Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van LPChip:

Niet lullig bedoeld hoor IkBen, maar misschien is het een idee om eens een psychiater te bezoeken?
LPChip, dit is niet nodig. Laten we vooral niet het gedrag van IkBen kopieren. Sta erboven en ga er niet in mee.
IkBen
IkBen mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
IKBen kan je 1 goede reden noemen dat bewijst dat je werkelijk God bent?


Ik hoef mij niet te bewijzen, maar heb geduld, dat komt vanzelf.
IkBen
IkBen mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van kath:
sylli; wijze woorden :)

Mimi*; daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar had de vraag voor mezelf gehouden daar ik ikben al genoeg op de kast gejaagd heb voor vandaag denk ik. :)komt me goed uit dat jij hem wel stelt :)


Maak je geen illusies Kath, dat lukt je niet.
LPChip
LPChip mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
 Quote:
Origineel van LPChip:

Niet lullig bedoeld hoor IkBen, maar misschien is het een idee om eens een psychiater te bezoeken?
LPChip, dit is niet nodig. Laten we vooral niet het gedrag van IkBen kopieren. Sta erboven en ga er niet in mee.
Nims, het was echt niet lullig bedoeld hoor, maar het ligt er een beetje aan hoe sterk IkBen is, of hij er inderdaad een nodig heeft, of dat hij zichzelf kan helpen.
IkBen
IkBen mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Ben je langzaam aan het bijlezen, IkBen? Of ben je weer selectief aan het reageren?

Dat laatste NiMs, omdat ik heb moeten vaststellen dat de basis van de discussies, in het bijzonder bij jou, overigens zonder je daar persì³ì³nlijk op aan te vallen laat dat gezegd zijn, zodanig theoretisch is dat zulks tot niets kan leiden. Ik acht het zinloos.

In theorie heb je inderdaad gelijk als je vindt dat dingen voorspelbaar (kunnen) zijn als men alle feiten kent. Maar dat is tegelijk een illusie omdat men, in praktische zin, alle feiten nimmer kì¡n kennen. De miljarden jaren die gepasseerd zijn sinds het ontstaan van dit universum zijn simpelweg niet meer na te trekken voor 'stervelingen' en bovendien is het model waar dat allemaal in zou moeten dermate omvangrijk dat het niet maakbaar is.

Maar je hebt gelijk.

Net als je gelijk hebt als je zou stellen dat men kan tellen hoeveel zandkorrels er op deze aarde zijn, of hoeveel watermoleculen in de oceanen. Theoretisch is dat te tellen, maar tegelijk is dat een utopie.

Op dat niveau discussieer je NiMs en daar zie ik geen heil in. Dat leidt tot niets.
No hard feelings.
IkBen
IkBen mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van LPChip:

Nims, het was echt niet lullig bedoeld hoor, maar het ligt er een beetje aan hoe sterk IkBen is, of hij er inderdaad een nodig heeft, of dat hij zichzelf kan helpen.


Dank voor je bezorgheid, maar ik red me wel.
LPChip
LPChip mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Dank voor je bezorgheid, maar ik red me wel.
Ik hoop het voor je. :)Vergeet niet, dat ook jij altijd vragen mag stellen, maar wees dan wel bereid om het antwoord aan te horen en te nemen voor wat dat is.

Maareh, waarom heb je niet op mijn andere vragen gereageerd? Omdat je het antwoord niet weet? Of omdat ik gelijk heb? Of om een andere reden?
Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
Bedankt lpchip.

Ikben nog steeds heb ik geen antwoord gezien op mimi. Je hebt dan wel in mijn neus gebeten (neem ik je overigens niet kwadelijk ;)) maar mimi (en ik) hebben nog steeds geen antwoord.

Sylli; ik hoop in elk geval dat ik later in staat zal zijn om te denken dat het andere ook waar kan zijn ipv te 'weten' dat ik het licht gezien heb en te denken dat enkel mijn waarheid de echte is.
????
???? mrt 22 '07
Je zult nog het een en ander gaan ont-dekken in deze wereld, Kath.
Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
sylli; daar ben ik het zeker ook mee eens. (he kijk es aan.) Maar ik kan me niet voorstellen dat 1 iemand me zomaar alles kan vertellen wat ik nog ga leren en tegen komen. Als dat zo werkte had men al lang de handleiding voor het leven uitgevonden.
????
???? mrt 22 '07
Die is er wel hoor, maar daar staat ws iets anders in als dat je verwacht.
Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
sylli; het is maar goed dat jij zeker genoeg bent voor ons twee. ;)Zeker zo blijven! Maar ik beslis liever zelf hoe ik het leven zie als je dat niet erg vind? :)
Acheliah
Acheliah mrt 22 '07
Moet je ook vooral doen Kath dat doe Ikben nu ook beslissen hoe zijn leven eruit ziet hij geeft alleen maar raad en wat je ermee doet moet je dan vooral zelf weten ik heb veel steun aan hem dat steek ik niet onder stoelen of banken. Hij helpt me en geeft me heel veel goede raad kunnen menigen een voorbeeld aan nemen en dat bedoel ik niet boos want ik wil niemand aanvallen.

Liefs Dieneke
Mimi*
Mimi* mrt 22 '07
Kath ik ben het helemaal met je eens. Wie beslist nu liever niet zelf hoe je leven loopt?
Ayasha
Ayasha mrt 22 '07
 Quote:
Origineel van Dinie:
Moet je ook vooral doen Kath dat doe Ikben nu ook beslissen hoe zijn leven eruit ziet hij geeft alleen maar raad en wat je ermee doet moet je dan vooral zelf weten ik heb veel steun aan hem dat steek ik niet onder stoelen of banken. Hij helpt me en geeft me heel veel goede raad kunnen menigen een voorbeeld aan nemen en dat bedoel ik niet boos want ik wil niemand aanvallen.

Liefs Dieneke
Dat geloof ik ook heel graag, ik denk dat IKBen een erg interessant persoon is om mee te praten via mail/msn. Net daarom dat ik het zo jammer vind dat hij op het forum op deze manier reageerd. Ik denk nl dat we nog een heel stuk niet gezien hebben van IKBen. :)

mimi; Inderdaad. Denk overigens dat een gezonde dosis koppigheid het beste is. Je moet je eigen visie over het leven opbouwen. :)Er zijn nu eenmaal dingen waar niemand je mee gaat kunnen helpen, en als jij dan volgens de visie van een ander leefd, hoe kan je dan de -voor jou- juiste keuzes gaan maken?
????
???? mrt 22 '07
Het is niet mijn bedoeling dat anderen klakkeloos mijn mening aan nemen. Als je al denkt dat er iets van waarheid in zit moet je dit toch eerst zelf aan den lijve hebben ondervonden en ervaren voor je het daadwerkelijk aan kan nemen. Ik deel alleen maar mijn ervaringen met jullie, en het is aan jullie zelf of je er iets mee doet of niet.
Ik wil niets liever dan dat mensen over hun eigen leven beslissen, maar sta er eens bij stil in hoevere je beslissingen echt van jou zijn.
Acheliah
Acheliah mrt 23 '07
Hoi Silly

Ik vindtdat je gelijk hebt iedereen moet voor zichzelf uitmaken of je erin geloofd ja of nee en watwel of niet waar is. Het enigste wat ik weet is dat je iemand in zijn waarde moetlaten ongeacht wie het is. En iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening jij, Nims, Kath, Ik, IkBen enzo

Liefs Dieneke
????
???? mrt 23 '07
Helemaal mee eens, Dinie.
jo
jo mrt 24 '07
quote:

Desgewenst kun je een persoonlijk bericht plaatsen of mijn emailadres gebruiken, als je verder wil praten met mij. Wat de discussies betreft, nu mijn identiteit bekend is, wordt er sowieso anders naar mij gekeken al of niet vanuit de overtuiging dat ik gek ben, wat klopt volgens mensen die mij in die functie kennen , danwel vanuit onzekerheid dat ik het toch wel eens zou kunnen zijn. 'Je kunt niet weten.'

Dergelijk gedrag is gebruikelijk en voorspelbaar.

Dinie heeft mij herkend maar dorst het pas later te zeggen uit angst voor gek te staan, haar dochter schoot na 2 zinnen over en weer als door een wesp gestoken vanachter de computer vandaan.

Ze zei: 'U bent God zelf' en is daarmee de vijfde persoon in 3 jaar tijd die mij daadwerkelijk herkent. Ik heb haar dat bevestigd omdat ik er niet om lieg.


Phoe wat is hier allemaal gebeurd???
Jeetje hebben we god gevonden??
IkBen als jij god bent kan je mij geven wat ik wil! En weet je wat ik wil! Nou vertel maar!! ikben benieuwd! dan weet je dus ook wie al mijn spullen heeft gestolen. waarom doe je daar niet iets aan??
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 24 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
 Quote:
Origineel van NiMS:
Ben je langzaam aan het bijlezen, IkBen? Of ben je weer selectief aan het reageren?

Dat laatste NiMs, omdat ik heb moeten vaststellen dat de basis van de discussies, in het bijzonder bij jou, overigens zonder je daar persì³ì³nlijk op aan te vallen laat dat gezegd zijn, zodanig theoretisch is dat zulks tot niets kan leiden. Ik acht het zinloos.

In theorie heb je inderdaad gelijk als je vindt dat dingen voorspelbaar (kunnen) zijn als men alle feiten kent. Maar dat is tegelijk een illusie omdat men, in praktische zin, alle feiten nimmer kì¡n kennen. De miljarden jaren die gepasseerd zijn sinds het ontstaan van dit universum zijn simpelweg niet meer na te trekken voor 'stervelingen' en bovendien is het model waar dat allemaal in zou moeten dermate omvangrijk dat het niet maakbaar is.

Maar je hebt gelijk.

Net als je gelijk hebt als je zou stellen dat men kan tellen hoeveel zandkorrels er op deze aarde zijn, of hoeveel watermoleculen in de oceanen. Theoretisch is dat te tellen, maar tegelijk is dat een utopie.

Op dat niveau discussieer je NiMs en daar zie ik geen heil in. Dat leidt tot niets.
No hard feelings.
Sorry voor de late reactie, ook ik heb een dagelijks leven dat enigzins wat tijd kost ;). Hoe dan ook wil ik wel degelijk communiceren gezien de manier waarop je deze reactie plaatst. Ik begrijp dat je stelt dat het nutteloos voor jou is om hierover na te denken. Wat ik echter niet begrijp is dat je dit nutteloos vindt, terwijl je beweerd het grote plaatje te zien. Juist dit hoge theoretische nivo IS het GROTE plaatje. Ik kan me geen groter plaatje indenken dan iets dat het hele universum omvat. Maar goed voordat er weer miscommunicatie plaatsvind wil ik graag van je weten wat jij beschouwd als het grote plaatje. Je hoeft daarbij dus niet inhoudelijk in te gaan van wat erin zit, maar wel wat je eronder verstaat. (Als je wilt natuurlijk ;)).

P.s. Murphy's law stelt dat: "alles dat mogelijk is, zal ooit een keer gebeuren." Aangezien het mogelijk is om alles te voorspellen, zal het dankzij Murphy, toch ooit een keer gebeuren. Ook al is de kans heel klein, er blijft altijd een kans. Onderschat de kracht van de theorie niet :).
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki