Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Dat was niet mijn vraag volgens mij. Ik vroeg alleen of jij zijn beredenatie kon volgen. Maar om in jouw termen te beredeneren: Volg jij de puzzelstukjes die ikben hier heeft neergelegd? Of ben je niet aan deze puzzel begonnen?
????
???? mrt 21 '07
We maken allemaal dezelfde puzzel, en ja, sommige stukjes van hem herkende ik zeker wel.

Nu wil je zeker weten welke dat zijn!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Nee liever niet :p
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
dat vind ik niet sylli, ieder maakt een andere puzzel, ieder heeft een ander leven op een andere manier uitgestippelt met andere lessen (en dus andere puzzelstukjes) als de puzzelstukjes anders zijn is het niet dezelfde puzzel. Als we allemaal dezelfde puzzel maakte was deze hele discussie over IKBen er niet.
????
???? mrt 21 '07
Kath, het is een grote puzzel met misschien wel meer dan 1000 stukjes. Ooit een puzzel gemaakt zonder de afbeelding te kennen? Ook jij hebt de puzzel nog lang niet af. Maar als jij persee een andere puzzel wilt maken, ga je gang zou ik zeggen.
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
sylli ik heb ook nergens beweerd dat ik mijn puzzel af had, daarbij hoef je niet te bijten omdat mijn mening verschild met die van jou ;)Ieder zijn eigen waarheid, die van mij is dat ieder een andere levensweg en dus puzzel heeft, jou mening is dat het een grote puzzel is, meningen verschillen nu eenmaal, das een van de betere kanten van de mens, de verschillen!
????
???? mrt 21 '07
Ach we zullen wel zien in hoevere de puzzels verschillen als ze af zijn, toch.
Zal het je erg tegenvallen als blijkt dat het toch dezelfde was ;-)
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
wat bedoel je daarmee sylli?
????
???? mrt 21 '07
Als blijkt dat we toch hetzelfde plaatje te zien krijgen als de puzzel af is, zal dat je tegen vallen? Met andere woorden; wil je zo graag anders zijn dan mij dat het je tegen valt als blijkt dat we niets anders dan hetzelfde blijken te zijn. Gewoon alles 1 blijkt te zijn.
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
Wat jij zegt is dat jij jezelf kan vergelijken met mensen als dutroux, met moordenaars, met dieven. Want we zijn allen 1 en hebben dezelfde puzzel...

In dat geval wil ik idd heel graag anders zijn. Dus ja; dat zou me bijzonder fel tegen vallen ;)

Wie uiteindelijk 'gelijk' had, of wiens waarheid de werkelijke waarheid was, zal de tijd uitwijzen. Zolang er geen bewijzen zijn zal ik jou waarheid niet ontkennen, en heb jij het recht niet om die van mij te ontkennen.
????
???? mrt 21 '07
Ik ontken die van jou niet, het zou zo maar kunnen. Mijn puzzel is ook nog niet af. Maar ik kan je wel zeggen dat er in ieder mens een moordenaar, verkrachter, oplichter, leugenaar, bedrieger, overspelige noem maar op leeft. Het is alleen niet gezegt dat je dit ook echt zo zal moeten ervaren. Dat is hun levensweg, ook weer andere puzzelstukjes. Dus ik hoop dat je nooit in die situaties terecht komt dat je er mee te maken krijgt van beider kant. Het slachtoffer in deze heeft een even grote bijdrage aan het geheel alleen bekijkt die het vanuit een standpunt.
Ik kan je alleen maar zeggen dat zolang je angst hebt voor dit soort dingen je grote kans loopt ermee te maken te krijgen.
Je hoeft dit overigens niet te geloven, pas als je het als zodanig ervaren hebt kun je het begrijpen.
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
sylli; iemand die vermoord/verkracht word heeft er dus zelf zijn aandeel in?
(even voor de zekerheid, kwestie van misverstanden te vermijden)

Oh en ik geloof graag dat er in iedereen 'de mogelijkheid tot' schuild. Ik ben er ook niet bang voor, ik verafschuw ze alleen. Kan me niet voorstellen dat jij ze 'goedkeurt'... :)(ofja hun daden)
????
???? mrt 21 '07
Ja het slachtoffer heeft er zeker net zo veel mee te maken alleen staat die aan de andere kant. Want als er geen vermoorden zijn zijn er ook geen moordenaars toch!

En goed keuren doe ik het niet maar afkeuren evenmin want het zijn en blijven hun levenslessen, niet de mijne als ik er geen deel vanuit maak op dat moment.
Het is moeilijk te begrijpen dat snap ik wel. Maar als je het leven eenmaal anders gaat beleven, zonder je eigen interpretatie eraan te geven, zie wat het doel van alles is.
Alle levenslessen zijn ervoor om ons bewust te maken van ons eigen innerlijk, en daardoor verder kunnen in de evolutie.

Die ernstige dingen die gebeuren zijn naar mijn idee wel uitersten om erg hartnekkige onbewusten wakker te schudden. Kan best zijn dat je wel te maken krijgt met zulk soort situaties, maar als je je bewust bent van jezelf dan zal het geen inpact op je hebben omdat je het begrijpt waar het goed voor is en daardoor bescherming krijgt.
Ayasha
Ayasha mrt 21 '07
Dan had ik het dus toch begrepen. Ben benieuwd of bvb verkachtingsslachtoffers (slachtoffers van een moord kunnen het over het algemeen niet meer navertellen) zo blij zijn met jouw visie...

Ik vind niet dat de slachtoffers er wat aan kunnen doen/iets te maken hebben met de daden van de persoon die de fout begaat. Ze zijn niet voor niets het slachtoffer, als ze er aandeel in hadden werden ze medeplichtig genoemt.

Als je je leven gaat beleven zonder je eigen interpretatie dan leef je niet meer. Dan is het niet meer jou leven. En dan kan ik idd je logica volgen van; iedereen maatk dezelfde puzzel, dan maak je idd dezelfde puzzel als al de andere die 'niet leven'
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Ik ben het helemaal met je eens sylli, wat je hier beschrijft komt overeen met de TAO, De relativiteits theorie en Yin en Yang: iets bestaat enkel omdat het tegenovergestelde ook bestaat (Vermoorden vs Moordenaars). Zonder vermoorden, geen moordenaars. Het is uiteraard niet goed te keuren, maar het hoort wel allemaal bij het geheel.
IkBen
IkBen mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Ach ja, wat maakt het ook allemaal uit. Alles wat het daglicht niet kan verdragen zal een dezer dagen toch wel bloot komen te liggen.
Niets zal bedekt blijven wat ont-dekt dient te worden.


Dat is juist Sylli.
IkBen
IkBen mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van sylli:

Alle levenslessen zijn ervoor om ons bewust te maken van ons eigen innerlijk, en daardoor verder kunnen in de evolutie.


Als individue waarmee men een bouwsteen wordt voor het bouwwerk dat (innerlijke/mentale) ontwikkeling van de mensheid heet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Ben je langzaam aan het bijlezen, IkBen? Of ben je weer selectief aan het reageren?
LPChip
LPChip mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Deze uitspraak maakt een en andermaal duidelijk hoezeer ook jij je eigen mogelijkheden overschat.
Is het werkelijk? Of is het misschien, omdat ik ervoor kies om het zo te formuleren in de hoop dat je gaat beseffen dat er iets heel anders speelt dan waarin jij bent gaan geloven al die jaren?

 Quote:
Origineel van IkBen:

Kath ging je voor tijdens een uitwisseling van persoonlijke berichten waarbij haar gedrag, naarmate meer berichten over en weer werden gewisseld, aan beleefdheid verloor omdat ik haar niet in haar vermeende mogelijkheden wilde bevestigen.
Waarom haal je ineens Kath erbij? ìŒk vroeg toch wat aan jou? Ik ga jou toch ook niet vertellen wat Nims gister tegen mij zei?
 Quote:
Origineel van IkBen:

Ze noemde zichzelf een 'voeler' en mij arrogant en hypocriet.
En ze heeft gelijk!

Als zij geen voeler zou zijn, verklaar mij eens waarom ik kan waarnemen dat zij mij voelt, en dat over een afstand van meer dan 100km?

 Quote:
Origineel van IkBen:

En zoals altijd zeggen dergelijke uitspraken meer over de spreker dan over de aangesprokene.

Ja, daar weet jij kennerlijk alles van. ;)

Niet lullig bedoeld hoor IkBen, maar misschien is het een idee om eens een psychiater te bezoeken?
????
???? mrt 22 '07
Kath:"Als je je leven gaat beleven zonder je eigen interpretatie dan leef je niet meer. Dan is het niet meer jou leven. En dan kan ik idd je logica volgen van; iedereen maatk dezelfde puzzel, dan maak je idd dezelfde puzzel als al de andere die 'niet leven'"


Sorrie Kath, maar dit zie je dus helemaal verkeert en is de grootste angst die bij mensen leeft; dat ze het idee hebben dat ze zonder dat aangeleerde, geconditioneerde 'ikje' geen leven meer zouden hebben. Dit 'ikje' zorgt er juist voor dat je geen echt leven kunt leiden. Maar daar kom je hopelijk ooit een keer zelf achter.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki