Maar Sylli, het is heel anders als je geen auto nodig hebt om deze weg te geven, dan als je em wel nodig hebt en hij gestolen wordt.
Ja er zit wel een verschil in ja. Maar je kunt je ook afvragen waarom de auto van de een wel gestolen wordt en die van mij niet.
En dan nog; Wie geeft vandaag de dag nog iets weg aan anderen omdat die het harder nodig heeft dan zijzelf?
Ik kan hem ook verkopen of naar de sloop brengen om er nog wat geld aan over te houden. Maar dat doe ik niet omdat ik het diegene aan wie ik hem geef gun. En ik doe het niet eens om in een goed blaadje te komen bij haar of bij wie dan ook. Het is onvoorwaardelijk.
Ik kan me goed voorstellen dat je geen waarde hecht aan jouw auto als zijnde dat het een stuk metaal is. Datzelfde heb ik ook, maar als je afhankelijk bent van een auto omdat dit een vervoersmiddel is om op je werk te komen, terwijl de busverbinding een reistijd van 3x de reistijd van je auto heeft, dan geloof ik niet dat je em zomaar wil afstaan.
Dan zoek je toch een baan dichter bij huis en ga je fietsen of lopen of carpoolen. Er zijn altijd andere mogelijkheden. Maar iemand die wil, zoekt een mogelijkheid. Iemand die niet wil, zoekt een reden.
En dan, blijf niet te veel aan de oppervlakte maar zoek en spit wat dieper naar de reden van dingen die gebeuren. Dat zal je leven in iedergeval verrijken.
Goud en diamanten liggen ook niet voor het oprapen.