Loading...
nl

Dromen kunnen waar zijn...

Anne
Anne mrt 17 '07
Hej Jo..
Ja van die buikpijn snap ik niet helemaal maar het voelde net of ik iets had meegemaakt in die droom dat ik gewond was aan me buik zoiets en dat ik dat heb meegenomen toen ik wakker werd.
''Heb jij ook altijd dat je weg wilt maar dat dat niet lukt Omdat je het MOET zien?? ''
Ja dat heb ik soms ook wel eens beetje een raar gevoel dan wil je wegaan maar je kan niet weg...moeilijk te omschrijven
jo
jo mrt 17 '07
ja idd erg raar zou wel kunnen dat je gewond bent geraakt en dat mee hebt genomen toen je wakker werd! moet je alleen niet te vaak doen dan is er ook niks meer aan.

@ ikben Jij mag denken wat je wilt over het dromen daar is iedereen vrij in.
Maar ik weet wel beter door logisch nadenken krijgen mensen geen ongeluk. van logisch nadenken storten er geen vliegtuigen neer. en van logisch nadenken zijn de mensen of dieren de volgende dag niet dood!

'Dat is evenwel geen voorspellen maar een te verwachten logische volgende stap, extrapoleren heet dat en de mens doet dat, omdat zij logisch kan denken, soms automatisch.'

een te verwachten logische stap??
een tante van mij spring levend en doet nog alles. ik droom op 13 januari 2004 dat ze dood gaat. Smorgens op 14 januari 2004 gaat de telefoon. tante dood.

Maar dat is dan volgens jou een logische volgende stap??
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
Helaas heeft dit niet zoveel zin Jo. IkBen is iemand die een eenmaal gevormd beeld moeilijk zal veranderen. Wat je ook zegt, of waarmee je ook komt. Zelfs als het hem zelf overkomt, verwacht ik nog dat hij er niet in geloofd.

Dat zijn dromen alleen maar gaan over het verwerken van gebeurtenissen voor opslag in het lange termijn geheugen, geeft eerder een beperking van zijn dromen aan. Als IkBen zichzelf zou open zetten voor voorspellende dromen, zou het me niets verbazen dat hij er ook eentje zal ervaren. Als was het alleen maar zijn om zijn visie bij te stellen ;).
jo
jo mrt 18 '07
he nims dit is echt een logische volgende stap;)
een beperking voor dromen zal het idd wel zijn.
ik hoop voor hem dat ie ook een keer een andere droon krijgt als alleen maar het verwerken van gebeurtenissen.

ik zelf oefen nog elke dag om mijn dromen te onhouden. Meestal onthoud ik alleen wat minder leuk is maar nu al een paar keer leuke dingen gedroomt en daar ben ik toch wel blij mee!
IkBen
IkBen mrt 18 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Helaas heeft dit niet zoveel zin Jo. IkBen is iemand die een eenmaal gevormd beeld moeilijk zal veranderen. Wat je ook zegt, of waarmee je ook komt. Zelfs als het hem zelf overkomt, verwacht ik nog dat hij er niet in geloofd.

Dat zijn dromen alleen maar gaan over het verwerken van gebeurtenissen voor opslag in het lange termijn geheugen, geeft eerder een beperking van zijn dromen aan. Als IkBen zichzelf zou open zetten voor voorspellende dromen, zou het me niets verbazen dat hij er ook eentje zal ervaren. Als was het alleen maar zijn om zijn visie bij te stellen ;).

Dit bedoel ik dus met schampere opmerkingen. Als we op die manier gaan discussiëren, dan doe ik niet meer mee omdat ik dat respectloos vind en dus ongemanierd.

Ik wens je heel veel sterkte met je overtuigingen, je zult ze uiteindelijk in moeten leveren.

Gegroet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '07
Erg jammer dat je het zo opvat ikben. Dit was enkel een opmerking om je "starheid" in je overtuigingen wat meer los te maken.

Hoe vaak heb jij daadwerkelijk met jouw gedachten "gespeeld" en gekeken wat voor combinaties er nog meer mogelijk zijn?

Ik merk namelijk een volharding van overtuiging zodra iemand er tegenin gaat. Ikzelf heb deze volharding ook, dus vandaar dat ik het herken ;). Toch verbaasd het mij enigzins dat wanneer je jezelf kenmerkt als alwetend (het grote plaatje zie je), je toch niet wilt zien dat kennis helemaal niet vaststaat en schuift naarmate de kennis groeit.

Daarnaast heb je het over respectloos gedrag van mijn kant, maar dat weerhoudt je niet om hetzelfde te doen. De laatste opmerking is in mijn ogen net zo respectloos:
"Ik wens je heel veel sterkte met je overtuigingen, je zult ze uiteindelijk in moeten leveren."
Wie geeft jou het recht om jouw eigen kennis boven die van een ander te plaatsen?
Voor mijn gevoel komt het over als iemand die met zijn kennis, enige macht probeert te krijgen door de "guru" te spelen. Ik wil je hier uiteraard niet mee beledigen, hoewel het wel zo overkomt. Het enige dat ik probeer te begrijpen is waarom je hebt besloten jezelf op deze manier zo op dit forum neer te zetten.

Ik verwacht ook geen reactie of een antwoord, maar persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als je besluit je (eigen)wijsheid niet langer te delen.

Julien.
jo
jo mrt 18 '07
ik vind je reactie ook wel jammer eigenlijk en ik denk meteen als je niet in staat bent om van gedachte te veranderen en niet open staat voor nieuwe dingen, dan hoeft je nooit meer iets te doen want dan ben je klaar en hoef je niks meer te leren.
Mimi*
Mimi* mrt 19 '07
Ik ben het met je eens Jo. Jammer dat IKBen zo het forum verlaat
IkBen
IkBen mrt 19 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
Ik ben het met je eens Jo. Jammer dat IKBen zo het forum verlaat


Van verlaten is geen sprake, maar ik ben klaar met die manier van discussiëren.
Mimi*
Mimi* mrt 19 '07
Sorry voor het foutje dan je bracht het alleen alsof je wegging. Veel sterkte en gegroet.

En als je ermee klaar bent waarom reageer je dan alleen op mijn reactie?
jo
jo mrt 19 '07
Van verlaten is geen sprake, maar ik ben klaar met die manier van discussiëren.

welke manier van discussiëren??
Iedereen mag toch zijn of haar mening geven?
als nims er zo over denkt mag hij dat zeggen!
als ik er anders over denk zeg ik dat ook.
En als jij er anders over denkt ikben dan zeg jij dat ook. maar ik ga hier verder niet meer op door laten we het bij het onderwerp houden!
Gr Jo
tot volgende week!! (ik ga op vakantie!!)
Acheliah
Acheliah mrt 20 '07
Ik wilde ff melden dat ik hele goede gesprekken heb met IkBen en dat ik en mijn dochter hem herkende op foto als god zelf. Dus bij deze wil ik dat met jullie delen.

Liefs Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 20 '07
Bedankt voor de info. Heb jij die foto nog? Ik ben benieuwd of wij hem ook zullen herkennen. Ik ben trouwens erg benieuwd waaraan je hebt herkend dat het God is. Ik dacht toch altijd dat je geen foto's kon lezen. Misschien heb je een nieuwe gave bij jezelf ontdekt Dinie?
IkBen
IkBen mrt 20 '07
Was een van jouw eigen regels niet dat er geen foto's van anderen geplaatst worden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 20 '07
Dat klopt, foto's van anderen mogen hier niet geplaatst worden, maar dat was niet mijn vraag aan Dinie. Ik vroeg of ze hem nog had zodat ik hem zelf eens kon zien en niet op het forum plaatsen. Uiteraard mag je hem zelf ook delen, aangezien het nu niet echt meer een geheim is, dat jij God zelf zegt te zijn.
Mimi*
Mimi* mrt 20 '07
Goh sinds wanneer staat 'God' op deze aarde. Ik dacht dat die in de hemel zat? Mensen bidden toch tot 'God' in de hemel? Is je naam daarom IKBen zodat mensen 'God' er zelf achteraan kunnen plakken? Je reageerd wel heftig op sommmige dingen. Is 'God' er juist niet voor vrede op aarde? Ik ben benieuwd naar een foto van 'God' heb er namelijk nooit een gezien!
IkBen
IkBen mrt 20 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Dat klopt, foto's van anderen mogen hier niet geplaatst worden, maar dat was niet mijn vraag aan Dinie. Ik vroeg of ze hem nog had zodat ik hem zelf eens kon zien en niet op het forum plaatsen. Uiteraard mag je hem zelf ook delen, aangezien het nu niet echt meer een geheim is, dat jij God zelf zegt te zijn.

Nog steeds kun je niet lezen. Niet ik heb dat gezegd maar Dinie.

Maar ze heeft wel gelijk.
Van mij komt er geen foto. Je zult moeten wachten tot ik in de openbaarheid treed.
IkBen
IkBen mrt 20 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
Goh sinds wanneer staat 'God' op deze aarde. Ik dacht dat die in de hemel zat? Mensen bidden toch tot 'God' in de hemel? Is je naam daarom IKBen zodat mensen 'God' er zelf achteraan kunnen plakken? Je reageerd wel heftig op sommmige dingen. Is 'God' er juist niet voor vrede op aarde? Ik ben benieuwd naar een foto van 'God' heb er namelijk nooit een gezien!

Je reageert voorspelbaar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 20 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Nog steeds kun je niet lezen. Niet ik heb dat gezegd maar Dinie.

Maar ze heeft wel gelijk.
Van mij komt er geen foto. Je zult moeten wachten tot ik in de openbaarheid treed.
Ik kan prima lezen en je geeft me zelfs nog gelijk ook, want je zegt dat Dinie gelijk heeft waarmee je nu dus zelf toegeeft dat je zegt God te zijn. Ik ben prima in staat om tussen de regels door te lezen, wat blijkbaar bij jou nodig is om je te begrijpen.

Hoe dan ook, deze manier van communiceren zoals je nu doet is een manier die meerdere mensen op dit forum niet waarderen. Daarnaast stel ik je opmerking naar Michelle helemaal niet op prijs. Het is onnodig om te melden dat ze voorspelbaar reageert. Ik wil je daarom ook verzoeken om op een andere manier te communiceren. Het draagt niets bij aan de discussie en is kleinerend naar mensen toe die anders denken dan jij. Ze stelt een hele terechte vraag die weerspiegeld wat het beeld van God is, in deze maatschappij. Enige excuses zou in mijn ogen op zijn minst wel op zijn plaats zijn.

Ik hoop echt dat je het kunt opbrengen om inhoudelijk te reageren in plaats van de reacties die nu bij mij steeds overkomen als iemand die steeds "in de verdediging" schiet.

Julien
Mimi*
Mimi* mrt 20 '07
Ach het geeft niet Julien! Als hij werkelijk 'God' zou zijn zou hij wel anders reageren
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki