, zoals deboriah, maar die zijn niet echt actieve vertalers. Vooralsnog heb ik google-translate gebruikt voor de verschillende talen. Niet ideaal, maar beter als niets.

Mocht ik ooit veel geld winnen, dan wil ik door een professioneel vertaal buro alle teksten laten vertalen laugh. Maar ja, vooralsnog vooral op vrijwillige basis.
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Of doe jij dit alleen?

Inderdaad, alleen.
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Wat zijn de cijfers uit het buitenland (hoeft niet in detail, maar zo dat ik een beeld van omvang heb)

Eerlijk gezegd weet ik dat niet, maar het grootste gedeelte is wel uit NL, gezien het actieve forum smile.
Lena
Lena feb 4 '09
maar is die engelmens nou lastig?
voorzichzelf niet en voor een ander wel crazy
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '09
Origineel bericht van: Lena10
maar is die engelmens nou lastig?
voorzichzelf niet en voor een ander wel crazy

Waarom vind je de engelmens lastig, Lena?
Lena
Lena feb 4 '09
het was meer dat het topic zo heet en me afvroeg zijn ze lastig die engelmensen? heb nog steeds moeite met de bewoording of etiket van engelmens

en mijn conclusie is, dat ze voorzichzelf waarschijnlijk zichzelf niet als lastig ervaren ,maar door andere wel smile
want als er een kloof zit in ontwikkeling hoe kom je dan nader en kunnen er meer mensen mee naar 2012?

als ze hier zijn met een missie.is dat nog steeds niet zichtbaar voor anderen
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '09
Origineel bericht van: Lena10
het was meer dat het topic zo heet en me afvroeg zijn ze lastig die engelmensen? heb nog steeds moeite met de bewoording of etiket van engelmens

Waarom heb je er moeite mee?
Origineel bericht van: Lena10

en mijn conclusie is, dat ze voorzichzelf waarschijnlijk zichzelf niet als lastig ervaren ,maar door andere wel smile

En met de ander bedoel je dan ook jezelf? Wat ervaar jij dan als lastig, als ik het je persoonlijk zou vragen?
Origineel bericht van: Lena10

want als er een kloof zit in ontwikkeling hoe kom je dan nader en kunnen er meer mensen mee naar 2012?

Door ze het pad te laten zien, en te bewandelen? Inzichten geven, een website maken waarop alle informatie staat te lezen? Kortom, er zijn vele manieren om meer mensen naar 2012 te helpen. Doe gezellig mee wink.
Origineel bericht van: Lena10

als ze hier zijn met een missie.is dat nog steeds niet zichtbaar voor anderen

En waarom zou het zichtbaar moeten zijn voor een ander? Soms zijn het juist de onbewuste handelingen die meer impact hebben dan het schreeuwen recht in iemands gezicht.
Lena
Lena feb 4 '09
moeite wie heeft de term engelmens bedacht
is het een etiketje op iemand die goed werk verricht?

lastig ook voor mij want het hoger plan of doel of missie is mij onbekend
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 4 '09

Mag ik een andere invalshoek aan het gesprek geven?

Ik vind het belangrijk bij communicatie dat degene die communiceert, zich het volgende realiseert.

'De manier van communicatie moet afgestemd zijn op de ontvanger'

Engelmens tegenover de 'rest'.

Lena lezend en NiMS' reactie hierop en anders om. Is dit wat jullie bedoelen?

Als ik NiMS lees zegt hij dat een mens een open boek is voor een Engelmens.

Als ik Lena lees zie ik dat ze het lastig vind. Zij heeft moeite met wat de Engelmens doet en zegt.

Heeft dat te maken met het verschil tussen zender en ontvanger? Ander trillingsnivo? Andere invulling van referentiekaders? Verschil tussen mensen en engelen nivo? Ik zeg maar wat...?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '09
Dat heeft inderdaad te maken met een niveau verschil. Sommigen zijn een kei in wiskundige formules en anderen kunnen nog niet eens optellen. Zo ook met hoe men naar iets / iemand kijkt. Sommigen begrijpen zichzelf nog niet eens, terwijl je voor de engelmens weer een open boek bent.

Daar is overigens niets mis mee, ze zijn gewoon anders.
gast
gast feb 5 '09
Appeltje eitje dus wink
Lena
Lena feb 5 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Mag ik een andere invalshoek aan het gesprek geven?

Ik vind het belangrijk bij communicatie dat degene die communiceert, zich het volgende realiseert.

'De manier van communicatie moet afgestemd zijn op de ontvanger'

Engelmens tegenover de 'rest'.

Lena lezend en NiMS' reactie hierop en anders om. Is dit wat jullie bedoelen?

Als ik NiMS lees zegt hij dat een mens een open boek is voor een Engelmens.

Als ik Lena lees zie ik dat ze het lastig vind. Zij heeft moeite met wat de Engelmens doet en zegt.

Heeft dat te maken met het verschil tussen zender en ontvanger? Ander trillingsnivo? Andere invulling van referentiekaders? Verschil tussen mensen en engelen nivo? Ik zeg maar wat...?


nou ik ben blij met die invalshoek. communicatie niet altijd eenvoudig hier.
Lena
Lena feb 5 '09
Origineel bericht van: gast
Appeltje eitje dus wink


voor de engelmens dan toch? smile
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki