Loading...
nl

Geloven jullie in God?

MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 15 '11
Op de een of andere manier voel ik zo'n weerstand als mensen over God beginnen te praten...
zo'n weerstand voel ik ook als mensen liegen tegen me!
ik kan er niets aan doen! het gaat vanzelf...
ik ben wel paranormaal begaaft... (niet op commando)
en ik weet dat wat er is ( in het hiernumaals) veel groter is dan God...
hetgene wat er is geeft ieder mens de vrijheid te doen en laten wat hij zelf wil... geen 10 geboden enzo
ook weet ik dat ik soms gestuurd wordt... bijvoorbeeld een paar jaar geleden, had ik een nieuwe baan...
echt... normaal gesproken zou ik de 2de dag op bed zijn blijven liggen... maar ik bleef gaan.
pas na 8 maanden vertelde ik aan een jongen die daar ook werkte dat het heel slecht ging met mijn zusje...(borderline)
hij bleek preker in een evangelische gemeente, hij zou mijn zusje helpen, na de 1ste ontmoeting tussen mijn zusje en hij, kreeg ik een contract aangeboden bij dat bedrijf.
waarop ik natuurlijk nee heb gezegt,
nou... ik kon meteen vertrekken laugh
onderweg naar huis fietste ik langs mijn vorige bedrijf...
waar mijn oude collega's buiten stonden te roken ( pauze)
en ik ging der bijstaan, de manager die er ook stond hoorde ook dat ik was ontslagen... hij zei: als je wil kun je maandag hier weer komen werken, en zo gebeurde het ook!

als ik nu meteen tegen die jongen verteld had van mijn zusje...
had ik daar misschien iets minder lang gewerkt...

en nee... nog steeds niet dat ik denk dat dat God is...
het belangrijkste was: dat mijn zusje een doel had, en een schop in de goede richting kreeg!
die goede richting volgt ze nog steeds...
alleen vind ik dat ze zichzelf tekort doet, met al die vage regels (geboden)
1/10 afstaan van haar uitkering enzo
dit klopt niet^^
ik geloof wel wat hoor... alleen zoals zij gelooft... dat is voor mij een in een hokje geplaatst richtlijntje...
er is zoveel meer!
Delen:
Emuca
Emuca apr 15 '11
Het is maar net wat je onder god verstaat. smileIk geloof niet dat er daarboven een man of vrouw zit die ons als een soort sims bestuurd.. maar ik geloof dat wij allemaal iets hebben wat ons allemaal verbind.. en dat is de god in ons. Een deel van het grote geheel.
gast
gast apr 15 '11
Ik geloof in God (zoals Emacu het uitlegt) maar ik weet dat er nog meer is dan dat, groter dan deze God. En ws daarna nog iets dat groter is dan dat...het is oneindig, het is voor mij net zoiets als die russische poppetjes, steeds weer een ander poppetje erin (als je van groot naar klein gaat).
AngelClear
AngelClear apr 15 '11
Hallo daar MoonFlowertje,

Wat een mooie naam heb jij gekozen zeg ! Heel erg origineel. Wat vermoeiend en verwarrend allemaal hé ? Heen en weer gesleurd worden en het allemaal niet meer zien zitten. Het goede nieuws is dat dit allemaal deel is van je opleiding en levenspad. Zie het vooral niet als iets negatiefs. Het is gewoon een fase waar je doorheen moet of langs moet passeren om wat hogerop te geraken. En er bestaat geen twijfel over dat jij op de goede weg bent ! Ik heb wat tussen de regels door gelezen en voel dat je de dingen best wel heel goed ziet. De weerstand die je voelt als mensen over God beginnen te praten is heel erg herkenbaar en maar al zo normaal. In deze tijd rust er ook een soort taboe op het praten over God. De reden waarom jij die weerstand voelt is omdat je op weg bent hem beter te leren kennen. Ik weet dat jij het bent die die weerstand voelt, maar het werkt in beide richtingen. En weerstand voelen als mensen tegen je liegen is ook heel erg normaal. Ik denk dat je het ook vlug doorhebt als er tegen je gelogen word en dat je er flink genoeg van krijgt. Zou mij ook niet verwonderen moest er ook flink wat tegen je gelogen worden, maar dat is hun probleem en hun verantwoordelijkheid. Liegen is niet O.K. ! Ook niet voor God en die gaat daar op zijn eigen manier mee om. Daar hoef jij je geen zorgen over te maken. God bestaat wel degelijk, maar wij kunnen daar geen rechtstreeks contact mee maken. Daarvoor is Hij veel te heilig en puur. Hij gebruikt dan ook zijn engelen om met ons te communiceren en om ons te leren en op weg te helpen. Ook laat God zich beslist niet vangen of beperken tot een kerkje of een boekje. En hij is beslist niet de God waar ze het in de Evangelishe gemeente over hebben ! Deze mensen willen God vangen en gevangen houden in een heel klein boekje met allerlei wetten en commando's. Doe dit ..., doe dat ..., dan gebeurt dit ... of dat ... Doe dit niet, doe dat wel ... precies of God is een computergestuurde robot ! God laat zich niet vangen door wetten en regels en zeker niet door een heel klein boekje. Hij laat zich ook niet vangen door of in een systeem. En het gaat zeker voorbij kerk en religie en zo ... Dat gaat daar dwars doorheen. Ook denk ik dat het verkeerd is als iemand zegt of meent de waarheid in pacht te hebben en God te kennen door naar een bepaalde kerk te gaan of gevangen te zitten in een bepaalde denominatie. Dan kent deze persoon God niet, maar zit gevangen in een systeem of strucuur. Begrijp je dat MoonFlowertje ? Je bent vrij te doen en te laten wat je wil en te denken wat je wil. God zal je nooit oordelen. Hij zal zijn engelen sturen of heeft ze al gestuurd om u uit deze verwarring en geestelijke gevangenis te bevrijden zodat jij naar het licht kunt toe wandelen in ALLE VRIJHEID ! Niet gebonden aan of door het beperkte denken of mening of gedachten van andere mensen die nog meer gebonden zijn dan u. Tijd om wakker te worden en op weg te gaan. En geloof mij zoals ik het hier doorkrijg staat je een heel mooie weg te wachten en ben je al veel verder dan je denkt. Alleen zijn daar heel wat dingen en mensen die je proberen in verwarring te brengen. Wel ... ik kan je gerust vertellen dat dat vanaf nu verleden tijd is ! JE BENT VRIJ LIEVE SHAT ! AL DE DEUREN STAAN OPEN VOOR JOU !
Liefdevolle groetjes en ik bid en hoop echt dat je hier iets aan gehad hebt en zult hebben.
diebrabander
diebrabander apr 15 '11
Ik lig zelf nog een beetje in de knoop met van alles en nog wat, een van die dingen is god. Want een tijdje geleden vond ik het nog allemaal onzin (vooral de katholieke kerk etc) maar toch bleef ik geloven in een god, ik probeerde me ervan af te brengen omdat zulke dingen als je er over nadacht maar vreemd waren, maar het lukte me gewoon niet.
Ik denk dat er een godwezen is, met een nog hogere trilling als een engel. Maar dat hij/zij deze stoffelijke wereld ooit heeft gecreeerd, een proces in gang heeft gezet en dat uiteindelijk ook weer terug neemt, hij/zij zal denk ik ook tussentijds niet ingrijpen, want het proces verloopt zo dat ingrijpen (meestal) niet nodig zal moeten zijn, want waarbij zou hij in moeten grijpen? Van tegenslagen etc worden we juist (vaak/soms) wijzer, en onze trilling hoger.
En ik denk idd dat wij niet in staat zijn met hem te communiceren.

Robert A Monroe beschreef ook in een boek, dat tijdens een van zijn reizen naar Omgeving II (De gedachtenwereld zegmaar, de Niet-stoffelijke) dat er soms een soort geluid klonk, en dat alle wezens dan in een bepaalde houding op hun buik gingen liggen, met hun gezicht afgewend. Er kwam dan op dat moment iets 'hogers' voorbij, iets wat niet geschikt was voor lagere trillingsvormen zoals wij. Hij dacht dat dit een soort godwezen was of iets dergelijks.

Maar het gekke is, dat ik blijf bidden? Dit gevoel zal dan toch niet nep/fout zijn? Nu ik er zo over nadenk denk ik dat we op dat moment eigenlijk niet naar de God bidden, maar naar onze Gids, onze beschermengel?

Ik weet het niet, maar hoop het wel te ondekken!
Groene_heks
Groene_heks apr 16 '11
Ik geloof absoluut in een hogere macht, hoe die er dan ook uit ziet.

Sims...lol
Emuca
Emuca apr 16 '11
the Sims is gaaf cool
Serenity
Serenity apr 18 '11
Origineel bericht van: Emuca
Het is maar net wat je onder god verstaat. smileIk geloof niet dat er daarboven een man of vrouw zit die ons als een soort sims bestuurd.. maar ik geloof dat wij allemaal iets hebben wat ons allemaal verbind.. en dat is de god in ons. Een deel van het grote geheel.

Ik ook ik ook , maarrrrr ik ben er heilig van overtuigt dat de regels uit God's boeken een rode leidraad van ons leven kunnen zijn maarrr het is aan jouw hoe je ermee omgaat zolang je andere maar in hun waarden laat .
Waneer je in nood zit en met je handen in je haar of gewoon als je even geen antwoord op iets hebt dan kan je die handrieken uit God' boeken pakken en daaruit voort gaan leven het jezelf eigen gaat maken in hoe jij het goeddunkt .
En anderen moeten jouw in je waarden laten en niet oordelen waneer je anders dan de gemiddelde reageert of tot actie overgaat want hun zijn diegene die een misstap maken en niet jij.
Jammer is wel dat we ons zelf te weinig vertrouwen en de woorden van een ander kostbaarder dus hoger achten dan onze eigen woorden, wij zijn immers gelijken aan elkaar en dit vergeten wij wel eens wellicht door angst.
Die weer word gezaaid door jezelf starig aan regels vast te houden ipv in te zien dat het aanwijzingen zijn op je pad.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
het voelt wel goed wat je schrijft... Angelclear
en wat je schrijft, weet ik ook wel
alleen "vrij zijn" klopt toch niet helemaal...
ik heb een voorbeeld uit mijn jeugd:
ik denk dat ik een jaar of 10 was
uit school vandaan 1st naar huis, wat drinken en dan zo
snel mogenlijk mijn knikkerzak pakken en naar buiten om te knikkeren, dat was mijn bedoeling...
i.p.v. rechtdoor via de voordeur naar buiten gaan, liep ik de trap op, en ik kon daar niets aan veranderen...
boven liep ik meteen naar de kamer van mijn ouders en opende de deur, wat ikzelf nooit zou doen!
ik zag mijn (stief) vader op bed liggen met blauwe kwijl uit zijn mond (valium)
ik ging weer naar beneden, naar mijn moeder om haar te waarschuwen, omdat ik zo extreem rustig tegen mijn moeder zei dat papa valiums geslikt had en dat ze een ambulance moest bellen, geloofde ze het eerst niet... maar ging toch naar boven... daarna brak er pas paniek uit! mijn moeder heeft de ambulance gebeld en ze hebben mijn vader meegenomen.
ik weet niet meer wat daarna gebeurde, maar weet wel dat als het nodig is, je niks te zeggen hebt... het leek let alsof ik een geest ofzo erbij had in mij die het roer ff overnam,
hoe kan dat? heeft iemand daar een verklaring voor?
mijn stiefvader heeft het wel overleeft, toen...
ikzelf denk dat zijn gids hem heeft gered, door mij heen
groetjes moonflowertje
Emuca
Emuca apr 20 '11
Of je eigen intuitie. smile
Elf
Elf apr 20 '11
Hey Moonflowertje,

Ik geloof dat je energieën kan aanvoelen, zo ook de energie van nare zaken zoals dit.
Ik denk dat jij er naar toegetrokken werd in je onderbewuste, dat je opving dat er hulp nodig was. De geest die je erbij had zoals je beschreef...je was het zelf. Je ziel nam het over van je huls/lichaam en dat kan aanvoelen als een externe geest als je er niet van bewust bent dat ziel en lichaam los van elkaar kunnen staan.
maar goed, ik weet ook niet alles, dit is alleen wat ik voel.

Greetz,
Elf
Elf
Elf apr 20 '11
Oja...het oorspronkelijke forum onderwerp...vergat daar een antwoord op te geven....

Ik geloof niet in god/bijbel/kerk.

Persoonlijk geloof ik in energieën en alle energieën van alle zielen maken samen 1 grote energie "bol". We staan dus in connectie met alle splitsingen van die "bol".

Ik geloof niet dat er een god bestaat die gaat bepalen hoe iemand moet leven. Naar mijn mening draait de "kerk" en het "geloof" tegenwoordig voornamelijk om geld,materie en macht en in de loop van tijd is de echte essentie verloren gegaan....het geloof in jezelf is het geloof in de "bol" en in die "bol" bestaat er geen geld,materie of macht.

Ik denk wel dat mensen kracht kunnen putten uit een kerk,god,geloof,moskee...noem maar op, en ik zeg niet dat mensen die in god geloven alleen met geld,materie en macht bezig zijn...het geloof in een god word naar mijn mening wel stelselmatig misbruikt om deze zaken te kunnen bemachtigen door bijvoorbeeld een regering...

Dit is wat ik denk in een hele kleine notendop, ik respecteer dat iemand in god gelooft, bij een kerkelijke instantie zijn plek gevonden heeft enz.enz.enz.
Het is alleen niet iets voor mij....
Serenity
Serenity apr 20 '11
Ik dacht dat je geholpen en gestuurd werd door je eigen intuïtie en je innerlijke stem, je innerlijke wijsheid.
Ik dacht dat dat 'de' GG (God's Golflengte) was net zoals een oortje in je oor, een interne intercom die met iedereen en alles een connectie heeft.
En de microfoon is giga groot want je hele lichaam geeft antwoord op verschillende manieren via gedachten en lichaam naar de geest waar het geconcentreerd word tot een verstandig besluit vanuit het hart en 'poef' het word verzonden.
Zo door vele elektrische connecties van ion naar ion, naar en door het universum en de energie bestaand uit een speciale elektriciteit gaat sneller dan het geluid of het licht zo snel is het, dacht ik.
Dus sturen of ingevingen komen en gaan ook zo snel en misschien krijgen wij daardoor wel een multikeuze vragen en antwoorden want tja alles zit al in je.

Je hoeft nu alleen maar het meest bevoordelijkste antwoord op te zoeken en te vinden, erop te vertrouwen en het besluit maken om het daadwerkelijk uit te voeren, dat is denk ik GG (God's Golflengte).

Zou deze connectie lopen op zowel positieve als negatieve energie, en dan werkelijk het positieve zoals homeopathie werken en het negatieve als fastfood?
aquarel
aquarel apr 20 '11
ik geloof niet in god of iets anders.

kgeloof wel in reïncarnatie en karma, het boeddhisme spreekt me enorm aan, maar dat is eigenlijk geen geloof maar meer een levensinstelling.. altans zo moet je het zien, anders klamp je je eraan vast en dat is niet evenwichtig.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
ik geloof dat ook! we maken met zijn allen deel uit van een veel groter geheel! we zijn allemaal een puzzelstukje...
ook vind ik "God" iets van vroeger!
de tijden zijn zo veranderd! en iets wat 2000 jaar geleden gebeurd is, is voor mij wel leuk hoor, een stukje geschiedenis! maar om me daar nu aan op te kunnen trekken, nee!
ik maak dagelijks dingen mee waarvan ik leer...
en de bijbel is maar een richtlijn!
ook nog eens geschreven door ik weet niet hoeveel mensen, en vertaald, ik weet hoe wij mensen zijn... ook al willen we het zo goed mogenlijk vertellen (iets wat we mee gemaakt hebben bijv.) het is nooit precies hoe het gegaan is, voor heel veel dingen zijn gewoon geen woorden! en meestal al ik iets vertel, maak ik het iets spannender of boeiender (door mijn gedachten)
als je later gaat nadenken over iets... heb je toch weer een andere kijk op dingen!
mijn moeder zegt wel eens: de bijbel is met 7 sluiers bedekt...
ik hou eigenlijk meer van duidelijke taal, boeken van Marion neem ik op als een spons... de bijbel 1 bladzijde, met moeite
groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
hoi aquarel...
mooie quote! fantasie is beter dan kennis! kennis is maar beperkt
en kennis is nog geen wijheid! wink
aquarel
aquarel apr 20 '11
moon.. godsdiensten zijn door verschillende mensen uitgevonden om mensen in de pas te laten lopen en om hun vrije wil af te nemen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
*wijsheid
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 20 '11
ja, aquarel
dat zie ik heel duidelijk in de islam!
hoe de vrouwen daar onderdrukt worden...
verschrikkelijk gewoon, ik kan daar soms echt kwaad van worden...
en helaas is er niets aan te doen... door mij dan laugh
aquarel
aquarel apr 20 '11
mij maakt dat ook kwaad, kwaad van onmacht.
ik heb ooit eens gedacht om een boerka te maken ter grootte van mijn auto (toen, nu heb ik geen auto meer, door persoonlijke omstandigheden), en dat over mijn auto te hangen.
om stop de verdrukking van die vrouwen te zeggen, helaas heb ik dat plan nooit uitgevoerd.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki