Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 12 '07
Dit slaat nergens op. Ik heb wel degelijk daarnaar gekeken en de boom gezien. Ik wist ook dat dit over de kabbalistische levensboom ging. Ik heb ook de meeste bollen gelezen. Aangezien jezelf blijkbaar oogkleppen heb opgezet zal ik je even bijspijkeren bij de kaballah wijsheid.

De levensboom wordt weergegeven via:

De bollen worden besproken, maar er word nagelaten te spreken over de streepjes die deze bollen verbindt. Ik noem dit de causaliteit. De enige manier waarop de sferen kunnen manifesteren. In de kaballah zijn de sferen in staat te groeien en meer invloed te hebben volgens de teksten die ik heb gelezen. Misschien dat jij je huiswerk beter moet doen schat ;).
????
???? apr 12 '07
Dit is ook maar een sumiere beschrijving van wat het inhoud. Die streepjes zijn de communicerende vaten. Zo zou je het kunnen omschrijven.
Het gaat er mij om dat er meer omschrijvingen zijn van die causaliteit. Er is niet maar 1 manier om ergens naar te kijken en het te omschrijven. Als je het principe door hebt zul je het in veel meer dingen tegen komen.
De sferen vertegenwoordigen oa. gemoedstoestanden. Als je teveel in het ene doorslaat zal de andere kant ingrijpen om de balans te herstellen. Dit wordt ervaren in de levens lessen die we krijgen. Daarom heb ik in het begin al aangegeven dat als je de balans kunt vinden dat je dan minder "last" hebt van de causaliteit. Als je bewust (wakker) wordt is het niet zo dat die causaliteit er niet meer is maar dan krijg je te maken met de Goddelijke variant ervan. Die van de onbewuste mens is die waar de aardse machten invloed op hebben.

Maar om dit allemaal te begrijpen moet je het eerst zelf ervaren hebben.
Het kan best zijn dat er nog andere dingen bij komen want ik ben ook niet niet uit ontwikkeld. En misschien kom ik er ook wel een keer achter dat het helemaal niet zo is, kan ook!
Maar daar waar ik nu ben voelt goed en waar. Voor mij in iedergeval.
Maar net als in de discussies met IkBen al naar voren kwam; niet alles is overdraagbaar.
Van mij hoeft ook niemand iets te geloven, ik heb liever dat mensen het zelf gaan uitzoeken ;)
????
???? apr 13 '07
Nee, het andere berichtje vat ik. (die nu wonderwel is verdwenen)
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '07
Hij is verdwenen vanwege onacceptabel gedrag. Ik zal jou andere berichtje en de mijne ook verwijderen om deze disccusie verder te laten lopen. Mijn reactie krijg je dus nog (als je daarop zit te wachten ;)).
????
???? apr 13 '07
Voor mij is deze discussie gesloten.
nibel
nibel apr 16 '09
Voor ik wist wat er was droomde ik van mijn vader ,ik zag hem hangen aan de rand van een ravijn ;zijn armen losten zijn lichaam dat naar beneden viel ,
de wolken donker met orange strepen bladloze donkere bomen paarden die hufkarren troken begeleid door sombere muziek ,ik zie die droom en hoop hem ooit te schilderen ,een week later was de uitslag van de dokter , kanker vergevorderd hij leefde nog 3maand ,ik was bij hem toen hij stierf , dat maakte veel goed , dan pas zag ik hem als mijn vader ,nu ben ik dankbaar erbij te zijn en noem ik een mooi moment in mijn leven , veel vroeger droomde ik van lijken naakt, beelden die we zien van uit de oorlog ,ik zag ze overal ,ooit zag ik iemand die gestorven was ik viel flauw , na het sterven van mijn vader droomde
ik nooit meer van lijken ,hielp ik zelf ze op te maken hun haar behoorlijk te kammen , een laaste zoen en omhelzing te geven
Maris1976
Maris1976 jun 11 '09
Ik droomde altijd al, ik drrom snachts, ik droom overdag, heb verschillende dromenboeken, maar daar kan ik niks mee, ik heb waarschuwende dromen, ik heb prikkelvererkingsdromen, ik heb dromen waarbij als ik wakker word zo boos ben of zo ontzettend verliefd.
Ik droom over overleden dierbaren, ik droom over dingen die nog moeten gebeuren in mijn leven.
Tegenwoordig droom ik wat heftiger en moet daar nu een balans in vinden. Maar ik "Droom" overdag ook als ik ontspannen ben, dan zie ik gebeurtenissen in mijn gedachten die ik "nog" niet kan plaatsen.
tara
tara jun 15 '09
Ik geloof dat alles reeds aanwezig is.
Toekomst verleden en heden is allemaal in de ruimte aanwezig.
Ook geloof ik dat we colectief hiermee verbonden zijn, wat inhoud dat we beelden opvangen, zowel in dromen, maar ook in onze bewuste en onbewuste leven.

Ik droomde dat mijn hondje dooging, en in dezelfde droom zag ik mijn vader in een ruimte zitten....hij zei, weet je wel wie ik ben? Ja je bent mijn vader zei ik (ik heb al jaren bijna mijn hele leven geen contact met hem.) Mijn hondje ging ook dood, en op de dag dat ik haar heb begraven gig savonds de telefoon....hallo zei een stem....die ik wel herkende, Weet je wel wie ik ben zei hij...Ja, je bent mijn vader.
Maris1976
Maris1976 aug 27 '09
Origineel bericht van: Debiorah
Wat je zegt ikben vind ik deels waar, want ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik voorspellende dromen had. En helaas kwam ik daar pas achter toen het betreffende was gebeurd. Maar misschien valt dit ook onder een visioen? Het gebeurde in iedergeval wel in mijn slaap.


Hier hetzelfde, heb me er nu wel bij neergelegt dat ik af en toe dat soort dromen heb en niet op tijd mensen kan waarschuwen.
Redelijk frustie af en toe.
Debiorah
Debiorah aug 27 '09
Quote:
Hier hetzelfde, heb me er nu wel bij neergelegt dat ik af en toe dat soort dromen heb en niet op tijd mensen kan waarschuwen. Redelijk frustie af en toe.


Kan me voorstellen dat het frustrerend is. Bij mij zijn de voorspellende dromen trouwens wel minder geworden, ik heb nu meer visioenen als ik gewoon wakker ben. Ik weet/zie/voel dan wat er te komen staat. Aan de ene kant is het soms niet leuk aan de andere kant geeft het soms wel rust omdat ik me ergens op kan voorbereiden. Zoals bijvoorbeeld bij het overlijden van mijn opa, dat het gebeuren zou stond vast, maar ik wist ook wanneer het echt gebeurd zou zijn, dat voelde ik aan. Ik heb toen ook een loslatingsritueel gedaan. Dus misschien zal het bij jou ook nog veranderen en kun je er op een gegeven moment ook anders in staan.
admin
admin mei 12 '10
Ja hoor voorspellende dromen zijn er ook, zelf heb ik daar ook wel voorbeelden van gehad en 1 van mijn kinderen ook heel vaak.

Hebben jullie ook wel eens dromen gehad waarvan je de volgende ochtend op het nieuws een bericht over zag bv een vliegtuigramp ofzo waar je dan bij aan het helpen was?


greetz Bea
admin
admin mei 12 '10
Het kan zijn dat je hielp vanuit je zieleniveau, ergens...
dat je ziel, tijdens de slaap naar een plek is gegaan, waar een ongeluk is gebeurt,
bedoel je dat?
admin
admin mei 12 '10
Ja ik denk dat het zo is Tinne, meestal weet je het niet meer maar soms nog wel, ik denk dat dit veel vaker bij mensen gebeurd, alleen is de herhinnering uitgewist als we wakker worden.
admin
admin mei 12 '10
ja dat gebeurt heel zeker! Omdat we hier op de aarde op meerder niveau's werken!
Pegasus
Pegasus mei 31 '10
Hallo allen,

Een droom van een half jaar geleden is uitgekomen over het overlijden van een persoon. Ik wist dat deze persoon ging overlijden en in welke maand. Ik heb een reeks dromen over deze persoon en zijn partner gedroomd. Eén droom gaat denk ik nog uitkomen.

De dromen wil ik niet op het forum zetten ivm persoonlijke informatie over deze personen.

Waar ik over zit na te denken is of ik de dromen zal delen met de partner. Wie zou kunnen meelezen via een PB of willen invoelen of dit een goed idee is? Of het de partner zal helpen?
Aan de ene kant denk ik dat het troost zal bieden, aan de andere kant is het waarschijnlijk voor deze persoon best heftig.

En ik ben ook benieuwd wat mijn rol in dit geheel is?
Ik heb nog niet alle stukken van hiervoor gelezen, dus mogelijk staan jullie ideeen hierover al beschreven...
Anke
Anke mei 31 '10
Volgens mij kun je dromen best delen met iemand, als je voelt dat je dit wilt doen, mits je ook maar de verantwoordelijkheid van nazorg op je neemt. Ben JIJ in staat die persoon dan te helpen?
Verder zou ik niet teveel richten op wat er allemaal uitgekomen is, maar het met een hele open houding vertellen, als je het vertelt. Zodat de partner alle ruimte heeft om er op zijn eigen manier mee om te gaan, in plaats van dat je hem al een bepaalde kant op duwt.
Pegasus
Pegasus mei 31 '10
Het punt zit 'm er meer in zal ik het vertellen of niet. Komt het de partner ten goede of niet. Soms is het beter om dingen voor jezelf te houden. Soms biedt het troost en soms juist meer verdriet.

Het houdt me ook bezig omdat één van de dromen gaat over de nazorg. Dat de partner heel veel verdriet heeft en de overleden persoon erbij staat en onrustig is, omdat de overleden persoon niets kan doen etc. Woorden hielpen op dat moment niet. In de droom ga ik tegen de partner aan liggen en hou deze persoon vast, tot het weer "licht" wordt.
Of ik de persoon kan helpen, ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat ik zou doen wat nodig is. En ik kan op dit moment nog niet helemaal voorzien wat dat is. Maar wat is de reden van zo'n droom en de rol die ik erin speel?

Ik wil deze persoon geenszins een bepaalde kant op duwen. Dat is niet mijn intentie....
Pegasus
Pegasus mei 31 '10
Ik heb het antwoord op mijn vraag gevonden...... Ik ga het niet delen. Ik kan indien nodig er zijn zonder het te vertellen. Ik laat het los.
Anke
Anke jun 1 '10
Klinkt als een hele goede oplossing!
admin
admin jun 1 '10
Ja voelt fijn..
dromen kwamen tot jou voor jouzelf, misschien met een andere rede dan inhoudelijk!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki