Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

jo
jo mrt 30 '07
nee dat heb ik allang niet meer in mijn hoofd alleen hier gaan we er over door en mijn auto is niet gestolen.

Sommige mensen hebben nu eenmaal hun auto nodig om bijv te gaan werken. Nou dan ben je maar afhankelijk van een auto! ze zijn er toch dus kan je er maar gebruik van maken.

En al zou ik daar nu nog mee in mijn hoofd zitten. als je de dingen die er gebeuren niet verwerkt of een plaats geeft kan je jezelf helemaal niet ontwikkelen.
Dus met snel door je leven heen rennen leer je nog niks
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Mimi, je zou ook kunnen verhuizen, of desnoods door de week dicht bij je werk gaan wonen dan hoef je maar 1 keer op en neer in de week.
Dat is toch een rare redenatie Sylli? Jij hebt zelf toch ook een slot op je deur omdat je niet wilt dat er iemand je huis leegrooft? Je vergeet een belangrijk stuk in het verhaal, en dat is het respecteren van iemands grens. Je hebt gelijk dat overal een les uit te halen valt, maar vergis niet dat niet alles gebeurd met een reden. Zoals je het nu zegt doe je voorkomen dat echt alles een reden of een motivatie in zich heeft. Ik doe ook mijn deur op slot. Daar is mijn grens, en in een wereld zoals deze moet je soms op onnatuurlijk wijze je grens afbakenen.
????
???? mrt 31 '07
Hoe meer angst je hebt dat er wat van je gestolen wordt, hoe meer kans je hebt dat het gestolen wordt. Law of attraction. Weet je nog ;)

En dat geld ook voor respect. Hoe meer je zelf respect hebt voor andermans spullen......recht evenredig hetzelfde.
jo
jo mrt 31 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Hoe meer angst je hebt dat er wat van je gestolen wordt, hoe meer kans je hebt dat het gestolen wordt. Law of attraction. Weet je nog ;)

En dat geld ook voor respect. Hoe meer je zelf respect hebt voor andermans spullen......recht evenredig hetzelfde.
Nou daar ben ik het dus helemaal niet mee eens!
je zegt nu dus gewoon dat mensen waarvan gestolen word geen respect hebben voor andermans spullen!?
????
???? mrt 31 '07
Dat kan onbewust meespelen, ja ;)

Je hoort toch ook heel vaak dat mensen zeggen, als hun eigen fiets gestolen is, dat ze er dan maar eentje van een ander gaan jatten! Want het is hun ook overkomen dus is het gevrijwaard om dit ook bij een ander te doen.
Dat dit de andere volgorde is zal ik niet ontkennen, maar die gedachte zat er al voor ze die uitgevoerd hebben. Snap je! En het gaat hierbij om wat er in je hoofd om gaat en niet om wat je zegt want dat is bij de meeste mensen totaal niet hetzelfde.
Mar dit is geen onwil trouwens maar meer onwetendheid en onbewustheid.
Ayasha
Ayasha mrt 31 '07
sylli; Ben je er 200% zeker van dat mensen het verdienen om zo goed gepraat te worden? En dan vooral de groep die jij goed praat.
????
???? mrt 31 '07
Het is jou eigen invulling dat ik iets goed praat.
Maar om je een geheimpje te vertellen; Zonde bestaat niet. Want een zonde is pas een zonde als de mens het als een zonde wil zien.
Net zo goed als dat iets goed is. Het is pas goed als je het als goed wilt zien. Maar dat betekend niet gelijk dat dit voor iedereen zo is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '07
En zo rechtvaardig je het feit dat Hitler echt het beste met het duitse volk voor had toen hij besloot zijn plannentjes uit te voeren. Volgens mij vergeet je een belangrijk gedeelte Sylli. Uiteraard kun je alles goed praten, maar je kan ook alles slecht praten. Dat rechtvaardigd niet wat iemand een ander aandoet. Of vind jij dat iedereen jou alles maar mag aandoen wat hij / zij wil, als deze er maar een goede reden voor heeft?
Acheliah
Acheliah mrt 31 '07
Je kunt wel zeggen van IkBen dat hij heel wat te weeg heeft gebracht op dit forum we zijn al een tijdje aan het discuseren hahahahaa
????
???? mrt 31 '07
Het is niet mijn intentie om iets goed te praten.

Waarom wordt er alleen maar gekeken naar wat er op dat moment gebeurd? De meeste mensen hebben een hele geschiedenis achter hun en daar kan het zaadje van de daad al geplant zijn. Hitler had overigens nooit zoveel macht gehad als het Duitse volk hem niet ondersteund zou hebben. Hij heeft een klimaat kunnen creeeren, een collectief ego, die hem de macht heeft gegeven om te kunnen doen wat hij dacht dat de mensen graag wilden.
En niet om het te bagataliseren, maar je kunt er niet om heen dat die oorlog iets gebracht heeft waar wij ook nog steeds van profiteren; nl welvaart!
Zonder die oorlog zou dit niet zo'n vaart hebben gelopen. Maar goed, de meeste mensen zijn niet geinterreseert in de werkelijke oorzaak van dingen die gebeuren en zien alleen dat wat er net onder hun neus gebeurd is. En dat is in hun ogen dan wel of niet gerechtvaardigt. En dit hangt dan weer van hun gezichtspunt af en in hoevere hun dit raakt in hun eigenbelang.

Maar goed, ik houd er nu over op. Het is een beetje nutteloos om door te gaan als mensen niet bereid zijn verder te kijken dan hun neus lang is.
jo
jo apr 2 '07
ook al hebben ze een geschiedenis!! het geeft ze nog geen recht om zoiets te doen!
Verder kijken als hun neus lang is??
hij mag wel een fiets stelen want dat is bij hem ook gebeurd o en hij mag nog iemand verkrachten want zijn zus is ook verkracht dat hoort bij zijn geschiedenis.
Trouwens sylli ik ben wel benieuwd hoe jij verkrachting gaat goedpraten??
????
???? apr 2 '07
Je hebt het verkeerd gelezen schat. Ik zeg niet dat het gerechtvaardigd is, dat maken sommige andere mensen van zo'n situatie.
En nee, ik praat helemaal niets goed, dat maken jullie er steeds van. Ik zeg alleen dat alles een reden heeft (van beide kanten)en dat die reden wel eens dieper kan liggen dan je zo op het oog kunt zien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 2 '07
Je hebt gelijk dat alles meerdere kanten heeft. Er bestaat ook geen goed en slecht, dus dat heb je wel door Sylli. Helaas is het wel zo, dat het bewustzijn van veel mensen, maar beperkt is tot hun eigen belevingswereld, waardoor ze al snel de grens van het daadwerkelijke effect niet meer kunnen volgen. Ik zeg ook niet dat je daadwerkelijk het zit goed te praten, maar dat het voor veel mensen wel zo overkomt. Mijn excuses voor deze "harde" bewoording ;).
????
???? apr 2 '07
Je hebt gelijk, Nims. Ik vergeet soms weleens dat niet iedereen op het zelfde niveau zit;)
jo
jo apr 3 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Je hebt het verkeerd gelezen schat. Ik zeg niet dat het gerechtvaardigd is, dat maken sommige andere mensen van zo'n situatie.
En nee, ik praat helemaal niets goed, dat maken jullie er steeds van. Ik zeg alleen dat alles een reden heeft (van beide kanten)en dat die reden wel eens dieper kan liggen dan je zo op het oog kunt zien.
alles heeft ook een rede dat zeg ik ook helemaal niet. maar het ziet er idd naar uit dat je alles goedpraat! bijv. hij heeft iemand vermoord ja maar daar zal hij wel een rede voor hebben.. ja dat denk ik ook wel dat ie daar een rede voor heeft maar dat wil niet zeggen dat het dan maar mag.
????
???? apr 3 '07
Weet je, het zal zo blijven tot dat de mens in ziet (wakker wordt) dat het verleden verleden is. En dat de mens los komt van dat verleden. Dat het verleden niet meer telt. Dat de toekomst niet meer telt. Dat het enige dat telt NU is. Dan kan de mens echt MENS worden. En een echt MENS bestaat niet uit wraak, hebzucht, lust, oneerlijkheid, onbarmhartigheid, egoisme, machtswellust, of noem maar op. Dus met andere woorden; als de mens weer mens wordt zijn al die dingen waarvan jij vindt dat ik die goedpraat verleden tijd. En als het verleden niet meer telt dan is het ook niet meer aanwezig.
Maar tot die tijd zullen die dingen nog wel aanwezig zijn om mensen wakker te schudden.

Dus in wezen bestaan er geen slechte mensen, alleen maar onbewuste/onwetende slapende mensen.
En dit geldt zowel voor de dader als voor het slachtoffer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 4 '07
 Quote:
Origineel van jo:
alles heeft ook een rede dat zeg ik ook helemaal niet. maar het ziet er idd naar uit dat je alles goedpraat! bijv. hij heeft iemand vermoord ja maar daar zal hij wel een rede voor hebben.. ja dat denk ik ook wel dat ie daar een rede voor heeft maar dat wil niet zeggen dat het dan maar mag.
Nee, niet alles heeft een reden. Het gebeurd alleen allemaal zoals het zou moeten gebeuren. Maar dat is een belangrijk verschil!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 4 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Dat het enige dat telt NU is.
Inderdaad Sylli, zoals Michael ook schrijft:
http://merudi.net/cgi-bin/cl/index.pl?pa...0sereniteit.htm
.....
Je staat op het punt van 'geen tijd' (het eeuwige en oneindige 'Nu'-moment) en ook nog altijd in de materiële wereld, waar de illusie van Lineaire tijd nog sterk is.

De illusie van tijd wordt vanzelf zwakker en je zal leren hoe je jouw Verleden-Zelf en je Toekomstige-Zelf kunt inzetten om de kracht in het huidige moment te vinden. ......
????
???? apr 4 '07
Nee, niet alles heeft een reden. Het gebeurd alleen allemaal zoals het zou moeten gebeuren.

Dat is toch al een reden opzich, Nims.
????
???? apr 4 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Inderdaad Sylli, zoals Michael ook schrijft:

Ja, zoals het hier geschreven is zo is het naar mijn ervaring ook.
Ik zie ook veel waarheid in de teksten. Ik wil alleen niet zeggen dat dit de enige plaats en manier is om die waarheid te vinden.

Ik zou alleen nog 1 puntje toe willen voegen;
De basis van weten en leven in het NU is jezelf volledig kennen. En dat kan alleen als je je begeefd onder andere mensen, en eventueel dieren. Door alles wat in je opkomt als reactie op de ander grondig te onderzoeken op de herkomst ervan kom je tot je ware zelf. Want alle reactie op de ander heeft een verleden in jezelf. Ieder eigenbelang die je tegen komt is de toekomst in jezelf. Als je dit ervaart en ook geheel eerlijk bent naar jezelf toe zul je de rust en vrede die het Nu geeft vanzelf ervaren.
Zolang je onrust en chaos ervaart om je heen, ben je er nog niet en zul je nog even door moeten zoeken in jezelf. En dat steeds weer tot dat je merkt dat er niets meer als reactie op de ander bij je omhoog komt. Dan is jou verleden verledentijd en is het enige dat telt het moment zelf.
Dan zul je ook steeds beter in staat zijn de wereld te zien zoals die ook werkelijk is.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki