Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

????
???? mrt 20 '07
Wat vooroordelen al niet met de mens doet.
IkBen
IkBen mrt 20 '07
Ik stel er prijs op van de ledenlijst geschrapt te worden.
????
???? mrt 20 '07
Dat zou ik toch erg jammer vinden IkBen. Ik heb wel waardering voor je bijdragen. Maar ja, wie ben ik!
Mimi*
Mimi* mrt 20 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Wat vooroordelen al niet met de mens doet.
wat voor vooroordelen?
????
???? mrt 20 '07
Als je die hebt zul je het zelf het beste weten. Of niet, maar dan zou je het jezelf eens af moeten vragen of je die hebt of niet.
Mimi*
Mimi* mrt 20 '07
onee hoor ik vind niet echt dat ik vooroordelen heb. ..
????
???? mrt 20 '07
Nou dat is dan mooi voor je want vooroordelen komen altijd weer eens terug bij degene die ze geuit heeft. (om het zelf te ervaren hoe het is)
Wendy's
Wendy's mrt 20 '07
Zozo, ik heb heel wat gemist toen ik in istanbul zat!!

is gezellig hier ;)
Mimi*
Mimi* mrt 20 '07
Haha ofniet!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 20 '07
Iedereen mag het hier gezellig maken hoor :).
Ayasha
Ayasha mrt 20 '07
Ikben pak het zo zwaar niet op, jij zeker moet begrijpen dat mensen af en toe bang zijn voor het 'niet weten'. Ipv ze daarop af te katten zou je ze beter helpen en ze meer wijsheid brengen. Je laten verwijderen van dit forum is enkel het probleem verschuiven, want op het volgende forum kom je weer mensen tegen die ook zo reageren. En tot je in openbaring treed? Als je werkelijk god was zou je jezelf niet verbergen, god was toch de 'vader' van de mens?

Een goede vader verstopt zich niet voor zijn kinderen, dus over wie zegt dit het meest? Over god als vader, of over jou?
????
???? mrt 21 '07
Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het die vader ook niet in zijn koude kleren laat zitten als zijn kinderen zeggen dat hij hun vader niet is. Of wel soms! Een moeder is makkelijker aan te wijzen want uit haar ben je afkomstig. Een vader moet al bijna een dna test laten doen als aan zijn status getwijfeld wordt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
Volgens mij is dat juist de wereld omdraaien. De vader beweert in eerste instantie helemaal niet dat hij de vader van zijn kinderen is. Het is iemand anders die dit moet vertellen. Als daarna de vader zich toch kenbaar maakt, loopt hij voor zijn verantwoordelijkheid weg. Het enige waarop gereageerd word zijn de handelingen van de vader. De overduidelijke handeling is wat kath zegt: "Een goede vader verstopt zich niet voor zijn kinderen" en dat is wel wat er gebeurd is. Een goede vader houdt altijd van kinderen en zal er altijd voor ze zijn. Maar goed dat is mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Mimi*
Mimi* mrt 21 '07
Ben het met Kath eens als mensen hier zo reageren. Net als mij dan, dan krijg je ergens anders hetzelfde
????
???? mrt 21 '07
Wat bedoel je met "het is iemand anders die dit moet vertellen" En "als daarna de vader zich toch kenbaar maakt, loopt hij voor zijn verantwoordelijkheid weg"

Waarom hechten mensen toch zo veel aan de waarnemingen en interpretaties van hun aardse zintuigen. Men herkent de vader alleen als hij overeen komt met het idee dat men over hem bedacht heeft, anders niet is nu het geval.
Ik denk dat veel mensen hem daardoor zullen mislopen omdat God gewoonweg niet te bedenken is door middel van onze zintuigen.
LPChip
LPChip mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
Ik stel er prijs op van de ledenlijst geschrapt te worden.
Niet alleen is het jammer dat je er zo over denkt, ik denk ook dat dit een probleem wordt voor alle berichten die je gemaakt hebt. Ik weet overigens niet wat deze forumsoftware doet bij zulke requests. Ik heb ooit met gelijksoortige software gewerkt, en die gaf alleen de optie om alle berichten ook te verwijderen. Daarnaast staat het beter om het gewoon zo te laten. Mocht je dan ooit nog eens terug willen komen, kun je zo weer aan de slag. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Wat bedoel je met "het is iemand anders die dit moet vertellen" En "als daarna de vader zich toch kenbaar maakt, loopt hij voor zijn verantwoordelijkheid weg"
Wat ik bedoel met "Het is iemand anders die dit moet vertellen": Het is Dinie die hier kwam vertellen dat hij een foto gezien had, waarop zij kon bevestigen dat het God was. Dat werd pas na die reactie ook toegegeven. In de reacties daarvoor werd het altijd noch ontkent noch bevestigd. Het was daarmee een raad-spelletje geworden. Losgelaten wat ik daarvan vind, is dat feitelijk exact wat er gebeurd is. Er kwamen wel steeds hints in die richting, maar het hoge woord kwam er niet uit.

Toen kwam de bevestiging van IkBen dat Dinie gelijk heeft, en direct daarna de reactie op michelle dat ze voorspelbaar is. Daar werd op gereageerd en direct volgde de reactie van IkBen dat hij verwijderd wilt worden. En daar gaat mijn 2e opmerkinge over: "als daarna de vader zich kenbaar maakt loopt hij voor zijn verantwoordelijkheid weg."

Ik hoop dat je begrijpt sylli, dat de discussie niet gaat over het feit dat ikben wel of niet god is, maar over de manier waarop ikben zich boven de mensen hier op het forum plaatst en ze onderuit schopt. Ik vind het niet erg als ze dat bij mij doen, maar Mimi had dat niet verdiend. Ze stelde een hele terechte vraag en IkBen reageerde hier kleinerend naar Mimi op. Als beheerder voel ik me dan wel geroepen om duidelijk te maken dat hij Mimi in haar waarde moet laten.

Als je goed leest, heb ik in ieder geval geprobeerd om IkBen zijn verhaal te laten doen, en altijd inhoudelijk op zijn reacties in te gaan. Hoewel ik daarbij misschien niet altijd even goed gelezen heb, heb ik hem nooit gekleineerd of niet in zijn waarde gelaten. Het enige dat ik geprobeerd heb, is de kennis te begrijpen die hij aandroeg. Toch heeft hij weinig moeite gestoken in het formuleren van deze kennis, en heeft hij deze kennis kriskras over verschillende onderwerpen verstrooid. Ik heb nog een poging gewaagd (zie http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=14;t=000079;p=1#000012 ) waarin ik feitelijk en met behulp van directe vragen, antwoorden probeerde te krijgen. Maar daar ging IkBen niet meer op in.

Als IkBen uiteindelijk besluit weg te lopen wanneer het hoge woord eruit is, vind ik dit weglopen voor de verantwoordelijkheid die hij zelf zegt te hebben. Of ben je dat niet me me eens?
????
???? mrt 21 '07
Ik denk dat je alles een beetje met een gekleurde bril gelezen hebt, Julien.
Mimi's reactie op IkBen was echt niet vriendelijk bedoeld. Maar het is vrij normaal dat je zulke reacties krijgt van mensen als je de dingen zegt die IkBen heeft gezegt. Het effect van een bok op een haverkist zullen we maar zeggen.
Op andere fora is het al niet anders. Als iemand met een nickname komt als; AlterEgo of duivel of ToBe of noem maar iets op dat assosiaties opwekt bij mensen dat zullen ze anders reageren op posts van deze mensen als dat je een minder assosiatieve naam hebt.
Ook als jij toevallig dezelfde dingen geschreven had die IkBen geschreven heeft, zouden de reacties heel anders geweest zijn.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar als ze niet bewust zijn van hun eigen reacties op anderen. (maar ik denk dat jij zeker wel weet hoe en waarom je reageerd op een bepaalde manier en wat het effect ervan is)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '07
 Quote:
Origineel van sylli:
Ik denk dat je alles een beetje met een gekleurde bril gelezen hebt, Julien.
Dat geloof ik graag en is ook vrij logisch. Dat geld ook voor jou en voor iedereen hier. Iedereen neemt zijn voor-oordelen mee naar het forum. Toch heb ik wel degelijk geprobeerd om hieromheen te kijken.

Ik heb echt geprobeerd de wijsheid van IkBen te begrijpen. Als je dat niet met me eens ben, dan hoor ik dat graag.
 Quote:

Mimi's reactie op IkBen was echt niet vriendelijk bedoeld.
En die van IkBen wel? Niet om het een of ander, maar ben jij het niet met me eens, dat iemand die beweerd God te zijn, boven dit soort reacties zou moeten staan? Wat IkBen doet is in mijn ogen niets anders dan kwaad met kwaad vergelden.

Ben je het ook niet met me eens, dat als IkBen op een andere manier had gereageerd, het helemaal niet zo uit de hand was gelopen?
 Quote:

Maar het is vrij normaal dat je zulke reacties krijgt van mensen als je de dingen zegt die IkBen heeft gezegt. Het effect van een bok op een haverkist zullen we maar zeggen.
Op andere fora is het al niet anders. Als iemand met een nickname komt als; AlterEgo of duivel of ToBe of noem maar iets op dat assosiaties opwekt bij mensen dat zullen ze anders reageren op posts van deze mensen als dat je een minder assosiatieve naam hebt.
Als het vrij normaal is, waarom dan nog deze verbazing? En sterker nog, waarom dan het ontwijkende gedrag van IkBen? Ik snap dat niet hoor. Roep je zoiets niet op jezelf af, als je dit soort beweringen maakt?
 Quote:

Ook als jij toevallig dezelfde dingen geschreven had die IkBen geschreven heeft, zouden de reacties heel anders geweest zijn.
Nee dat denk ik eigenlijk niet. Het gaat om de manier waarop het gebracht wordt. Neem bijvoorbeeld de Engelmens en het verhaal dat ik erover heb opgeschreven. Ik heb hier geen onvertogen woord over gehoord en de discussies erover zijn veelal feitelijk geweest. Daarbij zou ik de informatie eerst vormgegeven hebben in een website of document waardoor het voor iedereen begrijpelijk zou worden. Ik ben hier om de informatie te delen en begrijpbaar te maken. Ik had niet de indruk, dat dat de intenties van IkBen waren.
 Quote:

Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar als ze niet bewust zijn van hun eigen reacties op anderen. (maar ik denk dat jij zeker wel weet hoe en waarom je reageerd op een bepaalde manier en wat het effect ervan is)
Dat weet ik inderdaad vrij goed. Ik ben iemand die graag dingen doorbreekt als iets vast zit. Daarbij ben ik altijd op zoek naar de echte waarheid, het echte verhaal achter hetgeen er gebeurd. Misschien doe ik dat niet altijd op een goede manier, maar effectief is het wel.

Mijn reactie komt voornamelijk door mijn mening over het volgende: "Waarom zou je iets te verbergen hebben, als je jezelf God vindt?"
????
???? mrt 21 '07
Toch snap ik niet dat een zinnetje als "je reageerd voorspelbaar" zo'n ophef bij jullie kan veroorzaken. Het is toch voorspelbaar dat je zo'n reactie krijgt! Dus waarom mag dat dan niet bevestigd worden door degene die dit ziet.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het bang zijn voor dat de ander je door hebt (van Mimi uit gezien, niet jou). En hier komt vast weer een reactie op dat dat absoluut niet het geval is, maar het is en blijft voorspelbaar.
En nu heeft IkBen het toch nog voor mekaar gekregen dat hij de boel op gestookt heeft. (wat mij overigens niet deerd want ik constateer slechts een feit dat hier gepresenteerd wordt)
Het maakt mij overigens ook niet uit of hij wel of niet God is en of jij wel of geen engelmens bent want daar gaat het leven niet over. Het gaat erom dat je jezelf kent en je eigen beweegredenen erkent/herkent om zo een stapje verder in de evolutie te kunnen komen. En misschien ben jij het daar niet mee eens maar vergeet niet dat het gros van de mensen geen engelmensen zijn maar misschien wel in staat zijn om als mens engel te transformeren.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij je bron omschrijft. Staat dit ergens?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki